[Gebied] Konigsleiten/Gerlos, Zillertal Arena

• basvennik
    Advanced
    basvennik op 9 maart 2012 · 10:52
    Kleine preview alvast. Vertrek morgen naar Konigsleiten. Ik hoop daarna een en ander gereden te hebben.<br />Zal ook zorgen voor foto's van de hellingen.<br /><br /><br />Tips/suggesties/aanvullingen/vragen meer dan welkom.<br /><br />Lawinebericht (R7):<br />http://lawine.tirol.gv.at/<br /><br />Skigebied Zillertal Arena:<br />http://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/start_winter.html<br... /><br />WePowder Regio:  2, OSTLICHER ALPENNORDHANG, VORALBERG & TIROL<br />http://www.wepowder.nl/playgrounds/regions/2<br /><br />Grote dorpen in de buurt:<br />Gerlos/Mayernhofen/Fugen<br /><br />Google Maps/Earth:<br /><br /><br />http://maps.google.com/maps?ll=47.260616,12.087823&z=14&t=h&am... <br /><br />Liftkaart:<br />aanbevelingen van collega ingetekend <br />
    /><br />hoogtekaart: <br />vertaling aanbevelingen/ hoofdliften ter referentie<br />
    /><br />Helaas geen 1:25.000 kaartje. Liften met nummer in rood.<br /><br />1. Dorfbahn 1/2<br />2. Mitterleger<br />3. Falschbach<br />4. Gipfelbahn (wss langer dan ingetekend)<br />5. Sonnwendkopf<br />6. Plattenkogel-X-press 1/2<br />7. Fussalm-X-Press<br />
  • brts
    Beginner
    brts op 9 maart 2012 · 12:04
    - Konginsleitenspitze moet je vanaf de bovenste lift even naar de top hiken en dan naar beneden knallen: fantastisch.

- Meer naar links (begin staat niet op je kaart!) helemaal linksboven het omcirkelde krummbachrast moet je rechtsaf de lift uit, en dan direct links de piste af. Daar krijg je eerst een open veld en daarna redelijk steile treerun. Houdt wel een beetje rechts aan, dan kom je redelijk goed uit.
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 9 maart 2012 · 13:07
    Ik heb begrepen dat er nu een tweetal nieuwe liften (dorfbahn en gipfelbahn) zijn die misschien ook ergens anders aankomen.

bedoel je met de bovenste lift dan ook de nieuwe dorfbahn?

Had overigens bewust voor omgeving konigsleiten gekozen. Voorbij Gerlos richting Zell am Ziller is er ook veel te doen.
    (ben er met kerst 2009 geweest, maar toen nog geen freeride pet op)

Krummelbachrast ook maar even uitzoeken/intekenen op de hoogte kaart. Thanks!

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 9 maart 2012 · 15:12
    Bij de Gipfelbahn rechts er uit, klein stukje lopen en je hebt poeder tot de weer beneden staat bij dezelfde lift.
  • brts
    Beginner
    brts op 9 maart 2012 · 15:26
    Ik bedoel de falschbach-lift, sinds twee jaar een gondel met verwarmde bankjes. De route heb je al op het kaartje getekend met groene pen, alleen ik adviseer je om de hike aan te gaan tot aan de top die boven het groene lijntje ligt.

Nog een:
    Rode piste nr 18, vanaf bovenaf gezien het mittelstation van dorfbahn ad linkerkant passeren en dan asap rechts de piste af richting dalstation van de dorfbahn.
  • Fausto
    Beginner
    Fausto op 9 maart 2012 · 23:14
    Bas,

Ik zit er nu en kan je melden dat wat ik heb kunnen zien en kunnen rijden wel zo'n beetje op de kaart staat samen met de tips van Brts en Haagje. Toen ik hier aankwam was het slush puppy maar alles is aardig kogelvrij geworden door iets lagere temperaturen. Afgelopen week is daar twee keer een heel behoorlijke portie poedersuiker overheen gegoten, genoeg om die onderlaag niet meer te voelen.
    De lijnen direct uit de liften vond ik toch nog aardig snel verspoord. Had ik eigenlijk niet verwacht hier, maar goed ik kende het hier ook nog niet. De stukken vanaf de konigsleitenspitze met een klein stukje lopen, de tips van brts en Haagje, bleven het langst in orde en die wil ik je dan ook aanbevelen.

Veel plezier komende week
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 11 maart 2012 · 10:25
    Ik weet nog een mooie route maar die kun je beter samen met Armin van skischule Hochkrimml doen. Goede gids. En met deze route kom je uit in Krimml zelf en moet je dus opgehaald worden
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 12 maart 2012 · 08:10
    Dank!

Condities op dit moment niet super. Alle offpiste is helemaal op gevroren.Niet doorheen te komen. Dat zal vandaag nog zo blijven.
    Sneeuw wat gevallen is niet noemenswaardig.

Misschien met de zon die dinsdag komt iets betere omstandigheden.

Routes al wel gechecked. En vooral Gipfelbahn erg toegankelijk!

Falschriedel (dan richting huisje bij Falschalm)ziet er op afstand erg tof uit, en je komt ook goed uit onderaan Fussalm-X-Press.

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 12 maart 2012 · 09:58
    Check ook nog mijn andere optie. Dan ga je meer vanaf de Gerlosplatte. Is wel echt buiten het gebied.
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 14 maart 2012 · 10:14
    Ik neem aan dat je dan boven aan lift op de top van PLattenkogel het andere dal in duikt?

Vanaf half elf is het slush hier op de hellingen aan Konigsleiten kant. Krimml in de middag best goed te doen.
    Morgen eens richt Zell am Ziller....
    Misschien is tussen Obergangsjoch en Isskogel nog goed te doen.

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 14 maart 2012 · 10:52
    Yep, stuk hiken en klimmen dan ski je naar Krimml

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro