Nieuwe lawineset

• zwiebertje
    Tourist
    zwiebertje op 11 februari 2011 · 12:02
    He, ik heb op dit moment een wat verouderde lawineset en ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe!
    Ik ben nog een scholier en vandaar dat mijn budget niet erg hoog ligt. Mijn prioriteit ligt op dit moment bij een goede pieper. Eventueel in een set maar schep en sonde kan ik nog goed gebruiken.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe set? Dingen die ik absoluut niet moet doen?
    bedankt!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 11 februari 2011 · 12:21
    Ik zou in ieder geval voor een drie antenne-pieper gaan. De goedkoopste zijn de Arva evo 3, de Arva 3 Axes, de BCA Tracker2 en de Ortovox 3+.
    Het lijkt me dat er aan je schep en sonde niet veel verouderd is?
    Wil je misschien ook een rugzak met Avalung? Bij Zwerfkei heb ik een week geleden de Black Diamond Bandit rugzak met avalung en Deploy 3 schep en 2,65 m Super Tour probe in een set gekocht voor 200 euro. Als je dan toch een nieuwe schep en sonde wilt is dat een goede aanbieding misschien.
  • zwiebertje
    Tourist
    zwiebertje op 11 februari 2011 · 12:24
    bedankt! Goede tip ook, ik zal eens kijken. Ik heb niet het grootste vertrouwen meer in die schep, ziet er toch wat uit als een laatje plastic.

Wat zijn dan nu de voordelen van zo'n 3 antenne pieper? Doet een (goede)1 antennepieper hetzelfde werk?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 11 februari 2011 · 12:50
    Twee antennepiepers geven de mogelijkheid om met richtingsindicator(en) te zoeken, wat een stuk makkelijker is dan via signaalsterkte bij een één-antenne pieper. Een drie-antenne pieper handelt spikes in het signaal als gevolg van de vorm van de veldlijnen beter af waardoor je geen 'false-positives' krijgt op enige afstand van de zendende pieper.
    Zie ook (hele site is een aanrader):http://beaconreviews.com/transceivers/Antennas.asp

Eerdere post heb ik aangepast. Ik vergeet steeds de Arva piepers, die nog goedkoper zijn dan de Tracker2 en Ortovox 3+  :-[
  • skiester
    Advanced
    skiester op 13 februari 2011 · 16:57
    ik heb de evo3 van arva en ik sloeg geen gek figuur bij piepertesten.  Dus die zijn goed genoeg. En heel simpel: kind kan de was doen!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 14 februari 2011 · 20:51
    Kijk ook eens bij http://www.bergzeit.de . Hier heb ik mijn DSP PIEPS gekocht (incl. schep, sonde en Avalung).

Snelle levering!
  • MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 14 februari 2011 · 20:57
    Zie trouwens ook het bericht "pieps" van sjakies.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro