Skibril

• riquardh
    Advanced
    riquardh op 11 september 2009 · 15:05
    Ff korte vraag tot laatste jaren had ik altijd redelijke bril (north face) maar deze is aan het eind van zijn latijn en aangezien ik dit jaar skileraar/gids wordt was ik op zoek naar een goede skibril (sneeuwbril if u like) momenteel lijkt de oakley A frame wat ik op forums lees een heel erg goede bril te zijn in combi met iridium pink. maar als je kijkt naar anon, dragon of electric zitten er ook best aardige tussen... wil graag jullie mening horen is a frame oakley een goede bril of zijn er nog andere die ik niet zou moeten afschrijven?
    Snow Gives Pleasure, Freeriding Is Pleasure!!
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 11 september 2009 · 15:36 WeRookie
  • semmel
    Expert
    semmel op 11 september 2009 · 18:06
    Oakley is zeer goed, alleen de lenzen zijn duur... heb mijn frame al bijna 10 jaar en hijs nog steeds super (wel veel lenzen verbruikt)...

sinds 2 jaar heb ik een Dragon brill gekocht, is ook SUPER (omdat de bril goedkoper was dan een nieuwe lens voor mijn A Frame)... Goedkoper dan de oakley (special edition met spiegel en geel glas voor 100,-- normaal zijn die 80 euro ofzow)
    Respect the Mountains..!
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 11 september 2009 · 18:35
    Oakley lenzen zijn top... en idd enorm overpriced.. De frames zijn helaas ook niet allemaal even degelijk. Met name de genoemde a frame staat te boek als een slap frame. vervormd sneller en gaat misschien minder fijn zitten op den duur, enz. (spreek uit ervaring)
    Ik zou eens naar Smith(is the Shit) 😃 kijken. Top brillen, degelijke frames en kwalitatief (samen met Oakley) de betere lenzen. Daar komt bij dat ze een veelgeprezen allround lens hebben(top voor zowel sneeuwdagen als zonnige dagen), die er standaard op zit. Ik heb er 1 gekocht zo'n 6 jaar geleden en vrienden Bas en Wouter Tich hebben na die van mij een dagje geprobeerd te hebben allebei hun a frames ingeruild op een Smith met zelfde lens. Nog steeds allemaal lyrisch over onze brillen en zien er nog steeds uit als nieuw.

Uiteindelijk is en blijft het natuurlijk een kwestie van smaak, wat vind je mooi, wat vind je lekker kijken en wat zit goed op je gezicht.
    WE´ve got the POWDER
  • Thijzel
    Tourist
    Thijzel op 12 september 2009 · 00:42
    Heb zelf Oakley(lichte lens), Julbo en Adidas(donkere lens). Julbo springt er uit qua prijs/kwaliteit.. hij is alleen erg lelijk :mrgreen: . Adidas heeft een fabrieksfoutje in de lens, die moet ik dus nog ff terugsturen en daar kan ik dus tot nu toe weinig van zeggen. Op de Oakley bitch ik wel eens maar stiekem gaat ie al wel heel lang mee en ik gebruik hem wel veel.

Volgend jaar komt er een http://www.smithoptics.com/I-O_11_939.html?fl=flase.... Heb er persoonlijk nog niet veel ervaring mee maar Nero is er helemaal gek van.
    http://www.snowcountry.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 12 september 2009 · 09:43
    Heb ook al enkele Oakley's en Smith's versleten, zijn goed, maar ik had toch nog vaak last van aandamping. M'n voorlaatste bril was een goedkoper model van Scott dat na én dag al een ferme kras had, terwijl ik niet zou weten waar ik tegenaan zou hebben gebotst.
    Anyway, sinds laatste voorjaar trotse eigenaar van een Adidas ID2 en deze staat bij mij met stip op één! Het dieptezicht dat je bij slecht (lees vlak) licht krijgt is heel erg goed. En ook heel erg goede pasvorm bij gebruik met een helm : ook niet onbelangrijk. Hij past, vanwege het dubbele montuur perfect rond je gezicht, terwijl de losse buitenrand goed meegeeft om rond je helm te gaan. Echt een aanrader.
  • riquardh
    Advanced
    riquardh op 12 september 2009 · 11:50
    top dank voor reacties en andere topic... ik ga eruit komen denk k zo..
    nu nog hopen dat ik op tijd ben hersteld😀..

grtz
    Snow Gives Pleasure, Freeriding Is Pleasure!!
  • kanski
    Elite
    kanski op 12 september 2009 · 13:46
    M'n voorlaatste bril was een goedkoper model van Scott dat na én dag al een ferme kras had, terwijl ik niet zou weten waar ik tegenaan zou hebben gebotst.

Vaak gebeurd dit als we de bril op de helm dragen en je staat met je ski's in de hand in de rij.
    Soms je eigen ski die dan met de punt tegen je bril komt, maar het is me ook als overkomen door een ander met zijn ski's.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • nero
    Expert
    nero op 13 september 2009 · 14:08
    Veel Oakley fans hier, dat is dus zeker niet mijn merk. Prijs / kwaliteit gaat m.i. nergens over. Heb zelf de smith phenom en smith i/o en de laatste is voor mij (ouwe dampkop) super.Hoor de laatste jaren over adidas ook super verhalen. Iets meer investering in lenzen is ook geen verkeerd plan.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 13 september 2009 · 16:48
    De sferische kwaliteit, de zuiverheid over 3 assen en de hoge kwaliteit van de coatings van Oakley worden alleen gehaald door de beste lenzen van Adidas. Andere merken halen dat niet. Over de ventilatie kun je je veel zeggen en niet tevreden zijn (soms loop ik er ook wel eens op t vloeken, maar ja na een koprol in de pow en hard werken, zoals bij een stuk lopen door de pow, beslaan heeeeel veel goggles) Optisch zijn ze de Top. (met hoofdletter)
    Better to burn out, then to fade away.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 13 september 2009 · 21:17
    Zat ook eens wat goggles te googlen...kom ik bij de Smith Turbo Fan uit. Iemand ervaring met dat systeem? Werkt dat nou echt: een bril met zo'n "extremely quiet" ventilatortje erin??
    For cryin' out loud...
  • ollie
    Expert
    ollie op 13 september 2009 · 21:28
    Kan alleen maar zeggen dat mijn Adidas het prima houdt...

Moest er wel een nier voor afstaan bij MK, maar goed...
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 14 september 2009 · 07:29
    Bij mij ook nog niet veranderd: Spy Orbit, beste goggle tot nu toe.
    WeRookie
  • TeeVee
    Tourist
    TeeVee op 14 september 2009 · 13:50
    Adidas ID2,

perfect
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 14 september 2009 · 14:14
    Ben zelf wel te spreken over de Dragon DX die ik sinds vorig jaar in de kast heb liggen met 2 lenzen. Bril heeft wat mij betreft een erg goede prijs-kwaliteitverhouding, als ik eens een lens sloop houd ik tenminste al mijn ribben waar ze horen.
  • robbie
    Expert
    robbie op 14 september 2009 · 14:54
    Anon Figment! Supercomfortabele bril, heel veel verschillende lenzen beschikbaar (bijv. geel, goud en gletscher) en die gebruik ik allemaal graag. Figment is onverwoestbaar en zit echt perfect.
    Hij zit veel beter dan een O Crowbar (op mijn grote hoofd), maar de lenzen -vooral de gele High Intensity lens- van Oakley zijn superieur.

Uiteindelijk is eigenlijk gewoon het belangrijkst dat ie goed zit en dat je er lekker doorheen kan kijken (bijv. dat je niet tegen de rand aan zit the staren, of dat ie je neus dicht drukt)
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 15 september 2009 · 11:17
    Ik vind 'niet beslaan' minimaal even belangrijk als 'pasvorm' en 'goed zicht'...
    White room,Pillow lines,I rule
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 15 september 2009 · 20:27
    Ik ben zelf zeer te spreken over mijn POC Lobes..
    live to ride, ride to live
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 16 september 2009 · 22:26
    Heb getwijfeld tussen een smith en een dragon. Heb nu een dragon mace, geniale bril echt een aanrader! Idd goeie prijs kwaliteit verhouding
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 16 september 2009 · 23:02
    Voor hen die alle wensen op het gebied van Quiver al hebben ingevuld en gevoelig zijn voor gadgets en die euro's niet als schaars goed zien:

http://wintersportbril.nl/product_info.php?cPath=21&products_id=31...
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 16 september 2009 · 23:38
    LCD...kun je daar dan ook je Iphone aanhangen zodat je Wepowder onderweg kunt checken? 😀
    For cryin' out loud...
  • SjefS
    Beginner
    SjefS op 17 september 2009 · 15:39
    Damn, dat ziet er wel uit als een degelijke ontwikkeling. 400e voor een brilletje is wel veel geld maar niet echt extreem duur. Ben benieuwd wanneer zoiets betaalbaar wordt.
  • doov
    Advanced
    doov op 17 september 2009 · 19:40
    400e voor een brilletje is wel veel geld maar niet echt extreem duur..

En gratis thuis bezorgd bovendien!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 19 september 2009 · 18:45
    De sferische kwaliteit, de zuiverheid over 3 assen en de hoge kwaliteit van de coatings van Oakley worden alleen gehaald door de beste lenzen van Adidas. Andere merken halen dat niet. Over de ventilatie kun je je veel zeggen en niet tevreden zijn (soms loop ik er ook wel eens op t vloeken, maar ja na een koprol in de pow en hard werken, zoals bij een stuk lopen door de pow, beslaan heeeeel veel goggles) Optisch zijn ze de Top. (met hoofdletter)

Waar staat dat? ik heb nog nooit een serieuze/wetenschappelijk (zonder meningen) review/test gevonden over goggles. Dat Oakley top lenzen heeft absoluut, maar allemaal beter dan alle anderen?
    En dan adidas op 2?? Adidas is nou niet een merk dat ik met topbrillen associeer.. zoals een echt brillenmerk pur sang met jarenlange ervaring, knowhow en topbrillen, zoals Uvex en Smith bijv.

ben benieuwd!

Daar komt bij dat het natuurlijk ook een kwestie is van wat je fijn vindt kijken. De lens van mn Smith vind ik gewoon fijner kijken dan van mn a-frame bijv. met vergelijkbare lenzen (om over t montuur nog maar te zwijgen)
    WE´ve got the POWDER
  • BruceSpringskiing
    Tourist
    BruceSpringskiing op 19 september 2009 · 21:25
    Denk eens aan Zeal Optics (http://www.zealoptics.com)
    Op ebay kan je nu voor 50 euro een bril (model: Dominator of Detonator) met 2 lenzen (1 X ZB-13 polarized en 1 X geel) kopen. Was in het verleden wel tevreden. Besteden altijd veel aandacht aan de lenzen en voor die prijs zeker een geweldige deal.
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 19 september 2009 · 23:39
    @Bruce S.

Had er nog nooit van gehoord, net site ff bekeken en brilletjes zien er goed uit, vooral die Eclipse!
    WE´ve got the POWDER
  • elchico
    Tourist
    elchico op 28 november 2009 · 18:08
    heeft iemand ervaring met de Julbo révolution Zebra of een andere goggle met "Photochromatic lenses" die een range hebben van categorie 2 t/m 4???
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 28 november 2009 · 19:04
    Niet met Goggles maar wel met een gewone bril. Heb een Julbo Instinct met 2-4 glazen en ben erg tevreden. Bril zit fijn glazen zijn weinig krasgevoelig en glazen kleuren goed en snel mee en wordt geleverd met degelijke hard case.

Vreemd eigenlijk dat wij hier dat merk niet zo kennen.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • elchico
    Tourist
    elchico op 28 november 2009 · 19:51
    Ik kende ze ook eigelijk alleen maar van de zonnebrillen, maar ik zag in de brochure van Edward Bekker dat hij er door ondersteund wordt.

de Zeal Detonater PPX is wel een beetje vergelijkbaar met de Revolution Zebra van julbo.
  • ginga
    Tourist
    ginga op 30 november 2009 · 00:20
    Ik heb een Zeal Link PPX (polarised en photochromic). Zeal was de eerste goggle met fotochromische lens. Ik moet zeggen; het werkt echt! M'n beste goggle tot nu toe (na Carrera, Smith, Oakley etc...)
    Gekocht bij http://www.bargainboards.co.uk
    Site ziet er een beetje shabby uit maar ik had m'n spullen netjes en op tijd binnen.
    nuff said

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro