Poedershots....wie heeft tips?

• Japser
    Beginner
    Japser op 29 december 2012 · 11:36
    Haha even verder gekeken dan neus lang is kwam door gebruik kleiner dan teken
  • Niels
    Advanced
    Niels op 30 december 2012 · 16:39
    Voor die waanzinnige groothoek of hele mooie bokeh (is enige reden voor lensen met diafragma kleiner dan 4.0 bij gebruik overdag en buiten)Japser op 29 dec. 2012 11:35

Hier ben ik het niet mee eens. Weliswaar zul je diafragma's kleiner dan 4 weinig gebruiken in de sneeuw, de lenzen met die kleinere diafragma's hebben wel meer voordelen. Dit zijn over het algemeen de betere lenzen. Verschil zit hem dan in lichtsterkte (ook bij kleinere diafragma's), kleurechtheid, vervorming, contrast, scherpte etc. Dit zijn meestal ook de duurdere en zwaardere lenzen helaas.
  • Japser
    Beginner
    Japser op 31 december 2012 · 09:44
    Lichtsterkte bij kleiner diafragma verschilt niet f8 = f8 wel is het zo dat een lichtsterke lens en dure lens vaak sneller focust ook in lichte omstandigheden. Dit is eigenlijk de grootste plus samen met de bokeh. Ook zijn de dure lenzen een stuk steviger en beter bestand tegen vocht en stof maar dus ook veel zwaarder. Kleurechtheid, contrast en scherpte verschil vindt ik persoonlijk klein (vooral in centrum daar waar het telt) en ik bezit ook hi end glas. Vervorming is inderdaad iets minder maar dit is makkelijk te corrigeren in photoshop en bij ski foto's vrijwel nooit relevant (bij surf foto's met strakke horizon vindt ik het wel irritant maar is dus te corrigeren) Wat voor mij de belangrijkste overweging is om te kiezen voor de 18-200 met beeldstabilisatie is de veelzijdigheid en het gewicht. Ik kan echt 95% van mijn foto's met deze lens maken en daarom is dit mijn standaard setup. Wel zou ik iedereen aanraden om geen vreemde merken te gebruiken dus gewoon nikon glas op nikon etc. Heb ook Tokina en Sigma lenzen maar heb daar vaker problemen met focus mee en zou deze nu nooit meer kopen.
  • chilo
    Tourist
    chilo op 31 december 2012 · 22:20
    Ik ben op zoek naar de 'like'-knop voor het bericht van Allard. 😉
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • psd
    Tourist
    psd op 1 januari 2013 · 09:34
    Als je buffer toesnel volloop zou ik gaan voor sneller kaarten dat probleem opgelost. En waarom geen RAW.

Je kan zo licht correctie toepassen zonder beeldmateriaal verlies.

Hoe nemen jullie je lenzen body etc. mee met al je safty gear daar ben ik naar opzoek hoe dat tedoen.
    Bij iemand anders in de rug zak en zelf met de ABS en een pieper om.
  • Japser
    Beginner
    Japser op 1 januari 2013 · 13:31
    Ik heb super snelle kaarten maar na ongeveer 10 raw plus jpg zit de buffer van de camera zelf vol en gaat de snelheid naar onder de 1 fps De huidige pro camera kunnen tot wel 6 keer sneller zijn (en 6 keer duurder en 1,5 keer zwaarder).
    Fotografeer dus inderdaad wel graag in RAW maar is dus een overweging om JPG te doen om meer beelden te kunnen schieten heb tijdens mijn laatste trip echt foto's gemist doordat mijn buffer vol zat en das best jammer.
    Ik vervoer mijn camera met mijn do it all 18-200 lens in een thinktank digitalHolster http://www.thinktankphoto.com/categories/digital-holsters/digital-hols... die ik bovenin mijn rugzak stop. Voor mij werkt dat erg goed maar heb wel een flinke rugzak.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 1 januari 2013 · 15:47
    Hoe nemen jullie je lenzen body etc. mee met al je safty gear daar ben ik naar opzoek hoe dat te doen.psd op 1 jan. 2013 09:34
    Bij mij zit hij gewoon in het bovenvak van de rugzak, past precies. Geen bescherming, gewoon de muts erbovenop. Hoe dichter bij de hand, hoe minder wachten, hoe meer foto's.
  • psd
    Tourist
    psd op 1 januari 2013 · 15:53
    Ik heb wel wat plek nodig..... En helaas ook gewicht
    D800, 24-70 & 70-200....en als de omgeving het toelaat gaat de 14-24 ook nog mee 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro