Skibril

• tim_heijt
    Tourist
    tim_heijt op 11 december 2009 · 20:07
    Ik heb zelf ook super lang gezocht naar een goede goggle en de meeste beslaan echt super snel bij me. Echter heb ik bij Smith nu een toppertje gevonden in de Phenom, ook de IO schijnt top te zijn (lenzen nog sneller/makkelijker verwisselen). Vind je een grotere Goggle mooier/fijner dan is de Smith prodigy een goede optie (Beetje POC Lobes formaat).

Goggles moeten overigens op twee punten goed zijn naar mijn idee:
    1. De frames moeten sterk zijn en lang kunnen meegaan + goede fit met helm hebben. Niet alle Goggles zijn raar genoeg berekend op het dragen met een helm met bijvoorbeeld een zeer slecht band die niet lang genoeg is.
    2. De lenzen moeten van goede (sferische) kwaliteit hebben.

De bovengenoemde Smiths worden hier om geroemd. Oakley's lenzen zijn top maar krassen snel (ook hierboven al eerder aangegeven) en de frames zijn van mindere kwaliteit dan de Smiths. Smith's sensor mirror lens wordt tegenwoordig wel een beetje gezien als de standaard van low light lenzen. Super veel diepte door een beetje rose achtige kleur samen met een blauwe mirror erover die reflecties tegengaat.
    Platium Mirror, red mirror zijn super voor de blue bird dagen. Verder is de eerder genoemde Sensor Mirror echt top voor bijna alle condities, behalve super felle blue bird dagen. Voor wisselende dagen is deze echter super!

Voor meer info: www.smithoptics.com

p.s. ben geen Smith sales rep ofzo, enkel enthousiast over hun producten. Ebay is overigens een goede plek om een deal te scoren.
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 18 december 2009 · 20:03

p.s. ben geen Smith sales rep ofzo, enkel enthousiast over hun producten. Ebay is overigens een goede plek om een deal te scoren.

Kan het zijn dat je via ebay nog invoerrechten of iets dergelijks er over heen krijgt via douane? Ben trouwens ook altijd bang dat je via ebay een afgekeurde (fabrieksfout) bril krijgt. ....
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 19 december 2009 · 18:01

Zat ook eens wat goggles te googlen...kom ik bij de Smith Turbo Fan uit. Iemand ervaring met dat systeem? Werkt dat nou echt: een bril met zo'n "extremely quiet" ventilatortje erin??

Ja. Vrind Krijn heeft zo'n bril en is als brildrager zéér tevreden over de extra ventilatie die door het kleine ventilatortje door de goggle wordt gepompt. Je kunt de fan op uit, halve en hele kracht zetten. Bij hele kracht hoor je hem wel een heel klein beetje, maar niet storend. Aanrader voor brildragers en zwetende otters.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • semmel
    Expert
    semmel op 19 december 2009 · 18:11
    http://www.yniq.se/

zien er ook interessant uit (door Jon Ollson)..
    Respect the Mountains..!
  • Thijzel
    Tourist
    Thijzel op 19 december 2009 · 18:12
    Die turbo fan is er ook in een speciale http://www.snowcountry.nl/smith-turbo-fan-otg.html (over the glasses) versie, speciaal voor brillendragers (doh)..

Fan kan tot 50u continue in low setting blijven draaien. Hogere settings gebruik je om snel ff je beslagen lens goed te krijgen na extreem zweten (hiken) of een crash ofzo.
    http://www.snowcountry.nl
  • chilo
    Tourist
    chilo op 19 december 2009 · 20:04
    Ik heb de bril van Krijn ff opgehad en dat ging best lang goed. (bedankt nog! was m'n redding op dat moment!) In ieder geval veel beter dan met m'n POC. Maar uiteindelijk wint de mist het toch, op je brilletje onder je brilletje. En van de nonstop-zoem wordt je wel een beetje gek.

En voordat iemand hem gaat inkoppen...gekker dan ik al was ja.

Mooi. Ik ga es ff kijken wat dat laseren kost.😉
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • elchico
    Tourist
    elchico op 19 december 2009 · 20:28

lenzen zijn geen optie inverband met cilinder??
  • chilo
    Tourist
    chilo op 19 december 2009 · 20:47
    Jawel hoor, de cylinder is 0,5 geloof ik, dus dat gaat geloof ik wel. Misschien idd eerst maar weer lenzen dan. 😉
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • Olivier
    Advanced
    Olivier op 26 december 2009 · 12:07
    @el chico
    Hangt er een beetje vanaf hoeveel volgens mij.
    Ik heb ook een behoorlijke as en een cylinder in de brilglazen zitten en gebruik voor het (winter)sporten daglenzen van Focus Daily's of iets dergelijks waarmee het goed gecorrigeerd kan worden. Geen gedonder met vloeistoffen enzo.
    Met een bril onder skibril blijft het geklooi.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 26 december 2009 · 23:52

Drie jaar geleden, veul..., maar wel aftrekbaar. Ben elke dag weer blij dat ik het heb gedaan.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 2 januari 2010 · 22:44

[quote author=chilo link=topic=503.msg13064#msg13064 date=1261249481]

Drie jaar geleden, veul..., maar wel aftrekbaar. Ben elke dag weer blij dat ik het heb gedaan.
    [/quote]

Kijk dan eens naar intacts en niet Laseq, lasiq, wavefront, intralase, .... Alleen om de pijn de eerste dag zal ik dat nooit iemand aanraden. Daarnaast zie ik best goed, maar met lenzen was mijn zicht scherper. Grootste voordeel toch wel geen gerommel meer met lenzen meeslepen of nog erger lenzen schoonmaken en dan net met de verkeerde vloeistof ze in je ogen gooien.
  • WvD
    Beginner
    WvD op 7 januari 2010 · 10:19

De sferische kwaliteit, de zuiverheid over 3 assen en de hoge kwaliteit van de coatings van Oakley worden alleen gehaald door de beste lenzen van Adidas. Andere merken halen dat niet. Over de ventilatie kun je je veel zeggen en niet tevreden zijn (soms loop ik er ook wel eens op t vloeken, maar ja na een koprol in de pow en hard werken, zoals bij een stuk lopen door de pow, beslaat heeeeel veel goggles) Optisch zijn ze de Top. (met hoofdletter)

Ik was ook Oakley fan, maar nu is net mijn lens naar de kl*te gegaan.
    De coating aan de binnenzijde van de lens is helemaal dof geworden. Hetzelfde probleem als de lens die ik ervoor had. Ik heb geen idee hoe het komt. Heb de lens altijd en alleen schoongemaakt met het bijgeleverde doekje/zakje, zonder schoonmaak spul. Vorige keer kreeg ik van Oakley (na een paar) geen nieuwe en heb ik een nieuwe gekocht. Nu moet ik nog even terug naar de winkel, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze me wederom in de kou laten staan.
    Mocht dit zo zijn, verdwijnt mijn eens zo geliefde A-frame met een grote boog in de prullenbak en ga ik op zoek naar een nieuwe goggle.

Heb in het verleden een Adidas Evil-eye gehad, waar ook een productiefout zat in de lenzen. Heb toen nieuwe gekregen en heb goede ervaringen met hun service.
  • willie
    Tourist
    willie op 7 januari 2010 · 11:10
    binnenlens nooit met een doekje wrijven. Ook niet met meegeleverde doekje. Dan wordt ie dof/krijgt ie krasjes.

Lekker thuis onder de kraan houden en laten drogen als er vlekken op zitten.

Mijn nieuwe signature
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 7 januari 2010 · 15:09
    een beetje raar topic wat mij betreft. pasvorm (incl. aansluiting op je helm) is wat mij betreft redelijk essentieel. Beetje irritant als je neus de hele dag wordt afgeknepen. Ik zou, in de sneeuw, naar een winkel gaan die een flinke sortering heeft en passen en buiten kijken. Dan kun je zien wat je werkelijk prettig vindt. Ben zelf aan mijn tweede Carrera kimerik bezig met Giro helm.

Beslaan kun je voorkomen door je bril gewoon op te houden en niet steeds af te zetten. Laseren van je ogen is top en een echte aanrader. Voor brildragers (was ik ooit) nog een tip. Goede opticiens hebben een klein flesje met spul dat piloten ook gebruiken voor zonnebrillen. beide kanten van je bril insmeren, uitwrijven et voila, je bril beslaat niet meer. De skibril ophouden en dan zou het goed moeten gaan.
    tijd om te gaan
  • Dio
    Advanced
    Dio op 7 januari 2010 · 18:58

Kijk dan eens naar intacts en niet Laseq, lasiq, wavefront, intralase, .... Alleen om de pijn de eerste dag zal ik dat nooit iemand aanraden. Daarnaast zie ik best goed, maar met lenzen was mijn zicht scherper.

Heb je nou intacs of heb je laten laseren?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • ollie
    Expert
    ollie op 8 januari 2010 · 10:29

Niet met Goggles maar wel met een gewone bril. Heb een Julbo Instinct met 2-4 glazen en ben erg tevreden. Bril zit fijn glazen zijn weinig krasgevoelig en glazen kleuren goed en snel mee en wordt geleverd met degelijke hard case.
    Vreemd eigenlijk dat wij hier dat merk niet zo kennen.

Julbo is in het zeilwereldje een redelijk bekend merk met een goede reputatie..

Ik heb ook een Julbo Instinct met 2-4 glazen voor het zeilen en klimmen.. voor skien heb ik altijd een goggle op..
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 9 januari 2010 · 13:49
    Nog even een +1 voor de Smith I/O. Perfecte bril gewoonweg, en het feit dat hij geweldig aansluit bij mijn Variant helm maakt het alleen maar beter 😉

Mijn broer heeft een Oakley, waar hij zeer tevreden over is. Op epicski stond er een topic over oakley lens kleuren, geen slecht idee om dat even te lezen als je een Oakley wilt kopen: http://www.epicski.com/forum/thread/32616/fire-iridium-lense-vs-blue-i...
    En hier is een Smith/Oakley topic van TGR: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=42566...
  • vanDaal
    Beginner
    vanDaal op 9 januari 2010 · 16:07
    Ik heb vandaag een witte Adidas ID2 aangeschaft, ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

Ook nog inderdaad even gekeken naar die mooie http://www.directsunglasses.co.uk/wintersports/smith-i-o-snow-goggle-2..., maar ben uiteindelijk voor de ID2 gegaan.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro