Routes Damüls

• Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 12 december 2012 · 21:08
    Volgende week donderdag vertrek ik naar Damüls, ik heb zojuist eens bestudeert waar dat er precies Wildschutz zones zijn, en dat blijkt zo'n beetje overal in dit gebied. Weet iemand een goede route of een stuk bos wat geen Wildschutz is?
  • patrick3
    Beginner
    patrick3 op 13 december 2012 · 08:33
    Vorig jaar ben ii hier voor het eerst geweest. Geweldige stukken open en tussen de bomen. Op de pistekaart is vooral de linkerkant erg mooi. De hellingen die wij deden waren niet stijl ivm veel sneeuwval(constant) hier kan ik je dan ook niks over vertellen.
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 13 december 2012 · 08:59
    als het dumpt kan je je prima vermaken op de gemarkeerde off piste routes! Zijn er verschillende! Verder schijnt er een route te zijn van de top van 'hohes licht' helemaal naar mellau, maar dit is er wel eentje die je met hoogte kaart goed moet plannen. Als je fout gaat ga je van een kliff!
  • Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 13 december 2012 · 16:19
    @patrick zou je op de foto iets met paint in kunnen zetten? Het ziet er naar uit dat de ik dezelfde condities ga krijgen die jij omschrijft, dus dan zouden die routes mooi uitkomen..

@jelmer ik zag inderdaad dat ze veel routes hebben, alleen zijn ze momenteel allemaal gesloten, en die route naar Mellau is tegenwoordig een piste/route.

Ik vraag me af of op het moment dat een skiroute is gesloten, dit dan betekent dat de pistedienst het te gevaarlijk vind voor alle touristen of dat een dergelijke route nog wel te rijden is met enige kennis aan boord? Ik kan me namelijk voorstellen dat op het moment dat ze die routes vrijgeven, dat jan en alleman denkt er zonder enig gevaar af te kunnen knallen, en dat ze daarom besluiten zo'n route snel te sluiten.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 13 december 2012 · 17:13
    @patrick zou je op de foto iets met paint in kunnen zetten? Het ziet er naar uit dat de ik dezelfde condities ga krijgen die jij omschrijft, dus dan zouden die routes mooi uitkomen..
    @jelmer ik zag inderdaad dat ze veel routes hebben, alleen zijn ze momenteel allemaal gesloten, en die route naar Mellau is tegenwoordig een piste/route. Ik vraag me af of op het moment dat een skiroute is gesloten, dit dan betekent dat de pistedienst het te gevaarlijk vind voor alle touristen of dat een dergelijke route nog wel te rijden is met enige kennis aan boord? Ik kan me namelijk voorstellen dat op het moment dat ze die routes vrijgeven, dat jan en alleman denkt er zonder enig gevaar af te kunnen knallen, en dat ze daarom besluiten zo'n route snel te sluiten. jaspervolmer op 13 dec. 2012 16:19

Knap dat jij al weet hoeveel sneeuw er gaat vallen volgende week donderdag..

Ik zou maar eerst wachten op een PA. Anders zonde van de tijd..
  • phimic
    Beginner
    phimic op 13 december 2012 · 17:30
    Net terug van Mella/Damuls. Uitstekende condities poeder knie tot heupdiep. Wel plaatsen waar de sneeuw is weggeblazen zowel op als naast de piste. 1 skiroute was afgesloten.
    Grtz,

Philip
  • Bramski2
    Advanced
    Bramski2 op 21 december 2012 · 17:41
    Hey Jasper,
    Ik ken damuls goed. Hier wat tips.
    1. Vanaf ragazer blanken richting spirituele 2 en 3 skiën. Mooi terrein, niet te stijl en onderin met bomen
    2. Vanaf ragazer blanken bovenlangs traverseren tot onderaan Portlahorn en dan naar de top hiken. Via de NO kant afdalen richting skiroute 2 en 3 of voor skiërs rechts houden richting langlauf loipe ( zie skikaartje)
    3. Achterkant van holes licht is een zeer gave afdaling. MAAR is + 45 graden en met die sneeuw die je vérwacht een echte NO go. Wellicht met een gids leuk om te doen.
    4. De backside van faschina is ook een mooie route. Vanaf de toplift hike je via de kam richting de glathorn vervolgens ski je rechts de kom in. Let op hier zitten rotsen waar je vanaf kan vallen dus neem een gids mee. Wel een hele mooie route om te skiën. Sommige stukken zijn rond de 40 graden.

Ride safe.
    Gr. . Bramski
    Respect the mountains
  • Bramski2
    Advanced
    Bramski2 op 21 december 2012 · 17:50
    niet spirituele maar skiroute....
    Respect the mountains
  • steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 11 januari 2016 · 13:20
    Kan er mij iemand bevestigen dat de route langs de achterzijde van Hohes Licht gangbaar is en zo ja, ook haalbaar is? Ik heb geen specifieke hoogtekaart (nog niet), maar op http://alpregio.outdooractive.com/ar-damuels-faschina-winter... lijkt mij dit effectief wel te doen. Hierboven wordt gesproken van +45 graden, lijkt mij dat het over de kam wel een lager percentage is, en dat je toch nog in Mellau op de piste kan aansluiten. Iemand ervaring?
  • steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 11 januari 2016 · 13:28
    en nu ik toch aan het kijken ben: Kan je vanop de Glatthorn (Fashina) afdalen naar Damuels?
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 11 januari 2016 · 13:36
    Ik ben net zaterdag terug gekomen vanuit Damuls. De regen van de afgelopen dagen heeft best wel wat schade aangericht op het sneeuwdek. Zaterdag had ik op een aantal momenten ook regen op de top van Hohes Licht.
    De skiroutes 4 en 5 daar vandaan liggen er slecht bij, zeker bij nummer 4 ski je meer over struiken dan over sneeuw.

Zou lokaal nog even navraag doen over de sneeuwcondities op dat stuk. Bij Mellau ligt het er ook niet best bij (nog lager dus nog meer regen).
  • steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 13 januari 2016 · 11:27
    up ... nog iemand tips? Zijn mijn voorstellen hierboven haalbaar?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro