Op welke ski skiën de dames?

• Grim2
    Tourist
    Grim2 op 17 maart 2012 · 10:16
    Aangezien de meeste merken niet echt met freeride-gerichte damesski's op de markt komen,
    vraag ik mij af welke ski jullie dan verkiezen!
    Met andere woorden: welke men freeride ski is toch licht en flexibel genoeg?
  • Bart1
    Tourist
  • Grim2
    Tourist
    Grim2 op 17 maart 2012 · 10:51
    Oeps!

Mijn excuses! die verdomde zoek-functie hé..
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 19 maart 2012 · 00:31
    Ok, ik heb dat stukje gelezen over die damesski, maar ik kan er eerlijk gezegd niks mee.
    Ik had zelf natuurlijk ook al rondgekeken wat er allemaal te koop is, maar ik weet het nog niet.
    Een beetje hulp of nieuwe ingevingen kan ik daarom wel gebruiken.

Ik mag mezelf namelijk trakteren op een nieuw paar ski's. Het worden een paar mooie poederbakken, dat staat vast.
    Maarrrrr... welke?
    Ik heb tot nu toe dit bedacht:
    - minstens 100mm breed in het midden. Ik heb salomon shogun's geskied een weekje en die waren zo breed en ik wil ze in ieder geval niet smaller dan dat.

En ik maak de volgende afwegingen:
    wel of geen vrouwen ski?
    wat voor binding? Ik heb echt de ballen verstand van skibindingen en vraag me af of ik eventueel een binding met tour optie erop wil. Ik wil wel gaan groeien in het BC skien en sluit niet uit dat ik binnen 1 a 2 seizoenen langere stukken zal gaan hiken, maar weet niet of het de moeite waard is om dan voor een tourbinding te gaan en of ik die ga gebruiken dan.
    Het zou super zijn als er een lichte ski en binding bestaan die wel presteren en niet te slap en te lief zijn. Dus eigenlijk een lichtere ski zodat ik met minder moeite de mannen bij kan houden. Ik vind het niet erg om in te leveren op prestaties op de piste, maar wil wel nog fatsoenlijk naar beneden kunnen daar om ergens anders te kunnen komen.

Verder ben ik 1.65m lang, weeg 65 kg, schoenmaat 37. Beginnende freerider op ski's met ambities.
    wooptiedoo
  • marjon2
    Tourist
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 21 maart 2012 · 15:27
    misschien geen mannen ski, maar mijn vriendin skiet tevreden op de http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,1006.msg44937.html#msg449... is vrijwel alle condities.
    http://verticaldissidents.net
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 maart 2012 · 20:24
    ik ski op de whitedot preacher 179.  prima bak (ben zelf 177 en 80kg) met 112mm onder de binding.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 24 maart 2012 · 20:02
    Ik heb de armada TST in 183 (mannen dus). Ben er super blij mee!! Tot nu toe aan al mijn verwachtingen voldaan. Volgens mij zit er behalve dat de vrouwen TST dus wat korter is (denk dat 175 wel goed is voor je, door rocker/twintop kan je 'm wat langer nemen) geen verschil tussen. Ohja... de print natuurlijk, maar die vind ik van de vrouwenski's lang niet altijd mooier. (Hoewel ik wel zeer anti doodshoofden ben.) Maar, appeltje - eitje dus!!!
    Aan de andere kant schijnen wat dikkere ski's van 115 onder de voet ook redelijk makkelijk te skiën. Zeker als je de piste niet zo belangrijk vind misschien ook interessant?! Als je de mogelijkheid hebt misschien wat verschillende ski's testen.
    Tourbinding heb ik wel meteen gedaan. Mijn motto is hebben is maar hebben... maar zijn wel een stuk duurder. Als je nog niet veel off piste bent geweest, en eerst wat ervaring op wil doen kan je tegen die tijd altijd nog alpine trekkers in je binding klikken... (reviews lijken aardig, maar ken niemand die ze gebruikt heeft). Succes!
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 24 maart 2012 · 23:10
    Thanks merel, hier kan ik wel iets mee. Had zelf de tst ook gespot als optie, maar wil ook kijken naar andere opties. Weet t alleen nog niet met die vrouwenski's. Ik heb wel gezien dat de meesten hier gewoon mannenski's rijden, maar heeft iemand ervaring met de vrouwenversie's in vergelijking tot (en dan niet dat ze te kort zijn)?
    Misschien moet ik ook het laatste weekje val tho boeken om te testen.
    wooptiedoo
  • skiester
    Advanced
    skiester op 25 maart 2012 · 21:34
    met jouw vlieggewicht kun je rustig een vrouwen freeride ski nemen.  Deze zijn prima.  Het gaat nl om de lengte en jij zal zo 165-170cm ski nodig hebben.

Vrouwen freeride is niets mis mee (behalve dat ze voor mij te kort zijn), itt vele 'gewone' dames ski's.  Meestal gewoon de korte versie van de mannen ski met een ander printje.  iemand vertelde me bijv dat de geisha gewoon een shogun is.  Er is in het circuit ook een prodame die geisha skiet, maar omdat het een ski is van 180 of zoiets is het een shogun met een geisha print.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 26 maart 2012 · 00:21
    @sterre,
    Kijk eens naar onderstaande Kastlle ski ..kwalitatief een top ski. niet schrikken van lengtes, met rocker skien ze een stuk kleiner.
    Mijn obsethed 189 skiet voor mijn gevoel als een ski van 175,om maar even een vergelijking te zoeken.

http://www.kaestle-ski.com/sortiment/hardgoods/ski/kaestle-bmx118/...

En trekkers zijn leuk voor rechte stukken hiken, als je veel bochten moet maken, gaan ze irriteren op den duur.
    succes 😃)

Summer Sucks!
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 27 maart 2012 · 22:53
    Offff... Die vjj's uit de wepowder shop.
    De flex van de tstw is wel slapper dan die van de gewone tst heb ik gemerkt maar nu weet ik niet zo goed of ik dat erg ga vinden. Lastig lastig. Wel maar 300 euro nu.
    wooptiedoo
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 28 maart 2012 · 16:02
    Ik had een paar maanden geleden dezelfde vraag  😃

Zelfde lengte/gewicht, ook beginnende freerider. Ik heb in december gekozen voor de Salomon Geisha (is de damesversie van de Salomon Shogun), lengte 1.64m, met Marker Baron bindingen, voor als ik een stuk wil hiken. Ik ga deze ski's niet gebruiken om te toeren, want dan gebruik ik liever een lichtere ski met een lichtere binding. Ik ben erg blij met de Salomon Geisha, en kan m aanraden. Hij skiet heerlijk door de poeder, en doet het ook prima op de piste.
    Powder makes me happy!
  • coenyo
    Advanced
    coenyo op 30 maart 2012 · 14:49
    Poederski die licht is en alles kan?:
    K2 Coomba, de beste ski die ooit gemaakt is en mij iedere skitrip weer heel veel plezier oplevert. Ongelooflijk hoe K2 zo'n goede en veelzijdige ski zo'n relatief laag gewicht heeft kunnen geven. Lees de recensies maar eens. Heb geen ervaring met de Coomback, is dezelfde ski met klein beetje tip-rocker, dus dat zal nog steeds wel lekker gaan.
    Zou er Marker TourF10 op zetten. Beste tourbinding van het moment als je niet voor puristische TLT's gaat. Duke en Baron is voor mensen die clifjumps doen of te stom zijn om te beseffen dat DIN 13 en 16 zelden nodig is (maar wel een stuk zwaardere binding oplevert).
    Check sport-Conrad voor mooie deal.
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 30 maart 2012 · 14:55

Duke en Baron is voor mensen die clifjumps doen of te stom zijn om te beseffen dat DIN 13 en 16 zelden nodig is (maar wel een stuk zwaardere binding oplevert).

Lekker toontje.
    Misschien zijn die mensen juist wel slim genoeg om te beseffen dat je met die bindingen ze niet helemaal dicht hoeft te draaien wat een stuk beter is voor het veer mechanisme en dus voor de levensduur van je binding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro