Ik bestel bindingen, jij goedkope ski's! Profiteren van Sport-Conrad aanbieding!

• TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 oktober 2011 · 11:01
    Luitjes!

Zoals sommigen misschien al hebben meegekregen heb ik een nieuwe binding nodig. Snel.
    Op het moment zijn er twee opties:
    Tourbinding (in de vorm van een Duke)
    Look Pivot of andere solide 'gewone' binding
    (en nog een derde: eventueel STH)

Prijs is voor deze arme student jammergenoeg altijd een factor, vandaar dat ik hopelijk iemand kan vinden die nog een ski nodig heeft!
    Vind op Sport-Conrad een aanbieding voor ski+binding (met min. Din 14) en dan kunnen we kijken of we een mooi dealtje kunnen maken! Sommige combinaties zijn echt te goedkoop en mooi om te laten liggen!

Merken die goedkoop zijn in combinatie:
    Atomic (dit is echt niet normaal!), Völkl, Salomon (ook mooie kortingen!), K2
    Merken die niet goedkoop zijn in combinatie: (dus bespaar jezelf de moeite door naar die ski's te kijken)
    Armada, Black Diamond, Line

Merken die 'ok' zijn:
    CoreUPT, Fischer, Dynastar, Movement, Rossi

Paar combinaties die ik al gevonden heb (ik ben Atomic fan-boy, sorry):
    Atmoc Blog (los 600€):
    + Pivot 18 - 499€ (de Pivot 18 los is 220 en de Pivot 14 250, leip!)
    + Pivot 14 - 469€
    + Sth 14 Driver - 429€
    + Duke - 520€
    + Jester Pro - 489€

330-350€ voor een Blog?! Koopje!

Atomic Bent/Atlas (los 650):
    + Pivot 18 - 609€
    + Pivot 14 - 579€
    + Sth 14 Driver - 539€
    + Duke - 639€
    + Jester Pro - 599€

Het maakt me eigenlijk vrij weinig uit wat voor binding erop komt, maar het liefst wel één van de bovenstaande. De de korting die we krijgen daar komen we natuurlijk wel uit! (Jij meer korting dan ik natuurlijk!)
    Er valt aan jouw kant dus wel 200€ korting te scoren en aan mijn kant ook 100€ als we een beetje een mooie combinatie vinden!
    Lijkt me het kijken waard toch?!

Dus, nog iemand een Blog, Atlas, Rocker 2, Dictator of Kuro nodig, I'm your man

EDIT: Ik heb alleen naar combinaties van poederski's gekeken, je kan natuurlijk ook altijd nog park&pipe en all-mountain ski's bekijken! Heb al een paar mooie combinaties gezien van Salomon park ski'tjes, ook hele goede deals!

Liefste reageren op dit topic zodat iedereen kan kijken naar wat voor moois er allemaal is gevonden!
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 25 oktober 2011 · 11:22
    Wat leg jij neer voor de bindingen? Dan is het mij duidelijk aan wat voor prijs ik moet denken voor de ski's!
    one way to go down
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 oktober 2011 · 11:37

Wat leg jij neer voor de bindingen? Dan is het mij duidelijk aan wat voor prijs ik moet denken voor de ski's!

Verschilt natuurlijk per binding. Ik zit neig zelf naar ~130€ voor Pivot 14's (dat is toch wel ongeveer waar ik voor gesettled ben). Ik zit zelf te denken aan 60-70% van de korting voor jou, 30-40% voor mij.
    Natuurlijk sta ik altijd open voor onderhandeling.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 oktober 2011 · 17:20
    Zie net dat de site van Sport-Conrad vernieuwt is, waardoor het nóg makkelijker wordt om mooie setjes uit te kiezen voor een goede prijs. De setprijs en korting staat er nu meteen bij vermeld.
    Kortingen zijn ongeveer 350-380€ per set.

Nu is er al helemaal geen reden meer om niet even te koekeloeren (en jezelf in verleiding te brengen 😉 )
  • Murky
    Advanced
    Murky op 25 oktober 2011 · 17:50
    Dallie, ik zal even kijken, lone wil misschien nog een nieuwe poederlat namelijk.
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 oktober 2011 · 19:05

Dallie, ik zal even kijken, lone wil misschien nog een nieuwe poederlat namelijk.

Wat? Zijn die ObSETHeds niet goed dan? Hoe lang zijn die uberhaupt? Ik weet dat ze geen meisjes ski wil, dus misschien iets van een 178 Gotama? Goed prijsje en een wel het soort ski wat ze wil denk ik zo!
  • Murky
    Advanced
    Murky op 26 oktober 2011 · 10:13
    Precies, ze heeft nu die Obsethed 169, maar ze is zelf 168. Ze rijdt nu ook op een head 181 van haar broer. Eigenlijk moet ze eerst die Obsethed kwijt. Zelf wil ik ook een setje Salomon quest 12/14 muiltjes, dus die kunnen dan ook mooi mee met de set. Zal ook f mijn neef vragen die gaat dit seizoen naar mayerhofen, hij is ook nog opzoek naar een latje. Als ik wat weet hoor je het wel.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 28 oktober 2011 · 16:06
    189€ voor Dukes ♥ + 10€ verzendkosten...

http://www.blue-tomato.com/de/Skibindungen/Marker-Duke-L-110mm-10-11/p...

Damn... Of moet ik toch deze deal maar aangrijpen...
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 28 oktober 2011 · 17:07

Zo das wel een heel nette deal, ga ik even zeer ernstig over nadenken...

Look pivots 18 zijn trouwens ook in de sale, bij conrad: http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1872...
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 28 oktober 2011 · 17:09

[quote author=TijmenDal link=topic=2994.msg41990#msg41990 date=1319810767]

Zo das wel een heel nette deal, ga ik even zeer ernstig over nadenken...

Look pivots 18 zijn trouwens ook in de sale, bij conrad: http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1872...
    [/quote]

Ik weet het. Het is het een of het ander... Echt een moeilijke overweging. Probleem is wel dat ik een 132mm stopper nodig heb en die zit niet bij die Duke. Dus dan komt er nog 40€ bovenop...
  • Easy
    Advanced
    Easy op 28 oktober 2011 · 17:30

Probleem is wel dat ik een 132mm stopper nodig heb en die zit niet bij die Duke. Dus dan komt er nog 40€ bovenop...

Die zit ook niet bij een pivot 18 XXL (stoppers gaan tot 115/117 mm dacht ik). Als je stoppers iets te smal zijn is dat niet zo'n bezwaar, gewoon ff uitbuigen.
    Built for Speed
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 28 oktober 2011 · 22:23

[quote author=TijmenDal link=topic=2994.msg41999#msg41999 date=1319814562]
    Probleem is wel dat ik een 132mm stopper nodig heb en die zit niet bij die Duke. Dus dan komt er nog 40€ bovenop...

Die zit ook niet bij een pivot 18 XXL (stoppers gaan tot 115/117 mm dacht ik). Als je stoppers iets te smal zijn is dat niet zo'n bezwaar, gewoon ff uitbuigen.
    [/quote]

Daarom, maar met een 110mm stopper wordt dat een beetje té. Heb trouwens 'maar' 125mm nodig.

EDIT: NIEMAND DIE EEN PAAR SKI'S NODIG HEEFT?!?!  😞
  • Steven
    Tourist
    Steven op 29 oktober 2011 · 11:43
    Theoretisch gaat de Pivot18xxl ook maar tot 110 mm dacht ik, past probleemloos op 115 mm, zonder bankschroef buigingen.
    Ik heb ze ook staan op de BendyWendy met 125 mm onder de voet, daar is een klein bankschroef-momentje voor nodig, geen issue.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Latooijboy
    Tourist
    Latooijboy op 30 oktober 2011 · 23:44
    Kwam dit toevallig tegen, zoiets zocht je toch? Nieuwe Dynastar PX15, Din 7-15.
    Normaal gesproken uit Frankrijk 20-30E verzendkosten (en dat is voor ski's of shoenen).

http://www.snowgunz.com/PBSCCatalog.asp?CatID=988082...
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 30 oktober 2011 · 23:57

Normaal gesproken uit Frankrijk 20-30E verzendkosten (en dat is voor ski's of shoenen).

Zo'iets' zoek ik wel, maar dan met minder plastic. Toch bedankt!
    Die Dukes bij Blue-Tomato zijn inmiddels weg (Infernus, heb jij hier iets mee te maken?!)

Nog steeds geen keuze kunnen maken... Damnit!
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 31 oktober 2011 · 09:17

[quote author=Latooijboy link=topic=2994.msg42142#msg42142 date=1320014696]

Die Dukes bij Blue-Tomato zijn inmiddels weg (Infernus, heb jij hier iets mee te maken?!)
    [/quote]

Helaas niet  😞
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 1 november 2011 · 13:16
    Eind van het seizoen ben ik erbij voor die goedkope ski's... Dat word een blog, bentchetler, of salomon gun, afhankelijk van hoe mijn permins skien. Tot die tijd begrijp ik ook niet waarom niemand toehapt...
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 1 november 2011 · 14:38

Eind van het seizoen ben ik erbij voor die goedkope ski's... Dat word een blog, bentchetler, of salomon gun, afhankelijk van hoe mijn permins skien. Tot die tijd begrijp ik ook niet waarom niemand toehapt...

Waarom niet nu al?! 😃
    Een Blog voor 320€!

Het hele probleem is dat ik geen binding heb voor m'n Permins... 😞
    Wat heb je erop gezet?
  • Easy
    Advanced
    Easy op 1 november 2011 · 16:51

Het probleem is dat je geen beslissing neemt! 😉

Volgens mij zijn er voldoende voordelige opties (FFG's, STH's, PX'en, duke's en pivot's) aangedragen hier op het forum en je hebt nog steeds niets geregeld (sterker nog, een aantal mogelijkheden zijn al aan je voorbij gegaan door je besluiteloosheid). :😃

Het is niet mijn bedoeling om je de les te lezen, maar *zucht* is de eerste gedachte die ik heb als ik weer een nieuwe post lees waarin je aangeeft dat je nog geen bindingen hebt voor je Permins. Fix iets of heb geduld .. met bindingen kun je je ski's tenminste gebruiken en als je na verloop van tijd een andere binding op je ski wil kan dat gewoon, dus waarom is kiezen zo moeilijk?  ???
    Built for Speed
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 1 november 2011 · 16:54

[quote author=TijmenDal link=topic=2994.msg42232#msg42232 date=1320154702]

Het probleem is dat je geen beslissing neemt! 😉

Volgens mij zijn er voldoende voordelige opties (FFG's, STH's, PX'en, duke's en pivot's) aangedragen hier op het forum en je hebt nog steeds niets geregeld (sterker nog, een aantal mogelijkheden zijn al aan je voorbij gegaan door je besluiteloosheid). :😃

Het is niet mijn bedoeling om je de les te lezen, maar *zucht* is de eerste gedachte die ik heb als ik weer een nieuwe post lees waarin je aangeeft dat je nog geen bindingen hebt voor je Permins. Fix iets of heb geduld .. met bindingen kun je je ski's tenminste gebruiken en als je na verloop van tijd een andere binding op je ski wil kan dat gewoon, dus waarom is kiezen zo moeilijk?   ???
    [/quote]

Je hebt helemaal gelijk. En dat bedoel ik niet sarcastisch. Ik ben ook echt een besluiteloze eike, dat weet ik zelf ook. Don't rub it! 😀

Het probleem is alleen dat voordelig niet altijd goedkoop betekent... 😞
    Ik wil graag een binding waar ik een paar jaar mee vooruit. De FFG9 die nu te koop staat is mooi (en cheap), maar ik ben bang dat ik die dingen vrij snel uit elkaar ga raggen... Ik wil liever iets met staal dat een paar jaartjes mee kan.
  • Easy
    Advanced
    Easy op 1 november 2011 · 17:37

Het probleem is alleen dat voordelig niet altijd goedkoop betekent... 😞
    Ik wil graag een binding waar ik een paar jaar mee vooruit. De FFG9 die nu te koop staat is mooi (en cheap), maar ik ben bang dat ik die dingen vrij snel uit elkaar ga raggen... Ik wil liever iets met staal dat een paar jaartjes mee kan.

Hoeveel bindingen heb je al gesloopt? Of heb je idiote plannen die persé een din-setting vereisen waarmee je je been in zijn geheel af kan scheuren?

Indien: Nul - Nee

Zou ik mij niet zo'n zorgen maken over het mogelijk falen van een normale 12 din binding. Ik ken iig 1 "huck-kanon" die gewoon op kunststof 12 din bindingen skiet en hij zal niet de enige zijn. Je geeft aan het begin van het topic aan dat je snel bindingen nodig hebt, dus check je bankrekening:

- (bijna) niets te besteden? => FFG9
    - weinig te besteden => FFG12 (als je persé staal wil, ik vind de extra duurzaamheid van staal het prijsverschil met de FFG9 niet waard)
    - heb je het geld en wil je "het neusje van de zalm" => pivot 18

It's that easy! 😉

Als je voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten, moet je geen haast hebben en wachten tot er iemand een conradbestelling ski's+bindingen met je wil splitsen (maar dat kan nog wel even duren). Daarnaast loop je het risico dat, tegen die tijd, de bindingen die je wilt hebben uitverkocht zijn (en dan vis je dus weer achter het net).
    Built for Speed
  • Murky
    Advanced
    Murky op 2 november 2011 · 00:13
    Nou..ik heb Tijmen wel eens een binding zien slopen hoor haha. In hinterglemm, die jongen denk ik spring even een 180 op zijn raceski zonder tailtip.. HAP daar klapte hij achterover met als gevolg achterbak er kats af haha.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 november 2011 · 00:23
    Maar is dat bindingslopen of binding "eraf" slopen. Maw gewoon weer t e monteren op een andere ski?
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Easy
    Advanced
    Easy op 2 november 2011 · 19:06

HAP daar klapte hij achterover met als gevolg achterbak er kats af haha.

Dat is montage-slopen als ik het zo hoor, dat gebeurt je ook met een binding uit staal ...
    Built for Speed
  • skiester
    Advanced
    skiester op 7 november 2011 · 19:36
    Hi Tijmen, ik heb nog wel een setje bindingen Rossignol 120 te koop voor weinig.  (met die hoge achterbak - kleur wit), DIN 12.  Stoppers zijn niet breed (100mm geloof ik) maar die kun je er neem ik aan zelf wel op sjeffen...  Ze zaten op mn ARV's en er is maar 1 seizoen op geskiet. (vervangen voor tourbindingen)

Het zijn deze:

Wat weinig is daar hebben we het wel over als je interesse hebt.  Dan heb je nog ff de tijd om door te sparen voor betere (hogere DIN)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Latooijboy
    Tourist
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 9 november 2011 · 17:34
    Ga nu waarschijnlijk een setje s916's kopen in Duitsland. 😃
  • Easy
    Advanced
    Easy op 9 november 2011 · 19:29

Ga nu waarschijnlijk een setje s916's kopen in Duitsland. 😃

Prima binding, succes! Ik hoop dat je zo eindelijk je coreupt set compleet krijgt. 😉
    Built for Speed
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 9 november 2011 · 21:52
    Hee Tijmen gaan we het nog meemaken dat je die Permins uit het plastic gaat halen of niet? #winteriscoming!
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 9 november 2011 · 22:37
    Dat zijn ze al lang!
    En al drie keer gewaxt, we moeten natuurlijk wel een lekker vet beesje/baseje hebben! 😀

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro