Wheely ski bag

• NickHoogendoorn
    Beginner
    NickHoogendoorn op 28 december 2012 路 11:18
    Zoals het onderwerp al zegt zoek ik een ski bag voor 2 paar skies
    Heb een setje hell bents 179 en een setje amplid rockwell 182
    Graag zou een willen met wieltjes
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 28 december 2012 路 12:21
    Hoe lang wil je ermee doen? 馃槂

Sport conrad heeft een goedkoop en ruim model maar gaat niet zo lang mee, zegt men op dit forum..

Die van salomon (2 PR) in de wepowder shop is van goede kwaliteit biedt veel ruimte.

Zelf zojuist deze besteld:
    http://www.sport-bittl.de/Skisport/Skiausruestung-Zubehoer/VOeLKL-Free...

Biedt wel iets minder ruimte, maar moet net kunnen.
  • Capt'n
    Advanced
    Capt'n op 28 december 2012 路 13:24
    Ik werk al een jaar met de zak van The North Face. Wat prijzig dat wel, maar van zeer goede kwaliteit!
    Ik zelf heb een set Armada's en een set Salomons en hoewel het wat wringen is, kan alles erin(2 set's ski's, poles, botten, helm,...) . En dan ook mijn gewone kledij en spullen nog. Zeker een aanrader dus!

http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/equipment/shop-by-activity/skiing...

Groetjes
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 28 december 2012 路 14:09
    Als je geld over hebt en voor praktisch wil gaan zeg ik koop een Douchebag
    Ruime ski tas waar ook alles in past. Skis's tot 2meter (geloof ik) en lengte van tas is verstelbaar, en makkelijk op te bergen.

http://mydouchebag.com/
    Discover the unknown
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 5 januari 2013 路 17:18
    Conrad Tas ideaal in gebruik, vanwege schouderband, compressiestraps, gewicht. Idd niet erg slijtvast (na 5 keer vliegen had ie gaten, de stiksels lieten de eerste trip al los).

Nu een Dakine Fall Line. Super robuust, maar geen schouderband (fucking irritent bij traplopen etc).
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 januari 2013 路 19:18
    Ik zou 7 tientjes meer uitgeven aan kwaliteit en voor de douchebag gaan.

Volgens mij heeft www.snowcountry.nl ze op voorraad.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • The_dude
    Beginner
    The_dude op 10 juni 2013 路 02:32
    Heeft iemand ervaring met de waterdichtheid van die douchebags?

Grtzz
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 10 juni 2013 路 10:08
    MYDOUCHEBAG!!!

Is echt super handig!! Duidelijk doen!! Je kan er letterlijk een emmertje water over gooien en het heeft dan nog niet gelekt!

Aanrader, voor 200€ in huis
    Skiing is Freedom!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 10 juni 2013 路 12:45
    Ik heb een NORDICA wheeled tas (voor 2 paar) gekocht bij MK. Passen mn BC's in en Rossignol Z2 en nog een hoop andere zooi. Super stevig materiaal, waardoor helaas wel redelijk zwaar. Maar ook met allemaal banden en handgrepen. Ze hadden bij MK een aantal, rond de 120 euro, zagen er allemaal solide uit. Ben er heel blij mee! Mede omdat de douchebag toch echt boven mijn budget lag.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 10 juni 2013 路 14:25
    Douchebag is top. alles past erin als je een beetje past en meet. 2 paar 193 gaat er prima in. Met schoenen en kleren erbij is het alleen zelfs met wielen nog steeds niet heel lekker om met het ov te rijzen
  • The_dude
    Beginner
    The_dude op 10 juni 2013 路 21:39
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 10 juni 2013 路 22:56
    Nope, geen ervaring. Maar ziet er wel goed uit!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • The_dude
    Beginner
    The_dude op 10 juni 2013 路 23:00
    inderdaad maar ik vrees voor de stevigheid als ik hem op een dakrager zal willen vastbinden
  • semmel
    Expert
    semmel op 10 juni 2013 路 23:00
    Weight

Ski bag/ snowboard bag: 3.5kg
    Wheelie Base: 3kg
    Holdall: 2.5kg
    TOTAL: 9kg

best wel zwaar..
    Respect the Mountains..!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 10 juni 2013 路 23:02
    Is dat 9 kg alles bij elkaar? Wow...Nou, dat valt dan af voor reizen met het vliegtuig.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • The_dude
    Beginner
    The_dude op 10 juni 2013 路 23:22
    hmm ja inderdaad. maar ik zou graag alles in de zak krijgen dus ook kledij enzo. Hiervoor zal die douchebag te klein zijn vrees ik.

Ook is die snokart niet waterdicht denk ik (aan de ritsen te zien)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 10 juni 2013 路 23:30
    Wow die Snokart lijkt echt verdacht veel op de Nordica tas van mij. Behalve dat er middenin een soort verbinding lijkt te zitten die er bij mij niet zit, gewoon één solide koffer! 9 kilo kan ook wel eens goed overeen komen. Inderdaad niet echt vliegtuig-vriendelijk, maar ik durf hem zonder twijfel op het dak van een auto vast te snoeren (liever in een dak-koffer, maar toch).
  • The_dude
    Beginner
    The_dude op 10 juni 2013 路 23:36
    heb je geen type van die nordica tas?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 10 juni 2013 路 23:51
    Volgens mij is het deze. http://www.race-werks.com/nordica-padded-2pr-ski-bag/... De mijne is echter helemaal zwart, zal wel een oudere versie zijn maar is denk ik afgezien van de kleur hetzelfde. Omschrijving klopt, daar staat namelijk ook in dat hij op de foto 3 compression straps heeft maar in het echt 2. Ik ben er fan van!

Ps. Op deze http://www.billandpauls.com/skiing-bags-and-packs/nordica-padded-2pr-s... site staat dat hij 4,13 kg is, toch wat minder extreem dan ik dacht gelukkig! Overigens, ik zeg wel een solide koffer maar de versteviging onderop wordt in het midden wel even onderbroken waardoor je hem dubbel kan klappen als t moet. En ik kocht hem dus voor 110/120 euro bij MK.
  • The_dude
    Beginner
    The_dude op 11 juni 2013 路 00:06
    hmm thx voor de info! maar elke dag wordt de keuze moeilijker.
    Die douchebag kost echt veel geld voor wat het is maar ik zal het me achteraf beklagen als ik dan een zak koop van mindere kwaliteit...

Die nordica ziet er eigenlijk ook maar aan de kleine kant uit, niet? krijg jij daar gear+kledij in?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 11 juni 2013 路 08:40
    199x51x27 is best groot hoor! Groter dan dat wil je echt niet als je er nog mee op stap wil. Dus daar past zonder al te creatief te moeten denken wel mn skischoenen, BC's 186 en kortere pisteski's in en een hoop kleren. Succes met de zoektocht!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro