Als je voor 2 e hands gaat let dan op het profiel. Bij 4 mm zijn winterbanden op en je verbruikt ongeveer 1 mm per 10.000 km. Ook zou ik de zogenaamde DOT code ff goed bekijken. Die vindt je in een ovaaltje op de wang van de band er verwacht zoiets als 4209 dat houdt in gemaakt in week 42 van 2009. Een band van meer dan 5 jaar oud zou ik laten staan. Wil je niet te duur kijk dan ff op
www.autobandenmarkt.nl en zoek naar Nokian of Kumho. Die eerste is top de 2e wordt door taxichauffeurs gebruikt. Beide gunstig geprijsd. Via autobandenmarkt kun je volgens mij ook stalen velgen kopen en adressen vinden waar ze erom gelegd kunnen worden. Stalen velgen zijn trouwens vaak goedkoper via marktplaats ( maar het is soms lastig te bepalen of het de juiste is) je kunt met de prijs ook naar je lokale Vandenbergh gaan en vragen of ze het ook voor die prijs willen doen. Vaak wel zo fijn en geen gedoe.
Omleggen en balanceren kost minimaal 12,50 euro per band soms vragen ze zelfs 20 euro. Je kunt zelf uitrekenen wanneer een setje stalen velgen uit kunnen.