GoPro HD van amerikaanse ebay?

• TLB
    Tourist
    TLB op 23 juni 2011 · 16:48
    Ik ben op zoek naar een GoPro HD en wil hier zo min mogelijk voor betalen, simpelweg omdat ik er eigenlijk geen geld voor heb.  Nu zit ik met de vraag of het nuttig is om het uit amerika te laten komen of dat ik binnen europa moet gaan kijken.

Dit is de optie binnen europa:
    http://cgi.ebay.nl/GoPro-HD-Helmet-Hero-True-HD-16GB-SD-Karte-NEU-/230...

Dat is dus 299,- + 12,90 verzendkosten.
    Dus dan betaal je 311,90 en je bent KLAAR. Toch?

Dit is wat ik op het oog had op de amerikaanse ebay:
    http://cgi.ebay.com/Hero-GoPro-Motorsports-1080P-Wide-HD-5MP-Helmet-Ca...

Dat is dus $259.99 = 180,59  euro

Nu komen dus de vragen;
    -Heeft iemand ervaring met het kopen van de amerikaanse ebay?
    -Er staat FREE SHIPPING, geld dit ook voor Nederland?

-Op de site van de douane staat een voorbeeld van een fotocamera. Deze heeft 19% omzetbelasting, dus telt dit ook voor de GoPro? Dan is het bedrag tot nu toe 180,59 + 34,31= 214, 19 euro. Klopt dit?

- Wat zou ik kwijt zijn aan douane en inklaringskosten? En zie ik nog wat over het hoofd?

If you aren't crashing, you aren't skiing.
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 23 juni 2011 · 16:55
    Die shippingcosts gelden alleen voor de VS.
    Persoonlijk zou ik het binnen de EU houden. Geen gedoe met douane en invoerrechten. Een stuk gemakkelijker:
    http://shop.ebay.co.uk/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&a...
    No risk, no fun...No limit, no life
  • julesrutten
    Tourist
    julesrutten op 23 juni 2011 · 18:19
    Dat heb ik een hele tijd geleden ook uitgezocht, maar volgens mij was het zo dat over de omzettingskosten + waarde van het product ook nog eens douanekosten komen, dus in totaal berekenen ze 2x kosten over het product. heel vreemd, maarja ze moeten ergens geld vandaan krijgen bij het rijk.

Ik heb al een paar spullen op ebay amerika gekocht en ik had elke keer geluk. het duurste wat ik over heb laten komen was mijn goggle van 140 dollar dacht ik. Toen was de koers zo super dat het me in totaal 70/80 euro heeft gekost ofzo, dus met verzendkosten erbij.

zo'n camera is dus relatief klein en kunnen ze dus over het hoofd zien.

het is zoals eerder gezegt idd niet gratis naar nederland:
    International Shipping (5-12 business days): USPS priority shipping any country overseas is $30.00

• dirksy
    Advanced
    dirksy op 23 juni 2011 · 21:33
    En wellicht nog het wachten waard omdat voorspelt wordt dat de euro dollarkoers naar 1,80 of zelfs 2,- gaat. Dus voor 1 euro 1,80 dollar. Voor zover het wat waard is, deze voorspelling (overigens gedaan door de oud voorzitter van de Duitse bank).
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 24 juni 2011 · 00:38
    Dan kan je beter even doorsparen en er gewoon eentje in NL kopen. Garantie is je vriend zeker met zulke dingen!

www.v-nix.nl heeft altijd een leuke actie waardoor je alsnog de volle prijs voor de camera koopt maar er wel een geheugenkaart bij krijgt en verschillende accessoires.
    It's always snowing somewhere
  • poling
    Beginner
    poling op 24 juni 2011 · 08:27
    ik zou hem zeker in de us kopen. gewoon bijna 100E verschil. op zo'n bedrag... dat is veel. vergeet niet de belasting betaal je ook over de verzendkosten. Vreemd maar waar. Daarnaast zal je wel met paypal betalen, daar gaat ook een stukje kosten in zitten (bij de ontvanger maar die laat ze vaak de koper betalen)

Overigens is het helemaal geen gedoe met douane ed, je betaald gewoon aan de deur bij de levering.
  • poling
    Beginner
    poling op 24 juni 2011 · 08:29
    en wat betreft garantie....zeg nou eerlijk, wanneer heb je echt de garantie nodig? eens in de 100 jaar. en dan tja heb je een keer pech. of zelfs niet en geldt de garantie hier ook.

let wel op het 110v vs 230v verschil...!
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 24 juni 2011 · 11:53

ik zou hem zeker in de us kopen. gewoon bijna 100E verschil. op zo'n bedrag... dat is veel. vergeet niet de belasting betaal je ook over de verzendkosten. Vreemd maar waar. Daarnaast zal je wel met paypal betalen, daar gaat ook een stukje kosten in zitten (bij de ontvanger maar die laat ze vaak de koper betalen)

Overigens is het helemaal geen gedoe met douane ed, je betaald gewoon aan de deur bij de levering.

Ik heb de mijne in de US besteld. Verwerking van kosten gebeurt idd geheel automatisch. Weet helaas niet meer wat alle bijkomende kosten waren. Ook met garantie heb ik inmiddels ervaring. Geen probleem. Opsturen, wachten, nieuwe terug ontvangen. Klaar. Ik heb via de site van GoPro zelf besteld.
    Verschil 110V / 230V heb je hierbij geen last van. Opladen gebeurt via USB kabel. Zelf gebruik ik de stekker van mijn iPhone waar ik de USB-kabel insteek.
  • chilo
    Tourist
    chilo op 24 juni 2011 · 14:30
    Lekker in de States kopen, want garantie via v-nix bijvoorbeeld houdt in dat je hem ook zelf naar Amerika moet sturen. Volgens mij is x-sportscam dan nog beter (en duurder 😉 )

Het beste advies overigens, als je geen geld voor hebt: koop er geen een. Leen hem van anderen tijdens je tripjes. Voor het geld van een Gopro heb je namelijk een prima powtrip in het nieuwe seizoen! ;D
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • TLB
    Tourist
    TLB op 25 juni 2011 · 12:18
    Bedankt voor alle reacties.
    De verzendkosten zijn dus 30 dollar.
    Dat maakt de totaalprijs 201 euro.
    De nieuwe totale prijs inclusief omzetbelasting is dan 239 euro.

Nu zou ik alleen nog graag willen weten hoeveel ik de douanekosten etc moet verwachten.
  • Erik-Jan
    Advanced
    Erik-Jan op 25 juni 2011 · 21:20
    google?? douane?? foto/video camera's?? iets van 7% douane rechten en 19% gewone belasting  :😃
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 juni 2011 · 22:08
    Ik ben benieuwd naar wat de uiteindelijke prijs wordt mocht je besluiten 'm uit de US the halen.

En wellicht nog het wachten waard omdat voorspelt wordt dat de euro dollarkoers naar 1,80 of zelfs 2,- gaat. Dus voor 1 euro 1,80 dollar. Voor zover het wat waard is, deze voorspelling (overigens gedaan door de oud voorzitter van de Duitse bank).

Dat zie ik echt NIET gebeuren. Griekenland, crisis, Spanje. Alleen maar narigheid. En dan willen ze Kroatië ook nog bij de EU... Persoonlijk ben ik daar niet echt een voorstander van en ik denk niet dat het de Euro ten goede zou komen, ook al zou het land de Euro niet krijgen.
  • TLB
    Tourist
    TLB op 25 juni 2011 · 23:12

google?? douane?? foto/video camera's?? iets van 7% douane rechten en 19% gewone belasting  :😃

Veel gegoogled niets gevonden. Ook op de site van de douane gekeken, maar ik kon het niet vinden.
    Bedankt!
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 26 juni 2011 · 09:40

Dat zie ik echt NIET gebeuren. Griekenland, crisis, Spanje. Alleen maar narigheid. En dan willen ze Kroatië ook nog bij de EU... Persoonlijk ben ik daar niet echt een voorstander van en ik denk niet dat het de Euro ten goede zou komen, ook al zou het land de Euro niet krijgen.

Ik zie dat ook niet gebeuren maar ondanks de (al enige tijd durende) crisis in Griekenland heeft de Euro er niet onder geleden. Is zelfs iets gestegen. check: http://www.dollarkoers.nl/koersen/eur-usd/730/

Kan me niet voorstellen dat de euro zo hoog komt te staan maar duimen doe ik wel 😃
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 27 juni 2011 · 10:44
    NB als je je Go Pro eindelijke hebt...
    ; ;D ;D ;D

White room,Pillow lines,I rule
  • poling
    Beginner
    poling op 27 juni 2011 · 10:54

NB als je je Go Pro eindelijke hebt...
    ; ;D ;D ;D

geweldig!!!
  • poling
    Beginner
    poling op 27 juni 2011 · 10:59

[quote author=Erik-Jan link=topic=2703.msg37071#msg37071 date=1309029626]

Veel gegoogled niets gevonden. Ook op de site van de douane gekeken, maar ik kon het niet vinden.
    Bedankt!
    [/quote]

dacht dat de jeugd zo goed met de computer overweg kon... 😉

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01....

en http://gebruikstarief.douane.nl/
  • TLB
    Tourist
    TLB op 27 juni 2011 · 13:36
    Haha, dat filmpje is echt geniaal.

Zelf dacht ik eigenlijk ook dat ik goed met de pc overweg kon, maar vinden kon  ik het niet  :-\

Bedankt allemaal!
  • TLB
    Tourist
    TLB op 27 juni 2011 · 18:54
    Om en nabij zouden we dan uitkomen op ongeveer 250 euro. En dan alleen de inklaringskosten nog, waarvan ik geen idee heb hoeveel het zou zijn.

In ieder geval is het een stuk goedkoper, dus ik denk dat ik het zo ga doen.
  • chilo
    Tourist
    chilo op 27 juni 2011 · 21:25
    Douane: De kans dat je er tussendoor glipt is nihil. De scanners zijn meedogenloos. De kans dat je moet betalen is 95%  😞

Wat zijn dan de kosten: Bel de douanetelfoon (www.douane.nl), maargoed, hier een rekenvoorbeeld van een ervaringsdeskundige (overigens niet voor GoPro's maar andere camera's)

Reken op 7% over de aanschaf, dan 19% BTW over het totaalbedrag en dan, afhankelijk van de vervoerder nog 15-25 euro inklaringskosten. Als je camera inclusief verzendkosten e.d. op 239 euro komt is dat dus:

201+(7%)14,07=215,07+(19%)40,86=255,93+(inklaringskosten)15,00=270,93

Bij v-nix krijg je voor 354,90 (incl verzendkosten) een Helmet-hero met 16GB kaart (ook wel een paar tientjes waard) en wat laadsnoeren en zit je niet in spanning wanneer-ie komt, namelijk de volgende dag. Uiteindelijk is-ie dus (bijna) net zo duur, tenzij je ervoor kiest om met een kleinere SD-kaart te gaan werken. (zelf weten... ;D)

Als je dan nog twijfelt.....  😀

Oftewel, mijn standpunt van mijn vorige post is gewijzigd....
  • Tim1
    Advanced
    Tim1 op 27 juni 2011 · 22:07
    In januari heb ik die Go-Pro gekocht bij v-nix, ondanks vele mailtjes van mijn kant heb ik nog steeds geen sd-kaart gezien. Hij zou zijn kwijtgeraakt bij de tnt, maar na wat zoeken op internet kwam ik meer van dit soort verhalen tegen.
    Geen aanrader dus...
  • TLB
    Tourist
    TLB op 27 juni 2011 · 22:59
    Bedankt voor je rekenwerk!
    Als ik een 16 gb  kaartje (20-30 euro) koop kom ik dus ongeveer op 300 euro uit.
    Toch weer een verschil van 50,- euro, aangezien ik ook niet om die opladers enzo geef.

Als ik binnen europa zal bestellen ga ik voor sportscam.eu. Hiermee heb ik al eens contact gehad en kan denk ik wel wat korting losschudden 😉

Eindoordeel: Ik denk dat ik hem uit amerika ga laten komen, zolang ik hem voor de winter heb is het goed en 50 euro is voor mij niet weinig

Iedereen bedankt voor het meedenken!
  • karel
    Tourist
    karel op 28 juni 2011 · 08:16
    En wat dan van deze? http://www.v-nix.nl/go-pro-hd-hero-960
    Die is 960p ipv 1080p, maar kost maar 219 euro incl 16gb SD card en lader/kabels

Ik heb een Contour via ebay uit de US besteld een paar jaar geleden, dat was nog de niet HD versie.. voor 110 USD, weet de totale kosten niet meer incl transport + importheffing, maar het was veel meer als ik had verwacht. Toen bleek ook nog eens dat er geen gogglemount bij zat, kon ik ook nog los kopen.. Voor een paar tientjes meer had ik in NL de 720p versie kunnen kopen.
  • chilo
    Tourist
    chilo op 28 juni 2011 · 13:37
    Bestellen en filmen maar, dan! Ben benieuwd naar je shots, komende winter!  😃
  • TLB
    Tourist
    TLB op 28 juni 2011 · 13:53
    De gopro 960 heeft niet de mogelijk om 720p met 60 fps te schieten. Deze optie wil ik wel graag.
  • RFKANGOO
    Beginner
    RFKANGOO op 29 juni 2011 · 19:24
    Heb begin dit jaar mijn gorpro gekocht op de site van gopro zelf.
    http://gopro.com/
    Was zeer snel verzonden en ontvangen.

Er zat volgens mij ongeveer 75 dollar verzendkosten bij en kreeg een naheffing van 19% voor de btw.
    Dit geld dan over het aankoopbedrag zonder de verzendkosten.
  • poling
    Beginner
    poling op 30 juni 2011 · 08:57
    "aankoopbedrag zonder de verzendkosten."

youre sure??? ik ben er namelijk zeker van dat het over het bedrag incl de verzendkosten is. Tenminste laatste keer dat ik in de states kocht (tijdje geleden al weer, zo'n 3 jaar geleden) was dat zo, en ik was zelfs overtuigd dat het een fout moest zijn daarom heb ik erover na gebeld. Kreeg helaas uitgelegd dat het ook de verzendingskosten betrof..
  • RFKANGOO
    Beginner
    RFKANGOO op 30 juni 2011 · 18:56
    Ok dan denk ik dat ik het fout heb.

heb nog ff gekeken

mijn rekening was $354.96 (gopro+accessoires) + $75.54 (verzendkosten)
    kreeg een toeslag van €65.86 van de nederlandse duane
    Btw. €55.86
    Invoerrechten €10.00

Weet niet meer wat de wisselkoers was op dat moment dus kan de uiteindelijke europrijs nu niet noemen. (zou ik in de afschriften moeten zoeken)
  • jefrem
    Beginner
    jefrem op 5 juli 2011 · 21:46
    check deze link ff.ik heb hem bij hem gekocht.
    http://link.marktplaats.nl/458648110

alles gewoon netjes in het doosje en helemaal nieuw
  • opta
    Tourist
    opta op 5 augustus 2011 · 14:01
    Ha TLB,

Ik ben erg benieuwd of je hem nog in de VS (via gopro.com) hebt gekocht en wat het uiteindelijk gekost heeft!

En of hij bevalt natuurlijk 😃

Anton

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro