winterbanden

• Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 24 oktober 2011 · 21:00
    Dus jij zet eens per jaar je auto op de krik en wisselt je banden om? Of moet de garage alsnog dat voor je doen? Ik denk dat dit het laatste jaar is dat ik met deze auto rij, dus misschien is het niet de moeite om ze nieuw plus velg te kopen...

En hoe die eruit ziet kan me echt gestolen worden, dus metaal. En ik ga denk ook voor die zwarte, want dat zijn de beste!

edit: SPAM, thnx voor je tips, ik ga er achteraan!

• rob
    Advanced
    rob op 24 oktober 2011 · 21:11

Dus jij zet eens per jaar je auto op de krik en wisselt je banden om? Of moet de garage alsnog dat voor je doen? Ik denk dat dit het laatste jaar is dat ik met deze auto rij, dus misschien is het niet de moeite om ze nieuw plus velg te kopen...

En hoe die eruit ziet kan me echt gestolen worden, dus metaal. En ik ga denk ook voor die zwarte, want dat zijn de beste!

edit: SPAM, thnx voor je tips, ik ga er achteraan!

Yep, wel 2 keer per jaar. December/April.
    Kun je eventueel ook zelf doen als je een goede moment-sleutel hebt. Ziet er anders zo lullig uit als je plots je band sneller naar de sneeuw ziet gaan als de auto....

Ik zou ook voor 2de hands gaan, omdat je alleen lokaal blijft rijden.
    Suc6!

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 oktober 2011 · 21:18
    Vul je kenteken ff in op www.sloopautozoeker.nl samen met je postcode. Je krijgt dan slopers die recent een wagen van jouw type hebben ingenomen. Ff bellen en voor weinig, passende stalen velgen scoren!
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 24 oktober 2011 · 21:28
    Ok, denk dat het een samengeraapt 2e-handsje wordt.

Als ik nieuwe banden ga kopen worden het waarschijnlijk all-season banden. Mijn zomerbanden hebben namelijk hun beste tijd wel gehad, en misschien kan ik nog 1 setje banden oprijden met mn autotje.

Ik zat te kijken naar deze:
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=23834...

Komen deze door de Duitse en Oostenrijkse inspectie als (verplichte) winterband? En zullen deze voldoende zijn bij kleine helling en lichte sneeuw? 😃

• ieism
    Tourist
    ieism op 24 oktober 2011 · 21:34
    Ik heb vorig seizoen een allseason band gehad, goodyear vector. Was echt wel goed te doen in de sneeuw. Zoals eerder in het topic, let op de logo's met een sneeuwvloje en een berg. En voldoende profiel.

Als je een winter lang de sneeuw in gaat zou ik overigens gewoon winterbanden kopen, dan kan je dat setje oprijden in de zomer.
    splitfest.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 oktober 2011 · 22:38

Ok, denk dat het een samengeraapt 2e-handsje wordt.

Als ik nieuwe banden ga kopen worden het waarschijnlijk all-season banden. Mijn zomerbanden hebben namelijk hun beste tijd wel gehad, en misschien kan ik nog 1 setje banden oprijden met mn autotje.

Ik zat te kijken naar deze:
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=23834...

Komen deze door de Duitse en Oostenrijkse inspectie als (verplichte) winterband? En zullen deze voldoende zijn bij kleine helling en lichte sneeuw? 😃

Deze band heeft het berg en sneeuwvlok symbool dus hiermee moet je in De en Aut gewoon kunnen rijden in de winter. Qua winterband is er ook nog de Kumho optie zag ik voor een vergelijkbare prijs. Scoort niet beter dan deze all-weather band. goeie keus dus. nu nog ff een sloper vinden en jij kunt op pad.
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 24 oktober 2011 · 23:19
    Tot 24:00uur vandaag (maandag 24e) heb je nog tijd voor:

http://www.groupon.nl/deals/tilburg/waardebon-winterbanden-auto-blasch...

Let op! Voor deze prijs (49,-) heb je geen winterbanden maar een tegoedbon van 250,- te besteden bij Blascke in Tilburg voor winterbanden.
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Steef
    Advanced
    Steef op 24 oktober 2011 · 23:25
    [s]Die Vredestein all seasonband wordt afgewaardeerd op sneeuw. Iets wat je denk niet moet willen als je een seizoen de sneeuw in gaat...
    http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest...] EDIT: Hmmm...de Quatrac 3 wordt dus afgewaardeerd en niet de 2 die jij noemt...Ik verwacht alleen niet dat die 2 heel veel beter is dan zijn opvolger...

Anyway...my2cents: Ik zou gewoon een setje knappe kwaliteits(winter)banden kopen. Geen koekiewakkie dingen die snel slijten. En geen 'half' werk met all seasonbanden...

Bijvoorbeeld http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=23834.... Zijn 6 euro per band duurder dan die all season Vredesteins.
    Komt ook redelijk uit de test: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest...

Of de http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=23834.... Zijn grotere broer komt ook altijd wel redelijk uit de test: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest...
    Every turn is a sign of weakness
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 oktober 2011 · 23:32
    De vraag is alleen of al die banden ook in 155/80/13 te krijgen zijn. Dat is een beetje een zodanig kleine maat dat er niet veel meer geproduceerd wordt.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 24 oktober 2011 · 23:33
  • Steef
    Advanced
    Steef op 24 oktober 2011 · 23:36
    SPAM, ik zie aan zijn link dat ie kijkt voor 155/80 R13. Lastige maat waar idd niet heel veel voor is. Maar toch een paar redelijke sloffen op ABM.nl. Persoonlijk zou ik voor de Michelin Alpin A3 a 70 euro gaan. Die komen goed uit de test. Maar denk dat die Firestones voor 52 euro ook best prima zijn!
    Every turn is a sign of weakness
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 24 oktober 2011 · 23:37

SPAM, ik zie aan zijn link dat ie kijkt voor 155/80 R13. Lastige maat waar idd niet heel veel voor is. Maar toch een paar redelijke sloffen op ABM.nl. Persoonlijk zou ikvoor de Michelin Alpin a 70 euro gaan. Die komen goed uit de test.

Dat zijn zo ongeveer de beste zou ik zeggen.
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 25 oktober 2011 · 00:06
    Klasse dat jullie zo goed hardop meedenken! I like! 😀

Die groupon aanbieding zie ik niet zo zitten, wat die geldt ook pas bij een minimale besteding van 430€. Plus... ik moet over 3 minuten beslissen of ik die bon neem, beetje te snel hahaha!

Ik zoek inderdaad naar een 155/80/13, goed speurwerk Steef! Er zijn inderdaad best nog wat opties voor zowel een winterband als een all-season band. Maar als ik ze toch op een (2ehands)velg ga zetten kan ik misschien beter een echte winterband nemen en ze evt in de zomer weer omruilen met wat er nu onder zit. Als ik mn auto weg doe kan ik dan mn winterbandjes weer op marktplaats verpatsen, mocht er nog wat van over zijn 😉

En gaan voor kwaliteit is misschien zo slecht nog niet, omdat het autotje al wat ouder is, als een soort van compensatie 😉.

Ik ga morgen even een slopert bellen of ze nog wat velgen hebben. En dan maar een setje bestellen op ABM.nl. En daarna een garagebedrijf die ze voor een paar tientjes de banden om de velg doet, balanceert en onder mn wintermobiel zet 😀 
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 oktober 2011 · 00:13
    Dat laatste lijkt me een zeer verstandige keuze. Banden zou ik toch het liefste nieuw kopen, en bijvoorbeeld michelin verkoopt 2e hands op marktplaats ook weer wat makkelijker.

Ik weet niet waar je woont, maar in delft zit een garagetje die voor 5 euro per band je banden op de velgen legt, balanceert en monteert. Aardige kerel en goede service. Ik had 2 keer een leegloper (beetje gare velgen) en dat is elke keer kosteloos opgelost terwijl zij er niets aan konden doen.
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 25 oktober 2011 · 00:23
    Ik woon in Rotterdam. Dus dat lijkt me prima te doen. Is het een kwestie van een afspraak maken, er naar toe rijden en kopje koffie doen terwijl hij de bandjes er op legt? Of moet je je auto achter laten?

En zijn die garages er wel blij mee dat je al je materiaal mee neemt en niet bij de garage zelf koopt? Maargoed, dikke schijt aan eigenlijk 😉

• Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 oktober 2011 · 00:34
    Je kunt er gewoon naar toe rijden, ik bel meestal even van te voren om te checken of ze tijd hebben.er gewoon langs. Neem er wel even de tijd voor, want soms zijn ze nog met een andere auto bezig maar ik heb nog nooit langer dan 10min hoeven wachten. En dan idd gewoon kopje koffie en je bent zo weer weg! Ik bedenk me dat het trouwens normaal 7,50p/band is. (Ik krijg korting omdat ik er redelijk vaak kom :😃) Nog steeds een stuk goedkoper dan de 20euro die ik andere garages heb horen vragen!

Het is geen enkel probleem om daar je eigen spul mee naartoe te nemen, ik doe niet anders. Dino (zo heet hij) heeft me zelfs op autobandenmarkt gewezen toen ik daar was voor iets anders. ;D Je kunt ook je banden daar laten afleveren door autobandenmarkt als je geen zin hebt om er mee te sleuren. Hij heeft ook 2e hands banden, en dat is echt erg goedkoop en ook prima. Ik heb er zelf ook een keer 2e hands winterbanden gehaald (Falken) en daar ben ik zeer tevreden over. Het was geloof ik 160 euro totaal (inc monteren) voor 205/65/15 banden.

Jij hebt wel een iets minder gangbare maat, dus dan moet je geluk hebben, even bellen zou ik zeggen. Je zou ook even kunnen vragen voor velgen, die kan hij misschien ook voor je regelen.
    Website (vrij geniaal 😀) http://www.kostweinig.nl/index.html
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 25 oktober 2011 · 00:41

Ik woon in Rotterdam. Dus dat lijkt me prima te doen. Is het een kwestie van een afspraak maken, er naar toe rijden en kopje koffie doen terwijl hij de bandjes er op legt? Of moet je je auto achter laten?

En zijn die garages er wel blij mee dat je al je materiaal mee neemt en niet bij de garage zelf koopt? Maargoed, dikke schijt aan eigenlijk 😉

Bij Terbregseplein zitten wat slopers als je daar de A16 afgaat richting Alexandrium. Kan je wellicht wat velgjes scoren. Wat natuurlijk ook goed werkt is een forum opzoeken van je model auto, daar vindt je zowiezo velgen.
    It's always snowing somewhere
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 25 oktober 2011 · 11:57
    Uit dat bouwjaar waren er nog geen forums laat staan internet ;D
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 oktober 2011 · 14:52
    Volgens mij zijn mijn bandjes er in Hoogvliet (Rotterdam Zuid/ Pernis) opgelegd voor €30. Ging automagisch via de website (website ook via hier, moet effe naar de link zoeken) waar ik ze besteld heb. Velgen had ik al.
    White room,Pillow lines,I rule
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 26 oktober 2011 · 16:48
    Ik heb uiteindelijk toch maar 4 stuks zwarte banden besteld.

(Michelin A3, de velgenboer/slopert had ook nog setje stalen velgen voor me liggen voor 50€)
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 11 november 2011 · 00:53
    Goeie tip, die Dino's bandenservice in Delft.

Was te laat voor mn afspraak, maar toch vriendelijk geholpen. Ze hebben zelfs even een vlugge wintercheck gedaan nadat ik verteld had wat ik met mn oude beestje van plan was. Voor gratis! (kostweinig 😉)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro