Reisverzekering met off-piste dekking

• LP77
    Beginner
    LP77 op 14 december 2012 · 16:36
    Ik ga in Maart deelnemen aan lawine 1 in Davos. Nu heb ik mijn reisverzekering even gecheckt en nu blijkt deze geen off-piste te dekken (dus meteen maar even opgezegd). Nu heb ik via dit forum begrepen dat je via de nederlandse skivereniging een verzekering kunt afsluiten bij de Europeesche en dat deze deze wel off-piste dekt. Na even snel de voorwaarden te hebben gecheckt blijkt dat deze niet uitkeren bij een lawinegevaar hoger dan niveau 2 (niveau 3 had me logischer geleken). Dit schiet in mijn ogen nog steeds niet op. Heeft iemand een tip welke reisverzekering dit eventueel dekt of is er voor off-piste zonder gids geen betere verzekering dan deze?
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 14 december 2012 · 16:54
    Dat stond er eerder niet bij, heb deze verzekering al een paar jaar, toch maar eens even de voorwaarden gaan checken dan. Iemand meer info??
    powpowwowjippiajippieee
  • psd
    Tourist
    psd op 14 december 2012 · 16:58
    Europeesche.
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 14 december 2012 · 16:59
    Allianz Global Assistance, voormalig Mondial Assistance bied off-piste dekking zonder limiet! Echter staat er in de algemene voorwaarden vermeld dat iedere verzwaring van het risico dient gemeld te worden. (waarna ze deze dan wel zullen uitsluiten). Ikzelf heb deze onderschreven samen met een goede rechtsbijstand. Dichter bij een sluitende dekking zullen we vrees ik niet geraken.

Alle polissen via mij afsluitbaar 😉

Uw verzekeringsmakelaar
  • psd
    Tourist
    psd op 14 december 2012 · 17:05
    Reclame......
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 14 december 2012 · 17:16
    Europeesche. psd op 14 dec. 2012 16:58

Read much?

"Nu heb ik via dit forum begrepen dat je via de nederlandse skivereniging een verzekering kunt afsluiten bij de Europeesche en dat deze deze wel off-piste dekt. Na even snel de voorwaarden te hebben gecheckt blijkt dat deze niet uitkeren bij een lawinegevaar hoger dan niveau 2 (niveau 3 had me logischer geleken)."
    Rex Monte - Amor Nix
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 17:22
    Uit een eerder topic bleek iid dat de verzekering via de Ned Ski Vereniging dekking geeft.
    Wel een instinker als dat nu niet meer het geval blijkt te zijn. Dan moet ik er ook weg.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 14 december 2012 · 17:23
    Ik heb een reisverzekering via de NKBV. is volgens mij ook europeesche
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 17:27
    Dit staat er op hun site:

De perfecte reisverzekering voor wintersporters.
    Uitgebreid basispakket
    Geen eigen risico
    Off-piste skiën / snowboarden is verzekerd
    Kinderen onder de 5 jaar zijn en blijven gratis meeverzekerd tot 27 jaar
    Snelle schade afhandeling
    24-uurs alarmcentrale SOS International
    Diverse aanvullende verzekeringen

De NSkiV-reisverzekering is exclusief voor leden van de Nederlandse Ski Vereniging.

Nu zijn dit niet de polisvoorwaarden, maar als domme consument mag ik me wel verlaten op deze makkelijk te begrijpen informatie.
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 17:52
    Ff de polisvoorwaarden doorgenomen met Crtl F.

Geen hits op piste, off piste, lawinegevaar, lawineschaal, lawine ( behoudens 2 hits die gaan 77?over vergoeding als je langer moet blijven vanwege een lawine).

Waar heb jij het gelezen LP77?
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 14 december 2012 · 18:22
    Ben ook wel benieuwd. Mijn reisverzekering sluit mij uit van uitkering bij blijvende invaliditeit of overlijden bij "speciale" wintersporten.
    Dit zijn:
    Wintersporten die een meer dan normaal risico met zich meebrengen, waaronder ijsklimmen, skeleton, bobslederijden, ijshockey, speedskiën, speedraces, skijöring, skispringen, skivliegen, fi guurspringen bij freestyle-skiën, ski-alpinisme, paraskiën en heliskiën.

Ow verzekering is van Mondial Reisverzekering Maatschappij
    And snow it is.....
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 december 2012 · 18:24
    Als dit zo is ben ik dit weekend nog weg en heeft de NKBV er een lid bij!
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Bazz
    Beginner
    Bazz op 14 december 2012 · 18:35
    Nkbv verzekert via hienfeld. Niet de europesche. Lees even goed de voorwaarden door. Want ik ging er ook vanuit dat ik goed verzekert zou zijn maar ik vrees dat ook hier de voorwaarden iets zijn aangepast sinds er te veel mensen (jullie dus allemaal) off piste gaan.
  • LP77
    Beginner
    LP77 op 14 december 2012 · 18:41
    Het was weer even zoeken, maar hier staat het.

http://www.wintersport.nl/artikel/tips-verantwoord-off-piste...

Het staat onder het kopje "Doorlopende reisverzekering van de NSkiV".

Nu ik het een aantal keren heb gelezen weet ik niet zeker hoe dit te interpreteren. Men zegt dat men niet uitkeert bij bewuste roekeloosheid.... of als men waarschuwingen negeert.

Vervolgens zegt men: "Als richtlijn houden de NSkiV en Europeesche Verzekeringen aan dat het onverantwoord is om off-piste te skiën/snowboarden wanneer:
    Code 3 of hoger is afgegeven;"

Is volgens de Europeesche onverantwoord hetzelfde als bewuste roekeloosheid? Lijkt erop dat je niet alleen een reisverzekering moet afsluiten bij de europeesche, maar ook meteen een goede rechtsbijstand bij een andere partij voor de discussie wat roekeloos is........

Iemand aanwezig die rechten heeft gestudeerd........ Of zie ik beren.
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 18:49
    Dat onverantwoord en roekeloos hebben altijd al in de voorwaarden gestaan. Je leest het te eng. Blijf bij stufe 3 onder de 35 graden, zorg voor safety materiaal en tref voorbereidingen. Dan heb je gewoon dekking. Nogmaals de lawine stufe komt niet voor in de polisvoorwaarden.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 14 december 2012 · 18:55
    Wordt het niet tijd voor een Wepowder doorlopende reisverzekering? Zomaar een ideetje hoor...
    And snow it is.....
  • psd
    Tourist
    psd op 14 december 2012 · 19:05
    De europeesche vergoed wel als je met een gids onder weg bent. Ga maandag maar even bellen. Mijn verzekering loopt binnenkort af.

Ik ben regelmatig met gids in het terrein gevinde als er stufe 4 is.
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 19:07
    Wordt het niet tijd voor een Wepowder doorlopende reisverzekering? Zomaar een ideetje hoor... GerritA op 14 dec. 2012 18:55

Dat is ook al eerder geopperd. Geen haalbare kaart denk ik. Welke verzekeraar wil er nou een groep verzekerden die per definitie veel risio loopt?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 december 2012 · 19:12
    Ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand wel een beetje een onprettig gevoel krijg van de jaarlijks terug kerende toestand mbt de europese verzekering van de NSkiV.
    Wellicht tijd voor een duidelijk signaal. Ik ga naar de NKBV!
  • Haas
    Expert
    Haas op 14 december 2012 · 19:24
    Ik heb een reisverzekering via de NKBV. is volgens mij ook europeesche Spookjuh op 14 dec. 2012 17:23
    Nee NKBV verzekering is niet ondergebracht bij de europeesche...
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 19:25
    @ spam De polisvoorwaarden zijn niet gewijzigd....................................
  • Opa
    Advanced
    Opa op 14 december 2012 · 19:38
    Duidelijk signaal: ik heb een voorstel geschreven voor de polisvoorwaarden off piste van de NSkiV en die gaan geaccepteerd en geïmplementeerd worden. Kort door de bocht:
    - off piste altijd verzekerd
    - uitzondering: als je zonder gids onderweg bent in ivm lawinegevaar afgesloten (ski)gebieden.

De polis van de NSkiV is NIET hetzelfde als de polis van de reisverzekering van de Europeesche!!
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 14 december 2012 · 19:42
    Duidelijk signaal: ik heb een voorstel geschreven voor de polisvoorwaarden off piste en die gaan geaccepteerd en geïmplementeerd worden. Kort door de bocht: - off piste altijd verzekerd - uitzondering: als je zonder gids onderweg bent in ivm lawinegevaar afgesloten (ski)gebieden. De polis van de NSkiV is NIET hetzelfde als de polis van de reisverzekering van de Europeesche Opa op 14 dec. 2012 19:38

Ahh, thanks Opa, dat klinkt al beter, dank voor de opheldering, ik was al bijna aan het opzeggen en bezig lid te worden bij de NKBV. 😃
    Van het doorspitten van de polisvoorwaarden wordt je ook niet vrolijker namelijk. Ook de NKBV is niet helemaal duidelijk; "skitochten zijn toegestaan met of zonder gids", wat dat nou precies betekend??
    Blijf toch maar bij de NskiV, wel zo makkelijk.
    powpowwowjippiajippieee
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 14 december 2012 · 19:42
    Duidelijk signaal: ik heb een voorstel geschreven voor de polisvoorwaarden off piste van de NSkiV en die gaan geaccepteerd en geïmplementeerd worden. Kort door de bocht:
    - off piste altijd verzekerd
    - uitzondering: als je zonder gids onderweg bent in ivm lawinegevaar afgesloten (ski)gebieden.
    De polis van de NSkiV is NIET hetzelfde als de polis van de reisverzekering van de Europeesche!! Opa op 14 dec. 2012 19:38

Like!
  • doov
    Advanced
    doov op 14 december 2012 · 19:43
    Goed werk, Opa!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 december 2012 · 19:55
    Dank, ook ik was inmiddels bezig de polisvoorwaarden van de NKBV door te spitten en aanstalten te maken om over te stappen. Was trouwens niet onder de indruk van de uitkeringsbedragen en al zeker niet van het fenomeen eigen risico.

Blijf nog ff stilzitten.
  • LP77
    Beginner
    LP77 op 14 december 2012 · 20:00
    Opa bedankt. Kan ik met een gerust hart de verzekering bij de NSkiv afsluiten.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 14 december 2012 · 20:01
    Ook de NKBV is niet helemaal duidelijk; "skitochten zijn toegestaan met of zonder gids", wat dat nou precies betekend??
    QmaartenQ op 14 dec. 2012 19:42

Wat is daar nou onduidelijk aan?
    Bij de NKBV ben je offpiste verzekerd, of je nu met, of zonder gids gaat.

Ook daar zullen ze echter bij aantoonbare roekeloosheid wel onder uitkering uitkomen.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 14 december 2012 · 20:01
    Alles leuk en aardig, maar hoe lang duurt dat nog? Want dat betekent dat we dus lang 'onverzekerd' rond hebben gereden.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 14 december 2012 · 20:06
    Ik ben zelf verzekerd via OSV(http://www.oesv.at/mitgliederservice/mitgliederversicherungen/unfallsc...) omdat ik daar als leraar lid van ben. Ik kan alleen nergens op hun site iets vinden over dekking buiten de piste.. Iemand enig idee hoe het hierbij geregeld is?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro