Dynastar Legend Sultan 94 (184cm)

• dolfbroekveldt
    Tourist
    dolfbroekveldt op 3 augustus 2011 · 13:30
    Ik zoek een ski die tussen mijn all mountain ski's (Atomic Sweet Daddy, 80mm, 181cm) en mijn K2 Obsethed (105mm, 189cm) valt, voor niet al te diepe poeder dagen. Ik kom uit bij de Dynastar Legend Sultan 94 (184cm) want volgens mij is dit een top ski. Iemand ervaring met deze ski en tips waar ik deze niet voor de hoofdprijs kan kopen?

Thanks a lot,
    Dolf
    Je nieuwe signature
  • skiester
    Advanced
    skiester op 5 augustus 2011 · 23:44
    De dynastar heb ik nooit geprobeerd, maar wat je zoekt...: dan kun je ook kijken naar een armada arv 185.  ik heb deze in 175 en het is een echte alleskunner.  Alleen net te smal voor de diepe pow en te breed voor knalhard ijs.

http://cgi.ebay.it/Sci-All-Mountain-Freeride-Freestyle-ARMADA-ARV-185c...

http://www.blacksheepsports.de/Ski/Freeride-Ski/ARMADA-ARV-185-cm.html...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 7 augustus 2011 · 16:05
    Zo te horen kan je dat geld beter uitgeven aan een liftpas, of diesel... Wedden dat je op die 'net niet al te diepe dagen maar zo'nbeetje ertussenin' meer lol hebt als je niet hoeft te kiezen 's ochtends?
  • Steven
    Tourist
    Steven op 7 augustus 2011 · 22:15
    @JaapvR: helemaal mee eens.
    Er is geen reden om op 'niet al te diepe poederdagen' die 105 mm Obsetheds te laten staan. Sterker nog: met meer float lijkt niet al te diepe poeder iets dieper. Op de sweet daddy zak je er doorheen en ski je op de ondergrond. Welk effect wil je dan nog hebben met 94 mm onder je voet?
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 10 augustus 2011 · 07:14
    sluit me aan bij bovenstaande kan alleen bedenken dat je mogelijk die Sweet Daddy's wilt inruilen voor de Sultan 94 maar om hem ertussen te zetten...
  • sebask
    Tourist
    sebask op 12 augustus 2011 · 21:18
    Ben het eens met Steven, de K2 is ook prima op niet diepe dagen. Heb zelf de sultan 94 en het is idd een hele fijne ski. Heb afgelopen seizoen ook op de Obsethed geskied (model paars/ groen met doodshoofdjes geen rocker) en kan ze dus vergelijken. Voel mezelf prettiger op de sultans, de k2 is niet echt mijn ski. Sultans zijn redelijk stijf en doen het ook erg goed in het terrein. Maar misschien heb je gewoon geen 'tussen' model nodig.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 13 augustus 2011 · 14:05
    Ik moet eerlijk bekennen dat een obseth (die van het jaar erna met wel wat rocker) maar ook 105 onder de voet de ski is die ik pak op wat minder diepe dagen. Ik vind het een heerlijke alleskunner en als het echt dieper wordt pak ik Hellbents.

Er komt dit seizoen wel een tourbinding op de seths trouwens.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • dolfbroekveldt
    Tourist
    dolfbroekveldt op 17 augustus 2011 · 12:13
    Dank jullie wel allemaal. Ga inderdaad voor de 'inruil'. De Atomics eruit en Dynastars erbij. Moet gewoon even iets nieuws proberen/hebben voor het nieuwe seizoen. Gr Dolf
    Je nieuwe signature

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro