Advies gevraagd voor all mountain ski

• Skifreak
    Advanced
    Skifreak op 2 november 2011 · 21:40
    Vorig jaar heb ik een paar K2 Obsethed (189 cm) met Dukes gekocht en daarbij mijn oude piste skies verkocht. De Obsethed is super goed bevallen voor het betere stijg- en daalwerk op een tripje met Martijn Schell! Ook op de piste kwam ik er redelijk mee naar beneden,maar als het wat drukker wordt op de pistes moet je wel veel inhouden. Omdat korte bochten skien wat lastiger voor me is op deze ski.

Nu ga ik komend jaar ook met een aantal collega's een wknd weg eveals als een paar dagen met de familie en daarbij weet ik dat het freeriden er niet in gaat zitten. Voor deze gelegenheid ben ik op zoek naar een ski die wat meer piste georienteerd is. Af en toe een stukje buiten de piste zal er natuurlijk nog wel inzitten. Dus dacht ik aan een cageorie All mountain. Ik houd van snelheid en breng aardig wat gewicht mee( 92 kg, 189cm)en redelijk gevorderde skier.

Obv verse sneeuw skitest dacht ik aan Dynastar Legend 94 of Volkl Mantra. Iemand ervaringen met deze skies of nog andere tips? en welke lengte zou je adviseren? 

bedankt voor je reactie.

• fanneige
    Tourist
    fanneige op 3 november 2011 · 07:13
    van de zolder opruiming:

heb nog wel een paar titan pro's uit het verre verleden voor je liggen  ;D
    op piste loop je wel weer tegen het probleem aan dat je weer op de rem moet

nog paar titan82 van 1.85 die misschien weg mogen en salomon scream model "oud'  van 1.90 of zo
    en die laatste echt " vuur wennig"

nu serieus, voor meer piste werk zou ik een allmountian ski nemen of een of andere fun twintip. ik gebruik er zelf vaak nog een setje K2 fujatives voor of de eerder genoemde titan82. de laatste is gewoon een brede superg ski, de fujative.... ach je kan een piste er leuk mee af dwarrelen.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • doov
    Advanced
    doov op 3 november 2011 · 09:19
    Ik gebruik sinds kort de Elan Apex voor dergelijke dagen. Prima ski voor dit werk.

En voor wat het waard is: ik heb ook een set Obsethed.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 november 2011 · 10:45

Ik gebruik sinds kort de Elan Apex voor dergelijke dagen. Prima ski voor dit werk.

+1 In mijn geval nog de Elan 888.

Voor de dikke dagen zijn er de Radicts.
  • SjefS
    Beginner
    SjefS op 3 november 2011 · 15:08
    Mocht iemand nog ergens een Elan Apex tegenkomen van vorig seizoen (lees: die een stuk betaalbaarder is), dan hou ik me ook aanbevolen.
    Ben ook op zoek naar een all-mountain ski, maar heb wat budget problemen 😉.
    Verder heb ik ook andere specs: 175cm, 70kg.
  • Skifreak
    Advanced
    Skifreak op 3 november 2011 · 19:58
    Ok bedankt voor de reacties. Ik ga eens even op internet struinen naar de tips die jullie geven.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 4 november 2011 · 10:00
    Ik zou gewoon op de Obseths blijven piste skiien. Korte bochten kan je gewoon aanpassen met techniek  ;D..en het is niet dat een Obseth een niet of nauwelijks op harde psite te gebruiken reverse-reverse ski is.

we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Easy
    Advanced
    Easy op 4 november 2011 · 12:38

Ik zou gewoon op de Obseths blijven piste skien. Korte bochten kan je gewoon aanpassen met techniek  ;D.

+1
    Built for Speed
  • Skifreak
    Advanced
    Skifreak op 2 december 2011 · 20:26
    Scott crusade 2010 179 cm voor 350 euri besteld
    http://shop.sport65.de/Ski/Freeride/Twintips/Scott-Crusade::908.html...
  • MartijnF
    Tourist
    MartijnF op 4 december 2011 · 14:46
    Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop 8)! Ik neem aan dat je je obsethed nog wel gaat gebruiken voor het freeriden? Of ga je ze verkopen? :😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro