Nog 1x pa#13

• brts
    Beginner
    brts op 2 februari 2011 路 00:58
    Nog een kleine toevoeging aan Pa#13:

Eerste dag met Roel in Weissee, een beetje afdalen, een beetje genieten van het mooie weer en een beetje bijkomen van de reis. Het ging best aardig aangezien ik toch al ruim 15 dagen(!) op ski's gestaan had in mn leven. Mijn 16e skidag heeft mijn definitie van wintersport meteen flink omgegooid; ik was meteen verslaafd. Ook ik wil meteen brede ski's, meer trips, diepere poeder, meer afdalen.

Tweede dag gingen we op pad met de heren van BMB in Sport Gastein. Eerste runs gingen gepaard met een aantal valpartijen zonder helm en zonder schade. Zeer fijne runs op een paar mooie hellingen.

Michiel wees mij er al snel op dat het toch wel verstandig is om een helm te dragen. Na enig afwegen was ik het met hem eens, dus ik smiddags een helm geritseld bij de lokale skiverhuur en knallen maar.

Paar dagen later, compleet gewend aan mn helm en vol zelfvertrouwen met Sjonnie en Fistel onder de ex-liftlijn in Zauchensee door. Eerst redelijk beheerst, tweede run wat harder, derde run vol gas (voor mijn doen). Het resultaat van de derde run was een ongeplande frontflip, de foto maakt dat verhaal af:

Bedankt Michiel!

Ik heb deze klap wel gemerkt, maar ik dacht dat het mn ski tegen mn helm was (..oid). Zodoende kwam ik er ook pas achter dat ik de helm aan het eind van de dag afzette..

En ook mijn laatste dag lag er nog best diepe poeder, beetje spelen in De Intratuin altijd fijn!

Echt een paar geweldige dagen gehad, mn eerste poedertrip is prima bevallen met iedereen.
    Ik heb echter wel een groot probleem sinds vorige week: ik wil nu veel vaker op trip.

Aangezien ik een echte beginner ben kan ik aan de reeks 'Freeriden voor beginners' kan ik ook een kleine toevoeging doen: Ga zoveel mogelijk meters maken!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 februari 2011 路 02:04
    馃榾  馃榾 zupa-eerlijk verhaal : was die helmbots tegen die boom of gewoon gecrashed?

nice2ride2gedda
    kwist trouwensni dagijdawaart  ;D 馃槈
    sbs roelz
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 februari 2011 路 07:33
    Lekkah... blijf rijden!
    May the powder be with you.
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 2 februari 2011 路 07:49
    Goed verhaal.
    WeRookie
  • brts
    Beginner
    brts op 2 februari 2011 路 09:22
    Helm heeft het afgelegd tegen een boomstronk of steen, en is nu aan vervanging toe..
    馃榾
  • Spider
    Tourist
    Spider op 2 februari 2011 路 09:29
    mooi verhaal en begin van een verslaving
    Better to burn out, then to fade away.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 2 februari 2011 路 09:43
    Mooi verhaal! begin jaloers te worden
  • Martijnski
    Tourist
    Martijnski op 2 februari 2011 路 17:19
    Te gek verhaal, geeft me als beginner een goed gevoel 馃槂
    skiing hard is not a crime
  • brts
    Beginner
    brts op 2 februari 2011 路 18:21
    http://www.flickr.com/photos/59050301@N06/sets/72157625961868760/...

Nog een aantal foto's via bovenstaande link.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 2 februari 2011 路 18:39
    Stoke...!
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Dio
    Advanced
    Dio op 2 februari 2011 路 23:16
    G o e d  bezig gast!
    Life is what happens the moment you put your phone away.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro