Heli skieen of naar Japan ?

• Hoeben
    Beginner
    Hoeben op 18 november 2012 路 20:34
    Hallo,

Nieuw hier op het forum, ik vraag me af, na een aantal keer naar last frontier te zijn geweest heliskieen of Japan een goede optie zou zijn of toch maar weer heliskieen???  Wie heeft ervaring met beide.

• crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 18 november 2012 路 21:10
    Dat is wel heel kort door de bocht ;D
    Heb met geen van beide ervaring, maar je kan van allebei een onvergetelijke ervaring maken 馃槈
    Kijk eens naar niet voor de hand liggende bestemmingen en maak dan je keuze.
  • Hoeben
    Beginner
    Hoeben op 18 november 2012 路 21:14
    Ik heb nu al een aantal topics gezien over Japan en lijkt me erg gaaf en qua kosten scheelt het ook de helft. Heliskieen heb ik dus al een aantal keren gedaan en was inderdaad onvergetelijk. Maar ik wil natuurlijk geen tegenvaller met bv Japan
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 18 november 2012 路 21:43
    Fok man! 馃榾 Een tegenvaller met bv Japan ??? ?Als ik het geld had voor een heliski trip, dan zou ik het wel weten. Ik zou gelijk een trip naar Japan boeken  ;D. Niet alleen supergaaf poedersk脙炉en in schitterende landschappen, maar ook alles er omheen, cultuur, 'natuur'. Volgens mij waan je je daar soms in een andere wereld, maar ik kan het mis hebben. Ben er nog niet geweest. Heb echter ook nog niet geheliskied.
    Voor het laatste kan ik ook nog niet echt warm lopen, maar Japan staat wel op mijn bucketlist (na La Grave geloof ik). Gisteren Snowsearch Japan binnengekregen en het ziet er daar echt wel aantrekkelijk uit.
    Als je wat inspiratie zoekt als je het met het helisk脙炉en even hebt gehad is 馃槷 , dan kun je dat hierin misschien wel vinden:http://www.amazon.co.uk/Skiing-Around-World-Ultimate-Descent/dp/916317... Als je er klaar mee bent dan neem ik het boek graag van je over voor een zacht prijsje. 馃槈
  • Echo
    Advanced
    Echo op 18 november 2012 路 22:19
    ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Allart
    Beginner
    Allart op 18 november 2012 路 23:02
    Volgens mij is er hier sprake van een luxe probleem  ;D
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 18 november 2012 路 23:35
    Endless pow in Japan of toch maar weer heli ski脙芦n.

First world problems  ;D
    Waar het wit is, is een weg.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 18 november 2012 路 23:54
    Duidelijk een smaakvraag.

... Japan en lijkt me erg gaaf en qua kosten scheelt het ook de helft. Heliskieen...was inderdaad onvergetelijk. ...

En dan blijft het de vraag wat je het lekkerste vindt:
          - met 'blazing guns' heul veul hoogtemeters trekken m.b.v. een heli of
          - (net niet volledig waterdichte) kans op ... awesome lijnen in Japan ... plus de buiten Europa ervaring.

Ik vraag me ondertussen af, why not meet in the middle?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 19 november 2012 路 00:23
    @EmileHendrix, te kick filmpje. Bedankt
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 19 november 2012 路 11:43

Volgens mij is er hier sprake van een luxe probleem  ;D

Need I say more  ???
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 19 november 2012 路 17:19
    Er zijn plannen om in 2014 een maand naar Japan te gaan met een aantal Wepowderaars. In een maand tijd komen we vast en zeker een hoop verse sneeuw tegen, dan is je luxe probleem gelijk opgelost 馃槈
    Interesse?
    powpowwowjippiajippieee
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 19 november 2012 路 18:00
    Er zijn plannen om in 2014 een maand naar Japan te gaan met een aantal Wepowderaars. In een maand tijd komen we vast en zeker een hoop verse sneeuw tegen, dan is je luxe probleem gelijk opgelost 馃槈
    Interesse? QmaartenQ op 19 nov. 2012 17:19

Ik dacht dat we in 2014 allemaal in Sochi zaten.. 馃榾
    Rex Monte - Amor Nix
  • JosHendriks
    Advanced
    JosHendriks op 19 november 2012 路 18:44
    Goh, wat een probleem! Volgens mij is dit voor iedereen heel persoonlijk! Lijkt me duidelijk.....
    De heli heb je al gedaan, dan zou ik niet lang hoeven nadenken.

2014 naar Japan klinkt wel heel goed.....
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 20 november 2012 路 16:39
    DOKO op 19 nov. 2012 18:44
    One Life, Live it
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 24 november 2012 路 23:03
    In mijn optiek moet iedereen eens naar Japan gaan. Wat een fantastisch land!!
    En dan ook nog eens poeder rijden, tjonge jonge wat een leven.
    Ps heliboarden is ook geniaal!!!!!!! Moet je ook echt een keer doen 馃槈
    Lastig hoor, haha

PS is er een soort van mailing voor de 2014 wepowder japan trip??
    sneeuw, pffff
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 november 2012 路 10:01
    De topicstarter is volgens mij afgehaakt.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 november 2012 路 14:50
    Ja duhh! Je eigen draadje bijhouden over welke meningen geventileerd worden zit dan ook niet op het entertainment-level van een gemiddelde helitrip of sneeuwaapjes kijken. Boring
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 25 november 2012 路 18:05

PS is er een soort van mailing voor de 2014 wepowder japan trip?? Dennnnis op 24 nov. 2012 23:03

Ja zeker!
    http://wepowder.nl/forum/topic/61551

馃槂
    powpowwowjippiajippieee
  • Hoeben
    Beginner
    Hoeben op 25 november 2012 路 22:13
    De topicstarter is volgens mij afgehaakt. Spookjuh op 25 nov. 2012 10:01

nee, volgens mij niet maar ik had even niet gezien dat ik een nieuw wachtwoord had gekregen.
  • Hoeben
    Beginner
    Hoeben op 25 november 2012 路 22:14
    Ja duhh! Je eigen draadje bijhouden over welke meningen geventileerd worden zit dan ook niet op het entertainment-level van een gemiddelde helitrip of sneeuwaapjes kijken. Boring Emmer op 25 nov. 2012 14:50

ja super boring, maar misschien kun je jou ervaring delen kan ik nog wat van opsteken
  • Hoeben
    Beginner
    Hoeben op 25 november 2012 路 22:17
    DOKO op 19 nov. 2012 18:44
    ThijsL op 20 nov. 2012 16:39

he thijs, maar wat ik me dus afvraag hoeveel ski je dan in japan en hoe zeker ben je daar van deep pow??

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro