volg winter 12-13

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 mei 2013 路 19:24
    Ik wil wel, maar om te zeggen dat het lekker uitkomt ... . Morgenavond weg en zaterdag weer terugrijden uit Hintertux zeurt door mijn hoofd.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 mei 2013 路 20:45
    http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsnewenszr.htm...

Aanklikken waar je heen gaat, of zo dichtbij mogelijk....en dan... ja dan zie je allemaal gekleurde lijntje en moet je Morris bellen 馃槂

Ik weet er niets van, en wacht ook op de wepowder weerzegger cursus. maar volgens mij werkt het ongeveer zo:
    De bovenste lijnen zijn temperatuur (op ca. 1400 meter?). Er staat ook een gemiddelde voor het jaar bij. Iedere gekleurdere lijn is een "run" of berekening, staat bij de grafiek. Als alle lijnen dicht bij elkaar zitten is de voorspelling redelijk betrouwbaar. Als het echt spaghetti is kan je net zo goed aan Jomanda vragen wat voor weer het gaat worden.

De onderste is neerslag, zelfde verhaal een beetje.

Dit is echt alleen een voorspelling neerslag en temp., dus heel erg globaal en geen straalstroom/stau verhaal. Als je net aan de andere kant van een rij bergen zit klopt er daarom waarschijnlijk weer niets van. En meer dan een paar dagen vooruit kijken heeft meestal weinig zin.
    splitfest.nl
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 29 mei 2013 路 09:38

Zoveel sneeuw ligt er nog in Porté-Puymorens: http://wepowder.nl/weblog/4439/Skigebied-in-de-Pyrenee%C3%ABn-gaat-wee...

En onderstaand beeld is van de Mont Fort in de 4 Vallees.

Verbier gooit bij voldoende interesse de liften dit weekend ook weer open.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 mei 2013 路 12:05
    Gaat verbier komend weekend open?
    Morgenvroeg meer..
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=631182223576608&set=a.1917...

May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 31 mei 2013 路 11:12
    De winter in Europa komt (heel) langzaam tot een einde. Ondertussen heeft Nieuw Zeeland al 2 goede dumps gehad. Naar verwachting opent Coronet Peak op 8 juni de eerste liften.

May the powder be with you.
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 31 mei 2013 路 15:52
    Winter voorbij hij begint net,

Mn teamgenoten in de alpenthropy op de flanken vd planai 31 mei 2013 13.00 uur, ca 1600m
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 31 mei 2013 路 15:56
    WTF...De Planai...Daar zou het nu zo onderhand toch wel helemaal groen moeten zijn met leuke bloempjes enzo. Echt bizar. Ik denk dat er in januari periodes zijn geweest dat de condities minder waren. Thanks for sharing!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 mei 2013 路 18:22
    Een touruitrusting was misschien beter geweest. 馃榾

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro