Weekendtripje november : Kaunertal de moeite?

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 oktober 2011 · 11:20
    Voor een weekendtripje in november zoek ik een gletsjer gebied op niet te grote afstand van mulhouse (in verband met verplichtingen daar.) Zwitserland is op het moment een beetje een no go qua wisselkoers geloof ik, vandaar dat ik naar Oostenrijk zat te kijken en dan is het Kaunertal volgens mij de eerste gletsjer die je tegenkomt.

Ik had ook al naar chamonix zitten kijken, maar ik weet niet of ze daar ook pistes op de gletsjer hebben en sowieso gaan die pas half december een keer open.

Mijn vragen: 1 is kaunertal een beetje de moeite qua gebied? 2 zijn er nog andere opties die misschien beter / leuker zijn op zo'n 4u rijden van Mulhouse?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • G.Nijzink
    Elite
    G.Nijzink op 24 oktober 2011 · 12:32
    Kaunertal is niet echt een mega groor gebied in het begin van het seizoen.
    Als er meer sneeuw ligt kan je er absoluut mooie descents maken ;D

Je zou bevoorbeeld dan ook naar Stubai kunnen rijden.
    Denk dat je dan meer kans hebt heb mooie powderafdalingen
    Is volgens mij vanaf Mullhouse 4,5 uur rijden.
    MOFO Snowboarding "Moving Forward in Snowboarding"www.mofosnowboarding.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 oktober 2011 · 14:53
    Hmm... Het wordt ws toch niet echt een poeder tripje en Stubai is inderdaad wel een stuk groter geloof ik.
    Misschien dan toch maar een half uurtje langer in de auto, ik zal het iig eens voorstellen.
  • coen
    Advanced
    coen op 24 oktober 2011 · 16:53
    Pitztal, Sölden? Dat ligt er nog tussen, scheelt weer...
    Earn your turns...
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 24 oktober 2011 · 17:13
    Ik zou wel even een goede rekensom maken, als je wat je uitspaart door naar Aut te reizen meer uitgeeft aan de reis en de tijd die het kost dan is het misschien niet eens de moeite waard.
  • doov
    Advanced
    doov op 24 oktober 2011 · 17:22
    Per dag gemeten valt de koers van de frank wel mee hoor.  ;D
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Teze
    Tourist
    Teze op 24 oktober 2011 · 17:28

Ik zou wel even een goede rekensom maken, als je wat je uitspaart door naar Aut te reizen meer uitgeeft aan de reis en de tijd die het kost dan is het misschien niet eens de moeite waard.

idd, als het maar voor 1-2 dagen is, kan CH wel beter uitdraaien. Engelberg is bv bereikbaar binnen 2h
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 oktober 2011 · 19:02
    Ja engelberg zat ik inderdaad naar te kijken. Ik heb me zelf nog niet eens zo in de prijzen verdiept, maar ik hoorde nogal wat wilde verhalen  ;D

Maar is engelberg vet? 'het' boek ligt nog bij zuslief dus ik kan niet echt dingen checken  :😃
  • JeroenJanssens
    Tourist
    JeroenJanssens op 25 oktober 2011 · 10:37
    Engelberg is heel vet.
    Zit ook altijd een grote groep scandinavische overwinteraars die je graag mee op sleeptouw nemen als je het vraagt.
    Mooiste is de laub:
    http://www.ultimate-ski.com/Ski-Resorts/Switzerland/Engelberg/Off-pist...
  • jriph
    Tourist
    jriph op 25 oktober 2011 · 11:00
    chamonix heeft niet echt iets op een gletcher ( wel veel gletcher.. weinig piste en in november ook weinig goede sneeuwbruggen) en je hebt er veel sneeuw nodig voor de rotsen.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Reinier
    Advanced
    Reinier op 25 oktober 2011 · 12:16
    Stubaital is top. Groot genoeg voor een paar dagen plezier en om de spieren wat los te maken voor het siezoen.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 25 oktober 2011 · 19:19
    Iedere ochtend naar boven naar de Kaunertaler Gletscher rijden krijg je kramp van in je benen. 😉 Iets van 30 haarspeldbochten telt de weg, maar wel supermooi uitzicht:
    [youtube]hXB2JDakwhHg[/youtube]

Stubaier Gletscher is voor zover ik weet het grootste gletscherskigebied in Europa en ik heb er net een week gezeten. Zeer zeker de moeite waard en veel offpiste te rijden mits er genoeg sneeuw ligt.

Ben er zelf maar 1 dagje geweest, maar wil er wel weer eens naartoe terug: de Pitztaler Gletscher. Volgens mij wat steiler en uitdagender dan de Kaunertaler Gletscher.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro