Barryvox Pulse 3.2 review -> Lithium batterij!!

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 20 januari 2012 · 12:43
    Zie hier de review van de Pulse met firmware 3.2. http://www.wildsnow.com/6064/mammutbarryvox-pulse-32-review/...

Ik plaats hem hier omdat ik werd getriggered door de volgende zin:

The 3.2 Pulse is the first and only beacon to be fully compatible with the use of [non-rechargeable] lithium batteries

Ook staat er het volgende vermeld:

Just remember though that Li use in any other beacon (including a pre-3.2 Pulse) is an EXTREMELY BAD IDEA (as the battery meter will go straight from 100% to dead, with little or no warning).

Is bovenstaande gerelateerd aan de firmware of eventueel gewijzigde hardware in de Pulse? Dit kan ik uit het stuk niet halen.

Oftewel, als ik mijn upgrade naar 3.2 kan ik dan ook lithium batterijen gebruiken?
  • poling
    Beginner
    poling op 20 januari 2012 · 13:31
    firmware is uiteraard nooit hardware, dus lijkt me een ja.

bedankt voor de link iig!
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 20 januari 2012 · 13:58
    Ik heb de mijne van 3.0 naar 3.2 laten upgraden bij Mammut via MK, en optie voor lithium zit er inderdaad in.
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 20 januari 2012 · 14:32

Ik heb de mijne van 3.0 naar 3.2 laten upgraden bij Mammut via MK, en optie voor lithium zit er inderdaad in.

Hoe uit die optie zich dan? Kun je iets zien bij de settings?
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 20 januari 2012 · 22:24
    ja, je moet inderdaad instellen of je er lithium of alkaline instopt
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • Opa
    Advanced
    Opa op 23 januari 2012 · 10:56
    Dat laatste is wel een essentiële opmerking!!! Je MOET de settings goed zetten, anders gaat het alsnog ouderwets mis.... :-\
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • poling
    Beginner
    poling op 23 januari 2012 · 11:23
    de features van de 3.2 firmware in totaliteit:

Firmware 3.2 with two user profiles [Basic / Advanced]

The firmware 3.2 implements the following functions in addition to the existing basic functions of the firmware 3.0, which remain unchanged.

Firmware 3.2
    Acoustic search guidance
    Rescue-SEND
    Lithium battery mode
    LCD contrast setting

Acoustic search guidance
    Acoustic search guidance assists the user during the search phase by means of a patented tone sequence that increases in volume and frequency depending on the distance and direction from the buried device.

Rescue-SEND
    As a NEW feature, rescuers who are not involved in the active search can now set their device to “sleep mode”.

When “Rescue-SEND” mode is activated, the device does not transmit any 457 kHz signal and therefore does not disturb the searchers on the avalanche deposit – if no movement is detected after 4 minutes by the movement sensor, the device automatically switches back to “Send” mode.

For helpers who are not working in “SEARCH” mode with their device, in the event of a subsequent avalanche, the “Rescue-SEND” function ensures that the device transmits again and the victims can be located.

LCD contrast setting
    This allows the user to adjust the device display to the prevailing light conditions in the area.

Lithium battery mode
    The firmware 3.20 now allows you to use lithium batteries as the energy source in the PULSE Barryvox. Lithium batteries discharge better at low temperatures and have a longer battery life.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 januari 2012 · 11:29
    Nice  😃
  • poling
    Beginner
    poling op 14 december 2015 · 11:22
    inmiddels is versie 4 uit voor de puls. Waar kan ik mijn pulse laten updaten?

en...iemand ervaring met de optie voor lithium batterijen
  • poling
    Beginner
    poling op 14 december 2015 · 12:12
    oh en ik kwam deze tegen. wilde het niet onthouden
    http://pistehors.com/backcountry/wiki/Gear/Avalanche-Transmitter...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 14 december 2015 · 14:12
    oh en ik kwam deze tegen. wilde het niet onthouden
    http://pistehors.com/backcountry/wiki/Gear/Avalanche-Transmitter... poling op 14 dec 2015 12:12

Cool. Ik heb overigens v4.0 op mijn Pulse staan (heb ik vorig jaar tijdens de NkBV bergsportdag laten doen) en met name het fine search werkt een stuk prettiger en sneller.

Ik heb nog geen ervaring met de Lithium batterijen. Aangezien alleen de non-rechargeable (ze zijn er alleen maar in deze variant) worden ondersteund ga ik ook geen poging wagen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro