met de auto van Haute Nendaz naar Val Tho... via Chamonix?

• 3zel
    Advanced
    3zel op 23 januari 2013 路 23:16
    Help...!!!
    Ik ga na ssc L1 mijn tripje verderzetten in Val Tho.
    Nu zijn er twee opties:
    1. Ofwel rij je via Sion en Martigny en dan autostrade langs Lauzanne en zo naar Genève, annecy, albertville, enz.
    2. ofwel binnendoor via chamonnix, Passy, Notre-dame de bellecombe, albertville...?

Iemand ervaring en/of tips?
    Ik zou zaterdagavond vertrekken in H-Nendaz na de laatste praktijkdag...
    knowledge is powder
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 januari 2013 路 07:19
    De vraag in de winter is of de pas tussen Martigny en Argentiere te doen is. De optie via Geneve kan altijd. Ik denk dus last minute bekijken? Of voor de rust er vanuit gaan dat hij dicht is馃槂
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 24 januari 2013 路 07:49
    Kan je dit ergens checken via internet? Ik zou die pas en route wel graag eens doen omdat ik de regio voor het eerst bezoek. Alvast bedankt!
    knowledge is powder
  • rfrieling
    Advanced
    rfrieling op 24 januari 2013 路 08:04
    col de forclaz is vrijwel altijd open - zie swiss touring club website. col de montets kan dichtzijn bij extreme sneeuwval/lawinegevaar, te checken op http://www.chamonix.com/etat-des-routes,10,fr.html - nu dus open indien je winterbanden hebt
    skiR
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 24 januari 2013 路 08:53
    @rfrieling: ik zie niet meteen waarom je via col de forclaz zou rijden, hoe zit dat volgens jou dan?
    knowledge is powder
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 24 januari 2013 路 09:30
    rfrieling bedoelt de col des Montets. Is nog wel eens dicht bij en na sneeuwval. Je kunt dan vaak wel door de spoortunnel maar dat duurt even want er kan maar een richting tegelijk door naast het spoor.
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 25 januari 2013 路 06:55
    tussen Martigny en Argentiere passeer je de Col de Forclaz op het zwitserse gedeelte van de route. Of deze pas open is staat in Zwitserland al aangegeven op de snelweg. Je kunt dus tijdens de rit beslissen wat je doet. Na de Col de Forclaz ga je de grens over en in Frankrijk passeer je de Col de Montets. Als deze onbegaanbaar is wordt uitgeweken naar de spoortunnel maar dat is inderdaad een wat tijdrovende bezigheid.

De rest van de route binnendoor - Cham Val Tho - is ook tijdrovend
    tijd om te gaan
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 25 januari 2013 路 07:37

De rest van de route binnendoor - Cham Val Tho - is ook tijdrovend kikkerindekou op 25 jan. 2013 06:55
    ik denk dat het veiliger en relaxter is via Lausanne te rijden. Uiteindelijk vertrek ik pas om 21u. Bedankt gasten voor alle info!
    knowledge is powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro