PIEK11 #5 WAS SAGEN SIE ? PLANKSKES !!

• koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 januari 2011 · 03:20
    PIEK 11 Planktesten Is Een Kutjob 
    (vooral als anderen die natuurlijke halfpipe wél sticken met die andere plank !  😉)

“Was Sagen Sie ?”

“Plankskes.”

“Was Sagen Sie ?”

“Plankskes !!”

“Was Sagen Sie ??? ?

“PLANKSKES !!!  van ne meter !!!”

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,2202.0.html...

In september en oktober kwamen heel  wat ‘aanbiedingen’ voorbij.

Hoe zou mijn Winter ‘11/PIEK11 eruit zien ? Hoe zou ik die winter invullen ? Wat zijn mijn doelstellingen ? Het Grote Thema zal zeker PowChasen zijn. Maar er moet meer zijn… Techniek, kennis, materiaal, wathelse ? SnowSafety 2 moet er zeker bij zijn. Powderchase.nl ook…  En laat ons misschien die wePowder TestLabs daar in dat Centraal Massief i.s.m. AlpAdventures te Samoëns er ook maar bij doen : Planken testen, techniek evalueren en bijschaven, … OK ! Inschrijven maar ! We zien wel ! (Zei den Blinde en Liep tegen den Lantaarnpaal!)

Wat wel zeker was : ik zou maandag al vertrekken. De voor mij onbekende tsc72149 ging mee vanaf maandag. Meer nog : ik kon met hem meerijden. Companie uit België via het Hollandse (?!) wePowder !

M’n collega’s uit hét verleden (?)(onderwijs) zaten in Zinal en zoals de dramatische Winter (Op-Slot)-Voorspellingen eruit zagen, was Zinal nog niet eens zo’n slechte optie : hoog, diep in de hoofdkam, het zou zondag en maandag nog wat krijgen, geen onbekend terrein voor mij, overnachtingsmogelijkheden, niet té ver van Samoëns, …

De lokroepen van Roelaano klonken hard en konden slechts met moeite naast ons neergelegd worden ! En het werd nog erger !

Een aller-aller-laatste compu-check deed ons toch nog enkele tientallen kilometers (in vogelvlucht) uitwijken. De laatste sneeuwval in Zinal bleek dan toch van 25/12 te zijn. En Arolla had wél sneeuw gehad.

Na een te vlotte nacht (?) konden we nog 2 uur pitten op de parking. Een koffieke en omhoog met die handel ! BoerenBedrog !!!  :  dat portie verse sneeuw was ocharme enkele centimeters hoog. En heel Arolla was natuurlijk al dagen volledig verspoord. Balen en Heel Hard Werken. En daarbovenop Roelaano maar sms-en over 40cm vers in Corvatch  😞.  Grmbl Grmbl. Moeilijk.

Van de nood een deugd gemaakt.

Hike-ske.
    De weg naar Arolla-dorp gevonden  : jeeeeeeeee-zus wat een strakvet terrein; wat een mogelijkheden, ... maar nu dus niet ...

Racletteke voor 5 zwitsers in m’n ouwe trouwe hutteke.

’t Begint zachtjes te sneeuwen.
    Mmmm, stelt niks voor waarschijnlijk.

Op het einde van de dag in ocharme 100 meter bos plots een Markie-Yeti tegengekomen. Craaatch! Knots ! Miljaar ! Een Pijnscheut vanuit m’n hol tot boven in m’n kop. Aaaauw. Diepe Pijn. Ik voel direct aan m’n butt-protector. Aoaoaoaow ; ik voel de pijn van de butt-protector. Wat als ik dat broekje niet aan had gehad. Markie achterna. Hoe klein kan de wereld soms zijn. (Vooral omdat Mark enkele dagen plots aan het pow-firmament verschijnt!!!) En al goe dat het broekje toevallig op de juiste plaats zit. De rek in dat ouwe geval  is zo versleten dat em meest van de tijd baggy tot op m’n knieën hangt. ’s Nachts een paar keer van de pijn naast m’n bed moeten gaan zitten 😞 .

Zinal Moet beter worden !

De volgende morgen staan we in no-time boven op Sorebois ! Yes ! Poeder ! Die sneeuw van gisterennnamiddag blijkt hier toch wel wat te zijn  ;D Ik ken de weg hier ! First tracks ! We scoren niet alleen 20cm diepe poeder maar zélfs een voor mij nieuwe route naar Moiry ; wél smal met momenten. Met dank aan Marc (tsc72149)  😃 die toch m'n walkie onder de sneeuw terug vindt.
    Ergens ga ik wel voluit op m’n ribben want die voelen de volgende dagen niet meer zo goed (?!). En m’n goggle moet geplakt worden want die is ‘lek’ geworden… allei komaan...

walkietalkiegraven

Laat me eens een andere Plank testen. Tot Bospoeper veroordeeld in Oberstdorf intrigeerde die Hovercraft van Jones me wel. Mijn Notch168 is tussen de bomen toch wel héél zwaar werken ; of ligt dat gewoon aan ’t manneke ? Niels beschreef de  BMB Snowsurfer http://www.wepowder.nl/nieuws/gear-monday-wepowder-plankenkoorts-20102...

Komt deze Hovercraft misschien een beetje in de buurt ? Een soepele poederplank ? Een plank richting SickStick en/of Fish ?

Wat doen we ? Het ‘officiële freeRidegebied van Zinal om warm te lopen ? Een beetje hiken of veel ?
    We kiezen voor ‘een beetje’. De goesting is te groot. De eerste lijnen van de spiksplinternieuwe Hovercraft 156 !! Plezant ! Dit voelt soepel aan. Speels, heel gemakkelijk… Korte agressieve bochten of flow-lange ? Geen probleem. U vraagt, Hovercraft draait. Deze plank is véél soepeler en speelser voor korte bochten. Waar is het bos ? Maar het is toch vooral die float in langere bochten die me het sterkst verbaasd.  Ik voel op het eerste gezicht geen verschil met m’n Notch168. En dat is wel héél bijzonder voor een 156 met zo’n belachelijk korte tail !! Komt dat door die toch wel brede lange neus ?

Couloirke !

Yes, yes, yes ! Dit vraagt om meer.

We gaan op zoek naar Mottec ; vinden orgastisch eindeloze poedervelden ; lachen en vallen als kleuters in een ballenbad ; worden verliefd op een plank ; … en komen niet in Mottec terecht maar wel in Tsirouc (Waar o waar ligt die directe route naar Mottec ?) én stimuleren/irriteren de nieuwe fistel bovenop m’n voet (souvenirke van de Bosco Gurin-Beer) zodat die pijnlijk blijft groeien. M’n snowboardbotten hebben er blijkbaar ook last van want het ene mankement na het andere biedt zich aan : binnenveters stuk, naad vooraan die open komt (hoe lang nog voor ie lekt?), … Maar no time4pics. Zoals het past.

Moe en uitgeteld zitten we op het einde van de dag op de bus. De vraag : “Naar waar morgen?” wordt zelfs niet meer gesteld. Het sneeuwt opnieuw ! 😉

De volgende dag wordt Zinal echter wakker met regen ! REGEN in januari in Zinal ! “Très Bizar!” volgens de ouderen.

De sneeuwgrens stijgt schrikbarend ; dus wij ook vlug …

Hoog gelukkig verse poeder. Een dag na onze first tracks naar Moiry wéér first tracks naar Moiry kunnen zetten. Zot. Nu hadden we wel de betere route maar onderaan werd het heel slushy.

Eindelijk Grimentz !!!

We stappen uit de gondel. De zon schijnt volop en het is 5°C !
    Hoog, hoger, hoogst.
    Bovenaan rijden we weeral first tracks ; 2 maal zelfs ; onderaan is het afzien ; pap en soep en alle variaties daartussen.
    Marc houdt het voor bekeken maar nu ik eindelijk hier ben, wil ik zeker Orzival checken !

Na enkele liften (Het was nu al 11°C toen ik in Bendolla uitstapte !!!) stond ik aan de Roc d’Orzival !
    Hoe Goddelijk ligt die vallei erbij ! Ik voel de adrenaline door m’n lijf gieren als ik op zoek ga naar de juiste en veilige ingang van dit niemandsland. (Er worden héél de dag bommen afgeschoten en lawines razen als malle de noord-oost-hellingen af!) 
    Gevonden ! Daaaaaar gaaaan we dan !!!!
    Groooooote bochten, zaaaaaaaaaaaalige poeder. Wooooooooow !

Eén inschattingsfout. Het veilige spoor  die naar de uitweg leidt, blijkt een skispoor te zijn en ik zit vast. Onder die 20cm pow zit een crustlaagje van ocharme 2 cm met daaronder eindeloos diepe suiker. Ik kan niet naast m’n plank gaan staan of floep tot m’n ballen de diepte in ! Enigste oplossing : schuifelen ! Schuifelen ; centimeter per centimeter ; onder een loden zon ; het zwet gutst in stromen langs m'n rug ; toch m'n voet ernaast ; wegzakken ; shiiiit ; een heuveltje ; omhoog schuifelen gaat niet ; wegzakken ; hoe? ; eindeloos. Liters zweet. Marc bellen : “Ik ga wat later zijn … “ “En m’n voorste binding is los en m’n tool is blijkbaar kapot en kan die dus niet vastzetten …” "en m'n drinken is bijna op ..."

Toch moest het ‘belachelijkste’ nog komen.

Maar eerst mocht ik nog velden Pap rijden ; en dan Soep. M’n voorste binding kwam losser en losser te zitten ; de sneeuw zwaarder en zwaarder ; m’n achterste been zuurder en zuurder en bovendien geraakte ik meer en meer de weg kwijt.

Uiteindelijk stond ik op een steil ijzig bospad met m’n plank in m’n handen naast een geel wandelwegwijzerke  “Grimentz 45 min!!”. Holy shit !!!

Totaal kapot&op miste ik heeeel veeeel tijd later in St. Jean de bus en mocht ik uitgedroogd tegenover een ‘gesloten’  café wachten op Marc die gelukkig zijn bus was gaan halen. Ik was zo nat als een dweil en m’n botten waren een zwembad geworden (én ondertussen daar en toen een kweekvijver van de meest hardnekkige, stinkende, onderzoekswaardige bacteriën EVER bleek later in Samoëns).

Samoëns !
    Het doel van deze trip.

WePowder TestLab i.s.m. AlpAdventure http://www.alpadventures.com/in het Grand Massif ; hét sneeuwzekere gat.

Ik wist bij de inschrijving dat dit een ‘gokje’ was én anti het wePowder-principe “Knallen Als Ze Vallen”. Maar Zo Erg als Nu had toch niemand zich kunnen inbeelden : De Meest Ellendige Kutperiode van Heel Deze winter waarschijnlijk ; sneeuwgrans tot 3000meter en meer én van die toestanden ! ! !

De sfeer in de auto was dan ook “Lachen met Onze Eigen Miserie” en ik kaartte het onderwerp “Waar Wél Sneeeuw?” express niet te veel aan want Marc was volgens mij in staat het stuur gewoon om te draaien en kilometers naar een sneeuwrijke richting te bollen…

In Samoëns was het herfst ! De verwachtingen waren lager dan laag en bij een plaatselijke homo-tartiflette (die er 3 uur later vlugger langs onderen uitging dan hij er langs boven in was gegaan  😞 ) doken we in de pichets rode wijn ; en de genepi ; en de chartreuse ; en (nee niet) amandine…  😃

De volgende dag m’n ouwe Agent160 nog eens ondergebonden want dit wordt toch maar een dagje pisterijden ! Met 30 man dan ook nog (oeps 1 vrouw)…
    En volk overal ! Skivakantie ; weet je wel. Tja. Niet meer echt mijn ding. Ouderwets pisteknallen dus. Dan maar proberen er zoveel mogelijk uit te halen en me toch maar ingeschreven voor die Techniek-les. Tja ; m’n houding wat bijschaven misschien ?
    De Agent is een Goei Plankje ; m’n binnen-elleboog wordt blauwer met de dag en m’n nieuwe boardbroek heeft een gat (waardoor ik m’n egelbewaarder bijna kwijt was  😞).

Een stinkende, mislukt-ioniserende nacht later (sorry room-mates ; de volgende gelukkigen daarentegen zullen in dettol-wolken mogen slapen  ;D) gingen we met een groepje van 6 onder leiding van Arno van AlpAdventure op zoek naar onze gids om te Free Riden (want dat stond al maanden vantevoren op het programma). De verwachtingen waren bij Marc en mij niet al te hoog gespannen want wat voor wit konijn kon hier nog uit de Volledig-Verspoorde-Flaine-hoed getoverd worden?!

Ik had btw een andere testplank ondergebonden : de Goliath van Bataleon. Hyperkinetisch op de piste want door die triplebase blijkbaar niet stil te houden. Hij wil precies Altijd een bocht pakken ; wat ie wel supervlot doet. Ongetwijfeld een plank waar je gemakkelijk vanalles uitsmijt ; maar waar deze rider misschien net iets te oud voor geworden is. In de poeder werd ik er minder zenuwachtig van ; was ie best OK maar vond ik niet direct de poeder-meerwaarde ; wat ook logisch is want dit is geen freeride-plank. Desalniettemin interessant.

Gevonden. Serge. Gids. 10 maal Extreme Verbier of zoiets.

Over pistes cruisden we naar het liftje dat ons naar het hoogste punt van het gebied zou brengen. Of zoiets. Ik was de weg kwijt. Soit.

Vijf minuten later stond ik als eerste naast Serge  boven een steile couloir die 20 meter lager slechts één meter breed was. “Ik mocht ‘em roetchen.” Zie- ie. Slik ! Twee meter roetch  ; “Je gaat dit toch niet helemaal roetchen en den boel naar de klote helpen voor je maten eh” ; een flauw bochtje en gaaaaaaaaaaaaaaan ! Yihaaa! Serge had me gezegd waar ik moest wachten ; één voor één kwam iedereen stoked het couloirke uit.

zeghet1s, gids...

Nog geen 5 minuten later stonden we voor een “no dangerous” (wat doen die 2 vervaarlijk uitstekende rotsen daar dan?)  indrop met bovenaan 50graden. “Oh my God!” prevelde Daan spontaan. Ik hoopte dat we niet moesten jumpen. “Steep on toe-side!” Oef ! En wat bochten !😃

straffe pic van den arno want helemaal beneden staat ne loser foto's te trekke, vanboven trekt nen andere loser  naar boven... en Mark heeft hier allemaal geen oog voor want is enkel in de diepte aan 't kijken of er toch geen yeti's verstopt zitten...

Even later in het zetelliftje vroeg ik me enigszins lichtjes bezorgd af wat deze dag met deze gast mij /ons nog allemaal ging brengen als dit de ‘ochtend’- opwarmer was.

We hiked-ten een twintigtal minuten naar een top met een windlip. De gids groef met z’n snowboard een V in die windlip en ik mocht een blik in de diepte en het walhalla werpen : een sprookjesvallei met (bijna) nog geen sporen. Yihaaaaa ! PoederFeest !

not sticked

daan sticked ; c vid !!!

Na een mooie SprookjesHike om terug in de bewoonde wereld te komen, kwam het idee al op om deze gids ook voor morgen in te huren. Wat moest je anders hier ?

En toen moesten we Gers nog doen ?

Samen Poeder rijden schept een band !

En die zou alleen maar sterker worden !

de amandine-bende 😃

gilbert, onze gekleurde emotionele flap-uit wiens tetter nooit stilstaat maar 'ami' voor het leven  😉

eric, de stille 'ontmaagder' (zijn woorden!!) van het groepje. Wat die gast al 'mag' meemaken tijdens zijn eerste echte FreeRideTrip. Respect youngBro!!!

Marc, de GVR-Belg wiens "plankje" de laatste dag gewoon een paar keer gebroken was ; blijven rijden ; hij rijdt de hele dag pow met extreme serge ; knalt op red bull naar belgië terug ; duikt in een andere broek en werkt (van 4) tot 4uur om eindelijk naar huis in Olen te bollen. Hardcore Zuperpetrol! Thx4daRideBroda!!!

Daan wou die Hovercraft niet meer afgeven  😉 & always Zupa"OhMyGod"Stoked!!!

Mark(ie) ; 6 weken vantevoren in San Bernandino zijn staartbeentje weten breken en nu al (weliswaar met een zelfgefrabiceerde buiten-proportie-butt-protector) alles weten meedoen ; tot de kilometerlange ijs-baan-afdaling toe ; redelijk hardcore ; en vooral ondertussen constant ironisch alle yeti-moppen van de hele wereld citerend !!! Respect butt-bro !!!

's Avonds bleek een naad in m’n jas los te zijn gekomen en bleek m’n hol nog-niet-normaal-zeer te doen. Blijkbaar toch stevig gekneusd ?

Laatste dag. Serge had al verklapt wat we gingen doen.

Ongelooflijk !!!

Ken je dat gevoel ? Je zit op zo’n superidyllisch terraske aan zo’n verwegberghut aan een lekkere pint en/of fondue. Als gebruikelijk zit je wat rond te kijken. Wat zijn bergen toch mooi. Opeens zie je bovenaan (zeer klein want zo hoog) in een wand enkele waanzinnige sporen … FuckerdeFuck !!! Die fôckin’ bastards did that mountain !!!

Ik weet het : dit is misschien stoefen maar ’t lag aan Serge ;D die ons nog een ongelooflijk FreeRideDagje bezorgde !!!

marc&eric

gilbert komt z'n prijs in ontvangst nemen

gilberts180

Wat een Nieuwe Uitdagingen ! Wat een Nieuwe Ervaringen ! Wat een Stoke !

Blijkbaar was dit dan al bij al toch een juiste Keuze ?! Soms moet iets (poeder) niet op een schoteltje aangeboden worden zodat je ‘verplicht’ wordt om van je poederjacht iets ‘anders’ te maken… Om vanuit die andere dimensie/ervaring toch weer Poeder te rijden.

Wat een Leven !!

Hasta pow

Koen_djfistel

&dan nu Daan zijn verhaal !!!

[youtube]jAU4tL_0ro8&hd=1[/youtube]

persoonlijk zou ik voor deze soundtrack gekozen hebben  ; maar blijkbaar is dit niet meer gekend in holland

Ps De Flagship  van Jones de laatste dag : harder, stijver, een echte Grote-Lijnen-Pow-Plank ; maar in verspoord terrein en in Meuk een Stevige WerkMachine! Amaai !

Oh ja ; de laatste dag bij het te voet oversteken van een ijsbaan mezelf nog op een whiplash getrakteerd ; en m’n helm gedeukd. Is ie nu kapot ?

Thx WePowder, Morris4da Jones al in Zinal ; waaaRespect; Arno&Jessica en AlpAdventure, heel de crew in Samoëns voor de ‘gesellige’ sfeer, gidsen, fototrekkers Marc Arno Mark, film-editters Daan, …

Errata :

De volgende dag mezelf na enkele uren uit m’n bed gesleurd om broodnodig pleuro-uurkes (fysieke arbeid) te gaan kloppen. Heel de dag de ene fysieke en geestelijke klop na de andere gekregen. Dit is zo fôkkin’ zwaar. En thuis ligt er ook nog zoveel werk…

’s Avonds  tussen het kidz-gebeuren door al met het up-daten van m’n spullen begonnen want pow-alert 13 kondigt zich reeds aan …
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 januari 2011 · 03:54
    scrollen ; geen tijd om den boel op te kuisen ...
    http://www.flickr.com/photos/koen_djfistel/5379071757/lightbox/...

ps ik kan blijkbaar nix meer veranderen aantblogartikel ; de 20 000 overschreden of zoiets; soit ; foto 1 : dawayUp@arolla; foto2 marc@arolla ; foto3 : backwaaarts ; foto 4 : marcdawaydown : foto 6 ; marc2moriry; ....
    sbs roelz
  • costijn
    Expert
    costijn op 23 januari 2011 · 04:55
    Lekker!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 23 januari 2011 · 08:53
    Strak stukske weer, Koen. Respect 😃
  • poling
    Beginner
    poling op 23 januari 2011 · 13:33
    lekker. combe de gers is top. ook vallee perdu gedaan?
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 23 januari 2011 · 14:32
    Aha, nu snap ik die veel besproken schrijfstijl....Goed verhaal Koen, jij ook bedankt voor het gezelschap; het was top! Sinds jullie komst zit Gilberts nieuwe vriend voor het leven Serge "thuis" in zn shop boards te waxen want poeder is er nu echt niet meer te vinden....
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 23 januari 2011 · 14:39
    @poling; de vallee perdu die (naam in elk geval) ken ik niet; waar ligt dat verloren dal? zal toch niet zo zijn dat er nog een onontdekt pareltje voor ons verborgen ligt...???
  • doov
    Advanced
    doov op 23 januari 2011 · 17:10
    Mooi verhaal weer, Koen. Zo moeten PIEK verslagen zijn!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • poling
    Beginner
    poling op 23 januari 2011 · 19:36

@poling; de vallee perdu die (naam in elk geval) ken ik niet; waar ligt dat verloren dal? zal toch niet zo zijn dat er nog een onontdekt pareltje voor ons verborgen ligt...???

ik zit er helemaal naast en bedoel pas de salles.. maar goed, als je de vallei binnenkomt lijkt het wel wat vergeten/verloren 😉
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 23 januari 2011 · 20:04
    @poling; nee, met een sneeuwgrens (qua temp en geografisch) op 1300m is de Vallee perdu (ik vind em mooi, laten we em erin houden) niet te doen aangezien je uitkomt op 900m hoogte. Er moet ook wat te wensen overblijven, want we zien al deze gezellige Wepowderaars natuurlijk graag nog eens terug in onze achtertuin!

...had jij wellicht het voorrecht om de Vallee perdu te rijden tijdens de Powderchase van januari 2010?
  • poling
    Beginner
    poling op 24 januari 2011 · 08:25
    @Arno,

ah ok, nee dan schiet het niet op.

yep, was ik bij, op de laatste dag, ook met Serge volgens mij. 1ste dag met Jenny mee, was ook epic. Kom graag nog eens in je achtertuin 😉

@Koen, tis niet alleen die neus, hovercraft is gewoon over de hele lengte een brede deur wat wel helpt natuurlijk.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 24 januari 2011 · 10:27
    Dit is weer super! Rjden, Koen, rijden, rijden, rijden!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 januari 2011 · 10:36
    Als ik dit zo allemaal lees en bekijk hebben we toch wel veel pech gehad het weekend ervoor  :-[

@dejongarno No offense, want Courmayeur was wel goed, maar daar hadden we weinig mooie poedervelden alleen maar van die f$%$%^cking bomen (en veel).
  • Markie
    Advanced
    Markie op 24 januari 2011 · 12:53
    Koen, TOP verhaal echt leuk om terug te lezen...

@Arno: perfecte gastheer (en gastvrouw ook)
    @spookje: Tipje voor het rijden in bossen, kijk niet naar de bomen zelf maar naar de open plekken er tussen die zijn veel belangrijker. Probeer dat eens een keer want bossen zijn super leuk rijden  😉
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 januari 2011 · 13:20

Koen, TOP verhaal echt leuk om terug te lezen...

@Arno: perfecte gastheer (en gastvrouw ook)
    @spookje: Tipje voor het rijden in bossen, kijk niet naar de bomen zelf maar naar de open plekken er tussen die zijn veel belangrijker. Probeer dat eens een keer want bossen zijn super leuk rijden  😉

Thanx for the tip. Altijd beter om naar de ruimtes te zoeken i.p.v. de obstakels  😀
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 24 januari 2011 · 15:35
    Koen, as usual druipt de stoke hier weer van af... Maar allemaal hadden we bij aankomst in Vercland dezelfde gedachte; Wat doen we hier...? Arno opperde wat mogelijkheden, maar stelde voor om toch gewoon in Samoens/ Flaine te blijven. Achteraf heb ik hem ook hartelijk bedankt. We moesten er gewoon het beste van maken. Nooit gedacht dat we onder deze omstandigheden nog zo goed poeder konden rijden. Maar het was niet alleen het poederrijden, het was ook vooral de manier waarop we met elkaar omgingen. Geen kwaad woord, geen wanklank is er geweest (oke jouw botten waren wel nadrukkelijk aanwezig). Iedereen stond open voor mogelijkheden en iedereen genoot met volle teugen. Zelfs Extreme Serge heeft het naar zn zin gehad. Het was mooi om bij iedereen die grote glimlach te zien. Vooral in Combe de Gers. Het waren mooie dagen...
    live to ride, ride to live
  • ollie
    Expert
    ollie op 24 januari 2011 · 21:39
    Wat een geniaal verhaal (wederom)...

Brings back memories of the old days met Marc en Gilbert in Davos!
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 januari 2011 · 22:05

maar van die f$%$%^cking bomen (en veel).

Het is wat.. de ene haat bomen..
    ik houd van bomen... geef me een lariksbos, wat cliffs en een bak poeder en van mij hoor je een hele tijd niets meer
    May the powder be with you.
  • ollie
    Expert
    ollie op 24 januari 2011 · 22:09

[quote author=Spookjuh link=topic=2289.msg31673#msg31673 date=1295861773]
    maar van die f$%$%^cking bomen (en veel).

Het is wat.. de ene haat bomen..
    ik houd van bomen... geef me een lariksbos, wat cliffs en een bak poeder en van mij hoor je een hele tijd niets meer
    [/quote]

Volgens mij gaat het niet om het bos maar om de yeti's die in dat bos huizen... beestjes met een redelijk grove anale fixatie op snowboarders naar wat blijkt...  :-X
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 24 januari 2011 · 23:25
    @...eigenlijk iedereen hierboven; merci voor de mooie woorden; en met name Gilbert, de emotie 'snik' druipt eraf; mooi!

@Spookjuh; weet je dat het GM hele fijne bossen heeft als er goeie poeder ligt? Maar geen lariksen, maar gewoon good old dennen (of zijn het sparren?) die dicht op elkaar staan en van geen wijken weten. Ik heb er trouwens pas nog een blogje over geschreven, google ff op "door de bomen het bos weer zien"
  • EricW
    Beginner
    EricW op 24 januari 2011 · 23:52
    Ha Koen, briljant stukje gozer! Alsof we weer boven op die uitgehakte windlip staan... Waarschijnlijk ben je alweer volop poeder aan het pakken, zie al uit naar je volgende blog!

Daan je hebt je film snel in elkaar geflanst, ziet er heel vet uit....(maar die crash op 0:30 had je er wel uit kunnen laten😉)

@Arno en Jessica nog bedankt voor de goede zorgen! (en de goede gids!)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 januari 2021 · 18:47
    Wat is 10 jaar ??? 😉 😉 😉
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 januari 2021 · 18:51
    Komaan Daan !!!
    sbs roelz
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 23 januari 2021 · 19:20
    Komaan Daan !!!
    koen_djfistel op 23 jan 2021 18:51

Was een geweldige poedertrip!!! 10 jaar geleden alweer... Wordt tijd voor een reunie om het te vieren. Hopelijk nog deze winter. 1 ding is niet veranderd, mijn tetter staat nog steeds niet stil!!!
    Live to ride, ride to live

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro