De nieuwe site.. FAQ's en bugs!

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 25 november 2011 路 11:10
    De nieuwe site is live (dank voor alle complimenten!).<br />Natuurlijk is nog niet alles af en we gaan de komende weken de boel nog een stuk mooier maken, maar we hebben ervoor gekozen om nu live te gaan, zodat we samen met jullie de site verder kunnen verbeteren. Schroom dan ook niet op je problemen, bugs waar je tegen aan loopt, je vragen en opmerkingen hier te delen. <br /><br />Onderstaande een eerste start met een FAQ's lijst. Deze heeft betrekking op bugs, functies en vernieuwingen. Wanneer bugs opgelost zijn zullen deze verdwijnen.<br /><br />Bekende dingen<br />* Help ik kan niet meer inloggen. Wat moet ik doen?<br />http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3177.0.html<br... /><br />* Help, mijn content is verdwenen!?<br />[s]Rustig maar, er is niks weg, maar door de conversie is een aantal karakters niet goed overgekomen en daardoor struikelt hij een beetje. Het probleem is op de korte termijn de lossen door je post te 'veranderen' en de rare karakters even te fixen. Voor de langere termijn wordt aan een fix gewerkt.[/s] fixed.<br /><br />Functies<br />* Help, waar zijn mijn PM's gebleven?<br /><br />[size=14pt]Update: ze zijn niet weg, je kan ze alleen niet meer verzenden. Je kan naar je inbox door http://www.wepowder.nl/forum?action=pm.[/size]<br... /><br />Korte uitleg: Om ervoor te zorgen dat je straks via 1 systeem op alle kanalen (Lines, Powfinder, wePowder.nl en wePowder.com) straks je DM's/PM's kunt lezen hebben we ervoor gekozen alles onder het DM systeem te hangen. Dat verbeterd de integratie en zorgt voor eenduidigheid in de functies. En een betere beleving.<br />Wat gaan we doen: Je oude PM's hebben we bewaard en gaan we binnen een week weer voor je beschikbaar maken. Het zal dan een 'dood archief' worden. Je kunt dan nog wel je oude PM's lezen, maar nieuwe PM's vind je dan onder je DM's (onder het kopje updates).<br />Wat wordt er van jou verwacht? Niets. Als je PM-archief weer beschikbaar is laten we dat weten.<br /><br />* Hoe verstuur ik PM's/DM's vanuit het forum?<br />Korte uitleg: Deze functie is er tijdelijk uitgehaald vanwege de te verwachten migratieproblemen (zie login-problematiek).  <br />Wat gaan we doen: Loginproblematiek tackelen en daarnaast het forum verder stylen. Dit kan iets langer duren. Dus een beroep op je geduld.<br />Wat wordt er van jou verwacht? Voorlopig even je DM's via de updates versturen.<br /><br />* Waar is mijn freeridepaspoort?<br />Korte uitleg: Deze functie is er tijdelijk uitgehaald vanwege de te verwachten migratieproblemen (zie login-problematiek).  <br />Wat gaan we doen: Loginproblematiek tackelen en daarnaast het freeridepaspoort verder stylen. Dit kan iets langer duren. Dus een beroep op je geduld.<br />Wat wordt er van jou verwacht? Even niets.<br /><br />* Waar zijn mijn volgers?<br />Korte uitleg: Deze functie is er tijdelijk uitgehaald vanwege de te verwachten migratieproblemen (zie login-problematiek).  <br />Wat gaan we doen: Loginproblematiek tackelen en daarna kijken hoe we de volgers terugzetten.<br />Wat wordt er van jou verwacht? Even niets.<br /><br />* Hoe kan ik iemand volgen?<br />Korte uitleg: Op dit moment even alleen via Powfinder<br />Wat gaan we doen: Volgen van je vrienden mogelijk maken op wepowder.nl.<br />Wat wordt er van jou verwacht? Even niets.<br /><br />* Hoe kan ik een gebied favoriten?<br />Korte uitleg: Op dit moment even alleen via Powfinder<br />Wat gaan we doen: Favoriten van je favoriete resorts mogelijk maken op wepowder.nl.<br />Wat wordt er van jou verwacht? Even niets.<br /><br />* Waar vind ik mijn mentions (@...) ?<br />Korte uitleg: Op dit moment even alleen via Powfinder<br />Wat gaan we doen: Deze timeline toevoegen op wepowder.nl.<br />Wat wordt er van jou verwacht? Even niets.<br /><br />Vernieuwingen<br />Er is veel vernieuwd en geoptimaliseerd. Even de belangrijkste zaken voor je.<br /><br />Hoe wijzig ik mijn avatar<br />Ga naar de quick links (linksboven op de site), klik op 'mijn profiel' en daar kun je een nieuwe avatar toevoegen.<br /><br />Hoe wijzig ik mijn password<br />Ga naar de quick links (linksboven op de site), klik op 'mijn profiel' en daar kun je je password wijzigen.<br /><br />Zoals gezegd.. Meld ons je bugs, vragen etc.. dan gaan we ze de komende maanden oplossen.<br />Dank!<br /><br /><br /><br /><br />
    May the powder be with you.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 25 november 2011 路 11:22
    1. Quick Links zijn links boven overal zichtbaar (voor zover gecheckt) behalve als je in het forum zit
    2. Avatar verschijnt wel in het Forum (.nl based??), maar is niet zichtbaar als ik via "Quick Links" naar "Mijn Profiel" ga (.com based??). Neem tenminste aan dat het wepowder logootje links van "log uit", "wijzig avatar", mijn avatar moet zijn. In Powfinder is mijn avatar ook het wepowder logo.
    3. als ik bij http://www.wepowder.nl/versesneeuw/live/noordalpen ga kijken zijn sommige behoordlijk ingezoomd. (Bijvoorbeeld #1 - Kaprun) Als ik er op klik verwacht ik dan het grotere/gehele beeld. Daarentegen ga ik naar de gebiedsinfo en moet dan nog een keer klikken naar de webcam. Hinderlijk... Webcam beeld aldaar is vaak geeneens van groter (formaat) wat het ingezoomde plaatje in http://www.wepowder.nl/versesneeuw/live/noordalpen wel suggereerd.
    http://verticaldissidents.net
  • Echo
    Advanced
    Echo op 25 november 2011 路 11:47
    quote: de pro blogs: een uithangbord voor Nederlandse rijders

Kom, kom Morris.... LageLandenRijders toch zeker... d'n Fistel wil zeker en vast toch geen Nederlander genoemd worden.... 馃槂

Maar een hele strakke site zeg, chapeau!!
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 november 2011 路 12:07

Kom, kom Morris.... LageLandenRijders toch zeker... d'n Fistel wil zeker en vast toch geen Nederlander genoemd worden.... 馃槂

LOL.. gaan we mee aan de slag. Goed punt, we hebben gezien de formatieproblematiek in Belgie alvast geanticipeerd op de toekomst en Koen geannexeerd 馃槈
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 25 november 2011 路 12:07
    Heb een avatar upgeload, maar deze werkt niet in het forum.
    Komt ook door de loginproblematiek?

edit: gevonden. moet op een andere plek.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 november 2011 路 13:13
    Ik zie dat het insluiten van bijvoorbeeld filmpjes van vimeo niet meer kan met [vimeo]14234234[/vimeo]. Kan dat nu op een andere manier of gaat deze functionaliteit nog worden toegevoegd?
  • Echo
    Advanced
    Echo op 25 november 2011 路 13:13

[quote author=Echo link=topic=3152.msg44386#msg44386 date=1322218024]

LOL.. gaan we mee aan de slag. Goed punt, we hebben gezien de formatieproblematiek in Belgie alvast geanticipeerd op de toekomst en Koen geannexeerd 馃槈
    [/quote]

;D ;D ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • coen
    Advanced
    coen op 25 november 2011 路 13:22

Ik zie dat het insluiten van bijvoorbeeld filmpjes van vimeo niet meer kan met [vimeo]14234234[/vimeo]. Kan dat nu op een andere manier of gaat deze functionaliteit nog worden toegevoegd?

Zeer essentieel voor het in leven houden van het stoke-share topic!!
    Earn your turns...
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 november 2011 路 14:00

staat op de lijst, komt binnenkort.. eerst ff de password reset functie
    You ski? wePowder!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 25 november 2011 路 14:08
    Via het quick link menu wil de site mij profiel maar niet laden. Kan ik op een andere manier bij mijn profiel komen? gr
    One step at a time.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 november 2011 路 15:53
    UPDATE!!
    [size=14pt]Wachtwoord kwijt of via facebook ingelogd? Ga naar www.wepowder.nl/resetpass en voer daar de username of het emailadres in waarmee je op wepowder.com bent geregistreerd. Als het systeem je emailadres of username herkent, dan stuurt hij een verificatiecode naar je emailadres en daarmee kun je je wachtwoord herstellen.[/size]
    You ski? wePowder!
  • Easy
    Advanced
    Easy op 25 november 2011 路 17:49

Wat wordt er van jou verwacht? Even niets.

Kijk dat is nog eens een verwachtingspatroon waar makkelijk aan te voldoen valt! ;D
    Built for Speed
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 november 2011 路 18:13

Het valt me nu op hoe vaak ik het broodkruimelpad gebruikte wat nu alleen nog onderaan staat.

Bovenaan was ook erg handig!

Ik zou het idd ook erg fijn vinden als die weer bovenaan kwam te staan. Ik gebruikte hem daar altijd.
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 25 november 2011 路 19:01
    gewoon een kwestie van 2 dagen wennen?
    In plaats van naar boven te scrollen om ergens op te klikken, scroll je nu naar beneden. ff een oude gewoonte afleren en een nieuwe aanleren 馃構

Bugje wat ik tegenkom: Bij een nieuw bezoek staat er altijd dat er x aantal updates zijn, terwijl er geen nieuwe updates zijn. Na 1x ergens klikken in de site is de melding weg.
    Als er wel echte meldingen zijn, dan klopt het aantal wel

Wat ook wel handig zou zijn is als je eigen zojuist forumpost niet als nieuwe update gezien wordt
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 25 november 2011 路 19:02

gewoon een kwestie van 2 dagen wennen?
    In plaats van naar boven te scrollen om ergens op te klikken, scroll je nu naar beneden. ff een oude gewoonte afleren en een nieuwe aanleren 馃構

Bugje wat ik tegenkom: Bij een nieuw bezoek staat er altijd dat er x aantal updates zijn, terwijl er geen nieuwe updates zijn. Na 1x ergens klikken in de site is de melding weg.
    Als er wel echte meldingen zijn, dan klopt het aantal wel

Wat ook wel handig zou zijn is als je eigen zojuist forumpost niet als nieuwe update gezien wordt

FML, al de 99999ste keer dat ik mezelf quote in plaats van dat ik mn bericht verander.

Mooie hele grote duidelijke knoppen, bij "Verander"  en "Citaat" zouden mij ook erg helpen.
  • huib
    Expert
    huib op 25 november 2011 路 20:47
    Erg mooie site. Zeker de layout van het magazine en de blogs!

Ik vind alleen het forum er rommelig uitzien doordat er veel verschillende lettergroottes gebruikt worden.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 november 2011 路 22:29
    Bump..

- Je kan je wachtwoord nu resetten
    - Voor iedereen die zijn oude inbox mist, hij is er nog, zie de link in de 1e post.
    You ski? wePowder!
  • Jaap_W
    Beginner
    Jaap_W op 26 november 2011 路 10:45
    Hoe wijzig ik de locatie die ik volgend de site heb?  Zit daar een koppeling op met powfinder?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 november 2011 路 10:49

Hoe wijzig ik de locatie die ik volgend de site heb?  Zit daar een koppeling op met powfinder?

Ja...
  • Jaap_W
    Beginner
    Jaap_W op 26 november 2011 路 11:21
    Ok, uitgelogd en ingelogd op zowel de site als de app, Maar ze blijven verschillende locaties aangeven.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 26 november 2011 路 11:32

Ok, uitgelogd en ingelogd op zowel de site als de app, Maar ze blijven verschillende locaties aangeven.

Vermoed dat dat met caching te maken heeft. Uit mijn hoofd wordt je profiel geloof ik elk half uur geupdate. Kan ook korter zijn. Gaan we in de toekomst finetunen. Nu eerst lekker ff aan de tapas en cava tot dinsdag. 馃槈
    You ski? wePowder!
  • Jaap_W
    Beginner
    Jaap_W op 26 november 2011 路 12:57
    Inderdaad. Het werkt!
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 26 november 2011 路 17:27
    Wepowder Lines bugje, Aplicatie kan niet geladen worden? Of kende jullie die al? Tering wat zullen jullie het druk hebben de laatste tijd. Doe rustig aan.........oooooooontspaaaaaannnnnnn....... 8)

Respect, ziet er goed uit, zekere de meteo uitbreiding met de sneeuwkaarten vindt ik errug vet....super!!!!
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 november 2011 路 21:07
    Via Tapatalk kan ik het forum nog niet bereiken. Ik neem aan dat wel weer komt?

En is het mogelijk om de link naar de ongelezen forumtopics op alle forumpagina's te plaatsen? Ik mis die knop toch wel een beetje standaard onderaan de pagina 馃槥
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 26 november 2011 路 22:17
    Vanuit de shop kan ik "updates" niet bereiken.
    Wat ik verder ook eigenlijk een beetje mis, is informatie over WePowder. Misschien mis ik het, maar als ik een nieuwe gebruiker zou zij, zou ik willen weten WePowder nu eigenlijk is? Ik zie natuurlijk de verschillende menu items, maar ik heb er niet gelijk een beeld bij. En wat zijn de voordelen van een Prorideschap t.o.v. Freerider.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 26 november 2011 路 23:10
    Weet niet eens of al gezegd is maar links in artikelen openen niet in nieuw kader of venster dus leiden je weg van website.

Verder mooie site, even wennen maar kan alles weer vinden.
    And snow it is.....
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 27 november 2011 路 12:04
    He Morris, ik heb f een vraagje.  Op het vorige forum heette ik luuk999. Het lukt me nu maar niet om mijn oude account terug te krijgen, ook niet via het resetten. Het lukt me alleen maar om via facebook in te loggen.

Oohh zoals ik nu zie is het al gelukt. Ik log in met mijn facebook naam en w8woord maar behoud nog steeds mijn oude gebruikersnaam.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 november 2011 路 12:52
    strange ???
    sbs roelz
  • arno_laeven2
    Tourist
    arno_laeven2 op 27 november 2011 路 12:54
    Aaaargh. Okay ik had een account op wepowder.nl heb op wepowder.com volgens mij altijd met FB ingelogd en heb uit wanhoop gisteren 脙茠脗漏n een nieuw account 脙茠脗漏n een password reset gedaan maar mijn oude profiel is verschwunden.
    Help馃槷
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 november 2011 路 12:54
    Hier op het forum ben ik ingelogd als "koen_djfistel" ; bij magazine met "Koen Van der Veken"  ???  ???  ??? Hoe kan ik dat veranderen / hetzelfde maken ???
    sbs roelz

Reageer

Dit topic is gesloten.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro