JAPOW deel 4: Myoko madness + MOVIETEASER

• yannickdb
    Advanced
    yannickdb op 3 februari 2012 路 12:22
    [size=12pt]Deel 1, 2 & 3 van onze trip door Japan vind je onder volgende links:

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3546.0.html...
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3597.0.html...
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3639.0.html...

[sub]'As good as Japan' TEASER - de full edit zal toch nog een maandje op zicht laten wachten[/sub]

[size=14pt]
    DEEL 4: MYOKO MADNESS[/size]

Vanuit Nagano, onze nieuwe uitvalsbasis, trok ik met Koen Fistel voor een dagje naar Myoko Akakura. Dit gebied vlak onder de vulkaan Myoko is volgens de geruchten een echte sneeuwmagneet en krijgt soms vers als er nergens ander in Japan iets naar beneden valt.
    Koen VH was enkele dagen aan het sightseeen in Kyoto en Sam zat bij een Japanse tandarts, dus trokken we er met 2 op uit gewapend met onze toerskis.
    Ha ja, er was al enkele dagen geen verse sneeuw gesignaleerd, dus dachten we de vulkaan van enkele strepen te voorzien.
    Nu, is dat even anders uitgedraaid... Bij onze aankomst in Myoko lag er al makkelijk 30cm ver op de grond, en we moesten nog een heel pak hoger! Blijkt dat er die nacht een 'verassingsdump' van zowat 50cm was neergevallen! Oh yeah, zelden hebben een splitboard en een paar gotama-toerski's zoveel pow gezien!

[sub]Zoveel sneeuw dat de liften gevaarlijk dicht bij de grond komen, waanzin....[/sub]

Wat ons nog meer verbaasde is dat die dump slechts de voorbode was van een enorme depressie die pas de dag nadien ging arriveren. Koen kwam vlug terug uit Kyoto, Sam zijn tanden waren gefixt dus stonden we allen klaar voor onze drie laatste dagen snorkelplezier!
    Na enkele uren vertraging omdat de trein niet door 1meter sneeuw kan waden kwamen we aan in Myoko waar de liften net opengingen. Geen kat te bespeuren, behalve Eric, een Canadese skibum bij wie we konden logeren.

[sub]Goede morgen Myoko Akakura, onze tip voor wie Japow wil rijden[/sub]

Wat we de volgende 3 dagen meemaakte is moeilijk onder woorden te brengen zonder te vervallen in DJFistel turbotaal. Ik citeer even:

[sub]WAAAWAAAWAAAAANZINNIG
    Hebdal ooit eens door ne gracht moeten hiken om aan de lift te geraken???
    Nog zo ne dump en ze moten de liften sluiten want je schraapt als je gewoon in de lift zit al met je board door de sneeuw met momenten....
    Treeruns is hier veranderd in "kruin"-runs... Die bomen zitten gewoon helemaal onder de sneeuw ; enkel de kruinen steken nog boven... Hoeveel bomen zitten er eigenlijk al helemaal onder de sneeuw?
    [/sub]

Het was zelf zo diep dat we met moeite foto's konden nemen. Degene die we namen kunnen met moeite de sfeer weergeven, maar kijk zeker even naar de teaser, het wordt wel duidelijk dan 馃槂

]
    [sub]Sam in Myoko Akakura[/sub]

[sub]Koen in Myoko[/sub]

Op 3 dagen viel er in totaal (zonder overdrijven) meer dan 3meter sneeuw... De deuren van het huis waarin we verbleven begonnen te blokeren van het gewicht op het dak, scholen gingen toe, de sneeuw kon niet meer geruimd worden omdat alles al vol lag...

[sub]sneeuwmuurtje[/sub]

[sub]Nozawa - Foto DJFistel[/sub]

Volledig lamgeskied kwam er een eind aan onze zotste roadtrip ooit!
    We verkende Tokyo nog voor een dag of 2 en keerde terug met in ons achterhoofd
    al beelden van onze volgende Japowtrip...

Ik probeer in de komende dagen nog wat tips en tricks te verzamelen indien je ook zin zou krijgen om te gaan skien in Japan.

Greets,
    Yannick

[sub]Tokyo tower[/sub]

[sub]Tempelbezoek[/sub]

[sub]Wist je dat een omgedraaide swastika het Japanse teken voor 'tempel' is?[/sub]

Met dank aan:
    Mammut
    BMB ski
    Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 3 februari 2012 路 12:41
    Soo, dat ziet er lekker uit. Ben benieuwd naar de volledige edit
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 3 februari 2012 路 12:56
    geille shjeeisse!!
    http://verticaldissidents.net
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 februari 2012 路 13:07
    Super! Super super superrrrrrrrrr!!!

Ik was dus twee weken te vroeg! en te zuidelijk. Dat gaan we volgend jaar anders doen! Tjeees! Super!

(PS die swastika is dan wel een omgedraaide versie..)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • yannickdb
    Advanced
    yannickdb op 3 februari 2012 路 13:24
    @ Dutchess: *aangepast, thanx!*  Was me idd nog niet echt opgevallen, ik zal er maar trots op zijn dat ik dat symbool niet te goed ken zeker?
    Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 3 februari 2012 路 15:50
    bug up 4 sam 4 edit-work ; da belooft voor het "volledige filmke " !!!  ;D
    sbs roelz
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 3 februari 2012 路 16:01
    FUUU***, volledig filmpje wordt sowizo 脙录berstrak ;D ;D
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 3 februari 2012 路 18:04
    VEEEEEERY curious for the full movie 馃榾
    Amai m'n botten!!!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 3 februari 2012 路 18:24
    super sneeuw en beeld!!
    maar pas op ook in Japan zijn er lawines!
    http://unofficialnetworks.com/avalanche-goryu-1-dead-hakuba-japan-jan-...
    Toerisski
  • PK2
    Tourist
    PK2 op 4 februari 2012 路 00:01
    Super gave teaser. Heel benieuwd naar de hele film. Ziet er professioneel uit. Duimskes omhoogg!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 4 februari 2012 路 06:18

super sneeuw en beeld!!
    maar pas op ook in Japan zijn er lawines!
    http://unofficialnetworks.com/avalanche-goryu-1-dead-hakuba-japan-jan-...

yep, goryu ; tim was in de buurt ; nog 2 dagen veel sneeuw gescoord daar ; maar die flank ; daar moet je nog altijd wegblijven ; happo one noor en zeker zuid ook trouwens ...
    RIP
    sbs roelz
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 4 februari 2012 路 08:48
    Lekkere edit, heul erg vet!!!!!!!! Zit er allemaal verdomd lekker uit! Misschien moet ik komende winter dan ook maar eens eindelijk die kant op..

Ben benieuwd naar de hele film, edit was in ieder geval hele lekkere teaser! ;D
  • popski
    Expert
    popski op 6 februari 2012 路 20:56
    WOW, ik dacht dat wij veel hadden gezien in Stuben, maar dit slaat alles
  • Dio
    Advanced
    Dio op 6 februari 2012 路 21:32
    Spra-ke-loos..

Heerlijk!
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 7 februari 2012 路 06:15
    Wat vet!
    WeRookie
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 februari 2012 路 07:26
    Ultra vette beelden, dikke faceshots. [Oostenrijks skileraar]Geil![/Oostenrijks skileraar]

Ennuh, wat een ongelofelijk vette edit. Die trailer is echt waanzinnig!
    White room,Pillow lines,I rule
  • Spider
    Tourist
    Spider op 7 februari 2012 路 08:04
    Japan is net weer gestegen op mijn bucketlist
    Better to burn out, then to fade away.
  • neorej2
    Tourist
    neorej2 op 7 februari 2012 路 08:17
    I motherffing like! Je heb echt een mooie trailer in elkaar gedraaid 馃槂. Kan niet wachten op het hele filmpje!
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 8 februari 2012 路 12:24
    Wat een ongeloofelijk gezellig filmpje! Volgend jaar Japan it is, geen twijfel mogelijk. Gaan julie ook weer, kunnen jullie mij mooi de goede spots laten zien 馃槈
  • BelgKoen
    Tourist
    BelgKoen op 8 februari 2012 路 19:37
    @sjonnie

We gaan ooit terug, maar volgend jaar zeker niet. Zeker de moeite waard maar begin maar al te sparen want niet goedkoop. En voor de goede spots open je dan nog maar is een topic, zal graag reageren.
    It's better to be "off piste" than to be "pissed off"
  • DrPhil
    Tourist
    DrPhil op 10 februari 2012 路 19:10
    E脙漏n woord: WOOOOW. Heerlijk! Wat een poeder, wat een poeder!

En wat een muziek  8).
  • yannickdb
    Advanced
    yannickdb op 11 februari 2012 路 14:23
    Ik ben toch al aan het twijfelen om volgend jaar terug te gaan  8)
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 11 februari 2012 路 16:33

Japan is net weer gestegen op mijn bucketlist

+1

Staat bij mij nu op 1
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 februari 2012 路 08:47
    Ik wil de vreugde over Japan niet de kop in drukken, maar ook hier geldt "knallen als ze vallen". Hoewel Japan in het algemeen genoeg sneeuw krijgt elk jaar (sneeuwhoogte van 3 meter zijn gebieden die je links laat liggen vanwege te weinig sneeuw), zijn er toch ook periodes dat het droog is.

Mijn eerste meters in Japan waren de diepste: volledig overhead. Daarna nog vaak geweldig diepe sneeuw gereden, maar nooit meer zo diep als die eerste ervaring. En soms kan het echt tegenvallen en natuurlijk net op die tijden dat er bezoek is.

Als je gaat is januari, eerste helft februari een goede tijd. Liefst tweede helft januari, want net als dit jaar komen de eerste van de talloze sneeuwbuien soms laat (eind december/begin januari).

Als het droog is en je hebt tourspullen bij je dan kan je natuurlijk vanuit Happo of Tsugaike touren of probeer naar Arai te gaan (dit skigebied is in 2005 gesloten, maar had altijd de meeste sneeuw volgens de statistieken.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro