Salomon Powder Snake of toch ......?

• Fontio
    Tourist
    Fontio op 21 november 2012 · 11:45
    Beste forumgenoten,

't Is al weer een tijdje geleden dat ik hier was maar ik ben er van overtuigd dat jullie me kunnen helpen. De zoek functie op het forum ben ik even kwijt, dus wellicht dat ik er overheen kijk of dat hij voorlopig is geschrapt.

Mijn vraag, ik heb laatst een powder snake getest. Deze voelde best aardig en past op zich in het plaatje waar ik naar op zoek ben. Deze plank is momenteel op ebay te krijgen voor een € 250 (model 11-12).

Nu ben ik op zoek naar een relatief goedkoop plankje voor de losse en diepere poederdagen, voor het hardere verspoorde spul heb ik een Salomon Burner van een paar jaar geleden.

Het zou overigens ook leuk zijn als ik er wel switch mee kan rijden en er wat pop in zit. Nu zat ik ook te denken aan de grote broer van de powder snake, de Sick Stick. Deze is momenteel voor een € 400 te krijgen (vorig seizoen) en heeft wellicht wat betere eigenschappen, maar wat dan precies? Waarom zou ik €150 meer uit moeten geven voor de Sick Stick, waarin betaald dat zich terug?

Zoals ik al zei, ik ben niet op zoek naar een alleskunner, maar naar een plank voor de lekkere dagen met verse poeder.

De powder snake de ideale plank of toch ......? Kom maar op met de tips.
    ''The guy in the orange jacket!''
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 november 2012 · 11:52
    Alex heeft nog een als nieuw exemplaar te koop. Vraagprijs is 299 euro http://wepowder.nl/forum/topic/60846

Ik heb beide boards getest. De powdersnake is wel erg soepel als je het vergelijkt met de sick stick. Mocht je op een diepe dag alsnog in een kale leeggewaaid couloir belanden, dan wens je dat je een sick stick hebt. Board is ook net wat levendiger. Ik zou voor de Sick Stick gaan. Iets duurder, meer board.
    May the powder be with you.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 21 november 2012 · 12:11
    @Morris en/of Fontio : hoe verhoudt de Sick stick zich ten opzichte van de Burner?
    knowledge is powder
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 november 2012 · 12:26
    De Burner is voor de F1 een sick stick voor rallye
    May the powder be with you.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 21 november 2012 · 16:10
    Eens met Morris.

Als je een rider bent die graag wat meer in zijn board wil stoppen (met input rijden): Sick Stick. Voor het geven van die input krijg je dan ook veel terug, o.a. veel betere controle. Of de Powdersnake voor 2012-2013 veranderd is weet ik eerlijk gezegd niet, maar die van 2011-2012 moest je behoorlijk gedempt rijden en was aan de slappe kant. Heb er wel veel lol op gehad, maar denk dat het inzetbereik nogal wat beperkter is dan dat van de Sick Stick.

Powdersnake

Sick Stick

Sick Stick vs. Burner = Flat met rocker in de nose en tail vs. Camber. Compleet andere boards en ander rijgedrag dus. Er zijn rijders die nog steeds zweren bij camber, maar zelf ben ik overtuigd hybride rocker rijder. 😉
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 21 november 2012 · 23:33
    Erwin,

Eerst en vooral bedankt voor de info! Ik heb vorig jaar een burner aangeschaft (166) omdat ik nogal van snelheid houdt (op de piste). De burner is echt een speedplank waarmee je zalig kan carven op de piste. korte bochtjes (heb hem ook op de buckelpiste getest) is wat anders maar ik trek mijn plan.
    13, 14 en 15 december ga ik mee met wepowder en epique (als beginner) omdat ik mijn horizon wil verbreden en eens echt poeder wil (leren) scoren. Ik vraag me echter af of ik niet beter een board meeneem of test dat wat 'speelser' lees makkelijker te sturen valt in de poeder... is de sick stick zo een board of kan je een ander board aanraden uit de Jones- of Salomon-speeltuin?

tnx

Dries,
    knowledge is powder
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 22 november 2012 · 00:11
    Wajow, iedereen bedankt voor de reacties!

Zoals ik hier lees begin ik toch steeds meer te neigen naar een Sick Stick. Voornamelijk omdat je op een dag freeriden toch niet alleen maar eeuwige poedervelden tegenkomt en ook af en toe een lastig wandelpad moet nemen of harde ijzige verwaaide stukken tegen komt.

Ik zat in mijn hoofd vooral te denken dat je of dikke poeder hebt, of verspoord ijzige oude sneeuw hebt, maar vaak kom je beide werelden tegen en dan heb je meer aan de Sick Stick.

Zelf ben ik dan wel op zoek naar een 156 of max een 160 omdat ik niet zo groot ben en nog wel lekker wendbaar wil blijven. Mijn Burner van 162 is daarin niet echt geschikt voor de treeruns.

Waarschijnlijk wordt mijn eerste trip er eentje met ripstar, waarschijnlijk heb ik dan de kans om ze beide te testen. Bedankt voor de input!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 22 november 2012 · 13:15
    @fontio @3zel erg graag gedaan.

@3zel de Sick Stick is inderdaad een stuk speelser in de poeder en makkelijker dan een camber board zoals de Burner. Het zou alleen niet helemaal eerlijk zijn als ik nu hier zou schrijven dat een Jones beter is, aangezien ik zelf voor dat merk rijd. Ben overtuigd dat je met de Sick Stick een erg goed board koopt. Het allermooiste zou zijn als je ze even allebei kon testen, maar ik weet niet of Salomon ook meegaat naar de wePowder Freeride Season Kick-Off.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 22 november 2012 · 13:20
    @erwin: welke Jones had je in gedachten als aanvulling op een Burner? Ik ben niet het type dat trukjes zit te oefenen, maar eerder wat meer de adrenaline opzoek (lees snelheid). Op geaccidenteerd terrein (sharks, treeruns,...) is snelheid relatief en ben je mss beter af met een speelser, vinniger board...
    knowledge is powder
  • Steef
    Advanced
    Steef op 22 november 2012 · 14:03
    @Fontio, ik weet niet wat je weegt en hoe groot je bent maar zou niet voor de 156 gaan.
    Ik, lichtgewicht, rij een 160 SickStick. En dat gaat prima...! Ben blij dat ik niet kleiner ben gegaan. Zou misschien zelfs nog wel voor de 163 gaan als ik nu moest kiezen...
    Mooi dat je ze in ieder geval kunt testen met Ripstar..!
    Every turn is a sign of weakness
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 22 november 2012 · 18:51
    Zelf ben ik ook geen grote jongen. 75 kg en 1.75 lang. Zat te kijken op de site en zag dat de running length vrij kort is voor een lang klinkende plank, omdat de sick stick natuurlijk een langere nose en tail heeft door de punt.

Bij me lokale shop ligt nog een modelletje 163 van vorig seizoen, wie weet dat ik die wel voor een mooi prijsje mag overnemen. Ik zal eens gaan kletsen 😋

Wat voor postuur heb jij trouwens Steef, vergelijkbaar met mij of zelfs nog lichter?
  • Steef
    Advanced
    Steef op 22 november 2012 · 19:28
    10kg lichter...😃. En even lang. Is natuurlijk helemaal persoonlijk maar nogmaals, heb zeker geen spijt van de 160. Stond namelijk eerst ook voor de keuze om een 156 te nemen. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb...
    Every turn is a sign of weakness

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro