Auto Sock ervaring?

• Sten
    Advanced
    Sten op 22 juli 2011 路 10:00
    Hoi

Iemand ervaring met Auto Sock?

M'n 1993 Civic hatchy is  30mm verlaagd, kettingen wordt lastig.

Sokken mee voor de zekerheid, Had al winterrubber maar achterkant brak uit op de Julier Pass dalend in een haarspeldbocht ook met winterrubber..
    Wat doe ik nog op kantoor
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 juli 2011 路 10:45
    En hij was al niet zo hoog  ;D

Ik herinner me dat die autosocks meestal niet zo goed uit verschillende tests kwamen in vergelijking met kettingen.
  • huib
    Expert
    huib op 22 juli 2011 路 11:57
    Toen ik nog prima grip had zag ik bij de eerste flauwe helling die Mondeo voor me zo naar binnen glijden. Als ie z'n geld nu in winterbanden had gestoken in plaats van zo'n autosok  馃槥  Is natuurlijk maar 脙漏脙漏n geval maar ik kan er niet heel enthousiast van worden.

Onder mijn Passat kan passen ook geen normale sneeuwkettingen omdat de afstand veerpoot-band te klein is. Ik heb nu van die kettingen met fijnere schakeltjes. In Nederland vroegen ze daar de hoofdprijs voor maar in Oostenrijk gewoon voor 70euro bij de VW dealer. Misschien dat zo'n fijnere ketting wel onder jouw verlaagd scheurijzer past.
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 22 juli 2011 路 13:08
    en daar komt bij dat een auto sock geloof ik niet als vervanging wordt gezien voor de sneeuwkettingen. Dus wanneer er het bekende bordje met de sneeuwkettingen staat, heb je ze toch echt nodig.
    No risk, no fun...No limit, no life
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 22 juli 2011 路 13:29
    wat ik me afvraag heb je kettingen stak genoeg gezet?
    heb je de goede maat combi winterbanden/kettingen of zijn ze aan de grote kant? 17 inch?

mijn oude Audi was -80 en -60 drama om de ketting aan  de achterkant van de band  aan elkaar te klikken.
    of plat op je buik in de dikke sneeuw altijd leuk....  :-\ of je handen open halen aan de voorschermen  :-X
    in de winter reed ik daarom ook op  2 maten kleiner en smallere banden 195/65/15
    als de kettingen er dan om zaten na een kwartier vechten kon ik niet harder als 30 a 35km/h ivm het slaan van de kettingen in de wielkasten

tegenwoordig verlaag ik geen wintersport auto's meer....

anders is er nog een andere oplossing airride  ;D

may the pow be with you
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 22 juli 2011 路 22:38
    Of gewoon een citroen, lage stand voor cruisen en hoge stand voor het omleggen van kettingen ;D

Maar als je geen ruimte hebt tot spatbord rand dan is er geen andere optie. Ik had ooit eens een Lnad Rover Freelander met te weinig ruimte tot de veerpoot en dan kon je nog de spike spider of maggi track kopen wel duur maar een oplossing. Maar als de spatbordrand het probleem is dan is er behalve het niet nemen van bochten en een kleinere diameter winterband geen andere oplossing
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 juli 2011 路 10:41
    Gewoon investeren in goede winterbanden en een sneeuwrijcursus 馃槂
    Op de Alfa paste ook geen kettingen en ze niet gemist.
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 27 juli 2011 路 13:57
    Heej Sten, of toch een auto die het allemaal kan. Weet je nog, je hebt genoeg voorwerk gedaan.
    Was het niet de subaru outback die het beste uit de verf kwam ? 馃槂
    Never a last run..
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 juli 2011 路 22:30
    idd winterbanden.  De autosock werkt een beetje met zomerbanden, maar vergeleken winterbanden veel minder grip.  Een extreme optie is ook het monteren van banden met spikes, maar dat kan pas ter plekke, want je komt er niet de autobahn mee over!(=illegaal)

beter is het om een andere auto te lenen.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Sten
    Advanced
    Sten op 8 augustus 2011 路 15:01
    Civic verlaagd met 30mm, kettingen zou moeten kunnen.  Sokken mee voor de zekerheid
    Had al winterrubber maar achterkant breekt uit op de Julier Pass dalend in een haarsp
    eldbocht ook met winterrubber.
    Wat doe ik nog op kantoor
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 8 augustus 2011 路 15:39
    Welk winterrubber ligt er op?
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 10 augustus 2011 路 11:04
    Zie mijn comment bij kleine busverbouwing
    WE麓ve got the POWDER
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 10 augustus 2011 路 13:26
    Je hebt Michelin en je hebt Michelin. Had zelf Pilot Alpine er onder liggen  ;D
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 10 augustus 2011 路 15:01
    same here馃槈
    WE麓ve got the POWDER
  • poling
    Beginner
    poling op 10 augustus 2011 路 22:42
    volgens mij is het inderdaad zo dat sokken niet als vervanging geldt voor kettingen. anyway, ik heb van sokken begrepen dat het best werkt als is het effect wel iets minder. het is wel zo dat er aangeraden wordt om ze er gelijk er af te halen als het asfalt er weer door komt! ivm slijtage.

wat ik me altijd af vraag waarom mensen in godsnaam hun auto verlagen, of elke andere niet functionele wijziging doorvoeren aan hun auto....! maar goed dat ben ik, auto moet van a naar b gaan. Liefst comfortabel en vooral met een lekker stukje muziek. maar of dat nu verlaagd is of met blauw xeon verlichting af getint glas of welke andere onzin dan ook....ik zie het nut niet...waste of money...better use it for a trip. wat ik al zei....dat ben ik
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 augustus 2011 路 23:20
    @koeienlap.  sok kan best ok werken om weg te komen, maar als je rijdt is het ronduit gevaarlijk. Geen zijdelingse grip... niets, dan kun je maar beter een beetje overstuur hebben op winterrubber!

Ik heb winterbanden en zelfs trouwnes nooit kettingen nodig gehad, maar ik heb 4wd.  Van de winter in zwitserland zonder problemen omhoog gekomen terwijl 2wd (zowel voor en achter zat erbij) waren kansloos.

Bij ketting plicht ben je ook het haasje want er moet metaal inzitten.  Sok geldt dan niet.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 11 augustus 2011 路 09:17
    er is toch ook een soort " spikes-op-een-plastic-geval"  ?
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 11 augustus 2011 路 09:29
    Een Sock is geen sneeuwketting, onderstaande over de sock komt van www.autoweetjes.com

"Autosock
    Het rijden met Autosock is in alle landen toegestaan behalve op wegen waar een sneeuwkettingplicht geldt. Een Autosock is geen sneeuwketting. Naast het risico van een bekeuring, kan tevens de wettelijke aansprakelijkheid een fors probleem worden in het geval van een aanrijding."

Hetzelfde geldt in de meeste landen voor de z.g.n. "Spike Spider".

Michelin heeft een kunstof ketting in het assortiment, de "Easy Grip", wat hier de status van is, wel of niet gelijkgesteld met een echte ketting, weet ik niet en kan ik zo snel niet vinden. Dit is dan ook een vrij nieuwe ontwikkeling.
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 augustus 2011 路 10:57
    voor zover ik weet betekent ketting plicht dat een minimum percentage van je ketting uit staal moet bestaan.  Die plastic dingen die je aan je velg kon bevestigen werder vroeger nog wel gedoogd, geloof ik...
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 11 augustus 2011 路 14:46

maar goed dat ben ik, auto moet van a naar b gaan. Liefst comfortabel en vooral met een lekker stukje muziek. maar of dat nu verlaagd is of met blauw xeon verlichting af getint glas of welke andere onzin dan ook....ik zie het nut niet...waste of money...better use it for a trip. wat ik al zei....dat ben ik

LOL, ik heb een tijdje in de Bijlmer gewoont en daar reden ook erg veel verlaagde civicjes, hippe ghetto bakkies dus :馃槂 Hoe is de 850? still rockin'? 馃槈

@koeienlap.  sok kan best ok werken om weg te komen, maar als je rijdt is het ronduit gevaarlijk. Geen zijdelingse grip... niets, dan kun je maar beter een beetje overstuur hebben op winterrubber!

Zoals gezegd, te weinig mee gereden om daar een goed waardeoordeel over te vellen. Logisch nadenkend zou je daar best een goed punt kunnen hebben, alhoewel je in 20cm+ versesneeuw daar niet zoveel last van zult hebben gok ik mits je normaal rijd. (zelfde geldt voor haarspeld bochten overigens, lomp v het gas gaan resulteert dan idd in kontje zwiepen) Voor die enkele uitzonderingen waar een goed gladde crust/ijslaag onstaat zullen alleen kettingen nog nut hebben.
    WE麓ve got the POWDER
  • poling
    Beginner
    poling op 11 augustus 2011 路 20:12

[quote author=poling link=topic=2730.msg37502#msg37502 date=1313008925]

maar goed dat ben ik, auto moet van a naar b gaan. Liefst comfortabel en vooral met een lekker stukje muziek. maar of dat nu verlaagd is of met blauw xeon verlichting af getint glas of welke andere onzin dan ook....ik zie het nut niet...waste of money...better use it for a trip. wat ik al zei....dat ben ik

LOL, ik heb een tijdje in de Bijlmer gewoont en daar reden ook erg veel verlaagde civicjes, hippe ghetto bakkies dus :馃槂 Hoe is de 850? still rockin'? 馃槈
    [/quote]

die gradatie durfde ik er niet aan te geven  :馃槂 ;D

850 doet het heerlijk.  design is natuurlijk grandioos, een zweed is heerlijk aan de slag geweest met een lineaal  8) ;D wel beetje spijt dat we niet wat meer hebben willen/kunnen neerleggen en een station hebben aangeschaft.. heb el enorm moeten wennen dat als je een beetje wilt acceleren je boven de 3000 3500 toeren moet zitten. max koppel licht geloof ik rond 4800 toeren...als diesel rijder was dat wat vreemd dat het zo hoog licht. volgende auto zou bij voorkeur toch een 850 station zijn of 740/760 station of 940... Met airco want die mis ik ook wel  馃構
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 augustus 2011 路 23:50

850 doet het heerlijk.  design is natuurlijk grandioos, een zweed is heerlijk aan de slag geweest met een lineaal  8) ;D wel beetje spijt dat we niet wat meer hebben willen/kunnen neerleggen en een station hebben aangeschaft.. heb el enorm moeten wennen dat als je een beetje wilt acceleren je boven de 3000 3500 toeren moet zitten. max koppel licht geloof ik rond 4800 toeren...als diesel rijder was dat wat vreemd dat het zo hoog licht. volgende auto zou bij voorkeur toch een 850 station zijn of 740/760 station of 940... Met airco want die mis ik ook wel  馃構

Ga dan voor 960. Onafhankelijke achterwiel ophanging en achterwielaandrijving.

• koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 12 augustus 2011 路 00:18
    @SPAM dan kan hij met volle bepakking zn lol op als hij sneeuwkettingen om moet leggen 馃榾 wist overigens niet dat die ouwe tanks al onafhankelijke achterwiel ophanging hadden..

@Poling Hm, opzich staan Volvo motoren wel bekend om hun koppel bij lagere toerentallen.. die van ons was ook heel schakelui te rijden.. Verder zijn die 7 en 9 series wel echte Volvo's, maar in verhouding met een 850 ook wel wat lompe bakken om te rijden hoor.. als je Volvo koopt moet je in mijn ogen altijd station rijden overigens!
    WE麓ve got the POWDER
  • poling
    Beginner
    poling op 13 augustus 2011 路 14:44
    ja maar de 850 heeft een dwarsgeplaatste 5 cilinder. Das een heel andere motor. en idd een volvo hoort eigenlijk een station te zijn echter in het segment waarin wij keken was een station gelijk wel zo'n 30% duurder voor een beetje fatsoenlijke....
  • doov
    Advanced
    doov op 13 augustus 2011 路 17:03

. en idd een volvo hoort eigenlijk een station te zijn echter in het segment waarin wij keken was een station gelijk wel zo'n 30% duurder voor een beetje fatsoenlijke....

Waarmee de stelling bewezen is.
    [sup]maar ik hoef nog steeds geen Volvo, ik vind er niets aan om met 100 km op de linkerbaan te rijden[/sup]
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 13 augustus 2011 路 17:22

maar ik hoef nog steeds geen Volvo, ik vind er niets aan om met 100 km op de linkerbaan te rijden

Out-dated argument doov-je! De basisvariant van een volvo V70 zijn qua prestaties al gelijk met die van een A6. Om maar te zwijgen van een T5 tov een A6 2.0TFSI (bijvoorbeeld, zomaar een willekeurig, geheel uit de lucht gegrepen voorbeeld). Maar toegegeven, erg fijne auto zn A6!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 13 augustus 2011 路 18:16
    Heb zowel in de iets oudere V70 als A6 station en de E klasse Kombi gereden en ben blijven hangen bij de E Klasse. Die V70 is het net niet.

PS je kunt altijd nog een krikje meenemen om je kettingen om te leggen ;D
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 13 augustus 2011 路 18:26
    Tsja, ik denk dat dat toch een stukje emotie is. Net wat jij zoekt in een auto. Heb een aantal keren in een nieuwe E-klasse gereden. En dat zijn toch echt wel d脙漏 comfortabele autobahn-cruisers. Maar of het nu een V70, A6, MB-E als sneeuwauto is. Zijn wel erg grote luxe problemen waar we het nu over hebben.

Anyway: De autosock!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 13 augustus 2011 路 22:41
    Belangrijkste is dat je er latjes van bijna 2 meter IN de auto mee kan vervoeren.

PS kan zelfs in een A6 sedan ;D
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 14 augustus 2011 路 00:04

[quote author=poling link=topic=2730.msg37556#msg37556 date=1313239453]
    . en idd een volvo hoort eigenlijk een station te zijn echter in het segment waarin wij keken was een station gelijk wel zo'n 30% duurder voor een beetje fatsoenlijke....

Waarmee de stelling bewezen is.
    [sup]maar ik hoef nog steeds geen Volvo, ik vind er niets aan om met 100 km op de linkerbaan te rijden[/sup]

[/quote]

@ Doov: Ehh ja... Vandaar dat Volvo jaaren geleden (voor de PK wedloop uitbrak bij onze oosterburen) al eens met de 850 t5-r de snelste station op de markt had..sneller dan welke station ook van de Duitse collega's 馃槈

Volvo staat gewoon synoniem voor station, net als Mercedes E voor taxi.. Die Duitsers mogen op bepaalde "finesse" vlakken misschien een klein stapje voor liggen...daar betaal je de prijs ook flink voor! Daar komt bij dat het imago of (gebrek aan) karakter van die Duitsers niet iedereen aantrekt.

@SPAM: Overigens de best rijdende van deze klasse is overduidelijk de nieuwe BMW 5...(voor mn bijbaan rijd ik alle bovengenoemde autos met enige regelmaat)

Maargoed..autosocken.. Voordeel: je hebt ze er in no time omheen zitten en er af halen is letterlijk in 2 tel gepiept.

WE麓ve got the POWDER

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro