Freeride tips Lermoos

• Spider
    Tourist
    Spider op 1 februari 2012 路 23:28
    Hi,

Ik ga een weekje in Lermoos zitten van 11 t/m 18 feb. Iemand tips /routes die daar te vinden zijn?

Spin.
    Better to burn out, then to fade away.
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 2 februari 2012 路 00:31
    Er zit een soort van terreinpark, daar kan je altijd wel lekker doorheen raggen. Verder weet ik alleen wat kleine stukjes bij de Erhwalder Alm
    It's always snowing somewhere
  • Spider
    Tourist
    Spider op 3 februari 2012 路 19:54
    mmm.. niet veel te doen daar blijkbaar  馃構
  • jago
    Advanced
    jago op 3 februari 2012 路 20:26
    je kan naar de zugspitze gletsjer gaan...daar heb je meer offpiste mogelijkheden
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 4 februari 2012 路 02:05
    Mmm ik ben meer thuis op de ehrwalder alm... daar zit een mooi stuk vanaf de tweezitslift boven. je kunt dan volledig door het bos terug naar de alm met verschillende routes. maakt eigelijk niet veel uit waar je erin knalt.

onder de almbahn het dal in is ook altijd lekker.

verder kun je vanaf de tweezits ook hiken/toeren de kam op die je als je boven staat recht voor je ziet. aan de andere kant zit een kom.. van daaruit kun je ook weer terug naar de piste als je niet te ver naar links komt...

bij de lokale skischool voorzien ze je graag van tips. (skischule total) vraag naar wesley, nl snowboardleraar. noem mijn naam maar.

In lermoos kent hij ook zat routes..

en op de zugspitze is het inderdaad sowiezo bal!

succes en viel spass!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 4 februari 2012 路 08:12
    Dank...ik verwacht in zo'n gebiedje sowieso weinig concurrentie dus mocht ik het geluk van verse pow hebben dan verwacht ik het zelf te kunnen strepen..
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 4 februari 2012 路 16:35
    ik ben er zelf vanaf de 16e, komen we elkaar wellicht nog tegen 馃槂
  • Spider
    Tourist
    Spider op 4 februari 2012 路 19:17
    wordt dat dan zo'n blik van :"zou het een WP er zijn met die brede ski's en avalance gear?"    ;D
  • Nils
    Tourist
    Nils op 4 februari 2012 路 20:51
    Lermoos, heeft een paar mooie afdalingen. Als je er vroeg bij bent kun je de skiroute doen. Onder de tweezittter is het ook ok. Onder de vierzitter naar het tweede restaurant zitten een paar hele goeie stukken (als er vers ligt) wordt onderaan wel redelijk steil met weinig ruimte. Als je van (tussen de) bomen houdt kan je er bijna overal wel een lijn naar beneden vinden, maar voor alles vanaf de vierzitter naar beneden geldt het wordt steil onderaan.

Ehrwalder Alm bovenaan de tweezitter rechts het bos in of onder de lift is top. Bovenaan redelijk open lager tussen de bomen. Op links rechts naast de zwarte piste is ook erg goed maar vaak erg lawinegevaarlijk en ze worden er wat kribbiger in als je dan toch gaat. Als je vellen bij je hebt kan je ook nog een stuk omhoog richting de afdaling vanaf de Zugspitze ook erg lekker stuk en boomvrij.

Biberwier, liggen ook een paar mooie afdalingen, 2 skiroutes (eigenlijk anderhalf, eentje is niet erg lang). Rechts naast het oude restaurant min of meer parallel aan de skiroute kan je nog een mooi veldjes pakken. Ook hier geldt als je vellen bij je hebt kan je nog een hoop meer pakken. Met vellen en een gids of als je erg zeker van jezelf bent op eigen houtje zou je naar Mieming kunnen gaan is de langste afdaling die ik ooit in het diepe heb gedaan, 2 tot 3 km onder een super hoek, 2e klimmetje is wel erg lawinegevaarlijk dus bedenk goed wat je doet.

Zugspitze is top, alles onder handbereik, alles alpine en bijna zonder moeite te bereiken. Ook op de Zugspitze kan je met een stuk(je) klimmen nog wat extra's oppikken, bijv. op de niet meer gebruikte piste van de de niet meer gebruikte tweezitslift of aan de andere kant van diezelfde top linksboven de sleepliften. Als je erg zeker van jezelf bent kun ook vanaf het hoogste station afdalen, zitten een paar fantastische stukken in maar op de kam mag je geen fouten maken want dan lig je een paar honderd meter lager, je kan de hele afdaling overigens vanuit de kabine naar de gletcher bekijken.

Voor alle gebieden geldt, verwacht niet dat je de enige bent, Garmisch is vlakbij en daar zitten veel mannen met poederbakken en het lijkt of die op een mooie dag allemaal vrij hebben. Je moet er echt vroeg bij zijn om een kans te hebben de eerste te zijn. Op een echt mooie dag is alles binnen een ochtend al niet meer maagdelijk.

Karwendelbaan in Mittenwald is bij een superdump absoluut de moeite waard om een uur voor in de auto te gaan zitten, alleen de kans dat je in de eerste gondel zit is niet zo groot, maar als je hem wel te pakken hebt is het een ongelofelijke afdaling.
  • readyrocker
    Beginner
    readyrocker op 4 februari 2012 路 21:51
    Nils, welk gebied in de buurt van Lermoos raad je aan voor een beginner?
  • Nils
    Tourist
    Nils op 4 februari 2012 路 23:22
    @readyrocker; alle gebieden zijn volgens mij wel geschikt om te beginnen, overal zijn wel overzichtelijke stukjes te vinden die niet al te steil zijn.

Zugspitze is wat mij betreft de topper, heeft bij mooi weer voor iedereen wel wat te bieden en is mooi overzichtelijk, bijna alles is vanaf de te piste te zien en te bereiken (voor skiers meer en makkelijker dan voor boarders, veel traverseren en uitloopstukken) daarnaast zijn er niet zo heel veel plekken waar je jezelf serieus in de nesten kan werken met rotspartijen e.d., is wel alpine en geen boom te bekennen, iets van zon is wel noodzakelijk anders is alles egaal wit.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 5 februari 2012 路 12:16

@readyrocker; alle gebieden zijn volgens mij wel geschikt om te beginnen, overal zijn wel overzichtelijke stukjes te vinden die niet al te steil zijn.

Zugspitze is wat mij betreft de topper, heeft bij mooi weer voor iedereen wel wat te bieden en is mooi overzichtelijk, bijna alles is vanaf de te piste te zien en te bereiken (voor skiers meer en makkelijker dan voor boarders, veel traverseren en uitloopstukken) daarnaast zijn er niet zo heel veel plekken waar je jezelf serieus in de nesten kan werken met rotspartijen e.d., is wel alpine en geen boom te bekennen, iets van zon is wel noodzakelijk anders is alles egaal wit.

Behalve Klein Kanada dan....
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 5 februari 2012 路 15:05

wordt dat dan zo'n blik van :"zou het een WP er zijn met die brede ski's en avalance gear?"    ;D

ja iets in die trant 馃槈
  • Spider
    Tourist
    Spider op 24 februari 2012 路 09:36
    Nou Het was best wel ok脙漏. Alleen wilde de kleine na een dag niet meer naar de opvang. Hij wilde wel perse skien, dat is dus positief.

Inderdaad alles erg snel verspoort (iedere pisteridder skiet daar wel even tussen de piste door ondanks lawine stufe 3 / 4). Ik had die week een flinke griep/verkouden en heb paracetamols gegeten als snoepjes maar dat mocht de pret niet drukken , Niet zo goed voor de benen helaas.

Het sneeuwde hard op dinsdag  en woensdag. Van de woensdag is dit lange filmpje (bijna 11 min) Ik heb me prima vermaakt die dag.

Op donderdag was ik eigenlijk te moe door de griep/verkoudheid maar heb ik dit nog gedaan. Opvallend, ineens erg veel brede ski's en freeriders in het gebiedje die alles meteen kapot reden ondanks lawinestufe 4.

• poling
    Beginner
    poling op 24 februari 2012 路 09:49
    haha die 'schuine landing'  ;D die daar op de piste zal wel gedacht hebben: wat gaat die nu doen..?
  • Wallcrawler
    Beginner
    Wallcrawler op 24 februari 2012 路 10:50
    Ooh, jij hebt het dus allemaal verspoord! Lekker is dat. Afgelopen zondag in Lermoos geskiet en k vond t een super leuk gebiedje. Juist weinig concurrentie en nog niet alles was verspoord. De dag daarvoor waren we op de Zugspitze, daar heb je pas concurrentie!

Ik zou zo nog een keer naar Lermoos gehad. Zeker de afdaling dat je regelmatig de rodelbaan kruist is geweldig! (dat deel was nog bijna onverspoord op zondag). Laatste stukje wel even 5 minuten moet lopen om weer bij de lift aan te komen.

Ik had niet verwacht dat zo'n mooi gebied zo dichtbij kon zijn!
    He set my feet upon a rock!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 24 februari 2012 路 11:13
    O ik heb ook wel meer moeglijkhden gezien daar maar met stufe 3 en 4 en alleen is er niet zoheel veel mogelijk.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro