[VERKOCHT] Te koop: Dynafit tlt vertical ft 110mm

• CoCo
    Beginner
    CoCo op 28 november 2012 · 20:22
    Wegens switchen naar conventionele bindingen heb ik een setje dynafits over. Fantastische binding om mee te toeren, 1 jaar oud, ongeveer 15 dagen mee geskied. Paar krasjes maar verder zo goed als nieuw.

Het gaat om de volgende set:

Dynafit tlt vertical ft 110mm tourbindingen (nieuwprijs 470 euro)
    Dynafit Power Plate voor Vertical FT bindingen (nieuwprijs 15 euro)
    Dynafit Harsijzers 110mm Zwart (nieuwprijs 60 euro)

Daarnaast heb ik ook nog een nieuw setje schroeven, voor de montage.

De set moet in zijn geheel weg omdat ik anders nooit meer van de harsijzers en powerplates af kom.

Voor 320 euro of een goed bod kunnen ze weg.

Bij interesse graag mailen naar coenbooij at gmail.com, ook voor foto's. Te bezichtigen in Groningen.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 28 november 2012 · 21:04
    Mocht je toch van die losse Crampons af moeten, dan houd ik me aanbevolen!
    (mits ze compatible zijn met de nieuwe Dynafit Radical, en de 110mm niet te breed is voor mijn TST@102. Ga ik zsm checken).

Wellicht leuk om te vermelden dat bepaalde oplages van dit type (de 110mm FT) iets sterkere veren hebben dan de 'standaard' TLT Vertical, waardoor de maximale DIN boven de 10 uit zou komen. Of jouw binding deze sterkere veren heeft staat wel ergens op wildsnow.com (ff zoeken op 'springs, vertical, 110' oid...).

Waarom stap je over op conventionele bindingen? Toch niet zo'n fan van wandeltochten?
  • CoCo
    Beginner
    CoCo op 29 november 2012 · 22:38
    @ JaapvR: Ik heb de set in z'n geheel verkocht, geen idee of de crampons compatable zijn. Radicals zijn ook briljante bindingen! Waarom stap je over op conventionele bindingen? Toch niet zo'n fan van wandeltochten? JaapvR op 28 nov. 2012 21:04

Ik stap over omdat ik afgelopen jaar met de combinatie tecnica bodacious en dynafit vertical ft tot drie keer toe ongenadig hard onderuit ben gegaan. Achteraf vroeg ik me dan af waarom ik eigenlijk gevallen was, ik kon daarop geen goed antwoord vinden. Alle crashes vonden plaats op de piste tijdens het maken van bochten of manoeuvres op grote snelheid. Toen ik hoorde van de prerelease problemen met de bodacious durfde ik het niet nog een jaar aan. Blijkbaar waren mijn veren iig niet sterk genoeg. Helaas heb ik geen goed alternatief voor de bodacious en ben ik weer geswitched naar normale din bindingen (atomic tracker). Dan maar wat harder werken op de weg naar boven.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 30 november 2012 · 11:26
    Ai, unlucky.. Ik ga deze kerst experimenteren op de piste met Radicals FT en BD Factors, hoop dat het me beter afgaat...
  • raz
    Advanced
    raz op 30 november 2012 · 12:55
    Ai, unlucky.. Ik ga deze kerst experimenteren op de piste met Radicals FT en BD Factors, hoop dat het me beter afgaat... JaapvR op 30 nov. 2012 11:26

Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik probeer uit te vinden of Radicals FT in alle omstandigheden overeind blijven! hou ons op de hoogte!
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 30 november 2012 · 13:48
    Ai, unlucky.. Ik ga deze kerst experimenteren op de piste met Radicals FT en BD Factors, hoop dat het me beter afgaat... JaapvR op 30 nov. 2012 11:26 Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik probeer uit te vinden of Radicals FT in alle omstandigheden overeind blijven! hou ons op de hoogte! raz op 30 nov. 2012 12:55

Zonder lock in ieder geval niet... Piste, brede ski en snelheid is nu eenmaal niet waarvoor ze bedoeld zijn.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 30 november 2012 · 15:05
    We gaan het zien, we gaan het zien... @lesalpes, heb jij die radicals al geskied?

Echt breed is mijn TST nou ook weer niet (103), en als ze die binding alleen leveren met 110 of 130mm stoppers, dan zou het toch moeten werken. Misschien niet bedoeld voor landingen in een veld vol buckels, maar in de backcountry kom je toch ook harde sneeuw, brokken, harsdeksels, of bevroren avi-debris tegen...

Ik denk dat het geheim in een vloeiende techniek zit (ala Hoji), vanwege de minimale elasticiteit bij verkeerde belasting..
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 2 december 2012 · 00:00
    Ik denk dat het geheim in een vloeiende techniek zit (ala Hoji), vanwege de minimale elasticiteit bij verkeerde belasting.. JaapvR op 30 nov. 2012 15:05

Hahahah, ik denk het ook 😋 Mijn dynafit inserts (in mn schoenen; dynafit zzeus) hebben het zelfs 3 keer begeven (eruit gebroken), dat heeft echt niets met techniek te maken, maar met overbelasting van het systeem... helaas!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 2 december 2012 · 00:51
    We gaan het zien, we gaan het zien... @lesalpes, heb jij die radicals al geskied?
    Echt breed is mijn TST nou ook weer niet (103), en als ze die binding alleen leveren met 110 of 130mm stoppers, dan zou het toch moeten werken. Misschien niet bedoeld voor landingen in een veld vol buckels, maar in de backcountry kom je toch ook harde sneeuw, brokken, harsdeksels, of bevroren avi-debris tegen...
    Ik denk dat het geheim in een vloeiende techniek zit (ala Hoji), vanwege de minimale elasticiteit bij verkeerde belasting.. JaapvR op 30 nov. 2012 15:05

AFAIK skied Hoji ook met die dingen gelocked, dus dan heb je sowieso niet echt problemen met pre-releasen als gevolg van te zwakke veren.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 2 december 2012 · 10:37
    True. Hoewel ik me heb laten vertellen dat 'lock'bij een dikke crash ook niet echt 'lock' is, eerder DIN14 ofzo...

Anyway, ik wordt stees benieuwder. Wellicht ga ik een hele grimmige week tegemoet met oud&nieuw; weinig sneeuw en verplicht langzaam skien 😃.
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 2 december 2012 · 18:07
    Lock is idd geen lock bij een harde crash; als ik verkeerd terecht kom in het funpark gaan ze uit op de 'lock-stand'...
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 7 december 2012 · 17:17
    Ik ski al een paar jaar op twee verschillende paren Dynafits en altijd met BD Factors (ski's van 98 - 108 mm). Ik had nooit problemen met ongewilde releases (en ik skiede ze unlocked, ik lockte de binding alleen bij toeren). Vorig jaar Dynafit schoenen gekocht en juist daarbij schoten ze onbedoeld los, gewoon in een bocht bij nul snelheid. Het lijkt er op de eoa manier op dat de Dynafit schoen dus niet zo 'solid' in de binding zit als de BD schoen.

Ik moet nog even een keer kijken of ie helemaal 'netjes' kan sluiten of dat ie de binding tegen een obstakel op de zool aanloopt waardoor ie niet zo goed dicht kan als bij de BD's.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro