tips kinderopvang skivankantie (2 jaar) waar?

• Spider
    Tourist
    Spider op 25 januari 2012 路 19:35
    Reisbureaus kunnen me niet helpen  :馃槂 (of ze snappen mijn vraag niet) misschien heeft iemand hier een goede tip?

Wij gaan van 11 feb t/m 18 feb op skivakantie. Bij voorkeur in Oostenrijk. Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar waarvoor we (het liefst Nederlandstalig) kinderopvang (vanaf 2 jaar dus) of pr脙漏 skiklasje zoeken voor de ochtenden en evt. 2 middagen.

Wat ik zoek is een skigebied met onder aan de lift kinderopvang (vanaf 2 jaar dus) en die evt. ook nog even "buiten gaan spelen" met de peuters. Opvang in de accommodatie schijnt nergens mogelijk te zijn (of je betaald 2500 voor een week in een hotel)

Wanneer die opvang geregeld is kan ik wel iets in de buurt boeken. Liefst een appartement (met aparte slaapkamer gescheiden van woonkamer)

Tips?

Better to burn out, then to fade away.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 25 januari 2012 路 20:10
    Kheb nu zelf geen eerstehandservaring, maar ik heb uit langetermijnsinteresse wel wat over gezocht: In sommige oostenrijkse gebieden zijn er wel wat skischolen die naast skiles voor de kleinsten ook een opvang zonder skiles organiseren voor de allerkleinsten.
  • Arno_Laeven
    Beginner
    Arno_Laeven op 25 januari 2012 路 20:16
    He Spider, herkenbaar. Wij waren met kerst in Gryon (Zwitserland) en hadden voor onze jongste van 2 een cr脙篓che geboekt voor de ochtenden. Precies als in NL, alleen dan op z'n Zwitsers dus beter georganiseerd en veel mooier. Echter...onze jongste dacht daar anders over en de 2e ochtend werden we door de cr脙篓che gebeld of we 'm alsjeblieft wilden komen ophalen want hij bleef maar huilen. De juf voegde daar nog aan toe " It ies also ies olliedee". Lekker dan...

Anyway, het makkelijkste is even met VVV bellen in plaats waar je naartoe wil en vragen naar mogelijkheden. In sommige plaatsen hebben ze een plek bij het babyweitje waar ze ook opvang van kinderen (vaak vanaf 2 of vanaf 3 jaar) doen. Meestal is dit de skischool die dit regelt. En dan heb je inderdaad nog de familiehotels. Wij zaten 2 jaar geleden in Hotel Mateera in Gargellen (Montafon dal). Weet niet meer of het duur was (zeker geen 2500 Euro), maar hadden wel redelijk goeie opvang en het mooiste is dat zo'n heel hotel op kinderen ingericht is.

Laatste alternatief is met ander gezin of met opa en oma gaan. Maar ja, met je (schoon)ouders een week in een appartement is weer een andere uitdaging  :馃槂
  • Spider
    Tourist
    Spider op 25 januari 2012 路 20:29
    ja ik ben ook op zoek naar die skischolen..moet dus die kinderopvang( op de skischool) en een appartement boeken, en apart. Omdat het druk is nu dacht ik dit een VVV of reisbureau te laten regelen. Maar dat kunnen ze schijnbaar niet. of dat snappen ze niet.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 januari 2012 路 21:03

Echter...onze jongste dacht daar anders over en de 2e ochtend werden we door de cr脙篓che gebeld of we 'm alsjeblieft wilden komen ophalen want hij bleef maar huilen. De juf voegde daar nog aan toe " It ies also ies olliedee". Lekker dan...

Dat herken ik.. bereid je maar alvast voor en spreek alvast een schema af met je vriendin/vrouw zodat je nog wat aan afdalen toe komt  馃槈
    May the powder be with you.
  • semmel
    Expert
    semmel op 25 januari 2012 路 21:05
    Sport Alpin in Zell am See heeft kinder opvang..
    Respect the Mountains..!
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 25 januari 2012 路 21:17
    Heel herkenbaar. Vanaf 3 jaar kun je meestal wel bij de skischolen terecht (in Frankrijk althans). Wij zijn dit stadium gelukkig voorbij met 15, 13 en 10 jaar maar wat ik mij herrinner is dat wij toen het probleem speelde verschillende varianten hebben uitgeprobeerd:
    - naar Club Med gaan buiten de schoolvakanties. Met een beetje geluk heb je een belgisch/vlaamse begeleider op de groep. Op die manier zijn we in Lenzerheide en Tignes geweest. Moet je tegenkunnen, maar was top.
    - de reeds besproken Opa/Oma variant. Dan is Leukerbad in Wallis een goede optie ivm alternatief opa/oma programma. Engelberg ook
    - met twee gezinnen een groot chalet huren en een oppas/aupair meenemen. Lijkt duur maar was utieindelijk de goedkoopste oplossing (in Arc 2000 en Meribel)

Maar in ieder geval nog even een paar jaartjes doorbijten.

tijd om te gaan
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 25 januari 2012 路 21:45
    Kwam pas geleden deze link tegen in een mail: http://www.hochoetz.at/main/EN/HO/WI/Schiregion/KinderFamilie/index.ht...

For your family: Three nurseries in Hochoetz.
    Directly in the Hochoetz skiing resort!

Open daily from 09:00 to 16:00
    For children 2 years and older
    Trial hour: EUR 4.00
    Half day: EUR 10.00
    All day: EUR 18.00
    6 day flat rate: EUR 80.00
    Meals and ski water: EUR 5.00
    You have (small) children but would still like to ski? Right in the middle of the Hochoetz skiing resort, next to the new panorama restaurant, you can find a professional nursery with all day care for your children. All children 2 years and older enjoy their stay (children should be out of nappies!) Playing, crafts, coloring and larking about - the nursery offers much space for little snow princes and princesses. And if they should get tired, there is a bed ready for them in the adjoining bedroom. Rocking horses, trikes, scooters and many other toys are waiting to be played with! The little ones are well looked after with drinks and snacks if required! We ask for your understanding that we can only accept a limited number of children for daycare!
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 25 januari 2012 路 21:52
    Ik werk sinds vandaag als gastvrouw bij een chalet van Chatel in Zell am See.
    Hoe het hier in de buurt geregeld is weet ik niet, maar in overleg biedt Chatel ook kinderopvang aan. Ik weet dat ik er best voor open sta (heb behoorlijk wat ervaring met kinderen en zelfs kinder- en jeugdpsychologie gestudeerd) en wellicht mijn collegas in andere dorpen ook wel.

Mocht je er wat mee willen; je kan mij een mailtje sturen op willemien . wiggers at gmail . com of even contact opnemen met het kantoor via chatel.nl.
  • MTV
    Beginner
    MTV op 25 januari 2012 路 22:01
    Generatiegenoten, herkenbaar... In Belalp (Zwitserland) was bij het skiweitje onderaan ook een baby-/kinderopvang. Zag er goed uit, kinderen leken redelijk gelukkig naar buiten te komen. Succes met zoeken!
  • Anton
    Tourist
    Anton op 25 januari 2012 路 22:14
    We hebben goede ervaringen met http://www.intersport-leitner.com/skischule/skischule.htm....

Omdat we vooraf een kinderopvang boeken niet prettig vonden hebben we, in 2009, de gok genomen door een appartement te boeken en er van uit te gaandat we in het ergste geval om en om zouden gaan skien. Enerzijds omdat we net 10 weken trotste ouders waren (kunnen we dat wel, ons kind ergens achterlaten ?) en anderzijds omdat het voor ons een eis is om te zien en te voelen waar ons kind een dagdeel, of meerdere, verblijft.

Bleek dat een van de twee lokale skischolen boven in het les chalet in het dal een etage als kinderdagverblijf heeft ingericht. De Nederlandstalige begeleiding was echt super en we hebben een aantal ochtenden samen kunnen boarden.

Servaas heeft, 3 jaar verder, hier zijn eerste bradwurst en friet gegeten  馃槂
  • skiester
    Advanced
    skiester op 25 januari 2012 路 23:28
    eigen ervaring:
    -Flims en Laax hebben opvang bij het dalstation voor 0-4 waar de 3 jarigen al wat kunnen snuffelen aan skien (Duits)
    -Serfaus heeft hotel Lowen en Bar waar de opvang in zit (Duits)
    -Engelberg heeft hotel Edelweiss waar opvang werd geregeld door ANWB, en die hadden nog meer hotels in de alpen: http://www.pharosreizen.nl/gezinnen/wintersport/Allerkleinsten...
    - In Les Contamines was een garderie waar kids al vanaf 2 1/2 op de ski's konden.
    - In Zermatt was een creche op de berg (schwarzsee) van skischool stoked. Leuke daarvan is dat de kleine gewoon meegaat in de eitjes (wat de onze geweldig vond)

Gelukkig zijn ze nu 6 en 9 en skien allebei (die van 9 ook freeride en die van 6 gaat volgende week voor het eerst op twintips  ;D )
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 26 januari 2012 路 00:51
    hey spider,

ik heb afgelopen december in Ehrwald (zugspitzarena) in een skischool gewerkt en daar hadden ze op de berg kinderopvang vanuit de skischool. dit is op de ehrwalder alm. Skischule Ehrwald Total. volgens mij was het ook voor de allerkleinsten, want ik zag dat vrouwtje vaak genoeg luiers verschonen als ik er een kind afdropte dat het te koud had oid. was gewoon bij het bergstation van de Almbahn.. hoe het in andere delen van de arena geregeld is weet ik niet maar ik gok dat er in lermoos ook wel dergelijk opvang is.. het zijn immers echte familiegebieden.

succes ermee!
  • RP
    Advanced
    RP op 26 januari 2012 路 07:51
    Hey Spider,

Ehrwald is inderdaad prima, ik ben hier aan aantal jaren geweest met mijn 3 kinderen en naast skischool heeft men hier ook een soort van 'pre-skischool-kinderopvang'. De kleinsten gaan een beetje knutselen, met lego spelen en ook al de sneeuw in met slee in skietjes...

Kids vonden het erg leuk, ik weet niet of het nog zo is (is al weer 6 a 7 jaar geleden) maar was toen een prima oplossing! Dit was volgens mij gewoon de officiele skischool.

Je kunt je in dit gebied ook prima vermaken: Ehrwald, Lermoos en Zugspitze.

Succes, RP
    Explore the Outdoor!
  • Anton
    Tourist
    Anton op 26 januari 2012 路 09:49

Dit was volgens mij gewoon de officiele skischool

Klopt.

En Garmisch Partenkirchen om de hoek voor het betere http://www.sport-conrad.com/page/1/?sid=e577ce0660481e039a0b48fd9e08ea...; ;D
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 26 januari 2012 路 13:20

en als je daar dan toch zit weet ik ook nog een gids voor je: http://nosiesta.com/Contact.html

Francis Kelsey was oa gids bij Chris Davenport steep skiing camps.
    tijd om te gaan
  • tsjimown@hotmail.com
    Tourist
    tsjimown@hotmail.com op 26 januari 2012 路 13:48
    Ik weet wel dat er in serfaus - fiss - ladis zeker mogelijkheden zijn zoals een cr脙篓che van 0-5 ( voornamelijk binnen), vanaf 3 maand een kindergarten waarbij mogelijkheid is om buiten te spelen zie http://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/winter/kinder-familie/bertas-kinde...

Hopelijk kan je iets vinden, tis wel nog twee weken dus tijd heb je zat!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 26 januari 2012 路 13:51
    Nou, voor iemand die om kinderopvang vraagt op een powder board heeft ie toch al heel wat opties!! ;D
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • brt
    Advanced
    brt op 26 januari 2012 路 14:18
    Weekje bij opa en oma logeren is geen optie? 馃槂 Hebben wij afgelopen maart gedaan. Beviel prima 馃槂

Of je biedt aan om de hele week op te passen. Levert weer kudo's op voor al die weekenden dat je niet thuis bent  馃槈
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 26 januari 2012 路 16:39
    Hey Spidert,

Weer eens wat anders als powderchasen!
    Is Indoor Kindergarten in K脙露nigsleiten misschien wat voor jullie?
    http://www.zillertalarena.com/de/wald-koenigsleiten/winter/kids.html...

succes
    de fam
    feel like doin' it
  • martijn_leseman
    Advanced
    martijn_leseman op 26 januari 2012 路 20:33
    In Kaprun verzorgt de ski-dome erg goede en kleinschalige kinderopvang (in een speel-hoek in de ski winkel) vanaf 3 jaar ook spelenderwijs skiles).Reuze aardige juffen die graag willen dat je kind veel plezier heeft en de eerste ski-ervaring opdoet. http://www.ski-kaprun.com/nl/skischool/kinderlessen/bobos-baby-club.ht.... Wij hebben hier afgelopen jaar in totaal 2 week gebruik van gemaakt en waren erg tevreden, hierdoor zijn we begin dit jaar weer terug gegaan. Een aanrader!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 26 januari 2012 路 22:21
    nou al een tijdje bezig geweest en nog niet gelukt, bedankt voor de tips allemaal. ik ga eens naar de door jullie genoemde opties mailtjes de deur uit doen.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 27 januari 2012 路 19:53
    Nou de tip van Jef (via mail)was een goede, geboekt in Lermoos met appartement 50 meter van de (kinder)piste.
    Even op het piste plan gekeken en zo te zien zijn er wel wat freeride mogelijkheden ook.

Zijn er misschien nog andere Wepowder /freeiders in die preiode daar?
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 27 februari 2012 路 20:08

Nou de tip van Jef (via mail)was een goede, geboekt in Lermoos met appartement 50 meter van de (kinder)piste.

En? Goed bevallen? Zo ja, kun je de info delen, ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 27 februari 2012 路 23:09
    Lermoos is leuk, het appartement ook...helaas is de kinderopvang is niet op orde.  Een klein hoekje in de skihut waar de skiklasjes pauze hebben. Een bankje en tafeltje in de hoek, koud (ze laten de kids de jas aanhouden enz.) en nauwelijks of geen speelgoed of speelhoek. Goed bedoelende meiden maar geen middelen (maar wel 15 euro per uur)
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 28 februari 2012 路 08:12

Lermoos is leuk, het appartement ook...helaas is de kinderopvang is niet op orde.  Een klein hoekje in de skihut waar de skiklasjes pauze hebben. Een bankje en tafeltje in de hoek, koud (ze laten de kids de jas aanhouden enz.) en nauwelijks of geen speelgoed of speelhoek. Goed bedoelende meiden maar geen middelen (maar wel 15 euro per uur)

Dan heb je het inderdaad niet getroffen....jammer....... De kinderopvang  in Ehrwald is duidelijk beter geregeld...(eigen ervaring)
    Real Skiers don't have real jobs

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro