PIEK11 #2 Kabouter Pow en WePow meets De-Verschrikkelijk-Bronstige-BosYeti

• koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 14 december 2010 · 21:45
    PIEK11
    #2 Kabouter Pow en het We-Pow-Meets-De-Verschrikkelijk-Bronstige-Sprookjesbos-Yeti-Avontuur !!!

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,1922.0.html...

PowAlarm8 start in Brussel. We rijden ons vast in de pow van Brussel!!! Het is half tien ’s avonds, we staan al uren stil in de file op de Ring en dit is nog altijd avondspits. PA#8belooft!!!

Na een rit van zo’n 13 uur parkeer ik Niels zijn Pow-Mobiel in de ondergrondse parkeergarage van een mega-hotel in aanbouw tegenover de lift van Corvatch ; Suisse… De andere geparkeerde caddy’s dragen allemaal bouw-geïntegreerde opschriften (stukadoor, plakker, schilder, houtbewerker, …). “Wij komen gemzen tellen!” zullen we zeggen als ze er naar vragen en kleden ons doodgemoedereerd naast Niels’ PowMobiel om tot  twee gemzen-jagers. Gaan !

Is het bij mij die koffie-shot een uur tevoren en bij Niels het antwoord “8uur!” (op z’n vraag aan een passant wanneer de liften open gaan) dat we na dit nachtje Franse autostrade-rijden even later toch klaarwakker en cafeïne-stoked boven pillow-country gondelen en we enthousiast lijnen zoeken !!!
    Niet veel later cruisen we adrenaline-vol omlaag en zetten onze eerste strepen.
    Toen wist ik nog niet (maar ’t voelde al wel zo aan ) dat dit de eerste strepen waren van een reeks  â€˜intense’  lijnen met Niels.

Het was slechts 4 dagen voordien dat tijdens de eerste pauze van theorie Lawine2 van SSC http://www.snowsafety.nl/Snow_Safety_Center/LAWINE_II.html... op het terras out-of-the-blue me iemand vroeg :  â€œKoen, ga je deze week nog rijden ?”. Ik was nog half zombie, vroeg me driehonderd per uur af wie dit was  en daarbij komt dat ik zo’n vragen altijd heel moeilijk vind want zoiets moet bij mij blijkbaar altijd groeien en dat was dus nog niet …

Soit ; dit was dus Niels ; het is wePowder ; 2011 ; en het is winter …

De volgende dagen betekenen dan wel vollen bak mentale POW-stress!!! Waar? Wanneer? Hoe? Wat? Met wie? Gaat dat wel lukken ? Otto? Plank? Materiaal? LIJSTJESSSSS!!!

De ontlading in die Corvatch-pillow-velden is dus recht evenredig! Hier werd wederzijds volle petrol gereden en genoten ! Pillow-country zo breed je ’t kan inbeelden met alle variaties die er voorhanden zijn : je bepaalt zelf wat je wil ; wat we dan ook allebei deden  ;D  ;D  ;D
    POWERDEPOWERDEPOW

Niels blijkt een supa-gemotiveerde, veeleisende maar toch relaxtcoole rijder te zijn met een ‘intens’ niveau waar ik veel van leer. Met iedereen lukt dat niet ; mekaar avalueren ; lawinekennis feedbacken (of is dit gewoon “hollands  😃” ; landschap tot in de puntjes lezen ; walkie-talkie ; shit ook een no-go want toch weer een grensje overschreden ; dedju toch ; leren ; maar ook lachen ; genieten ; mekaar stoken ; plannen …

In de gondel spreekt out-of-no-where iemand Niels aan i.v.m. z’n wePowder-sticker op Morris’ BMB-swallowtail. Hij was Argentijn ; ondertussen local in Sankt-Moritz en had van een zekere Menno en z’n shop ook zo’n sticker op z’n lat! Een vrolijke relaxte babbel en even later bergen wij onze plannen op want hij nodigde ons uit om met hen (4 Argentijnen) mee te gaan naar een voor ons onbekende couloir.
    Voor mij was dit het meest concrete voorbeeld hoe wePowder (-sticker dan  nog wel) tot Pow leidt want even later : POWERDEPOWERDEPOW

niels met BMB swallow tail

koen met gestrekte benen 😃

Een prachtig couloir met ontelbaar uitwaaierende velden : mogelijkheden eindeloos ; POWERDEPOWERDEPOW!!!

Maar het zicht verslechterde ; er wordt gekozen voor ‘karaktervol’ pillow-rijden ; het ene pillowveld eindigde in stoem-hiken ; een ander pillowveld had nog een orgastische staart als einde ; nog een ander …. Begon de nacht zich toch te laten voelen ? Hoevéééél   hebben wij vandaag al wel niet gereden seg?

Kaars uit. De Pow-Mobiel werd aan de kant geschoven voor de luxe (?!!) van Inn-Lodge waar blijkbaar een Hollandse wePowder–invasie plaatsvond. Te veel beleefd vandaag. Ik kon niet slapen.

Zon! Het Luca-couloir met zijn woe-ie-aa-velden moest er vakkundig aan geloven : strepende locals, Mark, Daan, Guy, Jelle, Alex en Anita waren toegekomen. Sten en Emmer (Arjen) kozen toen voor Celerina. Iedereen een Pow-Smile!!! Het Huisje werd niet gehaald… Tijdsdruk. Weeral wat geleerd. Ik wou een couloirke nemen ; de ander drie niet ; een no-go. Weeral stof tot nadenken. Maa-aar :

High-Five ! Topdag !!!

jelle

niels

daan

mark

guy

mark(ie)s spray

Wikken en wegen vollenbak ’s avonds. En dat doet de ene al wat grager dan de ander ; zo blijkt… Iedereen zat mekaar wat uit te vragen ; internet; gsm ; sms ; i-pad ; …

Mortistochsimpel : San Bernardino gaat open !

Sprookjesachtig werd in glinsterende vlokken en al schuivend de Julier-pas genomen en tegen middernacht parkeerden we Niels’ Pow-Mobiel op een winterse winderige parking aan de gondel van San Bernardino voor een Try-Out-Niels’-Pow-Mobielen. Min 20 ; direct te goei ; die try-out!

En maar waaien!!! Boenk! Boenk! Boenk! De-Verschrikkelijk–Bronstige-Sprookjesbos-Yeti gooide reeds ijsblokken op ons dak!
    Om half vier half bevroren wakker worden.  Shiiiit ; die kou komt door m’n slaapzak. Dit komt ni goe !
    Niels heeft andere problemen : een Opgezwollen Blaas die geledigd moet worden! Dit moet buiten aan minus god-mag-weten-hoeveel-onder-nul (winterkampeertip  : een plasfles pikken in ’t bejaardentehuis!).

Terwijl Niels karaktervol deze scrotumale bevriezingsverschijnselen en de op-de-loer-liggende-Yeti trotseert ; doen al die ontlastingsverhalen mij  het volgende voelen, denken en vragen  :  â€œIn hoeveel seconden kunde aan min20 schijten?...  En dan hebben we het nog niet over die eventuele file van drollen die zich doodrustig 4sure niks aantrekken van die min20 en een heel zekere rectale bevriezing tot gevolg hebben...

Die gedachte en dichtgeknepen billen hebben me de ochtend laten halen…

Doodvriezen is het woord dat het beste past bij omkleden in uw vierenveertigjarig lijf in openlucht aan winderig gevoelstemperatuur min800 !! Maar voor dat sentiment en besef was geen tijd voor : San Bernardino 2011 ging open !!! PowStress !! Ik toch !! Moeilijk…
    Welke lijnen moeten getrokken worden ? Hoe komt dat San Bernardino zoveel slappere hellingen heeft dan in m’n herinneringen? Waarom wordt er zoveel geluld? Waarom worden essentiële Powlijnen niet gedaan?

Sprookjesbos 1 gaf een oplossing :

POWERDEPOWERDEPOW

Met Niels, Mark, Daan en Alex weken we van het platgetreden pad af en belandden we in sprookjesbos 1.5. Diepe Pow, volop genieten en lekker gaan (nee, die 2 Onverwacht Verdwaalde Belgen waren nog niet gevaarlijk (hoewist gaste?). Maar, dan een een stukske redelijk vervelend met steilere dennen en rotsen  en toch plots nog een lekker stukske tree-run tot de loipe. Yihaaaaaaaaaa!

Ik hoorde wel links van mij een vloek maar pas later bleek dat Mark daar anaal de Verschrikkelijk-Bronstige-SprookjesBos-Yeti was tegengekomen.  Ai. Steunend en kreunend sleepte hij zichzelf en wij hem terug naar de lift. Hij kon niet meer. Het verdict achteraf bleek staartbeenbreuk te zijn !!!

Shit! Miljaar! Klote! Hoe rap kan ‘het’ gebeurd zijn. Respect voor Mark die moedig en kranig en altijd vriendelijk zijn pijn torste. ’s Avonds aan de pizza (hij op een dik kussen) hebben we trouwens nog mega-gezellig goe gelachen. Wat een Yeti doen kan. Laat staan een Verschrikkelijk-Bronstige!

Was dit een ontlading van weer een adrenaline-volle dag?  Was dit reeds de symbolische afsluiter van een geslaagde en intensieve pow-chase? Want we hadden na Marks-Anal-Yeti-Crash  nog wel ni-te-doen gescoord in Sprookjesbos 1.0 ! Links aanhouden is dus het motto ! BosKabouter Pow à volonté !! Zalige afsluiter(s)!!!

Maar er was nog een dag te gaan.
    Beslissingen met 2 is soms moeilijker dan alleen. De uitdaging van een nieuw terrein. Internet. Kennis. Info.
    Maar Poeder is Poeder. Een bos is een bos.
    San Bernardino had de beste kaarten. We bleven. Geleerd (achteraf) dat dat soms wel het beste is.

Weer een nachtje Niels’ Pow Mobiel. Het was min16 toen we naar een ondergrondse garage reden. We worden slim. Het was een open garage. Toch was het maar min6 in de PowMobiel. Luxe! Thx Alex & Anita !

Toen waren we nog met 2.
    Boven was San Bernardino Spoken-Land ; in het Bos was het lekker SprookjesBosLijnen schrijven. Sprookjesbos 1.0 werd volledig  geëxploreerd ; foto-shoot ; ik moest in menne draai geraken ; da lukte ni direct ;-() ; roekeloze (?) drops, de ErectieRijkeBosYeti ramde bijna een verstopte boomstam in m’n aars ; Niels maakt kennis met de Meedogenloze-Piste-Yeti toen ie in een white-out op z’n kont stuiterde ; roekeloze (?) drops, evaluaties, poeder, poeder, poeder, koude trotseren ; gaan, genieten, …
    De kaarten van Alex en Anita (thx!!!) werden bovengehaald. We gingen in de sneeuwstorm op zoek naar Sprookjesbos 0.5 (tip van een local). “Als je ver kan doorsteken linksboven kan je in een veld terecht komen.” (Wat de stafkaarten ook bewezen.) Verwoede poging ; sprookjesbos 0.7. ook goed : Waaah ; zaaalige afdaling. Volgende verwoede poging ; verder geraken ;  keer na keer,  maar door de diepe sneeuw geraakten we niet waar we wilden zijn ; over die heuvel met die metersdiepe struiken; ons restte ‘enkel’  8) nieuw onontgonnen terrein met zeer diepe pow ; mysterieuze veldjes ; bos waarover de vlokjes meer en meer maar oh zo schoon bleven vallen ; gegrom van een RavijnYeti aan de linkerkant ; wegwezen Kabouter Pow !!!

POWERDEPOWERDEPOW

koen@sprookjesbos 1.0

niels@sprookjesbos 0.7

watch out 4 da yeti niels

koen_djfistel_kabouterPow

ps Dit was een bijzondere trip! Thx2Niels4ridin' (&bewerken/leveren van pics..); Poes4 bein' my ntd-support; de wePow-Inn-Lodge-crew; wePowder; de Yeti om Mark toch nogwa heel te laten zodat we deze winter nog 4sure samen kunnen powen ; véél geleerd van hem ; ... en iedereen dakvegete ben  ;D

Oh ja, geen Show zonder Rubrieken ?!

meeste progressie : dan toch maar pillow rijden en/of slikken ; terrein lezen mss ; samen rijden ?!!...

nog meest te leren : LANDEN ! vermoeide bochten toch pakken ; no-go’s lezen ; hoe ver over ’t randje kan gegaan worden …

mooiste afdaling : (trop is) te veel om op te noemen ; 4 verschillende dagen ; op z'n minst 4 verschillende zupa-afdalingen…

grappigste quote : "1030 Corvatch” "Corvatch ligt toch hoger ?!"

food/drink/slaap : inn lodge 4 ever !!

gevoel van de week : Avontuur ; telkens anders...

...

nog iemand rubriek-suggesties   ??? SHOOT !!

sbs roelz
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 december 2010 · 22:07
    @DJFistel...
    Wat een lekker verhaal.. ik heb t op afstand mogen volgen met t beentje omhoog, maar in al die 16 dagen dat ik al verplicht stil zit is dit verhaal het pijnlijkste... en tevens mooiste.. ik heb zin...

Voor mij ben jij nu al mister wepowder 2010/2011!!
    May the powder be with you.
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 14 december 2010 · 22:12
    Geweldig verhaal Koen!!! Keep on riding!!!
    live to ride, ride to live
  • poling
    Beginner
    poling op 14 december 2010 · 22:14
    absoluuut mee eens. mister WePow!

gave fotos! echt super mooi. @Guy, nice pica! respect.

@koen, de gelijkenis tussen jou en die dude op het billboard is bijna scary! 😉

en nu GOGOGO
  • Steef
    Advanced
    Steef op 14 december 2010 · 22:29
    [size=14pt]w00t!!!!!
    [/size]
    Mooi verslag weer! Keep them coming....!!!!
    Every turn is a sign of weakness
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 14 december 2010 · 22:31
    lekkere update weer Koen  8)
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 14 december 2010 · 22:39

Geniaal!!

Mooi verhaal weer ;D
    Go to heaven, ski like hell!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 14 december 2010 · 22:48
    He man, zoals altijd weer geweldig.
    White room,Pillow lines,I rule
  • karel
    Tourist
    karel op 14 december 2010 · 23:01
    prachtig verhaal weer en super foto's, ik heb ook altijd 'last' van ijsvorming in m'n baard!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 14 december 2010 · 23:11
    Super, ik kan niet wachten tot ik die verhalen live hoor tijdens de wePowderlabs in Samoëns (13-16...)  ;D
    First drinks are on me, respect!  😉
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Spider
    Tourist
    Spider op 14 december 2010 · 23:14
    guy = strepen  ;D
    Better to burn out, then to fade away.
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 14 december 2010 · 23:55
    klinkt weer goed Koen ;D

Bij deze borden moest ik ook steeds aan je denken onderweg haha  😀
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 15 december 2010 · 01:00
    Te gek verhaal, heerlijk om te lezen en top fotos!
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 15 december 2010 · 07:46
    briljant. tussen de ibu's, penicilline en pijnlijke kiezen doet dit mij toch weer goed.
    een pijnlijke schaterlach had ik er voor over, deze was briljant :  “In hoeveel seconden kunde aan min20 schijten?... 
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Marco
    Advanced
    Marco op 15 december 2010 · 08:37
    Dat is nog eens lekker wakker worden met zo'n stokeverhogend verhaal!
    ;D
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 december 2010 · 09:08
    Goeie tekst en mooie foto's weer, Koen. Dank.

Arjen
  • rdd
    Tourist
    rdd op 15 december 2010 · 09:35
    briljante histoire  ;D
  • Markie
    Advanced
    Markie op 15 december 2010 · 18:29
    Koen,
    Mooi geschreven stuk met leuke anekdotes en foto’s om bij weg te dromen. U bent erg goed gezelschap en ook om mee te rijden  ;D  heb van de actie genoten!
    “Ik hoorde wel links van mij een vloek maar pas later bleek dat Mark daar anaal de Verschrikkelijk-Bronstige-SprookjesBos-Yeti was tegengekomen.” Hahaha....
    Nogmaals mijn dank aan de mederijders voor de goede zorgen en geduld toen we over de loipe weer terug strompelden. Wist trouwens niet dat langlopers zo agressief waren, we werden nog bijna KO geslagen door zo’n prik-idioot…. En de Yeti grappen naderhand in de pizzeria waren voor mij een heerlijke afsluiter van de trip!

Zeker met U nog eens een keer poeder rijden deze winter.....
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/tYOkWrLgt9_z6PTsh14fMw?feat=direc...
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 15 december 2010 · 19:26
    Het is maar goed dat er een kruisje staat ipv. een plaatje 😮
  • Markie
    Advanced
    Markie op 15 december 2010 · 21:10

Het is maar goed dat er een kruisje staat ipv. een plaatje 😮

Zo worden alleen nieuwsgierige Aagjes en whizzkids geconfronteerd met een Yeti trauma  😋
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 15 december 2010 · 21:13
    Ik heb zelf nu ook een trauma  😋
  • Markie
    Advanced
    Markie op 16 december 2010 · 00:28

Ik heb zelf nu ook een trauma  😋

Dus ben je een nieuwsgierig Aagje of Whizzkid? ;D
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 16 december 2010 · 07:19
    Hij is weer mooi!
    WeRookie
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 25 december 2010 · 19:56
    in een zwitsers restaurant dachten ze dat ik franky was ; begonnen ze spontaan te zingen van "Slow down ; take it easy" Ik zat daar maar...
    sbs roelz
  • dscheyvaerts
    Tourist
    dscheyvaerts op 28 december 2010 · 17:18
    Geweldig om deel uit te maken van zo'n lekker verhaal 😀

" die 2 Onverwacht Verdwaalde Belgen waren nog niet gevaarlijk (hoewist gaste)? "

Met ons alles ça va!!!  't was trouwens onze WePowder Lines ontmaagding
    ons verslagje hier ==> http://client.marqiz.com/snowboard_2010.mov ; En zoals je ziet nog veel ruimte voor progressie want in 't sprookjesbos konden we elkaar uit zo'n tree-well graven  😉

@ Poling: nog is merci voor de info, 'k heb uiteindelijk toch een SickStick testboardje gereserveerd.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 24 januari 2011 · 10:05
    new pics
    thx niels

@sprookjesbos 0.5

@sprookjesbos 0.5

@corvatch

daan@corvatch

daan@corvatch

@corvatch

mark@corvatch

guy speelt verstopperke

niels

niels
    sbs roelz
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 24 januari 2011 · 10:46
    wow, die eerste Corvatsch pic. Wat een mooi licht en compositie!!
  • daan
    Advanced
    daan op 10 februari 2011 · 12:27
    Nog even wat bewegend beeld bij de vette Corvatsch pics. Vanaf 3:19 het Luca couloir (route #223):

[youtube]NLOHfA9oXJw&hd=1[/youtube]
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 10 februari 2011 · 15:27
    OOooooooowww...lekker!
    WeRookie
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 februari 2011 · 23:00
    Da's zeker lekker 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro