Gopro Hero 3 silver vs. Contour +2

• martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 26 november 2012 · 16:13
    Wat zijn de verschillen en welke raden jullie aan te kopen?
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 26 november 2012 · 16:23
    Ondanks dat ik die Hero, zeker op je helm een beetje leip vindt. zit ik te wachten op de black edition. Ten opzichte van de contour heeft die toch wel de betere specs (zal de prijs ook wel zijn). Mijn 'oude' contour heeft toch wel een hoop moeite met moeilijk licht situaties, en het viel me op dat dit met de Hero2 een stuk beter ging. Ik hoop dat ze dit hebben vol gehouden want op een of andere manier heb ik die camera altijd bij met als het weer slecht is.
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 26 november 2012 · 16:42
    Here you go:

http://vnix-blog.nl/cameras/gopro-3-vs-contour-vs-sony-vs-jvc/...

Ik ski zelf met een Contour. Los van beide merken zou ik me niet scheel gaan kijken op resoluties. Met dit soort cameras is de toename van details bij resoluties boven 720p ver te zoeken. In andere woorden, vaak is 1080p het al niet waard t.o.v 720p. 4K kan ik nog niets over zeggen, maar gezien de pro-tune functie die erbij komt verwacht ik een grotere sprong vooruit in kwaliteit/details.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 26 november 2012 · 16:54
    De resoluties zeggen idd. niet zo veel, de hoge framerates zijn wel leuk!

Misschien weet iemand of de 'wifi' remote control van de Hero beter werkt dan de Contour? De verborgen knop vindt ik in ieder geval niet zo heel handig.
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 26 november 2012 · 17:17
    Ja kies je voor wifi (gopro) of Bluetooth (contour)?
    Of zijn er andere dingen die het verschil maken?
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 26 november 2012 · 17:23
    .
    Rex Monte - Amor Nix
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 26 november 2012 · 17:25
    Naja op de 1 meter afstand dat je die afstandbediening gebruikt maakt het in theorie weinig uit of je wifi of bluetooth gebruikt. Persoonlijk zou ik gaan voor de gene die nieuwer is.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Rene
    Beginner
    Rene op 26 november 2012 · 17:47
    Met dit soort cameras is de toename van details bij resoluties boven 720p ver te zoeken. WhitePowder op 26 nov. 2012 16:42

Ben ik absoluut niet met je eens! Ik filmde enkel in 720p met m'n GoPro omdat ik graag de 60FPS wilde hebben, maar ik was stukken meer te spreken over de 1080p modus. Niet alleen om de resolutie, maar ook om het detail en de video kwaliteit. De 720p leek een zwaardere compressie te hebben naar mijn mening. Ben dan ook heel erg blij dat de GP3 1080p op 60FPS biedt. Overigens heb ik met m'n GP reeds ook al beschikking over ProTune.

De tabel die WhitePowder geeft is wel handig. Verder zijn er al zoveel discussies geweest over welke camera beter is dat ik me daar niet meer bezig ga houden. Ik zeg voortaan; puur persoonlijke smaak 😃
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 26 november 2012 · 17:50
    Naja op de 1 meter afstand dat je die afstandbediening gebruikt maakt het in theorie weinig uit of je wifi of bluetooth gebruikt. Persoonlijk zou ik gaan voor de gene die nieuwer is. WhitePowder op 26 nov. 2012 17:25

De betrouwbaarheid van de contour met bluetooth vindt ik een ramp, dus ik was benieuwd of de hero met wifi beter is.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 26 november 2012 · 17:55
    Wifirange van de GoPro 2 (met bacpac dus) zit zo rond de 20 meter in een directe lijn. Of de komende 3 hier een groter bereik in zal hebben durf ik pas overmorgen te melden 😉
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • robbie
    Expert
    robbie op 26 november 2012 · 19:54
    Ik had een GoPro Silver edition gekocht en heb 'm weer terug gebracht. Ik las nogal wat zeer twijfelachtige verhalen over de batterijlevensduur. En die was al niet zo goed bij de GoPro2.

Houd er rekening mee dat de GoPro2 batterijen niet in de GoPro3 passen en dat de GoPro3 een MicroSD kaart gebruikt. Dus die is dan weer niet compatibel met je fotocamera en past niet in je compu.
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 26 november 2012 · 20:19
    @robbie, had je alleen verhalen over de batterij levensduur of zelf ook meegemaakt? (bij de contour is dat overigens ook een ramp zodra het -5 of kouder is...)
    @r.sebastian, ik hoor het graag. Paar dagen wachten is geen probleem, de black edition is toch nog niet verkrijgbaar.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 26 november 2012 · 21:28
    Met dit soort cameras is de toename van details bij resoluties boven 720p ver te zoeken. WhitePowder op 26 nov. 2012 16:42
    Ben ik absoluut niet met je eens! Ik filmde enkel in 720p met m'n GoPro omdat ik graag de 60FPS wilde hebben, maar ik was stukken meer te spreken over de 1080p modus. Niet alleen om de resolutie, maar ook om het detail en de video kwaliteit. De 720p leek een zwaardere compressie te hebben naar mijn mening. Ben dan ook heel erg blij dat de GP3 1080p op 60FPS biedt. Overigens heb ik met m'n GP reeds ook al beschikking over ProTune.
    De tabel die WhitePowder geeft is wel handig. Verder zijn er al zoveel discussies geweest over welke camera beter is dat ik me daar niet meer bezig ga houden. Ik zeg voortaan; puur persoonlijke smaak 😃 r.sebastian op 26 nov. 2012 17:47

Heb zelf nog geen test gedaan, maar kan me wel een test van een eerder GP model herinneren waarbij ze screen shots van de 1080p namen en die vergeleken met een van 720p naar 1080p resized screen shot vergelijken. Daarmee konden ze de resoluties erg nauwkeurig met elkaar vergelijken. Hieruit bleek dat de native 1080p zo goed als niets toevoege in de zin van details t.o.v de 720p.

Natuurlijk brengt de tijd veel vernieuwingen met zich mee en zullen de nieuwere GoPro's dit verschil tussen 720p en 1080p allang vergroot hebben. Ben erg benieuwd of Contour met een antwoord gaat komen op de GP3 Black Edition. Protune 1080p zou al een grote vooruitgang zijn.

PS. Ik weet dat je youtube absoluut niet mag gebruiken om te vergelijken ivm de hevige compressie, maar beter dan niks:
    Rex Monte - Amor Nix
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 28 november 2012 · 17:38
    Verschil tussen de white en silver? Heb je aan de white voldoende als je leuke filmpjes wil maken om te laten zien aan de familie?
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 28 november 2012 · 17:45
    Ja zeker! Die doet 1080p @30fps en dat is voor wat jij beschrijft meer dan genoeg.

Voor het verschil moet je even mijn eerder geposte link bekijken.
    Rex Monte - Amor Nix
  • justin
    Tourist
    justin op 27 januari 2013 · 12:25
    dacht ik post het hier maar gewoon xD, Dat filmpje wat Whitepowder laat zien als ik dat afspeel op 720 P dan is er geen prbleem maar zodra ik hem op 1080p zet dan stottert het beeld als het ware ... licht dit aan mijn wat oudere PC of heeft iedereen dit ? en wete iemand hoe je dat verhinderd ?
    lalaland
  • mitely
    Expert
    mitely op 27 januari 2013 · 17:11
    @justin, ben geen Pc exp, (heb een Mac) maar kan zeer goed zijn dat het aan de ''oude'' videokaart ligt of je kan proberen of het met
    K-Lite code pack lukt.

http://k-lite-codec-pack.softonic.de

Tip aan alle Cam gebruikers/beginners kijk of je PC/Mac snel genoeg is BV. genoeg RAM, externe HD (vids in HD gebruiken veel geheugen)
    een goed Edit programma, Mac heeft standaard iMovie werkt voor de meeste users. bij een windows moet je het extra kopen.
    Slowmotion opname krijg je het beste met een hoge Fps.
    Wat voor eindresultaat wil je hebben met je vid, Internet, TV afspelen etc. als je dit weet kan je een Cam kopen met betere of ''schlechter''
    spec's.
    Batterij Tip.Koop een extra akku die volgeladen is en je draagt hem op een warme plek (binnezak van je jas bv,) of een isolerend hoesje.
    Mitely
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 6 februari 2013 · 16:55
    FYI

Heb een review gedaan voor Belgiancowboys.be van 4 cams (o.a. GoPro) . Misschien kan jullie dat wat helpen?

Wat betreft de GoPro Silver: mooi, licht ..vrij goede beeldkwaliteit...maar je krijgt steeds minder voor je geld (qua mounts) . Ik film meestal op 720P 60 frames. In de test kwam de Sony er erg goed uit...

http://www.belgiancowboys.be/technology/action-camera-review-zijn-er-a...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro