Tweaken van BD Factors

• brt
    Advanced
    brt op 18 december 2012 · 16:56
    Dit is het 3e seizoen dat ik op BD factors ski, maar vorig jaar is mijn loopfunctie stuk gegaan. Ik merkte al een tijdje dat er veel speling naar achter zat, en vorig jaar is de loopfunctie definitief overleden.

Nu heeft MK de loopfunctie vervangen voor de nieuwe stalen variant, maar die speling blijft er in zitten. Nu schijnt dat AT schoenen dat vaker hebben, maar ik wil er graag iets aan doen.

Bij iedere flinke tik schiet ik in de backseat, mede door een zware airbag, en dat is lastig corrigeren. Is ook een techniek-ding natuurlijk, maar merk dat ik op mijn goedkope Technica 70 flex schoenen een stuk beter in forward lean kan blijven staan.

Ik wil dit seizoen graag nog afmaken met deze schoenen, dus ik zit er aan te denken om de loopfunctie er uit te (laten?) halen en vast te zetten met een stuk staal of iets dergelijks om die speling er uit te krijgen.

Iemand ervaring met dit soort tweaks?
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 19 december 2012 · 14:40
    Geen ervaring, maar vastzetten moet goed te doen zijn met een bout/moer?

Hier ook de loopfunctie gesloopt maar keurig gefixed bij MK en geen last van speling... Als ie goed opgelijnd staan zou er toch geen speling in moeten zitten? Misschien eens proberen los te halen en opnieuw te monteren??
  • MrRemco
    Advanced
    MrRemco op 24 december 2012 · 19:29
    bootfitter.nl
    A mind is like a parachute. It doesnt work if it's not open. (FZ)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro