Welke lijn zet jij?

• Rene
    Beginner
    Rene op 16 januari 2013 · 10:34
    Ik wil eens proberen een topic op te starten onder het motto "Welke lijn zet jij"

Het werkt vrij simpel;
    - Ik zal hieronder een foto posten en diegene die reageert zal zijn lijn in die foto tekenen
    - Start / eind punt van je lijn zijn vrij te bepalen.
    - Probeer je lijn te onderbouwen (moeilijkheidsgraag, lawine safety)
    - Vervolgens post hij/zij een nieuwe foto (of dezelfde foto voor lijn variatie), voor de volgende persoon die zijn lijn er in kan tekenen.

Voorbeeld, ik krijg deze foto:

Ik teken er mijn lijn in:

Onderbouw het:
    - Wellicht een vaag startpunt, maar naar mijn inziens 1 van de mooiste punten om te droppen. De overige stijle stukken zijn simpelweg (nog) niet voor mij weggelegd.
    - Niet al te stijlen hellingsgraad voor vermindering kans op lawine trigger.

En post ene nieuwe foto zoals hieronder.

De eerste foto.... welke lijn zet jij?
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 16 januari 2013 · 10:55
    Zou misschien wel handig zijn als je ook een topokaart meegeeft...
    knowledge is powder
  • Rene
    Beginner
    Rene op 16 januari 2013 · 11:06
    Indien je een hoogtekaart kunt plaatsen bij je foto is dat mooi meegenomen. Helaas heb ik van mijn eerste foto niet 1,2,3 een locatie op hoogtekaart (is overigens St. Anton).
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 16 januari 2013 · 11:41
    Cool topic! Goed idee!

Toevallig plaats je wel een interessante foto om mee t e beginnen. Ik kan in ieder geval een lijn aangeven die op 11.03.2010 beter niet gereden had kunnen worden.
    4 Nederlanders zijn daar door een schneebrett meegevoerd de rotsen af. Ze zijn niet of maar deels bedolven, maar wel (ernstig) gewond geraakt. Eén persoon is aan zijn verwondingen overleden.
    Feiten: Stufe: 3. Helling: Zuid-West, 39 graden stijl. Lawine: Schneebrett, 220 m lang, 70 m breed, 0,3 m Anriss.

Maar, zonder rekening te houden met hoe er te komen, lijkt me de rode lijn wel fijn.

De volgende foto:

Ben benieuwd hoe deze bergen gereden gaan worden!
  • Anon
    Tourist
    Anon op 16 januari 2013 · 15:46

rechte lijn getrokken bij gebrek aan beter op mac. Deze lijn gekozen omdat hij er technisch leuk uit ziet, gok tussen 35-40 graden. Lijkt qua stenen aardig te doen, zou liever van de top iets naar links starten maar ik wil mijn skies meerdere runs gebruiken... Zou te doen moten zijn bij lawine gevaar 2, je hebt een helaas niet te veel safe-spots lijkt het, ik zie 2 goede, verder lijkt het een prima breed stuk dus niet al te moeilijk skien en genoeg ruimte om hem goed door te trekken. Ook als de helling gaat dan trek je niet het hele veld mee zoals rechts van de lijn.

Bestaan een aantal bekende routes op deze wand ben benieuwd welke jullie zouden kiezen. Er komen laten we even er uit, is namelijk 5 uur hike maar de lijnen zijn geklommen en geskied.
  • brt
    Advanced
    brt op 16 januari 2013 · 19:43
  • brt
    Advanced
    brt op 16 januari 2013 · 19:44
    Niet om de spot te drijven hoor, maar gewoon omdat het kan 😃
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 16 januari 2013 · 19:59
    Niet om de spot te drijven hoor, maar gewoon omdat het kan 😃 brt op 16 jan. 2013 19:44

Op zich zou ik best op die spot willen drijven hoor 😉
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 16 januari 2013 · 20:26
    brt op 16 jan. 2013 19:43

Ik zie de link met pedofielie niet helemaal in..? Zitten er kinderen in die lift?
    Rex Monte - Amor Nix
  • jriph
    Tourist
    jriph op 16 januari 2013 · 20:34
    Glacier du milieu.

Up & down bij lawine 1 max een kleine 2 zonder andere tekenen van narigheid.

Gletscher dus te veel gear meesjouwen

Bij voorkeur in de lente en windstil. Omhoog als het hard is,omlaag als het neige du printemps is ( tot zover de theorie.. ik heb het in beton omhoog en beton omlaag gedaan).

Is helemaal bovenin ongeveer 40 graden voor ca 400m, met een stukjes 45 graden helemaal bovenin.

Bij bewezen knetter goede condities (en na voldoende opwarmen op minder serieus terrein voor een week of wat) zou je aan de andere kant Couloir Barbey kunnen skiien. maar dat is al wel erg ongezellig serieus ( passages van 50..vallen is verboten). Ik zou die dan liever van de andere kant up & down doen vanuit refuge.. toch iets veiliger.

Maar wat normalers: lift acces brevent face hotel.
    in de conditie zoals op de foto

we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 18 maart 2013 · 13:57
    Laten we dit fantastische topic maar eens boven water halen!

Ik heb 3 lijnen op deze foto gereden, de 4e staat hoog op de verlanglijst maar die is een beetje tricky; zowel qua condities als zelfvertrouwen; deze zou ik niet zomaar indroppen na een week stilzitten...

Wie vindt ze alle 4 (of heeft nog betere ideeen)??
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 18 maart 2013 · 15:22
    Enkele meer dan 4 😃

en dan een hopelijk interessante nieuwe opgave!
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 18 maart 2013 · 16:13
    het moet wel een gunstige 2 zijn wil ik erin gaan

en de volgende de Riefenkopf in Serfaus, ik heb er al 1 gezet 😉
    If the conditions are crap, it's called training!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 21 maart 2013 · 21:02

Wat een vette wand zeg! Eerst maar eens een van deze groene, en dan kijken hoe de rest erbij ligt. Als ik handig met touw zou zijn zou ik ook zeker die geulen aan de rechterkant overwegen!

Nieuwe (deze dook ineens op toen ik een rondje eiland reed):
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 maart 2013 · 22:25
    splitfest.nl
  • Maraten
    Beginner
    Maraten op 23 maart 2013 · 13:43

1 1/2 jaar terug in Chamonix, omdat de vorige geen plaatje heeft gegeven 😉
    Think outside the pistes
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 2 oktober 2014 · 12:09
    (Reviving thread in 3...2...1....)

Tijd voor een nieuwe foto?

Ik* heb deze 2 jaar terug genomen bij de Rinerhorn in Davos. Stufe 3+ en warme temperaturen, dus misschien leuker om er even vanuit te gaan dat het stufe 2 is als je deze denkbeeldig lijn gaat rijden 😃

Grote versie (5MB): http://someimage.com/4Rz2lrR

Misschien een idee om te croppen als je een enkele lijn zet 😃

(*edit: was Mickey, sorry.)
    Rex Monte - Amor Nix
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 2 oktober 2014 · 13:13
    Haha te veel mogelijkheden ^
    Die lijnen die er in staan hebben wel het een en ander los getrapt trouwens..maar die lange iets minder steile (huh wat is dit?) spine rechts lijkt me wel nice..

Ik doe wel even mee.. Onder het motto: Er is overal wel iets leuks te vinden ofzo: Roc Rouge in LGD. Staat helaas nog op de to-do list ook ivm condities.. Je kan achterlangs omhoog..
  • jerre
    Beginner
    jerre op 2 oktober 2014 · 16:42
    brt op 16 jan. 2013 19:43
    Pedobear! Fantastisch 😋
    Shred in peace JP Auclair - Andreas Fransson - Erik Roner - Shane Mcconkey
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 2 oktober 2014 · 17:53
    Gaan er nog lijnen in getekend worden? 😉
    Rex Monte - Amor Nix
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 2 oktober 2014 · 20:57
    Nou @Sneeuwhaas , ga je gang en niet overdrijven want deze zal ik je laten zien aankomende winter! 😉
    FUCK YEAH I AM FREE
  • robbert
    Advanced
    robbert op 2 oktober 2014 · 22:26
    @SneeuwHaas en @ErnstHendrikSprenger Volgens mij is de rug de eerste afdaling in het filmpje en de Leidbachhorn moet daar ook ergens zitten. Aanrader, wel goed timen want is wel een route die vaker gedaan wordt

En dan een plaatje voor de volgende, niet al te lastig denk ik 😉
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 2 oktober 2014 · 22:31
    @robbert zoooo he, die wil ik ook wel doen dit seizoen!

Trouwens robbert, mijn afbeelding is geschoten in de buurt van St. Anton.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 3 oktober 2014 · 00:12
    @robbert lekkere 5.4 opwarmer in de Ecrins 😉
  • robbert
    Advanced
    robbert op 3 oktober 2014 · 22:45
    @Roelaano weer eens proberen?
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 4 oktober 2014 · 09:59
    Prima plan, maar dan wel achterlangs vanuit Pelvoux 😃
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 4 oktober 2014 · 11:29
    @Robbert, hoor ik nou op de achtergrond van dat fijne filmpje van je, een Angolese knal-hit? 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro