Go pro Hd filmpjes editen

• prefix
    Tourist
    prefix op 31 januari 2011 路 21:07
    Hey hallo!
    Hoe editen jullie je filmpjes
    en met welk programma?
    want ik krijg me filmpjes in mp4 en probeer ze met bijvoorbeeld windows movie maker te editen maar dan krijg ik telkens een foutmelding..?
    en converteren jullie je filmpjes naar een ander bestand?

Groetjes!
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 31 januari 2011 路 22:13
    Bewerk het met Sony Vegas, en laat de bestanden gewoon mp4  馃槂
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 31 januari 2011 路 22:27
    adobe premiere pro CS5 en dan gewoon lekker klooien 馃槂 Zijn genoeg mooie tuturials te vinden waar je een hoop van kan leren.
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 31 januari 2011 路 22:47
    Die software toch wel netjes gekocht he jongens  馃槈
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 31 januari 2011 路 23:14
    natuurlijk! Premiere is nog maar 1010 euro tegenwoordig... echt een koopje  馃榾
  • pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 31 januari 2011 路 23:37

dan zou ik toch voor een mac gaan en het met imovie doen, echt kinderspel.
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 1 februari 2011 路 01:26
    pinacle ofso schijnt ook wel goed te werken.

Maar ik hou dit topic gewoon in de gaten, want ik zoek zelf ook naar een leuk programmatje. Heb laatst wat aangekut met converten en dan met windows movie maker.

Mijn conclusie: Waarom een GoPro gebruiken als je na het converteren toch ruk-kwaliteit hebt? Dus gewoon niet converten 馃槈
    It's always snowing somewhere
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 1 februari 2011 路 08:22
    kijk hier ook eens naar. ga het zelf ook binnekort uittesten.
    http://www.cinefx.org/cinefx/

ach, ik zie net dat dat geen editor is volgens mij maar alleen een player....

omdat de mpeg4 bestanden van de gopro niet de meest vriendelijke zijn om mee te monteren is het ook een mogelijkheid om de bestanden eerst (of bij import) naar een prores of intermediate quicktime (of vergelijkbaar bestand) te converteren en pas na de edit een eind compressie er over te gooien.

nu heb ik nog niet met de media bestanden van de gopro gespeeld, dus het is nog allemaal theoretisch uiteraard.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • poling
    Beginner
    poling op 1 februari 2011 路 08:41
    zelf ervaring met pinnacle maar geen andere pakketen, dus moeilijk te vergelijken. Pinnacle is wel leuk maar heb het idee dat het niet het meest toegankelijke pakket is..
  • coen
    Advanced
    coen op 1 februari 2011 路 10:46

[quote author=Roelaano link=topic=2337.msg32336#msg32336 date=1296512052]

dan zou ik toch voor een mac gaan en het met imovie doen, echt kinderspel.
    [/quote]

quote for truth.

Doe je zelf een plezier en gebruik een mac alsjeblieft...
    Earn your turns...
  • svenk
    Advanced
    svenk op 1 februari 2011 路 10:50
    Pinnacle en Magix heb ik beiden geprobeerd, inderdaad nie de meest toegankelijke pakketjes. Ik gebruik tegenwoordig de AVS-suite. Eenvoudig, snel, goed en betaalbaar!
    If in doubt, don't go out!
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 1 februari 2011 路 16:39
    +1 voor Sony Vegas (ook al heb ik geen GoPro)
    Kan prima overweg met AVCHD wat nog wel eens een probleem was hier en daar (weet niet hoe dat tegewoordig is)

Persoonlijk vind ik Pinnacle echt een vervelend programma.
    WeRookie
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 20 november 2011 路 21:05

Maar ik hou dit topic gewoon in de gaten, want ik zoek zelf ook naar een leuk programmatje. Heb laatst wat aangekut met converten en dan met windows movie maker.

Mijn conclusie: Waarom een GoPro gebruiken als je na het converteren toch ruk-kwaliteit hebt? Dus gewoon niet converten 馃槈

Is er al een oplossing voor indertussen?
    Heb ook windows ; ben compleet leek ; maar wil toch goPro-filmpjes (o.a.) bewerken. Welk (beste starters)programma best downloaden/aanschaffen?

Dringend...

grtz

k
    sbs roelz
  • Echo
    Advanced
    Echo op 20 november 2011 路 21:26

[quote author=KevinHoogendam link=topic=2337.msg32342#msg32342 date=1296519998]

Is er al een oplossing voor indertussen?

Heb ook windows ; ben compleet leek ; maar wil toch goPro-filmpjes (o.a.) bewerken. Welk (beste starters)programma best downloaden/aanschaffen?

Dringend...

grtz

k
    [/quote]

Heej Koen,

Ik gebruik Magix Video Pro X3 om van (theater)voorstellingen met HD camera's HD films en normale DVD's te maken. Super programma en echt niet moeilijk te doorgronden, ook de systeemeisen vallen alles mee. Magix Video deluxe MX (versie18) is ook prima te gebruiken, zelfde interface kan ook de mp4 bestanden aan en de uitvoerkwaliteit blijft hoog. Je kan vanuit het programma niet alleen in allerlei formaten exporteren maar ook direct in HD kwaliteit uitvoeren naar Youtube of Vimeo. Misschien nog wel makkelijker en als je die wil kopen kost die ook maar 69,99 euro.
    Keertje afspreken om langs te komen om uit te proberen? Als Teze de handschoenen komt halen? Tis maar 80 km vanuit Antwerpen naar hier (Gorinchem). Laat maar weten.

grtz, Eric
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 20 november 2011 路 21:44
    Ik kan je ook wel aan adobe premiere pro cs5 helpen... Heb je wel een redelijk stevige pc voor nodig, maar dan is ook niks te gek. Ook het wel ff wennen aan het programma, maar daar kom je ook wel overheen....
  • Echo
    Advanced
    Echo op 20 november 2011 路 21:52

Ik kan je ook wel aan adobe premiere pro cs5 helpen... Heb je wel een redelijk stevige pc voor nodig, maar dan is ook niks te gek. Ook het wel ff wennen aan het programma, maar daar kom je ook wel overheen....

Heb met alletwee gewerkt, maar vind Premiere toch een stuk moeilijker te leren dan Magix..... en zeker voor GoPro (oid) filmpjes editen is dat way to heavy..... IMHO  馃槈
  • Teze
    Tourist
    Teze op 21 november 2011 路 06:03

Keertje afspreken om langs te komen om uit te proberen? Als Teze de handschoenen komt halen? Tis maar 80 km vanuit Antwerpen naar hier (Gorinchem). Laat maar weten.

grtz, Eric

Koen,

normaal zit ik volgende week in Zaltbommel voort twerk en zou ik eventueel kunnen langsgaan.

Teze
  • Echo
    Advanced
    Echo op 21 november 2011 路 08:28

[quote author=Echo link=topic=2337.msg44018#msg44018 date=1321820795]

grtz, Eric

Koen,

normaal zit ik volgende week in Zaltbommel voort twerk en zou ik eventueel kunnen langsgaan.

Teze
    [/quote]

Dat is ook een optie, ik zou het zelfs aan jou kunnen uitleggen  ;D
  • mitely
    Expert
    mitely op 21 november 2011 路 08:31
    HI,
    Werk ook op een mac , zo ik kan niet veel zeggen over verschillende edit programma's op Windows.
    Er is een Gratis program voor mac en PC, je kan converteren, edit en meer.(werkt echt goed)
    MPEG Streamclip.
    http://www.squared5.com/
    Let er wel op dat (wat andere ook al gezegd hebben) dat je Videocard (fullHD ondersteund) en dat je een sterke PC nodig hebt, om je Vid vloeiend af te laten spelen en het rederen gaat dan ook sneller.
    (Het eindproduct moet je in de juiste Formaat converteren afhankelijk van de Media waar je de Film wil laten zien / afspelen / uploaden / mobile etc.)
    Mitely
  • Steven
    Tourist
    Steven op 21 november 2011 路 20:28
    Ik werk met Linux en Mac.

iMovie vind ik verschrikkelijk, op zowel Mac als Linux bevalt http://www.kdenlive.org/ (KDE Non-Lineair-Video-Editor) heel goed. Alle functies aanwezig, veel bestandsformaten mogelijk, exporteren naar alle belangrijke formaten, goed bewerkbare effecten, titels aanbrengen helemaal vrij, ook met effecten. Praktisch onbeperkt aantal sporen, ook in geluid.

Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 21 november 2011 路 20:36
    Ik werk graag met iMovie, maar misschien stel ik ook niet zo hoge eisen aan de mogelijkheden van het programma. Voor mij doet het alles wat ik wil. Wellicht zie ik dat heel anders als ik eenmaal met een ander product gewerkt heb.
    Ben erg tevreden met het resultaat en de gebruiksvriendelijkheid.
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 22 november 2011 路 15:48
    Om gewoon simpele edits te maken gebruik ik gewoon lekker n00b windows live movie maker, exporteren als full hd en kwaliteit is top.

Verder kun je niet echt effects doen ofzo, maar wel makkelijk knippen, plakken, muziekje er onder, tekst er in zetten.
    Met het betere knip en plak werk lukken replays enzo ook best makkelijk.

Verder ben ik zelf ook op zoek naar een 脙录ber programma maar denk stiekem dat ik dan niet veel meer functies zal gebruiken dan ik nu doe met windows live movie maker.

''The guy in the orange jacket!''
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 23 november 2011 路 09:50
    Voor windows gebruik ik Adobe Primiere, op mac FinalCut. Vooral final cut vind ik echt een geniaal programma, maarja, ik heb geen Mac bij me deze "winter" dus het blijft maar bij adobe...
    Pow!
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 2 december 2011 路 14:39
    zijn er mensen die ervaring hebben met die twixtor plugin om mooie slowmotion beelden te krijgen? in adobe ae of sony vegas?
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 2 december 2011 路 20:45
    k zal effe rondvragen. goede berichten over gehoord, nog niks over gezien. doe laatste tijd weinig met slomo
  • mitely
    Expert
    mitely op 2 december 2011 路 23:21
    Heb het zelf niet, is niet goedkoop; eenvoudige versie  ca US $ 350,- of 599,-.
    Beetje google..
    http://www.revisionfx.com/products/twixtor/overview/...
    Er is ook een demo versie , downloadbaar.
    Eindresultaat is wel zeer fraai !!
    Mitely
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 3 december 2011 路 18:09
    geloof dat het wel ok is ; http://cinescopophilia.com/2-x-canon-60d-cameras-add-twixtor-and-you-g...

dat red je niet met aefx speedwarp
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 5 december 2011 路 10:25
    Iemand ervaring met Corel VideoStudio Pro X4 ?
    One Life, Live it
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 8 december 2011 路 13:42
    Ik heb nog geen gopro maar wel al een keer met de bestanden ge-edit.

Bijvb dit simpel gopro testje in snowworld
    [
    ] (Haakjes zodat hij niet embed)

Films op macbook pro gezet en dan methttp://www.squared5.com/ MPEG streamclip[/url] omzetten naar mpg files. Bij MPEG streamclip sleep ik gewoon een aantal (go pro mp4) bestanden  tegelijk op het programma MPEG streamclip en dan druk ik op converteren. Dan krijg ik 1 lange MPEG en die laad ik daarna in Adobe premiere CS4 in. En dan is het zoeken naar de pareltjes 馃槂 en deze knippen in clips op een timeline. En deze later in de "final" timeline achter elkaar zetten.

Dit filmpje is simpel en zou evt ook met Imovie kunnen, maar ben wel bekend in de adobe pakketten dus vandaar dat ik het daar mee had gedaan. Had dit van uitladen tot renderen in 2 tot 3 uur gedaan volgens mij.

Maar het is indd ook erg irritant dat ik niet de gopro bestanden direct kan inladen in premiere, maar misschien is er ondertussen ook wel een gopro plugin of zo?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro