Serre chevalier

• Robin243
    Beginner
    Robin243 op 30 januari 2023 · 15:28
    Volgende week 6-11 februari ben ik in Serre Chevalier. Ik ben daar samen met mijn vriendin maar zou zelf ook graag één of twee dagen offpiste willen snowboarden mits de condities goed zijn natuurlijk.

Nu de vraag weet iemand een gids die met groepjes werkt daar in de buurt, ben al vaker met ESF en Oxygenne mee geweest maar privé instructeur/gids is toch best een kostbare aangelegenheid.

Mocht er toevallig iemand interesse hebben om een gids te delen ben ik daar ook voor in, kan eventueel ook naar omliggende gebieden rijden.

• ieism
    Expert
    ieism op 30 januari 2023 · 20:27
    Twee dagen is meteen wel lang, maar een enkele dag kan ik je vriendin wel vermaken. Het is misschien wel makkelijker als ik het direct met haar afstem.
    Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
  • Onnem
    Tourist
    Onnem op 31 januari 2023 · 14:22
    Kijk eens op het engels snowheads forum. Bijvoorbeeld dit topic
    https://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?p=5074938...

weathercam is een local die de meeste leraren en gidsen kent
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 31 januari 2023 · 16:58

NL berggids martijn schell is local in die regio, leuke gids om mee op pad te gaan terwijl @ieism je dame vermaakt
    bericht aangepast door tellie-G op 31 jan 2023 17:01 (24% bewerkt)
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • Robin243
    Beginner
    Robin243 op 2 februari 2023 · 07:15
    Bedankt voor de tips, ga iedergeval een dag naar La Grave en als er nog ergens plek is rondom serre Chevalier een dag.

Haha @ieism denk dat ze zich prima zelf kan vermaken 😉
  • StK
    Beginner
    StK op 5 februari 2023 · 20:31
    Hi Robin, ik zit (een groot deel van) het seizoen in La Grave en ik heb ook veel getourd in Serre Chevalier afgelopen week. Ik zou het gidsen bureau in Serre Chevalier even mailen. En vervolgens achteraan bellen, het blijven berg mensen die niet zo goed reageren.
    Je kunt via het bureau mee met een collectief van jouw niveau, kost je 105e pp maar is het waard. Donderdag 9 feb wil ik zelf ook gaan touren in de valle, dus al je 1000-1500hm wilt doen, laat me weten! En voor een biertje in La Grave, stuur ook gerust een bericht
    No friends on a powder day
  • StK
    Advanced
    StK op 5 februari 2023 · 21:00
    Oh en voor la Grave moet je trouwens ook een gids huren (bureau des guides la Grave). Het is niet slim om zelf de berg op te gaan als je de routes niet heel goed kent, er zijn namelijk geen pistes, wel veel kliffen…
  • Robin243
    Beginner
    Robin243 op 6 februari 2023 · 10:43
    Thanx @stK,

In la Grave ga ik idd met een groep ( met gids) op pad! Heb gemaild naar het gidsen bureau 😃.

Heb helaas geen tour set anders was dat wel leuk geweest.

Veel plezier en wellicht komen we elkaar nog tegen 😁
  • StK
    Advanced
    StK op 6 februari 2023 · 20:56
    Cool, lekker genieten, het wordt prachtig weer! De sneeuw is bagger, maar de technische uitdaging des de groter 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro