Dutch week Val Tho, wel of niet boeken? Ligt er dan nog sneeuw??

• Fontio
    Tourist
    Fontio op 22 maart 2012 · 15:27
    Hallo,

Ik zit met een aantal mensen te twijfelen om naar de Dutch Week te gaan in Val Tho, maar aangezien de hoge temperaturen is dat wel verstandig?!?!

Natuurlijk is het feest sowieso goed maar ik ga er toch naar toe om te boarden. En gras board niet fijn.

Hoe kijken jullie er tegen aan? denken jullie dat het nog te doen is dan en dat er tussen nu en dan nog sneeuw bij valt of beter niet boeken?

Ps, de dutchweek is van 28 april t/m 5 mei.
    ''The guy in the orange jacket!''
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 22 maart 2012 · 15:33
    Volgens mij ligt er altijd nog wel wat sneeuw, maar als je gaat om te boarden zou ik toch ergens anders naar toe gaan, lijkt me nogal druk.
  • doov
    Advanced
    doov op 22 maart 2012 · 16:38
    Gras in VT kun je sowieso vergeten. Als de sneeuw verdwijnt dan board je op keien en dat is nog minder dan op gras.

Maar normaliter ligt er nog sneeuw genoeg rond die tijd en de basis was dit jaar hoger dan gemiddeld.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • jago
    Advanced
    jago op 22 maart 2012 · 16:50
    ik ga al 11 jaar naar de meiweek... en alleen afgelopen jaar was het echt slecht...de jaren ervoor hadden we meters verse poeder door de week heen. met het record slechts 1 dag zon.

het is redelijk sneeuw zeker en druk is het niet...behalve bij de feest tent of het mes en vork (360 bar)

hou wel rekening mee dat alleen Val Thorens en orelle open zijn....niet het gehele trois vallee.

tot dan
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 22 maart 2012 · 16:57

Volgens mij ligt er altijd nog wel wat sneeuw, maar als je gaat om te boarden zou ik toch ergens anders naar toe gaan, lijkt me nogal druk.

Het feesten heeft ook een bepaalde aantrekkingskracht 😀

Gras in VT kun je sowieso vergeten. Als de sneeuw verdwijnt dan board je op keien en dat is nog minder dan op gras.

Maar normaliter ligt er nog sneeuw genoeg rond die tijd en de basis was dit jaar hoger dan gemiddeld.

Maar normaliter is het ook kouder toch?

ik ga al 11 jaar naar de meiweek... en alleen afgelopen jaar was het echt slecht...de jaren ervoor hadden we meters verse poeder door de week heen. met het record slechts 1 dag zon.

het is redelijk sneeuw zeker en druk is het niet...behalve bij de feest tent of het mes en vork (360 bar)

hou wel rekening mee dat alleen Val Thorens en orelle open zijn....niet het gehele trois vallee.

tot dan

Klinkt goed! ik ben zelf ook al 2 keer geweest een aantal jaar terug. Maar vooral de, nu al, hoge temperaturen baren mij zorgen.
    Van de andere kant, zul je net zien als je niet boekt dat er ineens vet veel sneeuw valt..

Ik ga gewoon boeken!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 22 maart 2012 · 16:58
    Ben er ook (ga ook al een jaar of 10....)....CU All in de Icelantic stand in het testcenter  ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • jago
    Advanced
    jago op 22 maart 2012 · 17:07
    zal naar je stand komen.....hoe ben je herkenbaar (berenmuts en zonnebril??? zoals in de pannenkoekentopic 😉
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 22 maart 2012 · 17:31
    Ik ga nu voor het 3e jaar naar Valtho en ik ga niet zozeer voor het partyen of voor de goede sneeuw. Afgelopen jaar was niet best, het jaar daarvoor was helemaal afzien met die verse sneeuw 😃

Als je naar valtho gaat moet je er gewoon rekening mee houden dat de kans op slush aanwezig is.
    It's always snowing somewhere
  • Echo
    Advanced
    Echo op 22 maart 2012 · 20:19

Ik ga nu voor het 3e jaar naar Valtho en ik ga niet zozeer voor het partyen of voor de goede sneeuw. Afgelopen jaar was niet best, het jaar daarvoor was helemaal afzien met die verse sneeuw 😃

Als je naar valtho gaat moet je er gewoon rekening mee houden dat de kans op slush aanwezig is.

Nee, ik zou het anders willen stellen (ervaring van de afgelopen 10 jaar) ER IS SLUSH en de kans op vers is aanwezig ;D
    En als die vers er dan is (ook trouwens nog geen jaar zonder verse pow gehad....) dan is het echt knallen!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 23 maart 2012 · 02:37
    Even hierop inpikken met nog een vraagje. Denken jullie dat het mogelijk is om midden april nog naar de Zuidelijke Alpen te gaan, gezien de weinige sneeuw die er dit seizoen in die gebieden is gevallen? :-\ 
    Om duidelijk te zijn, het gaat hier niet om poeder rijden :😃
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 24 maart 2012 · 11:56
    @ crashtestdummy, ik heb echt geen flauw idee!

Overigens, ik heb geboekt, Val Tho, here we come!!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 24 maart 2012 · 15:05

@ crashtestdummy, ik heb echt geen flauw idee!

Overigens, ik heb geboekt, Val Tho, here we come!!

Gezellig, tot ziens in de Icelantic stand! ;D
  • Simon
    Tourist
    Simon op 25 maart 2012 · 14:14
    ff vraagje:
    Hoeveel kost zo'n week ongeveer?
    Talk less, ride more
  • jago
    Advanced
    jago op 25 maart 2012 · 15:21
    rond de 250 euro inclusief 7 dagen pas is mogelijk

zelf zitten we met 8 man in een wat luxer appartement voor 350 euro. is inclusief 7 dagen skipas en 1 parkeerplaats

ik boek al jaren via snowtime.nl  krijg je ook toegang tot de feesttent (lekkere live rockmuziek geen apreski muziek)

• Fontio
    Tourist
    Fontio op 25 maart 2012 · 18:23
    Wij zitten in een 4 persoons studio met zijn 2-en en incl 7 daagse skipas en busreis voor € 429,-

Dat is via http://www.bizztravel.nl

• PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 31 maart 2012 · 16:18
    Iemand bekent met de sneeuwcondities in dezelfde week maar dan in Tignes? De gletsjer is qua sneeuw bijna altijd wel prima, paar jaar geleden in de zomer geweest. Maar zijn nu van plan om er in de week van 30apr-5mei heen te gaan.
    Discover the unknown
  • skiester
    Advanced
    skiester op 31 maart 2012 · 17:47
    ik ga dit jaar ook naar tignes in die week, met mijn 2 jongens.  Wat ik heb begrepen is dat zelfs vorig jaar prima geskiet kon worden.  Je kunt iig terug skien naar je appartement want de double M dalafdaling was zelfs in November (voor de eerste sneeuwval) open en goed skibaar.  Wel een wit lint in het landschap!

Ik ben iig erg benieuwd!

Qua kosten ben ik wel wat meer kwijt dan hierboven genoemd wordt, maar ik zit dan ook in een luxe 3 kamer app met zn 3tjes...  Ga wel met de bus want 2x 1200 km in mn uppie vind ik wat veel en vliegen met 2 kids en bagage onmogelijk  zeker in combi met nog 2x 3 uur transfer tijd.  Met de auto moet ik wel ergens een overnachting regelen (ik verwacht ook drukte vanwege de meivakantie) en de bus (hoe irritant het soms ook is) is veel goedkoper dan benzine en overnachting (en tol), en ik hoop minder vermoeiend. Mss dat ik een slaapmiddel meeneem??  ???
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 31 maart 2012 · 21:00
    Vliegen en naar tignes gaan is inderdaad niet echt een goede optie, wat wel een goede optie zou de trein zijn. De tgv stopt in bourg saint maurice als ik het goed heb. Vanuit daar is het een miezere 45minuutjes naar val claret.

Naja misschien tot in tignes 😉
    Discover the unknown
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 31 maart 2012 · 21:57

i Mss dat ik een slaapmiddel meeneem??  ???

HEEL ZEKER ! 😉
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • skiester
    Advanced
    skiester op 31 maart 2012 · 23:28

Vliegen en naar tignes gaan is inderdaad niet echt een goede optie, wat wel een goede optie zou de trein zijn. De tgv stopt in bourg saint maurice als ik het goed heb. Vanuit daar is het een miezere 45minuutjes naar val claret.

Naja misschien tot in tignes 😉

mwoa: ski thalys gaat niet meer en om nou met bagage en 2 kids via de metro van paris-nord naar paris- sud te gaan reizen..laat maar. 
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 1 april 2012 · 08:55

Mss dat ik een slaapmiddel meeneem??  ???

Vergeet de oordoppen niet!
  • jago
    Advanced
    jago op 1 april 2012 · 09:34
    Wij gaan al 11 jaar met de auto in de meiweek.  En hebben nog nooit last van drukte op de weg meegemaakt.
    Dus overnachten is echt niet nodig
  • skiester
    Advanced
    skiester op 1 april 2012 · 10:23
    nog een reden om met de bus te gaan: dan kun je zaterdag al op de latten: en dat is fijn aangezien het espace killy gebied 1 mei dicht gaat: dus dan kun je nog een dag extra (3 ipv 2) van het hele gebied genieten!  Daarna is 'alleen' tignes open.....
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 1 april 2012 · 14:05
    Had gelezen dat espace killy op de 27ste al de liften sloot behalve die van tignes dan 😞 http://www.tignesnet.com/lifts/dates.html
    Discover the unknown
  • skiester
    Advanced
    skiester op 1 april 2012 · 15:37

Had gelezen dat espace killy op de 27ste al de liften sloot behalve die van tignes dan 😞 http://www.tignesnet.com/lifts/dates.html

Das raar: hier staat 1 mei!
    http://www.tignes.net/en/skiing-in-tignes/ski-run-map-28.html...
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 1 april 2012 · 15:42
    Dan hoop ik dat tignes officiele site het correct heeft! Paar daagjes extra cruisen door espace killy 😃
    Discover the unknown
  • jago
    Advanced
    jago op 1 april 2012 · 17:02
    ben wel benieuwd hoeveel gele handschoenen ik tegen kom in valtho
  • Murky
    Advanced
    Murky op 1 april 2012 · 17:42
    Ik denk niet zoveel, veelste te warm voor de gloves! Overigens ben ik vorig jaar naar Tignes geweest in de paasvakantie, prima skiën! Verse poeder moet je niet verwachten maar je hebt zat kilometers om te skiën.
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • skiester
    Advanced
    skiester op 1 april 2012 · 20:18

ben wel benieuwd hoeveel gele handschoenen ik tegen kom in valtho

Ik neem ze wel mee!! 8)  Naar Tignes dan he!

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 april 2012 · 20:41
    Tuurlijk ligt er dan nog sneeuw. Ik ga met de kids naar de Family jam in Tignes.
    Het moet raar lopen als ik geen freshies heb...  8) 8)
    May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro