Onderzoek off-piste verzekeringen: jouw input gevraagd.

• Rickvd
    Beginner
    Rickvd op 13 augustus 2015 · 15:49
    Heel goed @Spam. Er zit nog wel een kapstokartikel onder: "Negeert u waarschuwingen of een verbod op of rond de piste? Dan zijn de gevolgen daarvan niet verzekerd."

De vraag is wat ze hier mee bedoelen. Wordt bijv stufe 3 als waarschuwing gezien? Iemand enig idee?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 13 augustus 2015 · 16:13
    Er zit nog wel een kapstokartikel onder: "Negeert u waarschuwingen of een verbod op of rond de piste? Dan zijn de gevolgen daarvan niet verzekerd."
    De vraag is wat ze hier mee bedoelen. Rickvd op 13 aug. 2015 15:49

Daar kunnen ze dus elke kant mee op. Dat waarschuwingsbord staat er altijd wel.

• FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 13 augustus 2015 · 16:17
    Dat is bewust vaag uiteraard. In het lawinebericht staan volop waarschuwingen. Dus iaw valt er altijd over te discussieren als het op uitkeren aankomt. Je moet altijd kunnen aantonen dat je het lawinebericht hebt gelezen (uitprinten en meenemen) en dat je alles hebt gedaan binnen je mogelijkheid om een ongeluk te voorkomen. Als het dan misgaat is het aan een rechter om te beoordelen of je idd alles hebt gedaan wat kon om het ongeluk te voorkomen. Ik ben wel benieuwd wie dan uiteindelijk beoordeeld of de verzekering uitkeert? Iaw. Stel je veroorzaakt een lawine en moet gered worden of komt in het ziekenhuis en het oordeel mbt strafrecht is dat je alles goed gedaan hebt. Ziet de verzekeraar dat dan ook zo?!
    Life starts at the end of your comfort zone
  • Mars
    Tourist
    Mars op 13 augustus 2015 · 16:53
    Dat is bewust vaag uiteraard. In het lawinebericht staan volop waarschuwingen. Dus iaw valt er altijd over te discussieren als het op uitkeren aankomt. Je moet altijd kunnen aantonen dat je het lawinebericht hebt gelezen (uitprinten en meenemen) en dat je alles hebt gedaan binnen je mogelijkheid om een ongeluk te voorkomen. Als het dan misgaat is het aan een rechter om te beoordelen of je idd alles hebt gedaan wat kon om het ongeluk te voorkomen. Ik ben wel benieuwd wie dan uiteindelijk beoordeeld of de verzekering uitkeert? Iaw. Stel je veroorzaakt een lawine en moet gered worden of komt in het ziekenhuis en het oordeel mbt strafrecht is dat je alles goed gedaan hebt. Ziet de verzekeraar dat dan ook zo?! FreshPow op 13 aug. 2015 16:17

Exact. En dat ziet de verzekering dus niet zo.
    Ik ben nav. een verkeersongeval van mijn vrouw, waar de schuldvraag helder was, jaren met advocaten bezig geweest over de omvang en uitkering van de schade. Ik heb netjes gezegd 'nog al wat creativiteit' gezien voor de uitkering zo laag mogelijk te krijgen. Zulke regeltjes worden er dan zeker bij gehaald.

Bovenstaande post over de cursuskosten was er ook zo een.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 15 augustus 2015 · 14:48
    Tja dat wordt dan een mooi steekspel. Zeker omdat het woord "negeren" eigenlijk betekend dat je er geen acht op slaat. Je kunt dus een waarschuwing lezen, serieus nemen en met al je kennis en kunde besluiten toch te gaan. Dan heb je de waarschuwing niet genegeerd.

Er staat dus niet een waarschuwing/verbod opvolgen oid.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je indien het voor de rechter komt en je kunt aantonen dat de Ned. Ski Ver/Europese dit in 2015 expliciet heeft aangepast in haar polis dat je dan als consument sterk staat. Ergens denk ik dat de club in een soort spagaat zit van ons duidelijk maken dat off-piste skieen gedekt is maar dat ze ook (begrijpelijk) volstrekt roekeloos gedrag willen uitsluiten.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Rickvd
    Beginner
    Rickvd op 16 augustus 2015 · 23:31
    Ergens denk ik dat de club in een soort spagaat zit van ons duidelijk maken dat off-piste skieen gedekt is maar dat ze ook (begrijpelijk) volstrekt roekeloos gedrag willen uitsluiten. SPAM op 15 aug. 2015 14:48
    Eens en op zich is dat te begrijpen en houdt het de premie realistisch. Betrouwbaarheid van een verzekering blijkt imo het beste uit hoe ze met daadwerkelijke ongevallen zijn omgegaan. Alleen is dat lastig uit een polis te halen. Meen me te herinneren dat er op dit forum in die zin wel positief over de verzekering van NKBV wordt gesproken.
  • Joch
    Advanced
    Joch op 5 januari 2016 · 16:47
    Vanwege een reis naar Canada heb ik mijn verzekeringen nog eens bekeken.
    Als je veel medische kosten zou maken heb je niet voldoende aan de dekking bij de NKBV. Als je een basispakket hebt bij je zorgverzekering worden maximaal 2x de in Nederland geldende kosten vergoed. Dat is vooral in de VS vaak niet voldoende.
    Ik heb vandaag een aanvullende zorgpolis ( bij Oom) voor de duur van de reis wordt afgesloten, voor ongeveer 15 euro. Hierbij worden de volledige medische kosten vergoed.
  • Cassiej
    Beginner
    Cassiej op 29 december 2016 · 15:00
    Hi allemaal, handig topic dit. Ik zat namelijk met dezelfde vraag. Ben al jaren verzekerd bij Unive en zag ook het artikel uit 2014. Net toch even nagebeld en inderdaad ook de bevestiging gehad dat het in alle gevallen gedekt is.
    Maar let op, als je mocht overlijden, is de uitkering van 25K niet van toepassing bij extreme sporten. Idem bij blijvend invalide, waar normaliter een uitkering van 75K voor staat, wordt in dat geval niet uitgekeerd.
    Weliswaar blijven de polisvoorwaarden onduidelijk omschreven, maar goed, hou er even rekening mee. Je redding is in ieder geval wel gered, of het nu lawine cijfer 1 of 5 zou zijn... met of zonder gids, met of zonder materiaal etc.
  • BasV
    Beginner
    BasV op 29 december 2016 · 16:30
    Hi allemaal, handig topic dit. Ik zat namelijk met dezelfde vraag. Ben al jaren verzekerd bij Unive en zag ook het artikel uit 2014. Net toch even nagebeld en inderdaad ook de bevestiging gehad dat het in alle gevallen gedekt is.
    Maar let op, als je mocht overlijden, is de uitkering van 25K niet van toepassing bij extreme sporten. Idem bij blijvend invalide, waar normaliter een uitkering van 75K voor staat, wordt in dat geval niet uitgekeerd.
    Weliswaar blijven de polisvoorwaarden onduidelijk omschreven, maar goed, hou er even rekening mee. Je redding is in ieder geval wel gered, of het nu lawine cijfer 1 of 5 zou zijn... met of zonder gids, met of zonder materiaal etc. Cassiej op 29 dec 2016 15:00

@Cassiej, als ik jou was zou ik vragen om dit op papier (of in de mail) bevestigt te krijgen. Zoals je zegt staat het onduidelijk omschreven in de voorwaarde. Wat ze aan de telefoon zeggen is leuk, maar verzekeraars gaan pas streng kijken/de voorwaarde in hun voordeel uitleggen op het moment dat ze daadwerkelijk moeten betalen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro