Zuidelijker dan Bardonecchia? Tips? Iemand?

• powderzone
    Tourist
    powderzone op 28 februari 2011 路 21:35
    Hi chasers,

Heeft iemand tog tips voor een gebiedje zuidelijk van Badonecchia?
    We vertrekken donderdag morgen om 2 dagen te kunnen poederen.
    Het voor ons de eerste keer dat we die kant op gaan dus we hebben echt geen flauw idee waar we moeten zijn 馃槈

(tuurlijk heb ik de hele week het wepowder boek al naast me op de bank!)

Bedankt alvast iig.
    Ciau 馃槂
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 28 februari 2011 路 23:00
    Limone Piemonte!!!!

Leuke route is bij het restaurant over het kammetje, richting het huisje. Kan niet missen.

Of gewoon met de meeste hoge lift en gelijk van de kant te rammen. Die route wordt zelfs aangegeven.

Verder leek Argentera wel leuk, maar ben er alleen langs gereden.

Succes.
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 1 maart 2011 路 09:14
    Morris heeft het over 50-90cm vers in Piemonte regio. Echter webcambeelden die ik zie en andere sneeuwsites geven dit niet aan. Hoe komt dit?

1200km moet wel de moeite waard zijn... Dus mensen die actuele informatie hebben uit eerste hand?
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • powderzone
    Tourist
    powderzone op 1 maart 2011 路 09:27
    @serdvc: Ik denk dat ik maar richting limone rijd dan, is net wat groter en bied wat meer mogelijkheden, die 150km meer maakt ook niet meer uit. bedankt!

@henwildie: Er is een aardig rode vlek te zien in piemonte inderdaad, dus hier moet wel sneeuw uitvallen gezien de temperatuur daar.
    Maar inderdaad is het op de webcams slecht te zien of er nu daadwerkelijk een verse laag valt of ligt.
    Hopen dat er iemand zit die ons een pow update kan geven via hier.

• henwildie
    Advanced
    henwildie op 1 maart 2011 路 09:31
    Op de bomen zie ik geen pak sneeuw, wat bij verse sneeuw toch echt het geval is...

Powupdate is waar ik ook op wacht
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 1 maart 2011 路 10:28
    Volgens mij gaat het in Isola 2000 aardig tekeer:
    WeRookie
  • micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 1 maart 2011 路 10:28
    Hoi,

De volgende actuele webcam uit de Piemonte op 1500m. Als ik het goed kan inschatten ligt dit 'gebied' zo'n 30 km ten oosten van Limone Piemonte.

http://parpaiun.org/webcam/

Dit is voor mij in ieder geval overtuigend genoeg om die kant op de gaan...

gr
    Michel
  • micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 1 maart 2011 路 10:29
    Er gaat gewoon een MEGA pak vallen. Ligt er trouwens deels al!

Veel plezier iedereen!
  • poling
    Beginner
    poling op 1 maart 2011 路 10:46
    volgens mij gaat het ook flink los, maar wel erg zuidelijk. check bv de webcam van canosio
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 1 maart 2011 路 10:47

Volgens mij gaat het in Isola 2000 aardig tekeer:

Je kan in Isola ook makkelijk de webcam van de voorgaande dagen checken, dan zie je de evolutie: http://www.webcam-ski.com/interfaces/isola/interface.php?pk_interface=...

Dat is hetgeen sommigen hier graag zullen zien
  • micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 1 maart 2011 路 10:55
    @Poling; weet jij al waar jullie heengaan? Ik neig toch wel erg naar Liemone Piemonte
  • poling
    Beginner
    poling op 1 maart 2011 路 11:11

@Poling; weet jij al waar jullie heengaan? Ik neig toch wel erg naar Liemone Piemonte

je hebt een pm
  • poling
    Beginner
    poling op 1 maart 2011 路 11:45
    wel spannnend hoor  ;D
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 1 maart 2011 路 12:29
    Isola 2000 staat nog steeds op m'n lijstje met gebieden waar ik graag naartoe wil met dikke pof. Heb er erg veel mogelijkheden gezien, veel in de buurt van de lift ook. Stond helaas niet op geschikt freeridemateriaal toen ik er was.

http://www.skitour.fr/topos/cime-de-sistron,1638.html...
  • powderzone
    Tourist
    powderzone op 1 maart 2011 路 12:46
    Voor ons wordt het of limone piemonte of isola 2000, even kijken wat de weersvoorspelling is voor de komende vrijdag en zaterdag 馃槂

Wie weet lopen we elkaar nog tegen het lijf ergens 1250 km verderop 馃槂 (wel een eind weg hoor....)

Piepers klaar! porto's klaar! camera niet vergeten!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 1 maart 2011 路 15:23
    Auron is ook een aanrader trouwens! Dikke treeruns daar, niet normaal!
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 1 maart 2011 路 15:31

Morris heeft het over 50-90cm vers in Piemonte regio. Echter webcambeelden die ik zie en andere sneeuwsites geven dit niet aan. Hoe komt dit?

1200km moet wel de moeite waard zijn... Dus mensen die actuele informatie hebben uit eerste hand?

Retour d'Est, lang niet alle weerzeggers letten hier genoeg op. Sneeuwverwachting is bijv. teveel gefocused op het noorden en dan denk je alleen aan zon bij deze kaarten, zien deze dump al dagen over het hoofd. I'd go with Morris, als je echt uitsluitsel wil, dan desnoods ook even contact opnemen met mensen in de gebieden daar. Gidsen kunnen je altijd meer vertellen. Maar ik weet wel wat ik zou doen als ik het komend weekend niet zo druk had.. Islola... nice.
  • Janusius
    Beginner
  • freek
    Beginner
    freek op 1 maart 2011 路 16:15
    http://www.webcam-ski.com/interfaces/isola/interface.php?pk_interface=...

deze is altijd live en sneeuwen doet het nog steeds / alweer
  • daan
    Advanced
    daan op 1 maart 2011 路 18:50
    Live update uit Limone Piemonte. Vandaag heerlijke dag gehad met op de meeste plaatsen 50 cm vers onder de voetjes. Nadeel is dat toplift vandaag dicht was en het zicht daarboven nul. Die leuke route vanaf het restaurant zat er dus niet in.
    Volgens een local is de toplift dicht omdat het super rustig is in het gebied en ze geen geld willen uitgeven aan pisteurs voor dat stuk. Dus de vraag is of die lift later deze week wel opengaat... Wij weten het in ieder geval niet.

Als die lift niet opengaat en het zicht blijft slecht, zou ik zeker naar andere gebieden kijken voor donderdag of vrijdag.
    Poeder ze!

• micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 1 maart 2011 路 19:50
    Bedankt voor je live bericht... Goed om te weten idd. De grote vraag is dan ook waarheen dan wel?

Isola 2000?

Of gewoon op zoek naar kleine secrets?
  • dimster
    Beginner
    dimster op 1 maart 2011 路 23:44
    http://www.neveitalia.it/ski/vialattea/sci.php?name=Situazione_Neve...

60cm vandaag in sestriere volgens neveitalia.
    ook op wintersporters.nl webcamplaatje uit vialattea gezien dat er veelbelovend uitzag. zijn deze betrouwbaar? scheelt al een aantal km's en 60cm klinkt ook lekker.  op de webcams vialattea te zien heb ik er echter sterk mijn twijfels over
  • powderzone
    Tourist
    powderzone op 2 maart 2011 路 10:08
    @daan: bedankt voor de update!
    Het gaat erop lijken dat isola te ver is en limone -pie het dus niet gaat worden, even kijken of er ietsw noorderlijker nog wat te vinden is. misschien is queyras wel een leuke optie.

Al met al blijft et dus nog even een verrassing waar we terecht gaan komen, wie weet dat morris zijn bericht vandaag nog wat wijzigingen aanbrengt in onze planning 馃槈
    Vanavond moet er beslist worden iig.

iedereen iig bedankt voor de reacties tot nu toe!
  • micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 2 maart 2011 路 11:52
    Wij gaan ongeveer 30 km van Liemonte afzitten. Naast Liemone wellicht nog wat kleine gebiedjes checken. 
  • dimster
    Beginner
    dimster op 2 maart 2011 路 18:36
    niemand nieuws over sestriere, kenissen in via lattea? verschillende websites melden daar ook loads of new snow...
  • powderzone
    Tourist
    powderzone op 2 maart 2011 路 21:16
    Sestriere berichten zijn goed, maar op webcams zie ik er weinig van inderdaad. wel een stukkie dichterbij dan li-pie!
  • powderzone
    Tourist
    powderzone op 3 maart 2011 路 16:10
    Rijden nu maar naar li-pie. In pila was het nogal bruin 馃槂
    Ciau.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro