Freeride weekend Powderplay

• lennartajax
    Beginner
    lennartajax op 25 april 2012 · 19:31
    Freeride weekend Powderplay

Het moest er een keer van komen mijn eerste ervaring met het freeriden. Na een hoop dromen en proberen om vrienden over te halen heb ik besloten om alleen te gaan. Na wat mail contact met powderplay was ik al snel stoked en was ik niet meer te houden. Toen kwam er ook nog eens goed nieuws dat ik met Hans mee kon rijden richting Kaprun.

Vrijdag ochtend 6.30 stond ik bij de Mac Donalds in Dordrecht op het parkeer terrein te wachten op Hans. Hij kwam aan in een 31 jaar oude mercedes wat al een ervaring op zich was. Na een voorspoedige reis kwamen we aan in Kaprun en ontmoeten wij onze gidsen Han en Stephan. Ik zou dit weekend met Han op pad gaan en hij had ook goed nieuws we zouden namelijk vers gaan scoren!

Zo de eerste dag gingen we nog snel een afdaling doen voordat we met de gidsen hadden afgesproken. Nadat de gidsen hun koffie op hadden en het lawine bericht met ons hadden door genomen gingen we op pad. Eerst even opwarmen en kijken hoe het niveau van de groep was. Dat bleek na een enkele afdaling dat het met het niveau wel goed zat en lekker op elkaar aansloot.

Na lekker in geskied te zijn gingen we wat lunchen en daarna oefenen met de 3-eenheid. We gingen de piepers voor elkaar verstoppen en dan mochten de anderen van zelf sprekend begin met het zoeken en uitgraven. Die was zeer leerzaam de theorie kende ik namelijk wel maar zo in de praktijk is het net weer even anders. Ondertussen was het al lekker aan het sneeuwen. We deden samen met wat snowboarders nog een afdaling en dat was het dan voor dag 1.

Dag 2 begon super goed! We begonnen weer wat eerder en hadden al twee poeder afdalingen te pakken nota bene gewoon op de piste. We dachten toen dat pakken ze ons niet meer af maar we hadden geluk want het bleef sneeuwen. Slecht zicht maar de grote hoeveelheid sneeuw maakten dat zeker goed! Hier doe je het voor. Deze dag vooral veel poeder gereden en dat was heerlijk!!

Het was alweer de laatste dag wat gaat het toch altijd snel als je het naar je zin hebt. Het was bleubird en een klein briesje. Het had die nacht iets te hard gewaaid voor het mooie dus het lawine gevaar was naar niveau 3 gestegen. Ondanks dat heeft Han ons nog wat mooie plekjes laten zien en was het wederom weer genieten!

Op naar volgend jaar en dan moet er zeker meer poeder worden gepakt!!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 25 april 2012 · 21:13
    En een nieuwe verslaving is geboren...join the club 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro