Dynafit insert uit hak van skischoen gebroken

• Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 23 februari 2012 · 18:10
    Ik ski al twee seizoenen nu met dynafit, eigenlijk best wel tevreden. (Dynafit FT 12 met Völkl Katana 197) Het is en blijft een geniaal systeem. Maar toch... Vorig jaar brak de binding uit mijn ski met schroef en al en nu bleef de binding zitten maar is de schroef waarmee de insert in de hak van de schoen vast zit afgebroken en daardoor het metalen plaatje weg (gelukkig makkelijk te vervangen) en het plastic van de hak wat beschadigd. Ik kan me niet herinneren dat er veel kracht op de ski is gekomen, maar goed, dynafit gebruikers zijn gewaarschuwd! Moet ook zeggen dat ik de constructie in de schoen van dynafit wat minimaal vind, dit zou eigenlijk wel wat meer solide uitgevoerd moeten worden.. Hieronder een foto;

Je ziet de afgebroken schroef nog zitten, die heb ik eruit kunnen krijgen en met een nieuw plaatje+schroef, kan ik weer functioneren! Het plastic heeft wel een klap gehad, want het is wat verbogen/gebarsten. Overigens zijn er ook al twee paar buckles kapot gegaan op deze schoenen (metaal volledig afgebroken) door schijnbaar de klappen die ze op moeten vangen.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 23 februari 2012 · 21:35
    Volgens mij heb jij wel een keer 'potverdrie' gezegd toen dat gebeurde. Echt niet tof dit. Kun je nog terug met je schoenen of is dit een gevalletje gekocht op internep?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • stef
    Advanced
    stef op 24 februari 2012 · 13:00
    Balen!
    Heb je nog geluk gehad dat het niet in een steil couoir gebeurt.

Welke schoen van Dynafit is dit?
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 24 februari 2012 · 20:27
    Nee ik heb deze Dynafit Zzeus gekocht in de winkel uiteraard, schoenen kopen op internet heb ik nog nooit begrepen. Maar is dit iets waarmee je terug kan naar winkel of moet ik dit gewoon aankaarten bij dynafit zelf?
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 februari 2012 · 20:53
    Een beetje winkel lost dat gewoon voor je op. Je mag verwachten van een skischoen dat die juist op dit soort cruciale punten geen gebreken gaat vertonen. Ook niet na 2 jaar. Dit is geen normale slijtage.
    Life is what happens the moment you put your phone away.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro