Ik heb zelf ook super lang gezocht naar een goede goggle en de meeste beslaan echt super snel bij me. Echter heb ik bij Smith nu een toppertje gevonden in de Phenom, ook de IO schijnt top te zijn (lenzen nog sneller/makkelijker verwisselen). Vind je een grotere Goggle mooier/fijner dan is de Smith prodigy een goede optie (Beetje POC Lobes formaat).
Goggles moeten overigens op twee punten goed zijn naar mijn idee:
1. De frames moeten sterk zijn en lang kunnen meegaan + goede fit met helm hebben. Niet alle Goggles zijn raar genoeg berekend op het dragen met een helm met bijvoorbeeld een zeer slecht band die niet lang genoeg is.
2. De lenzen moeten van goede (sferische) kwaliteit hebben.
De bovengenoemde Smiths worden hier om geroemd. Oakley's lenzen zijn top maar krassen snel (ook hierboven al eerder aangegeven) en de frames zijn van mindere kwaliteit dan de Smiths. Smith's sensor mirror lens wordt tegenwoordig wel een beetje gezien als de standaard van low light lenzen. Super veel diepte door een beetje rose achtige kleur samen met een blauwe mirror erover die reflecties tegengaat.
Platium Mirror, red mirror zijn super voor de blue bird dagen. Verder is de eerder genoemde Sensor Mirror echt top voor bijna alle condities, behalve super felle blue bird dagen. Voor wisselende dagen is deze echter super!
Voor meer info:
www.smithoptics.comp.s. ben geen Smith sales rep ofzo, enkel enthousiast over hun producten. Ebay is overigens een goede plek om een deal te scoren.