moet ik extra poederplank kopen?

• denniswerrie
    Advanced
    denniswerrie op 26 december 2012 路 14:12
    Over een maand ga ik met een vriend voor 3 weken naar Canada. Daar hopen we wat verse poeder te kunnen scoren.Nu vraag ik me af of ik nog een extra poederplank moet aanschaffen. We gaan daar zoiezo heli- en catskien. Ook in de verschillende gebieden zullen we zoveel mogelijk sneeuw opzoeken. Het echte hiken staat niet op de planning (klein stukje is natuurlijk geen probleem)

Even wat over mezelf. 80 kg en 184 cm lang. Vroeger voornamelijk op de piste maar sinds paar jaar ook vaak erbuiten te vinden. Zelf rij ik op een rome postermania 159 uit 2010 geloof ik. Prima plank. Kan er ook goed mee buiten de piste uit de voeten maar is wel zwaar in diepe sneeuw. Nu kan ik van een maatje van me de skunk ape banana 161 wide (libtech) lenen. Op de piste heb ik deze wel eens geprobeerd en dat gaat prima. Heb ik hier wat aan om extra mee te nemen voor als er veel poeder gevallen is? Of moet ik echt op zoek naar een poederplank?

Zo ja? Dan graag een suggestie. Wil er ook mee op de piste uit de voeten kunnen en moet ook geschikt zijn voor treeruns etc.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  • dr.Gear
    Expert
    dr.Gear op 26 december 2012 路 14:27
    @denniswerrie,

Neem lekker die Skunk Ape mee. Dit board heeft duidelijk meer float dan je Rome. De Skunk Ape is volledig Rocker, je Rome is te vergelijken met een flabase. Die extra rocker ga je merken op de dagen dat het dieper wordt en dan hoef je geen nieuw board te kopen.

Voor cat/heliski zou ik standaard de Lib Tech nemen. Als er geen verse sneeuw is gevallen in de resorts is de keuze aan jou. In Canada worden de gebieden snel afgekrast en zijn meestal voor de lunch al grotendeels verspoord. Maar valt er cold smoke blower pow, zorg dan dat je een first chair hebt en laat je Rome dan thuis.

Meer info over Canada vind je oa in dit roadtripverhaal van Arjen, Bart, Haas en Morris: http://issuu.com/wepowder

Vergeet ook niet door de bestemmingen lijst heen te scrollen: http://wepowder.nl/playgrounds#filter:eyJtYWluUmVnaW9uIjpbIjQiXX0...=

Alle gebieden bevatten nu standaard een google map voorzien van alle liften. Kun je alvast wat lijnen gaan spotten 馃槈
    Als ik het niet heb getest dan is het niet best.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 26 december 2012 路 15:19
    In Canada worden de gebieden snel afgekrast en zijn meestal voor de lunch al grotendeels verspoord.
    Ik ben er in 2010 geweest, maar ik heb daar andere ervaringen mee. In bijv. Red Mountain, Fernie, Big White heb ik weinig poederstress gehad.
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 26 december 2012 路 17:21
    Stress kennen ze in Canada zowieso niet zoals hier 馃槈, heerlijk wat dat betreft.
    Twee keer in Whister gereden in drie weken, twee keer een dump en twee keer gruwelijk veel brede latten, fishes en lawine EQ gezien.
    Als je met CMH vliegt dan heb je daar de Burton Fish tot je beschikking wat ik je aan kan raden. Enjoy!
    sneeuw, pffff
  • poling
    Beginner
    poling op 26 december 2012 路 17:53
    waarom maar 2 cm lenge verschil als jee poederplank zoek? ik snap dat rocker meer float geeft, maar nog altijd is met 80kg en 184 een board van 161 toch erg kort, als ik van mezelf uit ga met vergelijkbare specs. anyways, dan rijd ik toch zelf graag wat langr. Heb bv een Dupraz van 178 (wel korte eff edge) en daarmee nog altijd erg wendbaar, maar als we het hebben over de dagen dat het echt diepe is, dan is 161 echt te kort wat mij betreft!
  • The_O
    Tourist
    The_O op 26 december 2012 路 18:49
    In Canada worden de gebieden snel afgekrast en zijn meestal voor de lunch al grotendeels verspoord.
    Hangt van de hoeveelheid opeenvolgende poederdagen af en of het weekend is !!. Week geleden 4 dagen op rij poeder kunnen rijden. De eerste poederdag is het duidelijk drukker, de dagen daarop is de helft of moe en/of aan het werk. Als je rust/reis hebt dagen houdt hier rekening mee. Verder kan er zoveel vallen dat het bijna niet uitmaakt of je first tracks rijdt dan blijft het hele dag wel goed zolang het maar niet te warm wordt.

Welke gebieden gaan jullie bezoeken ?
    And Also The Trees
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 december 2012 路 18:59
    Ik zou alleen de Aap meenemen, en ter plekke een board kopen. Er komen zoveel coole merken uit Canada en omgeving, en die boards zijn hier ofwel niet te krijgen of heel duur.

Echte poederboards op je verlanglijstje zijn:

Lib Tech - Travis Rice Pro Horsepower
    Endeavor - Next
    Yes - The 420 (gewoon omdat iemand 'm moet proberen)
    Unity - Whale
    Venture Snowboards - alle modellen
    Prior - bijna alle modellen
    splitfest.nl
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 27 december 2012 路 09:12
    ik snap dat rocker meer float geeft, maar nog altijd is met 80kg en 184 een board van 161 toch erg kort,
    Ik rijd met ongeveer dezelfde specs een Jones Hovercraft van 156 馃槈 Ik heb geen ervaring met dupraz ofzo, maar heb niet het idee dat ik float te kort kom.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 december 2012 路 09:25
    Als je al iets koopt zou ik t ter plekke doen. Ben geen snowboarder zelf maar volgens mij maakt dat voor het volgende niet uit: ikzelf zou ter plekke op de echt diepe dagen een extreme plank huren.

Hoe dan ook veel plezier!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 27 december 2012 路 10:37
    ik snap dat rocker meer float geeft, maar nog altijd is met 80kg en 184 een board van 161 toch erg kort,
    Ik rijd met ongeveer dezelfde specs een Jones Hovercraft van 156 馃槈 Ik heb geen ervaring met dupraz ofzo, maar heb niet het idee dat ik float te kort kom. Snowzone op 27 dec. 2012 09:12

Grappig, ik met dezelfde specs dan weer een Jones flagship 164. Stuk langer, stukken stijver. Maar goed ik hou dan ook van hard en technisch rijden en ik stond gisteren (2e kerstdag) weer om 10 uur op het strand met mijn wielervrienden om dikke benen te kweken voor het komende wielerseizoen.

Misschien heeft de hovercraft door zijn specifieke shape ook in kortere lengtes genoeg float om met 80 kg, 156 te rijden. Mijn voeten passen er sowieso niet op 馃槂

Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel wensen.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 27 december 2012 路 18:54
    Maar goed ik hou dan ook van hard en technisch rijdenThijsG op 27 dec. 2012 10:37

Tja, de flagship is een ander board dan de hovercraft met andere eigenschappen. Ik gebruik mijn hovercraft alleen in de poeder.

Mijn voeten passen er sowieso niet op 馃槂
    ThijsG op 27 dec. 2012 10:37

Hoe bedoel je dat? Waist wide van een Hovercraft 156 is groter dan die van de Flagship 164
  • Niels
    Advanced
    Niels op 27 december 2012 路 23:05
    Hey Dennis,

Ik zou ze allebei meenemen en je geld in een extra rit met die Cat stoppen. Met sneeuw pak je gewoon die grote plank. Een matige dag wordt echt goed door een andere plank. En een topdag laat je ook niet verpesten door de verkeerde plank. Uiteindelijk moet jij het doen, niet die plank.

Voor materiaalfetisjisten wordt zo'n topdag wellicht nog beter met dat ene snowboard. Maar als je dat was geweest, had je hier je vraag waarschijnlijk niet gesteld.

Veel plezier! Niels
  • denniswerrie
    Advanced
    denniswerrie op 28 december 2012 路 11:01
    Ontzettend bedankt voor jullie reacties en inzichten!

Ik ga het er gewoon mee proberen en mocht het echt nodig zijn kijk ik daar wel. De suggestie van Niels om het in een extra Cat te stoppen stond al op de agenda 馃槈. Ff kijken hoe ons budget het houd
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 28 december 2012 路 11:39
    Maar goed ik hou dan ook van hard en technisch rijdenThijsG op 27 dec. 2012 10:37
    Tja, de flagship is een ander board dan de hovercraft met andere eigenschappen. Ik gebruik mijn hovercraft alleen in de poeder. Mijn voeten passen er sowieso niet op 馃槂
    ThijsG op 27 dec. 2012 10:37

Hoe bedoel je dat? Waist wide van een Hovercraft 156 is groter dan die van de Flagship 164 Snowzone op 27 dec. 2012 18:54

Inderdaad, ik gebruik de flagship ook als allround board op de piste. En ik had mij eigenlijk nooit zo verdiept in de hovercraft, idd waist width van 26.0 is prima. Als ik er nu zo eens aandachtig naar kijk lijkt het me ook een hele ervaring die eens te proberen! Moet een geweldige ervaring zijn in de poeder. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen denk ik....
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 7 februari 2014 路 10:06
    @denniswerrie

Ik heb zelf nooit geheliboard, maar waarschijnlijk krijg je een poeder board erbij. Ligt aan het bedrijf, maar misschien een plan om dat eerst even na te gaan?
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 7 februari 2014 路 13:27

maar misschien een plan om dat eerst even na te gaan? GilbertS op 7 feb. 2014 10:06

Daar is het nu een beetje te laat voor 馃槈

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro