Gevraagd: Lines routefunctie feedback

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 13 november 2011 · 20:26
    We zijn bezig met het vernieuwen/verbeteren van wePowder Lines.
    Om de routefunctie in de nieuwe opzet zo goed mogelijk te laten zijn, zijn we op zoek naar die gebruikers die wel eens met de routes in lines hebben gewerkt.

Heb je suggesties voor verbetering, feedback etc... deel die dan met ons, dan kunnen we die meenemen.
    Wil je het niet openbaar doen, dan kun je me ook een PM sturen!

Dank alvast!!
    May the powder be with you.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 13 november 2011 · 22:00
    Net geprobeerd een nieuwe route in te tekenen om te kijken wat ik ook al weer vond, da's nog ff niet gelukt (tijdsding).

De eerste dingen:
    - Schalen van het scherm en versleepen van het scherm gaat extreem schokkerig op de mac
    - Traagheid met het zoeken/laden van routes
    - Belangrijkste: ik mis echt alle herkenningspunten in google-maps, de satelliet-functie helpt soms, maar vaak niet. Een papieren hoogtekaart is echt nodig om m'n route secuur genoeg in te kunnen tekenen. En die heb ik niet altijd..
    - Door gebrek aan herkenningspunten is een route tekenen erg tijdrovend
    - Mogelijkheid om varianten in te voeren?
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 13 november 2011 · 22:50
    1ste ingevingen:

Gps data (gpx, kml) kunnen uploaden. Het juist intekenen kost idd vaak de meeste moeite.
    Gps data kunnen downloaden vanuit Lines zou ook handig zijn maar gezien er ook manuele invoer is niet altijd v waarde. Disclaimer erbij en verantwoordelijkheid vd downloader.

Foto's aan routes kunnen hangen/uploaden vanuit Lines en niet via Flickr.

Chat room is aardig maar het is weer n extra platform/informatie stroom... Connecten m powfinder? Of forum.
    http://verticaldissidents.net
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 13 november 2011 · 23:21
    Eens even kijken:

- Net als Niels zou ik topografische kaarten erg handig vinden, maar hier hangt natuurlijk ook weer een enorm prijskaartje aan.... Als alternatief zou het misschien handig kunnen zijn om foto's toe te voegen aan de kaart, om zo herkenningspunten aan te kunnen geven.

- "mouse over" info kunnen toevoegen om wat meer info over een deel van de route te kunnen geven. bv: Blijf zo hoog mogelijk aanhouden totdat je over de 2e rug bent. 

- Misschien moeten er verschillende categorien komen mbt de routes, en dan zat ik te denken aan:

Varianten: Afdalingen/ plekken in het gebied die gemakkelijk te vinden/ te bereiken zijn. Hierbij gaat het dan voornamelijk om de interessante afdalingen die meteen vanaf de lift te doen zijn, bv. door een stukje ergens te traverseren, of die ene pillowlijn tussen piste 12 en 13. Zo kan je direct de mooie delen van een gebied vinden zonder eerst de halve dag een gebied te verkennen.

Hikes: De afdalingen wat verder van het gebied af waarbij je wel gebruik maakt van de liften, maar vervolgens ook een stuk te voet af moet leggen om bijvoorbeeld in die volgende bowl/rug/dal te komen.

Touren: Mooie lijnen die geschikt zijn voor zelfstandige touren. Het zelf omhoog lopen staat hierbij centraal en een beklimming/afdaling duurt meestal een groot gedeelte van de dag. 
  • Allart
    Beginner
    Allart op 14 november 2011 · 15:38
    De mogelijkheid om ze vanuit de wePowder app te "recorden" en daarna indien gewenst te exporteren naar de Lines.
    Ik heb nog niet geprobeerd een route in te voeren in de Lines, maar dat is pure luiheid...
    En dan is exporteren naar je iPhone natuurlijk ook erg leuk voor onderweg 😉
    Nu gebruik ik Lines vooral om thuis te kijken "zoeken naar inspiratie" en dan lokaal kijken wat echt mogelijk is.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 14 november 2011 · 18:43
    Ben het wel met niels en roel eens. Het belangrijkste is dat de connectie tussen wat je op je scherm thuis ziet en wat je in de sneeuw bij je hebt, lastig te maken is. Het materiaal waarmee je eigenlijk altijd goed mee kan orienteren(lees hoogtekaarten/freeridemaps) bevat meer informatie dan google maps (denk aan liften, rotsbanden)
    Dit zorgt dat zowel de route intekenen erg lastig is al dat (nog belangrijker) de routes nauwelijks toepasbaar zijn in de praktijk. Elke gebruiker moet namelijk elke keer een vertaalslag maken.

mogelijke zaken die kunnen helpen bij oplossing
    -hoogtekaart overlay
    -mogelijkheid om liften, rotsbanden, etc te kunnen intekenen, zeker trekliftjes zijn op google maps nauwelijks waar te nemen
    -mogelijkheid om niet alleen een lijntje maar ook een vlak te kunnen intekenen (denk aan bv freeridemaps) waarbij je aan kan geven hoeveel speling je bijvoorbeeld hebt.
    -up/downloaden van routes mbv smartphone
    -printen, nu geen 1 export mogelijkheid
    -zoeken in de routes
    -naam van het skigebied waar de route inligt kunnen aangeven(dropdown), vergemakkelijkt ook t zoeken.
    -soort van review mogelijkheid dat een route meer betrouwbaarheid krijgt. Denk bv route voldeed aan geschetste verwachtingen 1-5.
    -Commentaar geven/vragen stellen bij routes

• Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 14 november 2011 · 19:42
    Al veel goede punten aangehaald.
    Voor mij geld in zijn algemeenheid dat je meer detail informatie wil toevoegen dan mogelijk.
    Clifs, bomen, rotsen, liften en vooral ook (sneeuwscooter) paden.
    Voor mij persoonlijk geld dat ik vooral heel graag de route (offline) wil in kunnen zien in het gebied maar misschien zelfs op de berg (3x3) nu zijn het vaak printscreens welke ik meeneem met de hoogtekaart...

Daarnaast nog een praktische vraag, kun je alle routes uit freeride boekjes zomaar invoeren? auteursrecht? maargoed misschien wel helemaal geen issue
    sneeuw, pffff
  • marius
    Tourist
    marius op 15 november 2011 · 00:10
    Misschien OpenStreetMap met data van http://openpistemap.org/ gebruiken ipv Google maps?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 november 2011 · 09:59
    Als je in een skigebied zoekt is het jammer dat je op 1 stuk kaart telkens van scherm moet wisselen:
    route zoeken onder 'kaart'
    route bekijken in 'routes', "hmm, toch maar een andere route",
    route bekijken in 'routes', "hmm, beter, maar toch maar even door zoeken",
    route bekijken onder 'routes', "Ahaa! Dit is een mooie route!"

En dan heb je vijf keer heen en weer geswitched. Geen groot probleem maar misschien dat het binnen een skigebied in een enkel scherm zou kunnen. Dat heeft vast ook wat nadeeltjes.

Ik verwacht dat je winst haalt uit het invoeren van meer locale informatie zoals sjonnie aangeeft. Dat zijn meestal ECHT waardevolle tips.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro