Salomon Guardian AT binding

• coen
    Advanced
    coen op 12 november 2012 · 16:54

Vraag 1: Omdat dit een paar kilo scheelt. Letterlijk.

Guardians om met de grote bakken van dikke cliffs te flikkeren, en een klein skietje met Dynafit voor het normale toeren. Hier ook Dukes op de Permins en Dynafit op de TST's...

Die nieuwe Radical FT gaat trouwens ook gewoon tot 12 (incl lock-functie in de teen), dus daar moeten de meeste stervelingen toch mee uit de voeten kunnen. Als een binding losschiet op 10+ komt dat niet altijd omdat je zo stoer kan hucken, maar soms omdat je zo slecht kan landen...

Deze kerstvakantie ga ik de Radical FT12 een weekje inbounds testen, review volgt...

Tuurlijk dat snap ik. Ik vind het alleen bijzonder dat een door Salomon dik gesponsorde skiër met bindingen van de concurrent gaat pronken in het seizoen dat zijn sponsor met een nieuwe AT binding op de markt komt!
    Earn your turns...
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 13 november 2012 · 10:22
    Denk dat ze wel meer tech bindingen gaan testen om vervolgens een eigen tech binding te ontwikkelen samen met Greg Hill..
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • coen
    Advanced
    coen op 13 november 2012 · 18:37

Denk dat ze wel meer tech bindingen gaan testen om vervolgens een eigen tech binding te ontwikkelen samen met Greg Hill..

Ik hoop dat dit idd betekent dat er van Salomon interessante dingen gaan komen op het gebied van tech-bindingen/schoenen.
    Earn your turns...
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 16 november 2012 · 19:30

Wat ik mij vooral afvraag, is of de verschillen van de Guardian t.o.v. de Duke voor de mere-mortals genoeg voordeel opleveren. De Guardian lijkt mij echt een vrij smalle doelgroep á la Winstedt/Cody Townsend aan te spreken door de verbeterde constructie. Voor deze doelgroep is wellicht de Duke niet bomber genoeg en biedt de Guardian uitkomst.

Voorlopig ben ik er niet van overtuigd dat Salomon voor de gewone consument iets op de markt brengt wat echt heel veel beter is dan de Duke. Voor Salomon is dit natuurlijk een moetje om met de huidige side/slackcountry hype mee te kunnen liften. Ze moesten gewoon met een AT binding komen om die markt niet kwijt te raken aan Marker.

@Robbie; my thoughts exactly. Ik denk dat Dynafit echt groot gaat worden, helemaal omdat ze zich ook gaan richten op de serieuzere freerider t.o.v. de Oostenrijkse wedelende saté-prikker. Ik kies dan ook liever voor degelijke brede ski + dynafit dan voor lichtere/smallere ski + duke/guardian als we het over gewicht hebben.

Ik denk juist dat de Gardian een wat breder publiek aan kan spreken. Reagerend op je eerdere bericht wat de Gardian voor voordeel heeft tenopzichte van een Duke: Hij staat lager. Het scheelt bijna een hele centimeter in standhoogte en dat merk je wel bij het skien. Bij de Gardian hebben ze juist gepoogd niet veel extra hoogte toe te voegen en dat is ze in mijn optiek goed gelukt. Daarnaast doet hij een stuk degelijker aan wat ik juist bij Toerbindingen vind missen.

Ik ben wild enthosiast over deze binding en heb hem dan ook op mijn knal/cliff ski gemonteert. A.s. Dinsdag ga ik ze ophalen en ik kan niet wachten om ze te proberen ;D Ik zal znm een review plaatsen! Heeft er ondertussen al iemand op gestaan?
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 16 november 2012 · 19:44

[quote author=coen link=topic=4204.msg56671#msg56671 date=1338465174]
    Wat ik mij vooral afvraag, is of de verschillen van de Guardian t.o.v. de Duke voor de mere-mortals genoeg voordeel opleveren. De Guardian lijkt mij echt een vrij smalle doelgroep á la Winstedt/Cody Townsend aan te spreken door de verbeterde constructie. Voor deze doelgroep is wellicht de Duke niet bomber genoeg en biedt de Guardian uitkomst.

Voorlopig ben ik er niet van overtuigd dat Salomon voor de gewone consument iets op de markt brengt wat echt heel veel beter is dan de Duke. Voor Salomon is dit natuurlijk een moetje om met de huidige side/slackcountry hype mee te kunnen liften. Ze moesten gewoon met een AT binding komen om die markt niet kwijt te raken aan Marker.

@Robbie; my thoughts exactly. Ik denk dat Dynafit echt groot gaat worden, helemaal omdat ze zich ook gaan richten op de serieuzere freerider t.o.v. de Oostenrijkse wedelende saté-prikker. Ik kies dan ook liever voor degelijke brede ski + dynafit dan voor lichtere/smallere ski + duke/guardian als we het over gewicht hebben.

Ik denk juist dat de Gardian een wat breder publiek aan kan spreken. Reagerend op je eerdere bericht wat de Gardian voor voordeel heeft tenopzichte van een Duke: Hij staat lager. Het scheelt bijna een hele centimeter in standhoogte en dat merk je wel bij het skien. Bij de Gardian hebben ze juist gepoogd niet veel extra hoogte toe te voegen en dat is ze in mijn optiek goed gelukt. Daarnaast doet hij een stuk degelijker aan wat ik juist bij Toerbindingen vind missen.

Ik ben wild enthosiast over deze binding en heb hem dan ook op mijn knal/cliff ski gemonteert. A.s. Dinsdag ga ik ze ophalen en ik kan niet wachten om ze te proberen ;D Ik zal znm een review plaatsen! Heeft er ondertussen al iemand op gestaan?
    [/quote]

Ik denk dat Roel er wel al op gereden heeft...

Ik rij er trouwens ook op dit seizoen. Denk er ook veel gewoon 'inbounds' mee te rijden.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 17 november 2012 · 11:38
    Is er al iemand die de nieuwe Tyrolia Adrenaline binding in zn handen heeft gehad?  Want die is gelijk met de alomon/Atomic binding uitgekomen maar ik hoor er niemand over...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 17 november 2012 · 12:51

Is er al iemand die de nieuwe Tyrolia Adrenaline binding in zn handen heeft gehad?  Want die is gelijk met de alomon/Atomic binding uitgekomen maar ik hoor er niemand over...

Ik had daar eigenlijk nog helemaal niet naar gekeken. Ik was niet zo enhotiast maar ik zie net dat systeem voor de freerlex onder de voet! Geniale oplossing, dat vond ik namelijk een groot nadeel van de Gardians! T nadeel is wel weer dat het scharnierpunt metaal op plastic is wat uiteindelijk veel speling veroorzaakt.
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 18 november 2012 · 11:23
    3 seizoenen geleden ben ik ook overgestapt naar dynafit vertical ft12 om dezelfde redenen die jullie bespreken. Na 2 weken op een salomon shogun 191 brak de hele voorbak van mn ski (waarschijnlijk een fout tijdens het monteren door de shop, maar goed mn ski was waardeloos, binding nog wel heel), daarna mn dynafits op katana's 197 gezet. 1 seizoen goed op kunnen skien, daarna breekt het plastic en de metalen pinnen + schroef van de hak van mn schoenen (dynafit zzeus) tot 3 keer toe (iedere 3 keer volledig gerepareerd) eruit. Daarnaast heeft dynafit de neiging om ongewenst te releasen als je hard over de piste knalt (beetje ijs, beetje buckels). Allemaal erg leuk dynafit en het werkt ook echt, maar ik heb nu een salomon guardian gekocht. Ik hoop dat deze zich beter houdt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro