SSC Hooggebergte 2013

• sanno
    Tourist
    sanno op 11 januari 2013 · 16:51
    de inschrijving voor Hooggebergte cursus is open. Klinkt wel heel leuk, maar ik kan eigenlijk weinig info vinden van ervaringen van voorgaande keren, behalve wat foto's van Kanski en Thijzel die een couloir instappen en het filmpje van hetzelfde seizoen.
    Iemand die kan helpen?
    Toerisski
  • nebukadnezzar
    Advanced
    nebukadnezzar op 11 januari 2013 · 20:35
    Ik vroeg me eigenlijk ook al een beetje af of wat er in de hoggebergte cursus wordt behandeld een beetje te vergelijken is met een C1 sneeuw & ijs cursus??
    I just happen to have a split personality.
  • robbie
    Expert
    robbie op 12 januari 2013 · 10:06
    Als je een goede skier bent en het heel vet vindt om steil terrein en couloirs te rijden, dan kan ik het aanbevelen! Het is een supervette cursus en je bent met Martijn Schell op pad, die natuurlijke een geniale gids is, waar je veel van leert en heel veel lol mee hebt.

Toen ik de cursus deed (zie het filmpje met Sander and Thijzel), was het programma o.a. als volgt:
    -spleetredding (zelfredding en kameraatredding)
    -navigatie, kaartlezen en route vinden
    -over de gletscher skien aan touw
    -abseilen met en zonder gordel
    -steil terrein skien
    -lawinekunde

Het was een waanzinnig coole week, ik zou het zo nog een keer doen!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 12 januari 2013 · 13:19
    Hmmm ik zit ook elk jaar te twijfelen.. Hopelijk kom ik weer een keer dronken thuis en maak ik gewoon dat geld over...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 12 januari 2013 · 13:42
    Lijkt mij ook een super toffe cursus om een keer te doen (Hey Nebukadnezzar, samen doen?) maar ik schijn eerst de rest van het SSC programma nog 'even' te moeten doorlopen. 😋
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 12 januari 2013 · 13:54
    Lijkt mij ook een super toffe cursus om een keer te doen (Hey Nebukadnezzar, samen doen?) maar ik schijn eerst de rest van het SSC programma nog 'even' te moeten doorlopen. 😋 Willem2k op 12 jan. 2013 13:42
    Theorie en praktijk Lawine 1 met positief advies volgen is voldoende voor de hooggebergte cursus.
    Lijkt mij ook erg interessant om 'binnenkort' te doen.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 12 januari 2013 · 14:00
    Hmmm ik zit ook elk jaar te twijfelen.. Hopelijk kom ik weer een keer dronken thuis en maak ik gewoon dat geld over... JaapvR op 12 jan. 2013 13:19

Biertje ? 😃
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 12 januari 2013 · 16:32
    Lijkt mij ook een super toffe cursus om een keer te doen (Hey Nebukadnezzar, samen doen?) maar ik schijn eerst de rest van het SSC programma nog 'even' te moeten doorlopen. 😋 Willem2k op 12 jan. 2013 13:42
    Theorie en praktijk Lawine 1 met positief advies volgen is voldoende voor de hooggebergte cursus.
    Lijkt mij ook erg interessant om 'binnenkort' te doen. Emmer op 12 jan. 2013 13:54

Oh dan heb ik dat verkeerd onthouden. Ik dacht dat je 2 ook gedaan moest hebben. Maar in dat geval zou ergens volgend seizoen die hooggebergte cursus doen haalbaar moeten zijn.

Doe je ook mee Emmer? 😃
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 januari 2013 · 16:44
    waarom pas volgend seizoen?
    Toerisski
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 12 januari 2013 · 17:35
    Omdat ik eerst nog L1 praktijk moet doen en dat dit seizoen ws niet meer gaat lukken wegens andere plannen. 😃
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 12 januari 2013 · 19:42
    Voor mij staat in maart SSC1 op het programma. Maandag hoor ik hopelijk van een knieën-dokter of dat mogelijk doorgang kan vinden.
    Volgend jaar hooggebergte cursus zie ik dan zeker wel zitten. Ben alleen bang dat het niet in een schoolvakantie valt. 😞
  • Karst
    Advanced
    Karst op 13 januari 2013 · 01:29
    Mijn planning is ssc 1 theorie en praktijk in 2013. En hoop dus aan te kunnen sluiten bij ssc hooggebergte in 2013 (of een vergelijkbare cursus).
    Vandaag iig in eindhoven geweest (met vriendin) om kennis bij te spijkeren, goed bezig maarten en rolf!
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • Karst
    Advanced
    Karst op 13 januari 2013 · 01:30
    @emmer, davos?
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 13 januari 2013 · 09:55
    Ja, ik heb me opgegeven voor blok 1 Davos.
  • nebukadnezzar
    Advanced
    nebukadnezzar op 13 januari 2013 · 15:43
    mmm, ik had vorig jaar de theorie van LI al gedaan en heb eindelijk genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om de praktijk te doen, dus ga naar L I Blok I Haute Nendaz, maar zat er dus aan te denken, mits ik LI natuurlijk goed afrond, om hooggebergte ook gelijk dit seizoen al te doen....
    I just happen to have a split personality.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 13 januari 2013 · 21:36
    Ah ok, als dit jaar schikt voor jou zou ik hem gewoon lekker gaan doen 😃
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 januari 2013 · 16:53
    ik ga.
    Wel jammer want ik moet zaterdag 6 april weer in Nederland en kan er dus geen weekend aan vast knopen.
    Toerisski
  • Blas
    Beginner
    Blas op 22 maart 2013 · 11:02
    Ik heb me net ingeschreven nog mensen die een plekje overhebben of nog vervoer zoeken? Laat maar iets weten!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro