Eerst info over nieuwe Dynafit???

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 18 december 2012 · 07:40
    http://mariusschwager.com/2012/12/18/dynafit-beast-16/...

Dynafit Beast... Klinkt interessant voor diegenen die hard willen rijden op dikke bakken en toch dynafit willen gebruiken.
    White room,Pillow lines,I rule
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 18 december 2012 · 09:27
    Haha sick! Dikke veer in die achterbak wel... Benieuwd naar gewicht, daarna praten we verder...
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 18 december 2012 · 09:35
    Nice!! Ziet er idd beestachtig uit.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 18 december 2012 · 09:36
    Had er al over gehoord via the grapevine. Vette bak. Maar ik denk dat ik met een Radical ook al een heel eind kom.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • coen
    Advanced
    coen op 18 december 2012 · 10:05
    VET!! Gruwelijk man. Benieuwd naar hoe en waarom het beter werkt en het gewicht idd.
    Earn your turns...
  • mitely
    Expert
    mitely op 23 december 2012 · 16:00
    heb wat info over de Beast..
    (Beast 16 projekt : ontwikkeling van Dynafit in samen werking met Frederik Andersson en Eric Hjorleifson )
    Features:
    - Voorderautomat draait nu ook horizontaal (verhinderen van te vroege ''auslösungen'' ) sorry weet hollandse woord niet..
    - Nieuwe positie, en konstruktie van draaistiften van de achterautomaat
    - in de binding stappen doet je nu via de achterautomaat, makkelijker instappen in zachte diepe sneeuw en wat ook makkelijker is bij een hogere Z-wert instelling.
    - Kleine rampangle (kleine Vorlage hoek tussen Voorder- en achterautomaat.
    - nieuwe schoen-insert (bij der hiel) in de binding, zorgt voor betere kracht overdraging van schoen - binding- ski.
    - breder boorbeeld.
    komt met 90,105,120 of 130mm skistopper
    gewicht 935 gr
    kleur groen , zwart

retail preis 800,- en 830,- Euro
    Mitely
  • Murky
    Advanced
    Murky op 23 december 2012 · 20:10
    Wat een prijs!! Pfff, allemaal leuk en aardig, maar het houdt een keer op niet?
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 23 december 2012 · 21:31
    Shit dat is maar 30 gram zwaarder dan de huidige radicals! En die laatste zullen nu wel ard in de aanboeding gaan...
  • huib
    Expert
    huib op 24 december 2012 · 09:02
    Nieuwe schoeninsert???
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 december 2012 · 10:59
    Op de achterbak. Had ik ook al gezien.

Voor de Radical heeft Dynafit de nieuwe teen-inserts zelf al gepatenteerd. Die zijn nu voorzien van een soort 'bumper' (inkeping) die tegen de 'powertowers' aanstoot als je instapt waardoor instappen weer makkelijker wordt.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 24 december 2012 · 11:29
    Mooie dingen, maar f**k wat een prijs!
    En iemand info over die nieuwe insert?
    Nieuw in de zin van nieuw ontwikkeld, of moeten er nieuwe inserts in de schoen?
    powpowwowjippiajippieee
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 december 2012 · 12:12
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 december 2012 · 12:13
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 december 2012 · 12:17
    @QmaartenQ Lijken nieuw ontwikkelde inserts voor de hak en ook de voorbak is helemaal anders. Waar je eerst een pal naar je toe trok om in de voorbak in loopstand te zetten lijkt het erop alsof je nu de pal van je af moet klikken. Slim bedacht wel. In instapmodus houdt de pal de neus van je schoen tegen. Zou het nog weer makkelijker moeten gaan.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 24 december 2012 · 12:46
    @Dio, ik zie het, dank voor de info, en zo snel ook 😃
    powpowwowjippiajippieee
  • huib
    Expert
    huib op 24 december 2012 · 15:45
    Vorige winter overgeslagen maar er staan nu al wel een jaar gloednieuwe Dynafit schoenen op zolder. Bindingen moet ik nog kopen. En dan doen ze dit!

Maar met mijn rotte knien denk ik dat een setje Radical FT meer dan genoeg zal zijn.
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 24 december 2012 · 17:06
    Binding ziet er goed uit, maar voor meer dan 800,- euro!! En dan te bedenken dat ik een paar weken geleden een Dynafit Stoke (105 onder de voet) met een TLT Radcal FT binding en Dynafit vellen kocht voor 650 euro. Kortom leuk om naar te kijken maar zal voorlopig zker niet zomaar overstappen. Bovendien voldoet de TLT Radical binding prima aan de verwachtingen.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 25 december 2012 · 13:12
    Haha, iedereen die Radicals voor de volle 500 piek gekocht, omdat ze voorlopig toch niet in de aanbieding zouden komen, doen ze dit 😃.
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 26 december 2012 · 19:11
    Nieuwe schoeninsert??? tiger op 24 dec. 2012 09:02

Fantastisch! Hopelijk maken ze de inserts ook wat steviger zodat ze er niet uitbreken (hiermee bedoel ik dat het plastic en metaal van de hak afbreekt en er dus een nieuwe hak moet komen), zoals bij mijn dynafit zeuss het geval is geweest (tot 3 keer toe)! Ben erg benieuwd naar deze nieuwe binding, die guardians zijn me toch wel wat te zwaar als je eenmaal dynafit gewend bent! 😋
  • coen
    Advanced
    coen op 26 december 2012 · 20:50
    Edit: iets te snel gelezen.

Wat is er precies veranderd aan de heel-insert dan? Betekent dat gelijk dat 'oude' schoenen niet meer compatible zullen zijn met deze nieuwe binding?

Niet dat het heel veel uitmaakt overigens, met een retailprijs van 800e zal ik sowieso niet voor in de rij staan om die dingen aan te schaffen haha
    Earn your turns...
  • mitely
    Expert
    mitely op 5 januari 2013 · 17:33
    Zoals je ziet op Dio foto's (nr 5) zie je een metalen plaat in de hiel van de schoen.
    Deze plaat krijg je bij de binding geleverd en moet je op de schoen monteren.
    Zo de inserts in de schoen worden daardoor verstevigd.
    Overigens er zijn schlechts een beperkt aantal geproduceerd en hier in Zuid Duitsland hebben slechts 2 winkels deze binding. ( en dan was de koek op !!)
    Mitely
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 januari 2013 · 18:46
    Hoho, dat zijn niet mijn foto's maar van Marius Schwager.
  • raz
    Advanced
    raz op 11 januari 2013 · 13:25
    Wat anders, maar zal dit wat zijn?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=469604416409941&set=a.4696...

arghh!@#$%^%! het lukt me niet een foto te tonen, waarschijnlijk omdat het een https link is

deze dan maar:

• Dio
    Advanced
    Dio op 11 januari 2013 · 13:44
    Redelijke compromisloze aanpak zeg ik.

• coen
    Advanced
    coen op 11 januari 2013 · 14:07
    De achterbak schuift naar achteren in tour-stand? Hoe zit het met stijghulp?

edit: stijghulp is die 'kaasschaaf' voor de achterbak?
    Earn your turns...
  • Dio
    Advanced
    Dio op 11 januari 2013 · 14:15
    edit: stijghulp is die 'kaasschaaf' voor de achterbak? coen op 11 jan. 2013 14:07

Nope. Volgens mij wissel je het teenstuk en staat het dynafit teenstuk verder naar voren gemonteerd waardoor je afstand krijgt t.o.v. de achterbak. Die kaasschaaf is idd de stijghulp. Totdat die nieuwe K2 schoenen er zijn volgend seizoen moet je wel een eigen Frankenboot maken met een Dynafit teenstuk en dinzool.
  • ginga
    Tourist
    ginga op 11 januari 2013 · 14:22
    Green mountain freeride at binding, is op tgr wel het nodige over te vinden.
    nuff said
  • coen
    Advanced
    coen op 11 januari 2013 · 14:35
    edit: stijghulp is die 'kaasschaaf' voor de achterbak? coen op 11 jan. 2013 14:07

Nope. Volgens mij wissel je het teenstuk en staat het dynafit teenstuk verder naar voren gemonteerd waardoor je afstand krijgt t.o.v. de achterbak. Die kaasschaaf is idd de stijghulp. Totdat die nieuwe K2 schoenen er zijn volgend seizoen moet je wel een eigen Frankenboot maken met een Dynafit teenstuk en dinzool. Dio op 11 jan. 2013 14:15

En als je boven bent moet je je alpiene voorbak er weer opschroeven?😋
    Earn your turns...
  • coen
    Advanced
    coen op 11 januari 2013 · 16:22
    Nieuwe info over de Beast en de TLT6 via wildsnow:
    http://www.wildsnow.com/9044/dynafit-new-beast-cho-oyu-2013-2014/...

Earn your turns...
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 11 januari 2013 · 23:29

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro