Ortovox Freerider of BD Avalung?

• Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 13 januari 2011 · 12:31

Nadeel van de covert (voor de boards onder ons) is dat je je board niet kan opbinden. Kan alleen bij de bandit en outlaw. Bandit is toch wat klein en de clips zijn ogen wat fragiel.

De covert is 30 ltr in de m/l maat en 28 ltr in de s/m maat zie de http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/ski/avalung/covert-ava...
    De outlaw is 32 ltr in de m/l maat en 30 ltr in de s/m maat zie de http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/ski/avalung/covert-ava...

ik vind wel dat je hm makkelijk kan comprimeren (vwb de outlaw).

Pssst....juiste linkje naar de http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/ski/avalung/outlaw-ava...
    WeRookie
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 13 januari 2011 · 21:23

Qua volume wil ik eigenlijk niet groter gaan dan 26L, meer neem ik bijna niet mee. Dus daarmee valt de BD Outlaw en Covert af. Blijft dus over Freerider 26L of BD Bandit Avalung 20L

De bandit is 11 Liter:  http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/ski/avalung/bandit-ava...
    Go to heaven, ski like hell!
  • marius
    Tourist
    marius op 14 januari 2011 · 13:47
    Ben zelf ook opzoek naar nieuwe rugtas. Vond deze er ook wel goed uitzien:
    http://www.deuterusa.com/products/productDetail.php?packID=Freerider26...

Kan alleen geen winkel (in Alkmaar) vinden waar ze em hebben om is te bekijken.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 15 januari 2011 · 16:15
    er info, doorgaans ski ik graag koel met extra gear voor als ik het te koud wordt. Dus schep, probe, fleece/hoodie, hardshell, extra goggle, res. handschoenen, camelbak en evt. Lunch en wat kleine shit.[

Ik heb zelf de covert 22 en daar gaat jou lijstje wel in, misschien wordt die hoodie wat veel
    bij mij zit er een EHBO setje, handschoenen, lunch, drinken, schep, probe, rommeltjes en een bivakzak in.

voor mijn lengte 196 is het ook een heerlijke rugzak, en de schep is er met alle klappers nog nooit doorheen de drukt, ik denk dat een rugzak sowiezo al wat bescherming geeft.

enneh @Polling, op de covert kan ik wel een snowboard binden!

maar waarom kijk je niet eens op ebay.de daar staan momenteel een ABS-jes te koop, ik heb er laatst een voor 275euri gekocht (wel een 30 liter, maar toch weer safer)
    If the conditions are crap, it's called training!
  • poling
    Beginner
    poling op 15 januari 2011 · 17:14
    hoe dan? extra gespen erop gemaakt?
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 15 januari 2011 · 18:08

nee, de compressie gespen zijn zo gemaakt dat je ze andersom ook op elkaar kan klikken/sluiten.
  • biglepowski2
    Tourist
    biglepowski2 op 15 januari 2011 · 19:11
    excuus, ik haalde de Bandit 11l en de Agent 18-20l door elkaar.

Vandaag even de Agent gepast, lekkere tas, de 20 liter versie ♥ zit goed. Was helaas geen Avalung uitvoering...  >😞 Even doorzoeken dus.

Ook toch maar even de Outlaw Avalung geprobeerd, zit ook goed maar gevoelsmatig toch te groot. BTW klopt het dat bij de Outlaw het 'inadem stukje' van de Avalung redelijk op/in je schoudes drukt?

Covert Av. 22L zou top optie zijn in het zwart, kom hem nog niet tegen op I-net ???
    Fear is Temporary - Regret is Forever
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 16 januari 2011 · 08:30

BTW klopt het dat bij de Outlaw het 'inadem stukje' van de Avalung redelijk op/in je schoudes drukt?

Covert Av. 22L zou top optie zijn in het zwart, kom hem nog niet tegen op I-net ???

http://www.gecko-climbing.de/blackdiamond/backcountry/packs/avalung2/c...
    hier de covert 22

ik had met de covert in het begin ook dat ie op mijn schouder drukt, maar als de tas een weekie gedragen is , wordt de schouderband soepeler en heb je er geen last meer van!
  • biglepowski2
    Tourist
    biglepowski2 op 16 januari 2011 · 22:31

[quote author=big lepowski link=topic=2229.msg31223#msg31223 date=1295115098]
    BTW klopt het dat bij de Outlaw het 'inadem stukje' van de Avalung redelijk op/in je schoudes drukt?

http://www.gecko-climbing.de/blackdiamond/backcountry/packs/avalung2/c...
    hier de covert 22

ik had met de covert in het begin ook dat ie op mijn schouder drukt, maar als de tas een weekie gedragen is , wordt de schouderband soepeler en heb je er geen last meer van!
    [/quote]

Top! Ga direct even kijken. Is de 22L versie en dus de Avalung een oudere versie? Op de Black Diamond site kom ik alleen de Covert als 30 of 28L versie tegen.
    Fear is Temporary - Regret is Forever
  • poling
    Beginner
    poling op 17 januari 2011 · 08:29

[quote author=poling link=topic=2229.msg31216#msg31216 date=1295108064]

nee, de compressie gespen zijn zo gemaakt dat je ze andersom ook op elkaar kan klikken/sluiten.

[/quote]

ah ok. klinkt opzich handig. zit alleen te denken of dat wekt in geval je backpack gecompirmeerd heb. Lijkt me dat als je board er dan aan hang het geheel wat onstabiel hangt aangezien de backpack wat leeg is en je board eigenlijk vast strap op de achterkant. ik bedoel te zeggen: je backpack is dan niet meer zo 1 geheel lijkt me, een beetje een losse zak met inhoud en je board bungelt achter op. Of valt dat meE?
  • marius
    Tourist
    marius op 17 januari 2011 · 11:35

[quote author=Frenktastic link=topic=2229.msg31219#msg31219 date=1295111338]

[/quote]

ah ok. klinkt opzich handig. zit alleen te denken of dat wekt in geval je backpack gecompirmeerd heb. Lijkt me dat als je board er dan aan hang het geheel wat onstabiel hangt aangezien de backpack wat leeg is en je board eigenlijk vast strap op de achterkant. ik bedoel te zeggen: je backpack is dan niet meer zo 1 geheel lijkt me, een beetje een losse zak met inhoud en je board bungelt achter op. Of valt dat meE?
    [/quote]

Volgens mij comprimeer je je tas nog steeds. De gespen waarmee je je board vast zet lopen vanaf de rug kant van je tas. Teminste hier ga ik vanuit, want het lijkt me idd anders vervelend lopen als je tas niet zo vol zit.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 januari 2011 · 13:13
    Op website staat de (oudere) 22L versie van de Covert nog steeds te koop bij Zwerfkei.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 18 januari 2011 · 10:19

[quote author=poling link=topic=2229.msg31281#msg31281 date=1295249397]
    [quote author=Frenktastic link=topic=2229.msg31219#msg31219 date=1295111338]

[/quote]

[/quote]

Volgens mij comprimeer je je tas nog steeds. De gespen waarmee je je board vast zet lopen vanaf de rug kant van je tas. Teminste hier ga ik vanuit, want het lijkt me idd anders vervelend lopen als je tas niet zo vol zit.
    [/quote]

Nee, helaas comprimeer je de tas niet meer, het zou idd net ff anders moeten zijn. Al heb ik er zelf geen last van gehad, mijn tassie zit al redelijk vol...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 18 januari 2011 · 11:24
    Heb zelf een BD rugzak met Avalung. Ben er erg tevreden over: prima in elkaar gezet rugzakkie...
    White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro