Verhip, we gaan op helitrip!

• Emmel
    Advanced
    Emmel op 3 februari 2012 · 01:02
    Ja, je leest het goed. WE gaan op helitrip. Dat kun je op meer manieren interpreteren natuurlijk. Want Arjen en Morris zijn er ook bij. En dan komen er nog meer wePowderaars onze kant op. Dus ja, WE gaan. Maar je kunt het ook anders interpreteren: in dit topic ga ik jullie zoveel mogelijk laten weten van onze trip. Foto’s, video’s of te gewoon verhalen, dat ligt aan de tijd en de mogelijkheden. Maar it’s gonna be good, and it should be shared. Want de WE in de grootste zin, de WE van WEpowder, is de reden dat ik morgen die kant op vlieg, en jullie mee laten genieten is dan ook wel het minste dat ik kan doen (voor de overige beloften zie mijn eerdere verhaal, ik ben ze niet vergeten hoor 😉). 

Morgen dus. MORGEN! Dan vliegen we naar Calgary, om overmorgen de reis naar Revelstoke te vervolgen. Even lekker een uur of 12 lang jetlag verzamelen, om er daarna maar weer zo snel mogelijk van af te komen. En dan natuurlijk 5 dagen heliskiën. Ja, daar is al veel over gezegd de laatste week. Het kan blijkbaar gewoon in Spanje, Griekenland, en ook dichter bij huis in Oostenrijk. Toch ben ik inmiddels wel benieuwd naar die roemruchte Rockies. Champagne powder. Zijn alle verhalen waar? De stoke terecht? Ja natuurlijk is dat zo! Maar toch maar even checken de komende dagen! (woooohoooo!)

De voorbereidingen zijn in ieder geval getroffen.
    -Nog wat extra GoPro-gear ingeslagen voor de beelden (reservebatterijen, chest-mount en een hele mooie doe-het-zelf pole-mount geklust).
    -Ski’s klaar.
    -Schoenen klaar.
    -Een hele grondige ski-outfit overhaul gedaan om hem hele-diepe-poeder-proof te maken (de vorige was 10 jaar oud, en dit was toch een goed moment voor vervanging dacht ik zo). Daar moet ik trouwens nog wel even Thijs en Dennis van Snowcountry voor bedanken die toevallig in de buurt moesten zijn en daarom maar langs kwamen zodat ik ook even de maat kon checken van de broek en jas waar mijn oog op gevallen was, voordat de deal daadwerkelijk gesloten werd. Niet zozeer om reclame te maken, maar dat vond ik wel oprecht hele toffe service (Dennis en Thijs: alvast excuus als iedereen dat nu van jullie gaat vragen 😋). Vanaf nu ben ik in ieder geval te herkennen aan de kleuren groen en geel.
    -Daarnaast ook nog eens de Venitex handschoenen van Emmer overgenomen. Maatje 11, aan de ene kant lijken ze gigantisch, maar eigenlijk passen mijn vingers er precies in. En er staat een wePowder logo op. Dus dubbel goed. Yesja!
    -Als laatste een wel hele bijzondere last-minute aanwinst. Zoals de trouwe volgers van het forum wel weten heeft Emile Hendrix een maandje geleden zijn sleutelbeen gebroken. Komt ie dinsdag even langs voor een stoke-verhogende avond met een biertje en mooie beelden, zegt ie: ‘ja, met één hand kun je eigenlijk maar één ding’. Oké, hij bedoelde niet wat je denkt, of wat ik dacht in ieder geval (gelukkig maar ook). Hij had het over haken, de held! In navolging van Kaj Zackrisson was hij mutsen aan het haken. Of ik er een mee wilde nemen naar Canada. Ja natuurlijk wil ik dat! Sterk staaltje wePowder gevoel: Emile is een paar maanden uit de running maar de stoke blijft immens groot en wordt eigenlijk alleen maar groter, en hij wordt vooral geshared. Morgenochtend zie ik het resultaat. Maar bij deze alvast bedankt Emile!

Nouja, dat was dus de voorbereiding qua gear. De voorbereiding qua youtube en vimeo zal ik jullie even besparen, die was in ieder geval erg slecht voor mijn productiviteit de laatste weken. De geest is voorbereid. Ook het lichaam is voorbereid. Dus dat zit goed, maar eigenlijk wordt alles toch bijzaak als we uiteindelijk los gaan in Revelstoke. Nog twee dagen voor het zover is. Kan niet wachten (en ook niet slapen)!

Tot zover. Volgende keer bericht uit Canada. Laat maar komen!  8)

p.s. om toch nog even in de stemming te komen:

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • JasperG
    Tourist
    JasperG op 3 februari 2012 · 10:18
    Have fun en pas een beetje op Arjen en Morris ;D

• Flow
    Advanced
    Flow op 3 februari 2012 · 11:13
    Enjoy! En maak ons gek met mooie beelden!
  • Anton
    Tourist
    Anton op 3 februari 2012 · 12:10

Mooi; laat maar komen die beelden en verhalen  ;D

Lekkere beelden, met losse hielen 😃 gaan er ook telemarkers mee?
  • Fausto
    Beginner
    Fausto op 3 februari 2012 · 14:01
    Heel veel plezier man! Leg je de Duprazjes in aktie vast? (met jouw stoke verbaast het me niks als je die camera gewoon 24pd aan laat staan.....)
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 3 februari 2012 · 16:25
    Haha, meneer zit in het vliegtuig maar dat staat ingesneeuwd aan de grond op Schiphol.

Mooi hoopgevend begin?
    Waar het wit is, is een weg.
  • Markie
    Advanced
    Markie op 3 februari 2012 · 22:11
    Dus waar drinken we een biertje vanaaf? Grizzly bar 😉

Have a blast!
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 4 februari 2012 · 04:57
    Haha, dat wordt eerder morgen! Op dit moment drink ik in mijn eentje een ijskoud biertje op het vliegveld in Vancouver. Zoals Robin al schreef heeft de gigantische dump op Schiphol (minstens 4 cm) voor zoveel chaos gezorgd dat mijn vliegtuig pas vier uur later vertrok -> vlucht naar Calgary ruim gemist. Verder geen big deal, zometeen vlieg ik alsnog die kant op dus rond middernacht moet ik er zijn. Lekker lange dag zo. Maar wel lekker bier dus. En tijdens mijn vlucht ook nog eens heerlijk uitzicht over de besneeuwde Rockies, al veel mooie lijnen gespot! Super stoked!

@Jasper: die fun komt goed. Het passen op Morris en Arjen is nu al een beetje mislukt, geen idee waar die zitten namelijk. Ik gok tussen Toronto en Calgary, maar aangezien zij ook vertraging hadden ben ik benieuwd wanneer ik ze weer ga terugzien.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 februari 2012 · 05:40
    Nou, wij zitten op dit moment op 10 km hoogte ergens tussen Toronto en Calgary. Ik gok ergens boven Manitoba. Ook wij hadden een uurtje of 5 vertraging, maar het lijkt nu goed te komen. Best leuk trouwens, internet in het vliegtuig.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 februari 2012 · 06:06
    Goed, het sneeuwde dus bij vertrek in Amsterdam. En alsof mijn poederteen de chaos voelde aankomen informeerde ik naar een upgrade. Voor 200 Eurootjes was er de mogelijkheid tot een business-class upgrade. Champagne bij ontvangst, heerlijke maaltijden en een stoel die je binnen no time verandert in een bed.

1-2-3... Doen! Geen lange rijen bij de paspoortcontrole, priority bij de gate, priority bij het instappen... En heerlijke stoelen met een scala aan inflight entertainment toen bleek dat Schiphol op slot zat en wij al in het vliegtuig zaten. Ver achter ons het gestommel, gezweet en heen- en weer geloop vanuit de economyclass.

5 uur vertraging vlogen voorbij. Via nu.nl werd duidelijk dat de Nederlandse infrastructuur bezweken was onder de gigantische sneeuwstorm die Nederland teisterde. En het was me een storm. Nederland versuft. Een beetje storm legt alles plat en iedereen staat erbij en kijkt ernaar. Voor 1 keer deed ik mee. Versuft vanuit businessclas. Mijn best besteedde 200 euro ooit.

Nu op weg naar Calgary vanuit Toronto met onboard wifi (gratis, aangeboden door air Canada)
    Straks nog een biertje in Calgary met emil (we hebben hem stiekem voorzien van een sensor zodat wij wel een beetje op hem kunnen passen 😉) die is inmiddels op weg is naar Calgary vanuit vancouver.
    May the powder be with you.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 4 februari 2012 · 06:10
    zi dageni in slaap valt zoals iedereen in de subway hier en vergeet uit te stappen want dan komde hier nog terecht  ( maar dan zit je niet in de vorige dag maar in de volgende ; doordenkertje  😉 ) Hier ligt ook sneeuw ; alhoewel  ; in tokyo minder .. Morgen vlieg ik weer met de rotatie van de aardbol mee ; hoepla naar belgie op een paar uur ... bwaaaa ...
    sbs roelz
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 februari 2012 · 06:15

zi dageni in slaap valt zoals iedereen in de subway hier en vergeet uit te stappen want dan komde hier nog terecht  ( maar dan zit je niet in de vorige dag maar in de volgende ; doordenkertje  😉 ) Hier ligt ook sneeuw ; alhoewel  ; in tokyo minder .. Morgen vlieg ik weer met de rotatie van de aardbol mee ; hoepla naar belgie op een paar uur ... bwaaaa ...

Als je thuis bent kun je direct weer de sneeuw in. Volgende poederalert wordt voor de pyreneen. Vanaf maandag is het daar aan.
    May the powder be with you.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 4 februari 2012 · 06:22

[quote author=koen_djfistel link=topic=3682.msg51456#msg51456 date=1328332250]

Als je thuis bent kun je direct weer de sneeuw in. Volgende poederalert wordt voor de pyreneen. Vanaf maandag is het daar aan.
    [/quote]

kzal er ni geraken ; belgie ligt ook plat en ik heb geen geld meer voor bussines-class  😉 fuck man ; maar zwijgt toch ; dat doet me hier plots aan da vleesverwerkend bedrijf denken ; shit  ; drie weken ni aan gedacht ...hallo kroket ... 😞
    sbs roelz
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 4 februari 2012 · 09:47
    Enjoy, goed voor men stoke!
    sneeuw, pffff
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 februari 2012 · 14:29
    Lees deze ook nog even http://blog.canadianmountainholidays.com/heli-ski-blog/bid/81990/9-gea...; 😃

Is wel een generiek artikel BTW.
  • Markie
    Advanced
    Markie op 5 februari 2012 · 01:11
    Haha beetje sneeuw en nl is weer lam...grin grin. Maare al in revvy aangekomen? Heb een droge keel van die zon...
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 6 februari 2012 · 07:42
    Twee dagen, en wat een dagen! Een kort verslag. Beelden gaan heel binnenkort volgen.

Gisteren
    …stond vooral in het teken van de reis naar Revelstoke. In een bus van CMH, goed voorzien van het nodige eten, zou de reis een uur of 6 duren. Al snel kom je uit de vlakten van Calgary in de heuvels, en daarna de echte Rockies, terecht. Toch even heel wat anders dan in de Alpen rijden, wat het precies is weet ik niet, de bergen zien er anders uit of zo. De route: Calgary - Banff – Lake Louise – Golden – Revelstoke. En dan toch een beetje zenuwachtig worden, de sneeuw rond Banff en Lake Louise was nou niet echt heel indrukwekkend. Maar dan kom je ineens over Rogers pass heen, en what the hell echt, de bomen zijn ineens afgeladen met pow. Naar buiten kijken om vette pillow lines te zoeken (en te vinden). Maar ook naar binnen kijken, want in de bus draaiden ze ‘Like There’s No Tomorrow’ van Warren Miller. Mooie combi. In principe erg lekker allemaal dus; alleen was er ook de wetenschap dat we nog tot morgen moesten wachten om daadwerkelijk die pow te gaan rippen. We voelden ons een beetje als honden met een zak over hun hoofd bij de slager; kinderen in een snoepwinkel maar dan zonder dat je iets mag doen met het snoep. Zoiets dus. En eigenlijk werd dat met de aankomst in Revelstoke niet minder. Steeds meer voorbereidingen (safety-meetings etc.) op het heliskiën dat er aan komt, zonder met ook maar een voet in de sneeuw te staan. Uiteindelijk dan ook maar de dag afgesloten met het nodige gerstenat in de bar met o.a. Markie (maar wel vroeg slapen, er moet namelijk geript worden morgen).

Vandaag
    …was het zover! De eerste helidrops! Maar eerst moest de stoke/spanning nog even verder opgebouwd worden. Na een ‘stretch class’ (meedoen omdat het kan) en een goed ontbijt werden we in busjes naar de helipad gebracht, waar we…niet gingen vliegen. We moesten namelijk eerst nog even uitgebreid piepers zoeken, sonderen en uitgraven (overigens wel mooi om te zien hoe efficiënt ze het in no time uitleggen) en de helikopter safety doornemen. Maar toen was het uiteindelijk zo ver! Of nee, het plan was namelijk veranderd, we moesten naar een andere helipad. En toen begon het!

Met een laag en hard gedreun van de rotoren kwam de heli aangevlogen, dikke wolken sneeuw de lucht in. Instappen geblazen en vliegen maar! En voor je het weet vlogen we over dikke bossen en diepe valleien, maar nog wel onder een wolkendek. Totdat we daar ineens boven kwamen: bluebird. Yeah!!! Nog een  stukje door het veel te spectaculaire landschap vliegen en voor je het weet ben je geland. STOKED!!!!! Opwarmen was er niet bij, meteen een dikke treerun afknallen. De toon was gezet. De poeder aan de schaduwkanten was perfect, lekker los en uitnodigend. En daar maakten we dan ook gebruik van. Met een groep van 10, en later 11 man (Arjen, Morris en ik, Philippe van CMH en zijn broer, drie andere Nederlanders, twee Amerikanen en een Canadees die ook bij CMH werkt), zijn we zo de hele dag bezig geweest. Hele vette treeruns, totaal niet te vergelijken met wat ik in de Alpen heb meegemaakt. Bomen op een mooie afstand uit elkaar, diepe lichte pow, en blijven gaan! Het skiniveau was hoog, net zoals de stoke. Brody onze gids merkte dit ook en kreeg er steeds meer zin in: uit de helikopter werden steeds weer cliffs en features gespot om later mee te pakken. Run na run van poeder, waar we ook alleen maar doorheen hebben geknald! Gidsen werken hier trouwensanders dan in Europa: ‘volg mijn lijn ongeveer en doe waar je zin in hebt’. Dan is een groep van 11 ineens heel behapbaar; wachten was er ook niet echt bij. En als we dan moesten wachten werden we vaak getrakteerd op dikke cliff hucks of grote crashes. Het terrein was van ons. 5140 hoogtemeters (niet slecht als je bedenkt dat we ook nog moesten pieperzoeken etc.) later van treeruns, alpine afdalingen en hele slechte grappen, stonden er 11 dikke smiles op onze gezichten. Niet allerminst door onze laatste run die eindigde over een stel spines bij de helikopter pick-up.

YES!! WAT EEN DAG! Wat is dit gaaf! En morgen nog een keer! Andere gids maar dezelfde groep. En ik begreep dat de gids van morgen er ook al zin in heeft! Maar nu ook helemaal kapot; veel te veel gegeten dus tukken, weer klaar worden voor morgen. Zin in! SUPERSTOKED!!!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 6 februari 2012 · 07:58
    Leuk om te lezen Emmel. Ik sta hier heupdiep in het kinderspeelgoed omdat mijn vrouw een paar weken heel druk is, maar ik gun het jullie van harte.

Rippen!
    splitfest.nl
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 6 februari 2012 · 08:31
    tegek !!! enjoy vollenbak !!!
    sbs roelz
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 6 februari 2012 · 08:45
    Keep up the good work!  😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • poling
    Beginner
    poling op 6 februari 2012 · 08:58
    benieuwd naar de beelden. Enjoy!
  • doov
    Advanced
    doov op 6 februari 2012 · 09:44
    Mooi man.

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 6 februari 2012 · 09:59
    Mjammie, lekker verhaal hoor.
  • CharlieSnow
    Tourist
    CharlieSnow op 6 februari 2012 · 10:18
    Heel vet om de lezen!

Maar Powder Alert #1 NL was ook epic  ;D ;D
  • Murky
    Advanced
    Murky op 6 februari 2012 · 10:21
    Lekkerr!!! Ben erg benieuwd naar je shots! Klinkt allemaal te vet! Geniet geniet GENIET!
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • coen
    Advanced
    coen op 6 februari 2012 · 10:44
    Klinkt goed! 😀

Viel spaß nog!
    Earn your turns...
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 7 februari 2012 · 08:49
    Dag 2: WAT EEN DAG!
    Gisteren was dus al goed. Vandaag was wat mij betreft nog een heel stuk beter. Zelfde groep, andere gids.10 (!!!) drops. Wat een lekkere lange lijnen. En de vrijheid in routekeuze blijft echt bizar als je Europa gewend bent. Doe maar wat je uitkomt! Is het daar leuk? Zet daar dan vooral een lijn! Maar uiteindelijk gaat het daar niet eens om: wat een sneeuw! Wat een omstandigheden. Ook al is de sneeuw inmiddels al een kleine week oud is het licht en fluffy of het er net ligt. Blowerpow! En dan ook nog eens super stabiele condities! En bluebird! YES!!! Vandaag dus lange lijnen van Alpine terrein tot onderin de bossen. En dan beginnen die bossen toch al hoog! Eerst bomen die in hun geheel wit zijn met pow, en naarmate we lager kwamen meer groen, maar ook meer bomen. En toch precies zover uit elkaar dat je er heerlijk tussendoor kunt. En dan ook nog eens steil genoeg om lekker snelheid te kunnen maken. Pillows pakken. Dit was dus alles wat ik ooit gedroomd had van rijden in de Rockies, en eigenlijk nog veel meer. Het gaat op deze manier nog lastig worden om terug te gaan naar het ‘normale skiën’.  Ook de helikopter begint al een klein beetje te wennen (al went het eigenlijk nooit helemaal, het blijft gigantisch gaaf om die machine te zien landen en weg te vliegen, om het er zelf in door machtige landschappen naar bergtoppen vliegen maar niet eens te noemen). De slechte grappen in de groep worden er ook niet minder op, de sfeer alleen maar beter. The stoke is skyhigh!!!

Mijn hele perceptie van freeriden is deze dagen heel erg hard aan het veranderen, wat een ongelofelijke ervaring...

Bij deze ook een paar sfeerimpressies van de dag; geschoten door Philippe, de agent van CMH in de Benelux, die ook bij Kapow aanwezig was en nu met ons mee aan het knallen is. Bewegende beelden volgen binnenkort.

Arjen in de bomen.

Morris heeft het ook naar zijn zin.

Daar kunnen we ook gaan rijden.

Mijn eigen powshot.

Jorg, de gids van vandaag, kan er ook wat van.

Tenslotte de skilift, de ster van het verhaal.

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 7 februari 2012 · 09:13

Mijn hele perceptie van freeriden is deze dagen heel erg hard aan het veranderen, wat een ongelofelijke ervaring...

De foto's laten wel zien waarom. 'T spat er vanaf!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 7 februari 2012 · 09:40
    halelujah ; vollenbak overuren paté-draaien ...
    amaai ; hoe vet ...
    sbs roelz
  • skiester
    Advanced
    skiester op 7 februari 2012 · 13:16
    1 woord: wow.

mooie outfit trouwens!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro