Droomreis..

• Manoni
    Expert
    Manoni op 14 januari 2012 路 19:34
    Gefeliciteerd jongens!!!

Dat worden een paar slapeloze nachten voor jullie, kan ik me zo voorstellen 馃槂

Succes!
  • Rino
    Advanced
    Rino op 14 januari 2012 路 22:40
    Super !!! ik zit erbij 馃槂 ..... nu nog die laatste ronde !! ik kan niet wachten om in een heli te stappen en de maagdelijke poeder aan stukken te shredden !! ;D
    Better to have a short life that is full of what you like doing than a long life spent in a miserable way
  • Steef
    Advanced
    Steef op 15 januari 2012 路 01:47

Super !!! ik zit erbij 馃槂 ..... nu nog die laatste ronde !! ik kan niet wachten om in een heli te stappen en de maagdelijke poeder aan stukken te shredden !! ;D

Hoi Merijn, gefeliciteerd!!! en welkom op het forum/wepowder,
    Ik kan ook niet wachten...oh nee,...shit...ik had slechts 117 views. Kom er net 1500 te kort. Wel tof dat 117 wepowderaars de moeite hebben genomen om mijn shit filmpje te bekijken...馃槈. Dank daarvoor!
    Ik verwacht overigens wel vette footage van degene die in februari in de heli stapt!!!! Ik eis een bruut filmpje 馃槈 Mijn stem is zometeen trouwens te koop voor een kratje Amstel...

Edit: kan telemikey geen wildcard krijgen?...? Vette vid!!!
    Every turn is a sign of weakness
  • mr_tanis
    Advanced
    mr_tanis op 15 januari 2012 路 02:09
    Thanks voor de felicitaties en uiteraard de mensen die gekeken hebben naar mn filmpje, de bovenste van de vijf! Ik ben dan wel geen actieve poster, maar maak al een aantal jaar dankbaar gebruik van de super service die wepowder en de community aanbied!

Door jullie is poeder altijd gegarandeerd en ik hoop in de toekomst, ook door het volgen van de nodige cursussen, mijn passie en stoke door te kunnen geven aan de volgende generatie "newbies"  馃構

@ manon, die slapeloze nacht heb ik er gelukkig al opzitten met het maken van t filmpje  馃槂
    @ Steef, kratje amstel staat! morgen toevallig in zoetermeer bij snowsafety?
    @ telemikey, supertof dat je die video toch nog gemaakt hebt, idd een vette vid! bij deze het aanbod om volgende contest mijn web2.0 ervaring met je te delen... in ruil voor een kratje amstel 馃槈

Grtz Menzo
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 15 januari 2012 路 10:11
    Jeehoo! Ik zit dr in!

Dit topic mij een ochtendje een hoop lol gegeven, naar al die filmpjes te kijken. Airwolf, gras-skie脙芦n, zandboarden. Allemaal heel origineel!

Net terug van een tripje in Flaine, een hoop nieuwe lijnen gezien en gezet. Bizar dat het lawinegevaaar van 4 naar 2 ging, met condities van het voorjaar. De gevarenroos wees enkel op het zuiden, dus soms mocht je gewoon lawinegevaar 1 toekennen aan een helling! Daardoor veel meer geskied dan ik dacht dat mogelijk was, wel van al die zuidhellingen afblijven. Daar kwamen rare schuivers naar beneden.

Dit keer geen beelden van de trip, ben meer met de stoke bezig geweest en enkele foto's gemaakt. Tevens mijn vrouw zien groeien van een voorzichtige skie脙芦r naar een powderhound.

Ohw, btw, newbie, oud gediende of spammer, vorig jaar ben ik gestart en schrijf enkel als ik daadwerkelijk iets toe te voegen heb naar mijn mening. Voor de rest is het forum en de info natuurlijk geweldig voor nieuwe stoke, en laat me iig wekelijks terugkeren om nieuwe berichten te bekijken.

Ik ben benieuwd hoe die DM's werken. (toch wel een beetje newbie dus  ;D)
    Vliegen doet geen pijn...
  • Rino
    Advanced
    Rino op 15 januari 2012 路 13:07
    haha.. het lijkt inderdaad of th脙漏 newbie's, dit keer het gretigst waren om er werk van te maken 馃槈 ....

@Sipkeholtes en de rest; ik ben ook nog geen forum junkie, maar ben er ook al vanaf het begin bij. inclusief, apps, wepowder lines 馃槂 .....

@morris: kunnen we niet gewoon met ze vijven gaan 馃槂 , plek zat in de helikopter toch? ...haha....

everybody good luck !
    Better to have a short life that is full of what you like doing than a long life spent in a miserable way
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 15 januari 2012 路 21:02
    Yes, wat onwerkelijk gaaf om bij de laatste 5 te zitten, dat had ik anderhalve week geleden echt niet durven dromen! Bij deze wil ik nog even iedereen ontzettend bedanken die mijn filmpje heeft gekeken!

Overigens sluit ik me helemaal aan bij het voorstel van merijnkuiper om met zijn 5en die heli te pakken; dat bespaart ons ook nog eens een hele hoop spanning de komende dagen 馃槈.
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • rvanwesten
    Tourist
    rvanwesten op 15 januari 2012 路 21:43
    Normaal ben ik meer de type die wat artikelen leest op wepowder.nl maar nu dat ik bij de laatste 5 zit begint het toch een beetje spannend te worden. Ik ben benieuwd wat de finale ons gaat brengen?
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 15 januari 2012 路 22:07
    @telemikey: Heel cool, met name de subliminale beelden ertussendoor!

@de vijf: Succes allen!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 januari 2012 路 22:19
    @de 5 finalisten... nu jullie toch allemaal op dit topic te vinden zijn...
    Allereerst, mocht je jonger zijn dan 18 jaar dan ben je vanwege aansprakelijkheidsgronden uitgesloten vanwege verdere deelname. Je kunt wel iemand anders (18+) dan voordragen.

De uitdaging..
    Open je eigen forumtopic getiteld 'waarom ik met die heli omhoog wil (naam)' Met tussen haakjes je naam.

Zorg dat je maandag voor 12.00 uur in een topic uitlegt waarom jij naar Canada wilt. Je verhaal hoeft dan nog niet af te zijn. Je hebt tot woensdag 18 januari 12.00 uur de tijd om anderen te overtuigen.

Overtuigen?
    Overtuig je mede communityleden waarom juist jij die kant op wilt. Gebruik je eigen topic om hen te overtuigen. Schrijf, schilder, spreek.. whatever. Leg die mensen uit waarom jij wint en niet zij 馃槈 en zorg dat ze op je stemmen. Wij openen morgenmiddag een topic waar men hun stem kan uitbrengen. Daar zullen we ook de link naar je topic in opnemen.

Succes!!
    May the powder be with you.
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 januari 2012 路 12:07
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3501.0.html...

mijn topic staat !!!! 馃槂

volgens mij zie ik er maar vier ? ...
  • Steef
    Advanced
    Steef op 16 januari 2012 路 12:14
    Aiiiii....rvanwesten 12:09....een helitrip zo dichtbij en nu ineens zo ver weg........ 馃槥.  Ik hoop dat er met een hand over het hart gestreken wordt....
    Overigens het meest originele filmpje van de 5 als je het mij vraagt.[size=6pt] Alvast een +1[/size]
    Every turn is a sign of weakness
  • mr_tanis
    Advanced
    mr_tanis op 16 januari 2012 路 12:20

Mijn topic is ook in de lucht!

Wat mij betreft gewoon met 5 natuurlijk... Iedereen komt wel is vast te zitten in de poeder en komt daardoor wat later beneden 馃槈

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3503.0.html...

Succes gasten!
  • rvanwesten
    Tourist
    rvanwesten op 16 januari 2012 路 12:25
    Iedereen succes!
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 16 januari 2012 路 12:43
    @morris, als we tot 18 jan 12.00 uur de tijd hebben, is het dan niet "eerlijker" om dan pas de poll open te zetten? Of we hebben tot morgenmiddag de tijd (wanneer jullie de poll openen), of tot en met woensdag 12.00hr. Dan zijn de vergelijkingen natuurlijk ook beter te maken. En kan de meest overtuigende ook echt winnen.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat hoe eerder je bent, hoe beter.

Voor de rest, good luck to anybody!

De uitdaging..
    Open je eigen forumtopic getiteld 'waarom ik met die heli omhoog wil (naam)' Met tussen haakjes je naam.

Zorg dat je maandag voor 12.00 uur in een topic uitlegt waarom jij naar Canada wilt. Je verhaal hoeft dan nog niet af te zijn. Je hebt tot woensdag 18 januari 12.00 uur de tijd om anderen te overtuigen.

Overtuigen?
    Overtuig je mede communityleden waarom juist jij die kant op wilt. Gebruik je eigen topic om hen te overtuigen. Schrijf, schilder, spreek.. whatever. Leg die mensen uit waarom jij wint en niet zij 馃槈 en zorg dat ze op je stemmen. Wij openen morgenmiddag een topic waar men hun stem kan uitbrengen. Daar zullen we ook de link naar je topic in opnemen.

Succes!!
    Vliegen doet geen pijn...
  • skiester
    Advanced
    skiester op 16 januari 2012 路 12:44
    Heb al die verhaaltjes gelezen, veel stoke!  maar dat had ik zo ook wel kunnen raden.  Wat stoke betreft denk ik ook niet dat jullie voor elkaar onder doen en gun ik het jullie allemaal!! Een handschoentje (wat mij betreft, voor mijn stem en wellicht ook voor andere stemmers) om mss op te pakken en toe te voegen aan jullie verhaal:

- welke trips hebben jullie gemaakt in 2011 en stukje van 12, met wie, met wie ben je meegereden in de auto?  Welke bijzondere dingen heb je meegemaakt op je trips in 2011. En wat is je beste herinnering.  Ik weet: resultaten uit het verleden geven geen garantie op de toekomst, maar jullie zouden het voor mij in ieder geval een stuk makkelijker maken. Het is tenslotte een trip te winnen op wepowder en wat mij betreft dient dan ook een echte wepowderaar (maw iemand die veel rijdt in verschillende gebieden waar er poeder is of iets dat daar op lijkt, met verschillende poedervrienden - al dan niet lid van wepowder) te winnen.

Hoeft natuurlijk niet, tis maar een suggestie!

Succes heren! :-*
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 16 januari 2012 路 13:33
    Ik sluit me aan bij Skiester! @ de mannen: jullie zullen wat moeite moeten doen om ook de dames op WP te overtuigen 馃槈.
    @Sipke: neem aan dat je wel wat tijd vrijmaakt om een mooi betoog op te stellen...wat heb je over voor een heli-trip  :-*
  • Dio
    Advanced
    Dio op 16 januari 2012 路 13:49

@telemikey: Heel cool, met name de subliminale beelden ertussendoor!

Inderdaad lekker geknutseld. Zag ik nou die mevrouw met die handdoek weer voorbij komen maar nu met rijglaarsjes aan?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • mr_tanis
    Advanced
    mr_tanis op 16 januari 2012 路 14:09
    Goeie vraag en ik wil je natuurlijk graag helpen in je keuze  馃槈 Ook omdat ik hier niet zo bekend ben, doordat ik normaal niet echt van het posten op forums ben.

2011 was voor mij een topjaar als het om poedertrips gaat. In Europa was er niet bijzonder veel te vinden, maar ik heb mijn eerste sneeuwtrip naar Amerika gemaakt en drie weken in Colorado gezeten met mijn vaste poedermaatje Vinnie en Kef, geen wepowderaar. Vinnie is over het algemeen onze navigator, hij komt al wat langer op Wepowder en blijkt een goeie neus te hebben om op het juiste moment op de perfecte plek te komen. Uiteraard met behulp van Morris...

2011 (ik pak december even mee) begon met een trip die eindigde in Damuls, 6 ondergesneeuwde auto's aan het eind van de dag en pistes waar minimaal een halve meter vers op lag zeggen genoeg...
    Doorgereden naar Zell am Ziller, weer een dag dikke poeder, vast adresje voor weinig met Hottub en uitzicht over het ondergesneeuwde dal. dit adres is natuurlijk te verkrijgen... 馃槂 Deze trip afgesloten met opnieuw verse poeder in Mayer.
    Mijn beste herinnering van deze trip.. het lukte mij voor het eerst de XXL Riesenschnitzel volledig weg te werken in de Schnitzelhutte in Zell! Als ik daar de dames op WP niet mee kan imponeren....  馃構

Dan de vaste familieverplichtingen met oud en nieuw in de sneeuw, ook leuk, maar pa komt niet echt lekker door de poeder is gebleken...

Februari was het zoals gezegd AAN in Colorado, waar we een paar megadumps hebben gehad en ik voor het eerst in aanraking kwam met de volgesneeuwde Bowls die ze daar volop in de aanbieding hebben. Met een seizoenspas meerdere gebieden gereden, Breck, Keystone, Beavercreek, Vail (toch Vinnie 馃槈).
    Laat in April, in de regen naar Engelberg, wel nog een pakketje poeder meegepakt, maar vervolgens naar de kaprun om daar nog te genieten van 2 dagen bluebird op een 20cm vers dek, afsluiter van een topwinter!

Dit jaar ons eerste window in december precies in de eerste volle dump, France it is! Arno even bellen, nog geen idee wie het was, maar erbij tijdens de eerste knallen als ze vallen editie met Aimee, Peter en Caroline, jelle, guy, Vinnie, Daan en ik. De eerste tracks van het nieuwe seizoen onder de leiding van gids Serge, hoogtepunt: voor het eerst in de touwen gehangen om niet in een rotsspleet te vallen, vette ervaring! Voor het eerst nieuwe wepowderaars leren kennen, top!

PA#10 Ik was erbij! Nog nooit zoveel poeder gezien en gereden. Met vaste maten Vinnie en Daan maar ook met nieuwde Wepowdervrienden Guy en later ook Tom en Bart. Eerste dag Andelbuch, als voorbereiding na een halve nacht rijden lekker een paar uurtjes slapen onder aan de gondel  ;D
    Tweede dag Schruns, vette treeruns! Even een goed gesprek gehad met de boswachters en veel geleerd over slapende dieren, scheelde ons een dikke boete! En dan de derde dag, de meest DIEPE voor mij zover... Gargellen twee dagen dicht geweest, bijna niemand in het gebied en de diepste poeder ooit gereden. Na een uurtje het bord achtung de straat naar gargellen gaat dicht keihard negeren en heerlijk ingesneeuwd raken. Minpuntje, alle liften dicht volgende dag, maar een paar keer de berg op hiken in het zonnetje met zoveel poeder om je heen geeft natuurlijk ook een enorme kick... Probleem waren wel de heli's de hele dag, waardoor ik tijdens het lopen maar bleef malen over deze wedstrijd... heeft me wel hier gebracht!

5 Februari: Ik hoop dat ik deze keer niet een nacht door hoef te rijden, maar lekker in een vliegtuigstoeltje kan tukken 馃構 Op naar Canada! Dit wordt hopelijk mijn beste herinnering van 2012!

Mocht ik niet winnen, zal ik natuurlijk niet treuren dan staat voor mij Snowsafety praktijk op het programma, ook gaaf, maar dat kan wat mij betreft ook nog een maandje uitgesteld worden  ;D

Waar wij inmiddels mee begonnen zijn, en dat is waarop ik de community hoop in de toekomst wat terug te kunnen geven, is een lijst met verblijfplaatsen voor weinig, bedenk me nu dat een nieuw topic daar interessant voor kan zijn. Iets voor na deze wedstrijd!

Voor zover! En het is zeker geen moeite, ik deel mijn stoke echt supergraag met jullie! Nog wat beter wegwijs worden op het forum de komende tijd 馃槂

En vraag raak natuurlijk als je meer wilt weten!

Grtz Menzo

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3503.0.html...
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 januari 2012 路 16:37

Ik sluit me aan bij Skiester! @ de mannen: jullie zullen wat moeite moeten doen om ook de dames op WP te overtuigen 馃槈.
    @Sipke: neem aan dat je wel wat tijd vrijmaakt om een mooi betoog op te stellen...wat heb je over voor een heli-trip  :-*

Haha jullie willen wat meer overtuiging horen of we echte wepowederaars zijn, no problem !! 馃槂
    @Nicky @Skiester: geen probleem, daar heb ik wel paar foto's voor waar ik zeker van weet dat niemand daar tegenop kan ... ;D
    Als ik vanavond thuis ben, zal ik ze erop zetten.

check mijn topic dan : http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3501.0.html...

ciao...nu nog ff verder werken.....blehh.
  • Rino
    Advanced
    Rino op 16 januari 2012 路 20:07
    @ nicky, @ Skiester en de reset van het vrouwelijke gezelschap:

alvast een tipje van de sluier ..... http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3501.0.html...

• Nicky
    Advanced
    Nicky op 16 januari 2012 路 22:21
    @Merijnkuiper: Haha...ga ik je niet na doen 馃槈. @all: leuk om wat meer van jullie te lezen, alleen wordt de keuze er niet makkelijker op...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro