Zoals ik in een eerder topic schreef, gaan mijn vrouw en ik samen met een bevriend Nederlands stel een week toeren eind maart.
Mijn vrouw en ik vliegen op Milaan, en we hadden met een gids in Italië afgesproken, bij Sondrio.
Vorige week emailde hij me, dat de omstandigheden zo bar slecht waren, dat hij alle toerski klanten aan het afzeggen was, en dat het van Chamonix, via Zermatt tot in Oostenrijk aan toe slecht was.
We hadden namelijk van te voren afgesproken dat we, indien nodig, ook konden uitwijken naar verdere plekken zoals Livigno, de Dolomieten of Zwitserland in.
Natuurlijk is het weer over 3 weken niet bekend, maar als de base er nu niet is, dan wordt het in die tijd ook niet best.
Heeft iemand tips waar we de laatste week van Maart wel zouden kunnen toerskiën in de Alpen of Appenijnen ?
Ergens met een redelijke base, en redelijke sneeuwzekerheid.
Verder vind ik alles leuk: diepe poeder in de bossen, of lange toeren op firn sneeuw. Gletschers zijn wel een pre, maar niet vereist.
Het liefst redelijk bereikbaar vanuit Milaan (alhoewel ik de retour vlucht misschien kan veranderen naar een andere bestemming), en per auto vanuit Nederland.
Pyreneeën en Noorwegen vallen dus af ;–).
@Rogier, bij jou in de regio in de Ecrins?
bericht aangepast door Slim op 27 feb 2023 22:05 (1% bewerkt)