Japan 2013, wie gaat er ook?

• RobinN
    Advanced
    RobinN op 7 november 2012 · 15:25
    Een huis voor een maand vind ik wel een heel vet idee Tijmen 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 7 november 2012 · 16:03
    En dan nu DE gouden tip van dit topic : het OAK-hotel in Tokyo heeft dé goedkoopste overnachtingsplaats ! Het is een gewoon hotel MAAR zij hebben een dormitory met 3 stapelbedden. Daar heb ik HET goedkoopste van héél m'n trip geslapen (uitgezonderd thuis bij die canadese ski-bum). M'n eerste nacht in Japan heb ik daar geslapen. Ik dacht toen nog  ; "dat valt hier mee van prijs ; en dat nog wel in tokyo ; toppie". Was me dat een tegenvaller dat ik de rest van die drie weken nooit meer iets zo goedkoop tegenkwam.  ??? Toen ik drie weken later terug in tokyo aankwam om terug te vliegen ; was er geen plaats meer (Ja, je kan dus reserveren voor dat piepkleine slaap-hok ; maar ik was te laat) en heb ik voor de fun maar in zo'n cocoon-hotel geslapen. Dat LIJKT goedkoop maar IS het NIET.

Hoe wist ik dat van die dormitory?!? Dat wist ik niet. Tweede gouden tip : Ik ben bij aankomst in de vlieghaven naar de toeristische Info-balie gestapt en die meisjes daar hebben dat voor mij gevonden én gereserveeerd. Ik heb wel drie keer heel vriendelijk moeten zeggen dat ik NOG iets 'cheaper' wou en uiteindelijk kwamen ze met DAT adresje af. Ik weet niet waarom ze daar niet onmiddellijk mee afkwamen ; misschien geloven ze niet dat je uberhaupt zo'n kruipkot wil (als je met boardbag enzo voor hunne neus staat...)

En nu ik toch bezig ben : in Nagano treinstation Toeristische dienst helpen ze je ook super. Zelfs niet alleen voor overnachting in Nagano maar ook voor bv. Nozawa Onsen. Daar in Nagano vond men (ook weer na enig aandringen ; en na enkele hotels af te wijzen wegens té duur (is niet simpel want ze zijn dan al blij dat ze een bed voor je hebben gevonden) ook een tof adreske in Nozawa Onsen. Daar kwam ik SAWA tercht ; hotel, restaurant, ... De mafste overnachtingsplaats van heel m'n trip want Chaotisch ; én dat is na twee weken Japan zééér bijzonder. Supervriendelijk e japanse-oud-hippies of zoiets én een hotel vol rommel ; bricolage én chaos dus. kMocht bij aankomst al bij de eigenaars in de restaurant-keuken gratis mee-eten (veel engels verstond men niet en mijn japanse woordenschat was toen nog maar opgekrikt tot drie woorden : hai, sushi én saké ; een boeiende maaltijd dus  8) en toen ik de volgende middag nog naar boven wou voor POW riepen ze wat rond in het hotel en kwamen even later aandraven met een dagski-pas van iemand die al terug was.  😀 Ook m'n laatste dag daar mocht ik de seizoenspas van de zoon gebruiken want die ging die dag toch niet  8) En toen ik doorging ; kreeg ik een zak eigen geteelde appels. Een zak appels !!! Handig als je al een propvolle boardbag én rugzak hebt  :😃 De Onsens in Nozawa (stuk of 8 dacht ik) zijn kleinschalig; lokaal maar super (én gratis !). Prachtig stadje dus. Voor de POW moet je er écht niet naar toe want je mag er NIET buiten de piste  8)  8)  8)
    sbs roelz
  • raz
    Advanced
    raz op 7 november 2012 · 16:15
    @iedereen.... bedankt voor de goede tips.... ik zal snel posten over onze plannen.... en reageren op jullie verhalen

Ik wil alleen even laten weten dat we geboekt hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zooooo Stoked!!!!!

We vliegen 25 januari heen en 10 feb weer terug!
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 7 november 2012 · 17:14

Een huis voor een maand vind ik wel een heel vet idee Tijmen 😃

Meer dan vet!  8)
    Zeer aantrekkelijk idee, moet ik eens even grondig over na gaan denken en bespreken met het thuisfront.  :😃
    Gelukkig nog tijd genoeg daarvoor.  😀
    powpowwowjippiajippieee
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 7 november 2012 · 17:26
    Laten we ergens in mij eens de koppen bij elkaar steken om een beetje te oriënteren wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Let's make this happen  ;D
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 7 november 2012 · 17:49

Laten we ergens in mij eens de koppen bij elkaar steken om een beetje te oriënteren wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Let's make this happen  ;D

mei ??  8)
    powpowwowjippiajippieee
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 7 november 2012 · 19:29
    Lol 😮 die ja 😃
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 7 november 2012 · 20:33
    Ik ben echt hard voor! Brainstorm sessie in de kroeg!
    Als iedereen die voor een maand lang Japan in early-2014 is even een mailtje stuurt naar Tijmen dot Dalhuijsen at Gmail dan ga ik dat regelen in het voorjaar
    Misschien is het ook een mogelijkheid om zowel Honshu als Hokkaido aan te doen. In eerste instantie voelde ik niet veel voor Honshu, maar steil klinkt gaaf. Alleen stijl heb je in de Alpen ook. Ik ga liever voor diep dan stijl als ik naar Japan ga 😀

Met Aeroflot kan je voor 525€ op en neer naar Tokyo. Goed te doen zou ik zeggen!

Ik ben gister officieel begonnen met Japans leren - gave taal! Wil wel een beetje Japans kunnen lullen als ik daar naar toe ga. Wow, dit is echt zo niet als ik. Normaal gesproken doe ik alles last-minute en regel ik dit soort dingen niet echt. Vlucht, slaapplaats voor de eerste nacht en de rest zie ik daar wel. Maar aangezien het best prijzig is (en ik dat jaar ook nog naar India en Chili/Argentinië wil) moet er op de centen gelet worden 😀
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 7 november 2012 · 20:43
    Vanuit Tokyo naar Srinagar (Gulmarg) vliegen en daarna terug? Als je 1 maand gaat kan 2 maanden ook wel  ;D

Stoke overload hier, sorry voor de topic hijack Bodo 😃
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 7 november 2012 · 20:48
    Hmmm.... interesting  8)
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 7 november 2012 · 22:41

Vanuit Tokyo naar Srinagar (Gulmarg) vliegen en daarna terug? Als je 1 maand gaat kan 2 maanden ook wel  ;D

Heb al gekeken, maar Japan-Delhi is relatief vrij duur omdat er geen directe vlucht is.

Amsterdam-Tokyo of Amstedam-Delhi maakt niet veel uit (beide ongeveer 500€), het verschil is alleen dat als je eenmaal in India bent niets meer uit geeft terwijl Japan juist hardstikke duur is.

Ben de laatste paar dagen bezig met files opzetten met info voor India en Japan. Zeer stokeverhogend, beetje ballen alleen dat het nog meer dan een jaar weg is....
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 8 november 2012 · 09:30
    @ all: die tips zijn zeer bruikbaar en enorm stokeverhogend...werd vannacht om 4 uur wakker vol adrenaline na eenavondje Japow-brainstorm 😉
    @Raz en Bodo: Nice!! Vliegen jullie op Tokyo? vertrek zelf de 30e weer back to 020, maar zou wel heel cool zijn in ieder geval 1 dag samen te knallen. Denk dat ik niet naar Niseko ga, maar me beperk tot Nozawa Onsen/ Happo One/gebiedjes in de buurt (in de buurt van Nagano).
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 november 2012 · 09:39

[quote author=RobinN link=topic=4602.msg61435#msg61435 date=1352317409]

Heb al gekeken, maar Japan-Delhi is relatief vrij duur omdat er geen directe vlucht is.

Amsterdam-Tokyo of Amstedam-Delhi maakt niet veel uit (beide ongeveer 500€), het verschil is alleen dat als je eenmaal in India bent niets meer uit geeft terwijl Japan juist hardstikke duur is.

Ben de laatste paar dagen bezig met files opzetten met info voor India en Japan. Zeer stokeverhogend, beetje ballen alleen dat het nog meer dan een jaar weg is....
    [/quote]

waarom maak je het avontuur niet nog iets beter door ene beetje hiken in Gulmarg aan de Pakistaanse kant af te dalen en dan een directe vlucht van Karachi naar Tokyo to nemen.  ;D
    Toerisski
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 8 november 2012 · 13:55

@iedereen.... bedankt voor de goede tips.... ik zal snel posten over onze plannen.... en reageren op jullie verhalen

Ik wil alleen even laten weten dat we geboekt hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zooooo Stoked!!!!!

We vliegen 25 januari heen en 10 feb weer terug!

Top!, ik heb met mn maatje overlegd maar hij moet nog dingen regelen met werk, als het doorgaat zit ik waarschijnlijk rond die datums ook in t vliegtuig.
    Never a last run..
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 8 november 2012 · 14:39

[waarom maak je het avontuur niet nog iets beter door ene beetje hiken in Gulmarg aan de Pakistaanse kant af te dalen en dan een directe vlucht van Karachi naar Tokyo to nemen.  ;D

Reken dan wel op een paar jaar extra reistijd, de verhoudingen tussen Pakistan/India liggen nog niet zo heel erg goed  ;D
    Go to heaven, ski like hell!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 9 november 2012 · 02:02

[quote author=sanno link=topic=4602.msg61460#msg61460 date=1352363954]
    [waarom maak je het avontuur niet nog iets beter door ene beetje hiken in Gulmarg aan de Pakistaanse kant af te dalen en dan een directe vlucht van Karachi naar Tokyo to nemen.  ;D

Reken dan wel op een paar jaar extra reistijd, de verhoudingen tussen Pakistan/India liggen nog niet zo heel erg goed  ;D
    [/quote]

De afgelopen 70 jaar...  ;D
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 9 november 2012 · 11:51
    TijmenDal, ik heb je een mail gestuurd.

Tijdje niet op het forum geweest en ik zie een geweldig topic. Japan staat sinds een jaar op mijn verlanglijstje.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 9 november 2012 · 12:24
    Om verdere vervuiling van dit topic te stoppen (Sorry Bodo), heb ik voor Japan 2014 http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,4693.0.html... topic geopend.

Go to heaven, ski like hell!
  • camjai
    Tourist
    camjai op 9 november 2012 · 23:50
    Ik heb ergens gelezen dat je de Mammut Barryvox pieper moet laten omsurfen naar een andere frequentie als je hem in Japan wilt kunnen/mogen gebruiken. Schijnt iets met de W-Link functionaliteit te maken te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 11 november 2012 · 12:39
    Wij beginnen erbijna uit te komen, datum, locaties, kosten etc....

Ik heb dat boek besteld, Snow Search Japan van Keith Stubbs, en dat is zeker (n leuke) aanrader, gemaakt door pro's en mensen die d'r ook werken, wonen etc....

Alleen al de tekst op de achterkant: "Imagine a country that has literally hunderds of ski resorts but only a handful of snow machines. Imagine a country where ski resorts can averae 14 metres of snow in a season and have some of the driest powder in the world. Imagine a country that has twice hosted the Winter Olympics and yet very little is known about most of the ski resorts outside of their own country. Imagine Japan!"
    Never a last run..
  • raz
    Advanced
    raz op 12 november 2012 · 14:51

@ all: die tips zijn zeer bruikbaar en enorm stokeverhogend...werd vannacht om 4 uur wakker vol adrenaline na eenavondje Japow-brainstorm 😉
    @Raz en Bodo: Nice!! Vliegen jullie op Tokyo? vertrek zelf de 30e weer back to 020, maar zou wel heel cool zijn in ieder geval 1 dag samen te knallen. Denk dat ik niet naar Niseko ga, maar me beperk tot Nozawa Onsen/ Happo One/gebiedjes in de buurt (in de buurt van Nagano).

He Nicky
    Echt zo cool om te gaan! En maanden van te voren al stress over alles wat er geregeld moet worden 😃
    Reis jij eigenlijk samen met iemand of een groep?

Wij vliegen op Tokyo en als de sneeuw niet heel veel beter is in Hokkiado dan blijven de eerste week in de buurt van Nagano. Dus een dagje samen skien moeten we zeker doen!
  • raz
    Advanced
    raz op 12 november 2012 · 15:35

Wij beginnen erbijna uit te komen, datum, locaties, kosten etc....

Ik heb dat boek besteld, Snow Search Japan van Keith Stubbs, en dat is zeker (n leuke) aanrader, gemaakt door pro's en mensen die d'r ook werken, wonen etc....

Alleen al de tekst op de achterkant: "Imagine a country that has literally hunderds of ski resorts but only a handful of snow machines. Imagine a country where ski resorts can averae 14 metres of snow in a season and have some of the driest powder in the world. Imagine a country that has twice hosted the Winter Olympics and yet very little is known about most of the ski resorts outside of their own country. Imagine Japan!"

Ben erg benieuwd! wat je / jullie plannen zijn! Ik ga nu echt tijd maken om "snow search japan" te lezen... Ticket is daar, nu de plannen voor daar nog maken

Iemand ervaring met het huren van een kleine camper of busje?
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 12 november 2012 · 15:40
    Laat het weten,  het hangt af van een paar medereizigers....(work schedules)
    Never a last run..
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 12 november 2012 · 17:29
    @ Raz: mijn 'groep' is nog wat onduidelijk qua samenstelling. Ik meet waarschijnlijk Caroline en Juulski. En Dutchess. En misschien reist een maatje het eerste gedeelte mee...dus ja...het ticket is er, maar de rest is nog lekker vaag 😉. We houden wel f contact (komen jij en Bodo naar FFF?? Dan bijkletsen?).
  • huib
    Expert
    huib op 13 november 2012 · 07:32

Ik heb ergens gelezen dat je de Mammut Barryvox pieper moet laten omsurfen naar een andere frequentie als je hem in Japan wilt kunnen/mogen gebruiken. Schijnt iets met de W-Link functionaliteit te maken te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dat je in een kort bereik van misschien maar 20m een signaal uitzendt op een verkeerde frequentie, daar zou ik me niet zo druk om maken. Die W-link heb je alleen wat aan als jouw maatjes ook een Pulse hebben (of de enkele verdwaalde Arva) en die zullen dan waarschijnlijk ook op Europese frequentie uitzenden. Verder is de functionaliteit over de W-link een extraatje en heeft niets te maken met de basisfunctionaliteit van de pieper (zoeken en gevonden worden).

Je kan de frequentie trouwens gewoon zelf in het menu omzetten.
  • raz
    Advanced
    raz op 13 november 2012 · 09:37

@ Raz: mijn 'groep' is nog wat onduidelijk qua samenstelling. Ik meet waarschijnlijk Caroline en Juulski. En Dutchess. En misschien reist een maatje het eerste gedeelte mee...dus ja...het ticket is er, maar de rest is nog lekker vaag 😉. We houden wel f contact (komen jij en Bodo naar FFF?? Dan bijkletsen?).

Ik zie je op FFF!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 november 2012 · 10:49
    @Nicky: Dat is niet zo vaag hoor, wij gaan gewoon elkaar weer ontmoeten in de japanse poeder!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 19 november 2012 · 11:33

@Nicky: Dat is niet zo vaag hoor, wij gaan gewoon elkaar weer ontmoeten in de japanse poeder!

Whoohoo 😃
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 28 november 2012 · 23:18
    .... De zin in de Japan trip begint weer een beetje terug te komen ...

Heeft iemand overwogen om een auto/camper te huren? of is dat geen reele optie en moet je met het OV? Er is geen normale website te vinden over camperhuur in Japan (in het Engels).
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 29 november 2012 · 02:37
    Hier hetzelfde probleem. Ik heb het overwogen, maar heb geen info kunnen vinden. Staat zeker op mijn lijstje om dara ter plekke eens uit te zoeken, want het moet wel mogelijk zjn: er zijn enthousiaste camperaars onder de japanners, ik weet alleen niet hoe en waar ik zoeken moet.

Autohuur is vrij duur, heb ik me laten vertellen, en je hebt internationaal rijbewijs nodig.

Wat yannick en de zijnen hebben gedaan; een busje gehuurd en daar slaapplekken ingebouwd. ook een optie.

Ik post mijn bevindingen na mijn trip.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro